LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wannadoo livebox

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »


Jack4ya

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Jack4ya »

Telegram stijl:
• 19 dec aanvraag gedaan,
• 5 jan verificatie mijnerzijds -> ooops, nooit ontvangen.
• 5 jan opnieuw aangevraagd, mét telefonie
• eind jan ontvangstbrief, zónder telefonie
• eind jan verificatie mijnerzijds -> toch wel telefonie
• begin feb ontvangstbrief, zónder telefonie
• begin feb verificatie mijnerzijds -> toch weer wel telefonie
• half feb modem geleverd -> 2 wkn na beloofde datum
• modem aangesloten -> knipperende @
• ticket aangemaakt zouden terug gebeld worden -> gebeurt niet
• zelf gebeld -> ooops sorry, zou nu goed moeten zijn
• nog een stuk of 7/8 gebeld, wisselende antwoorden -> alles nog dood
• eindelijk eindelijk een fijne behulpzame medewerker -> word gesmoord door wanadoo, mag niet meer uitbellen.
• schijnt nu een wijkcentrale probleem te zijn... nog steeds geen internet/telefonie
• facturering loopt al :evil

• ADVIES mijnerzijds... alleen met wanadoo in zee gaan, als je niet gehecht bent aan je vrije tijd, je internet en duur betaald helpdeskbellen leuk vindt

totale helpdeskbeltijden ca 5 uur!!! :evil:

Peter-A-SAR

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Peter-A-SAR »

IK wil een 2e pc op mijn livebox aansluiten , wat zijn hier de mogelijkheden voor ? woe kan mij helpen !

JacquelineSK

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door JacquelineSK »

Een product hoor je pas te verkopen als dit goed werkt

De livebox+telefonie dus niet!!

Opstartproblemen......., eerst behoorlijke tests uitvoeren.

Helpdesk?? ja, als je maar betaalt. 0,10 euro per minuut en een wachttijd??......niemand die het weet.
iig langer dan een half uur (toen heb ik de moet opgegeven)

Radar, HELP!!!

MartArt

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door MartArt »

Ook ik trek me bijna de haren uit mijn hoofd m.b.t. ADSL en Telefonie van Wanadoo. Ik heb nu al bijna een week geleden de Livebox aangesloten. Het installeren/aansluiten gaf weinig problemen. Alles werkte goed. Heb snel mijn abbo bij de KPN veranderd van Basis naar Budget. Maar ineens kon ik niet meer bellen via de Livebox. Krijg steeds te horen
"Het nummer wat u hebt ingetoetst is op dit moment niet bereikbaar."
Internetten gaat nog wel. Dus ik naar de helpdesk bellen..... Hm... kan niet via de Livebox, dus dan maar via mijn mobieltje. Niet meer doen, beltegoed is nl in no time op! Dus dan maar vragen via de Wanadoo-site. Lukt niet omdat ik bepaalde velden met een sterretje niet kan selecteren!!!! Hebben jullie dat nu ook? Dan maar via [email protected] Dit lukt, krijg ook netjes bericht terug dat ze streven om mij binnen 24 uur te benaderen. Mooi niet dus!!! Ik ben nu al een week aan het mailen of ze mijn vraag willen beantwoorden of me terug willen bellen, maar van Wanadoo helemaal niets, nada!!! Kijk, dat ze het druk hebben o.k., maar laat ze er eens wat aan doen!! Het zou zoveel klantvriendelijker zijn als er bij de helpdesk een mogelijkheid zou zijn om je naam en telefoonnr. in te spreken en dat er dan iemand terug zou bellen. Of ben ik nou te naïef?
Nou ik denk dat ik de afdeling verkoop maar eens gek ga maken met mijn simpele vraag: waarom kan ik niet bellen via de Livebox?

