LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM-bedrijven

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: MLM-bedrijven

Ongelezen bericht door student26 »

Hier wil ik toch ook even op reageren :)
Misschien dat je denkt dat je mij nou op een plek hebt waar je me wilt hebben heb je het dus volledig mis.
Waarom? Simpel, JIJ stelt de vragen die een beter opgeleid persoon zal vragen en ook vraagt. Een normaal tot middelbaar opgeleidt persoon net als ik heeft totaal geen behoefte aan die informatie en ook geen zin om deze informatie zich eigen te maken.
Ik denk dat ieder mens met een beetje opleiding (minstens middelbare school) zulke vragen zal stellen, als iemand beweert dat een magneetkettinkje zijn fysieke problemen op zal lossen.
Wat jij verlangt is bijna onmogelijk.
Jij vindt het onmogelijk dat de verkoper van dergelijke kettinkjes zulke vragen niet kan beantwoorden?!

Je vergelijkingen lopen dan ook volledig mank:
Je gaat zeker ook naar de supermarkt en vraagt aan de eigenaar of hij de komplete samenstelling van zijn produkten kan vertellen incl. de gehele uitwerking op het lichaam. Want doordat hij de produkten verkoopt staat hij volledig achter zijn produkt, anders zou hij of zij deze niet verkopen. toch?
Ieder weldenkend mens snapt en begrijpt dat hij met zulke vragen niet bij de winkelier terechtkan (soms misschien wel overigens), maar WEL bij de oorspronkelijke verkoper van het spul (in dit geval dus de fabrikant).

Ik neem aan dat jij niet 4000 verschillende producten verkoopt via je MLM distributeursschap? Zeer waarschijnlijk is het beperkt tot een paar varianten van hetzelfde (met zilver, met goud, enzovoorts) maar in de basis dus steeds hetzelfde product, met dezelfde gepretendeerde werking.
of denk je dat een klant van joubedrijf precies tot in de puntjes wilt weten hoe een DNS netwerk enz. functioneert of hoe een bepaald softwarepakket tot stand is gekomen incl programering enz? Nou?
Los van de vraag of een klant er uberhaupt naar zou vragen, durf ik wel met zekerheid te zeggen dat ALS een klant er inderdaad naar vraagt, men het precies uit kan leggen...

Daarnaast is er geen twijfel over de werking van het product (de netwerken e.d.) waardoor klanten er inderdaad niet snel naar zullen vragen. Dat is bij magnetische kettinkjes wel even anders, zoals uit de discussie hier al blijkt.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je dit soort vragen krijgt, en dus ook niet meer dan logisch dat jij er het antwoord op kunt geven.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nog een respons op misari, de starter van deze thread.

Gisteren stond er in het Financiele Dagblad een artikel over Herbalife, waaraan was meegewerkt door de CEO van dit bedrijf.
HBL blijkt 1,2 miljoen distributers te hebben wereldwijd.
De omzet in 2003 was 1,2 miljard dollar, zodat je uitkomt op een gemiddelde omzet per distributeur van $1.000,-.
Dat lijken mij geen uitnodigende cijfers.
Verder werd vermeld dat er in Nederland 20.000 mensen distributeur zijn.
Een eerdere gast meldde dat er 40 levels waren in Nederland.
Als dit getal klopt heeft een distributeur gemiddeld 1,228 downliners.
Concreet vertaald komt het er dan op neer dat je af 1 persoon in je downline hebt en af en toe 2 of heel soms 3.
Dat lijken mij geen uitnodigende cijfers.

Ik weet dat Kristina en anderen zeggen dat ik nu de omzet vergeet die wordt behaald door doorverkoop aan anderen welke niet geregistreerd zou worden door HBL. Maar zolang hiervan geen cijfers worden gegeven laat ik deze buiten beschouwing en blijf ik bij mijn eerdere (en al vele malen gemaakte) conclusie: het is niet de moeite waard.

Voor alle andere mlm systemen die aan bod zijn gekomen kan ik een zelfde berekening uitvoeren, voor Amway en mlm in zijn algemeenheid is dit al gedaan.
Soms zijn de cijfers iets rooskleuriger, soms minder rooskleurig.
Uiteindelijk blijven de cijfers tegenvallen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

maaarschalk,

Heb je zelf de antwoorden op je eigen vragen. Hij/zij heeft ruiterlijk toegegeven dat hij/zij het antwoord cq de antwoorden niet weet en heeft.

Wie A zegt moet ook B zeggen!

Of valt dit onder de term: Ik heb ergens ooit iets geleerd en gehoord, maar weet het geheel niet meer en kan me nog allen maar flarden herinneren?

Ik ben best benieuwd wat het is of ben je bang dat E-nergetix er zijn voordeel me doet? Dan is hij/zij de eerste mlmer!

jrosmalen

Ongelezen bericht door jrosmalen »

hee kenner, wist je dat het aan Harvard gedoceerd wordt, Donald Trump als hij opnieuw zou moeten beginnen dit met mlm zou doen.