Hollands Miepie

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Hollands Miepie »

Ik wil graag reageren op de posts van Astrid en Henk.
Als een fout bij 2 mensen is voorgekomen, is het dan meteen structureel? Ik begrijp dat het voor jullie vervelend is, maar als jullie bewijs hebben, dan komt wanadoo er echt niet onderuit. Ik vind het echt zwaar overdreven om meteen van een structureel probleem te spreken!!! :? Overdrijven is ook een vak!

Tosbaga

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Het is altijd met nieuwe technieken te verwachten dat er in het begin opstart problemen zijn. De problemen in frankrijk met wanadoo live en de live box zeggen genoeg. Wanadoo staat nou ook niet bekend om hun geweldige klantenservice, vraag maar aan Felix van Kassa

Eigen schuld dikke bult.....

toetie

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door toetie »

ik wil hierbij ook even reageren op de vraag moet ik wanadoo nemen.
NIET DUS!!!Ik heb ook in november de livebox aangevraagd en na veel bellen en schelden eindelijk gekregen.nu beweren ze andere dingen als betalingsachterstand terwijl het al aan het begin van de maand betaald is.sinds een week hebben ze me "aangesloten" op wanadoo telefonie en nu begint de ellende pas echt.ik kan niet meer bellen of gebeld worden als de livebox in het stopcontact zit dus die moet er steeds uit en er weer in.Bellen heeft geen zin want ze houden je 4 uur lang aan het lijntje en probeer je het via een andere optie dan zeggen ze keihard dat je nog maar 5 uur moet wachten.afzeggen via e-mail heeft ook geen zin want dan zeggen ze dat dat alleen kan via de telefoon(not).als
ik jou was zou ik het niet doen!!!

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Nou hollands mieppie
blijkbaar lees je niet goed want ik heb niet bepaald de indruk dat Henk en ik de enige zijn op dit forum die problemen hebben. Kijk ook maar eens onder telefonie, Wanadoo en de luiveboxKijk dan na al die reacties, allemaal mensen die tegen de zelfde dingen lopen als slecht bereikbare helpdesk etc
Ik ga het niet weer opsommen kom zeg.

Niks overdreven dus want heb nog steeds geen reactie op al mijn brieven en e-mails. Dus ondertussen komen ze er mee weg.

Astrid78

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Ik heb nu al weer meer dan een week de livebox van wanadoo en ik moet nog steeds inbellen want ik heb nog steeds geen IP adres.
Het is een zooitje bii wanadoo ze doen daar maar wat.
gr van Henk

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

hey henk

heb je wel de installatie cd (software) gehad bij de Livebox?
Volgens mij krijg je geen apart ip adres nl. maar moet je een standaard ip adres in vullen van Wanadoo.
Maar goed een vriend had mij hier mee geholpen dus durf het ook niet zeker te zeggen, vervelend joh.

succes weer!
Astrid78

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Astrid ik heb samen met de livebox de opstard cd ontvangen van wanadoo. hij is geinstaleerd en ik probeer iedere dag opnieuw om een adsl verbinding tot stand te brengen. Maar krijg steeds het volgende bericht.
Status internet toegang niet geactiveerd.
Uw huidige IP-adres.U hebt geen internetverbinding.. U hebt geen IP-adres toegewezen gekregen.
Mijn vrouw heeft vorige week meer dan een half uur met wanadoo aan de telefoon gehangen en drie mensen aan de telefoon gehad en niks wijzer geworden allen 10ct per minuut lichter.
Gisteren heb ik dan ook maar weer een mail naar wanadoo gestuurd
Een reaktie heb ik zo0als verwacht nog steeds niet ontvangen dat zal wel weer dagen duren.. Het is toch ongelooflijk dat zoiets toch kan.
Groetjes van Henk.

yes

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door yes »

Als het nummer onbereikbaar is kan het zijn dat je netnummer niet is ingevuld. Ga naar de configuratie pagina van de livebox en dan naar diensten, dan klik je op livebox telefonie. Daar moet je onder het telefoonnummer ook je netnummer invullen. Klik dan op toepassen en dan zou je kunnen bellen.

yes

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door yes »

Astrid en Henk

Een IP adres wordt wel automatisch toegevoegd tijdens het activeren van de livebox. Het kan voorkomen dat er geen IP adres beschikbaar is maar dat is op te lossen. Dat moet aangevraagd worden bij de helpdesk. Deze mensen kunnen ook niet meer dan hun best doen.

Als je naar de configuratie pagina van de livebox gaat kom je op de standaard pagina uit. Daaronder staat je gebruikersnaam en wachtwoord, en als er staat status in onderhandeling klik dan op toepassen, als je dan een appart veld krijgt met gebruikersnaam en wachtwoord vul dan in admin / admin. dus bij gebr.nm. admin en wachtwoord admin. dan zul je zien dat de livebox bezig is met verbinding te maken. Ga dan naar volgende en kies voor opslaan. Je kan op internet. Telefonie zou het daarna ook moeten doen.

Het is een nieuw product en er zijn natuurlijk kinderziektes, maar daar wordt aangewerkt.

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Het is haast niet te geloven maar ik heb van wanadoo nu mijn IP-adres gehad Ik kan inderdaad meteen op het internet met mijn adsl verbinding. Zo zie je maar weer dat je het er niet bij moet laten zitten. Als ze zich dan ook nog aan de aktievoorwaarden houden zoals wij die in december afgesproken hebben,dan ziet het er al een stuk beter uit.IK ben benieuwd. IK hoop er dan ook maar het beste van.

Groetjes van Henk.

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

IK had inmiddels een klein beetje goede hoop maar helaas het is weer zover. :evil: :evil: :evil:
De fakturatie klopt dus niet. Als we adsl hebben dan zou mijn smartpack abonnement komen te vervallen en wat staat er op de rekening voor maart u raad het al smartpack 30. De live-box zou ook gratis zijn en is ook in rekening gebracht. Maar weer een email naar wanadoo gestuurd over de rekening, en dat ik verwacht van hun dat ze mij zelf maar eens eeen keer terug bellen. En dat ik ook geen genoegen neem met een onzin mailtje van hun. En dat ik deze keer al helemaal geen telefoon kosten voor mijn rekenig wil nemen. Dat heeft mij al genoeg gekost. nu afwachten dan maar weer.
:( :evil: :twisted: groetjes van Henk[/b]

bjorna

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hallo mensen,

Kijk ook even onder het kopje telefonie.
Daar staan ook de klachten van van de wanadoo live box.
Heb vandaag de nieuwe set up gedaan, en werkt tot nu toe goed.
Internet met wanadoo daar heb ik geen klachten over deze werkt heel goed, dat moet ook gezegd worden

Succes.

hallo hier henk
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 jan 2005 21:24

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door hallo hier henk »

Met het internet heb ik ook nooit een probleem gehad alleen met wanadoo de helpdesk dat het zo'n zooitje is.
Groetjes van Henk.

Gast

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hier Astrid weer,

ja internet gaat oke, al is ie soms erg traag, zeker wanneer ik de pc aan doe, duurt het soms lang eer ik mijn mail ect kan checken.
Laat de livebox dus gewoon aan.

Maar goed das het ergste niet, zag nu on-line mijn factuur, het lijkt er zowaar op dat ze de actietarieven wel hebben doorberekend, alleen het totaal bedrag en de specificatie snap ik niks van en is ook een raar bedrag, maar goed we blijven hopen, ze refereren in iedergeval naar de actie in de factuur, nu kijken wat ze daadwerkelijk afschrijven!

Maar een directe reactie heb iik nog niet gehad,

Astrid78

ray76

Re: wannadoo livebox

Ongelezen bericht door ray76 »

wat ze afschrijven is wat op je factuur staat... Was bij mij 92 ipv 29... Hebben niet teruggestort, maar verrekend, behalve het teveel betaalde btw, daar hoor je niemand over... heb nu 12 euro tegoed maar die zie ik waarschijnlijk ook niet meer... Dus succes...

Gesloten