Heb je nog meer nageprate onzin, of kom je nu met bewijs voor jouw uitspraak?
nou, zo te zien praat jij dus ook na.
Geeft niet hoor!!
En wat zou ik je moeten bewijzen?
Ik denk dat jij tot de categorie, Wees een dader en niet alleen een prater, behoort.

Maarschalk

Hierbij dan de antwoorden op de vragen
Vr. Moeten de sieraden de huid raken?

Antw. Nee, de magneten zijn zo krachtig dat ze zelfs door uw kleding heen werken.
Er wordt gesuggereerd dat de kleding op een of andere wijze de magnetisch kracht kan tegenhouden.
Dat op zich is de zaak al rekken, maar bedoeld wordt dat het magnetisch veld niet in staat zou zijn de delen van het lichaam waarop het invloed moeten hebben kunnen beinvloeden omdat de kleding ertussen zit.
Wil dat het geval zijn moeten of de magneten zo zwak zijn dat ze nauwelijks een magnetisch veld hebben, waarmee hun werking uberhaupt al niet aanwezig is.
Of de kleding zou zelf op de een of andere wijze een magnetisch veld moeten genereren waarmee het magnetische veld, wat volgens Energetix een helende werking heeft, gecompenseerd zou worden.
Maar kleding een magnetisch veld veroorzaken? Loopt er dan een elektrische stroom doorheen? Of bevat het magnetische materialen?
Neen dus.

Vraag 2:
Vr. Hoe kan het zijn dat een magnetische armband de pijn in de knie kan verlichten?

Antw. De magneten verbeteren de zuurstof opname in het bloed en zorgen er ook voor dat de afvalstoffen efficiënter uit het bloed kunnen. De maagneet beïnvloed de bloedomloop simpel omdat het ijzer (hemoglobine) in het bloed de magnetische kracht naar zich toe trekt en meeneemt de bloedbaan in.
Hier wordt gesuggereerd, in het antwoord, dat hemoglobine op de een of andere wijze in staat kracht te absorberen en zelf te transporteren naar een plek waar het haar werking zou verrichten.
Maar dat kan alleen als je een magnetische kracht (opnieuw een magnetisch veld dus) van een magneet kan afhalen en kan transporteren, wat onmogelijk is.

Duidelijk zo?

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Maarschalk,

Dank voor je antwoorden. Zal ze goed bestuderen en tevens doorsturen naar EnergetiX. Misschien dat zij hier wat mee kunnen en willen doen.

Zo zie je maar weer dat ook MLM-ers iets bij kunnen leren.

Nogmaals dank voor je antwoorden en uitleg,

E-nergetix 8)

teun

Ongelezen bericht door teun »

Maarschalk, ooit van inductie gehoord ??
Hetzelfde principe als bv de magnetron.

teun

En jij zou de TU in Delft hebben gehad, Maarschalk ??
Yeah right, hahaha niet dus !!
Dit is 1e klas LTS stof.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

teun, wat bedoel jij nu weer?

student26

Maarschalk, ooit van inductie gehoord ??
Kennelijk snap je er zelf niet zoveel van. Voor inductie geldt namelijk de voorwaarde dat er sprake is van een gesloten stroomkring die beweegt in een magnetisch veld (of een stilstaande gesloten stroomkring die zich bevindt in een veranderlijk magnetisch veld, maar dat is sowieso niet van toepassing op Biostabiel-achtige voorwerpen).

Simpelste voorbeeld is de dynamo op je fiets: door het draaien van je wiel draait het wieltje van je dynamo waardoor een magneet beweegt en er in de stroomdraad die eromheen is gewikkeld een stroom ontstaat.

De enige mogelijk voor Biostabiel-achtige sieraden zou zijn dat het ijzer in het bloed zich "richt" en daardoor magnetisch wordt. Dat heeft overigens geen enkel verband met inductie. Door de beweging van het bloed (en dus de ijzerdeeltjes) en het vele "stoten" daarbij zal eventueel magnetisme overigens vrijwel meteen verdwijnen. Los daarvan zal het sowieso te zwak zijn om ook maar enige uitwerking op het lichaam te hebben.
Hetzelfde principe als bv de magnetron.
Een magnetron werkt niet met inductie maar met microgolven, vergelijkbaar met licht en geluid (maar dan met een andere golflengte).
En jij zou de TU in Delft hebben gehad, Maarschalk ??
Yeah right, hahaha niet dus !!
Dit is 1e klas LTS stof.
Vertellen ze op de LTS iets anders dan op de TU dan???

student26

Correctie/aanvulling: de straling die een magnetron gebruikt wordt overigens wel o.a. via magnetisme opgewekt. Dit heeft verder niets te maken met het verwarmen van voedsel, maar voordat "men" er weer over gaat discussieren...

Maarschalk

Student26 dank voor je respons.
Ik heb het bewust simpel gesteld zodat allen het zouden kunnen begrijpen.
Helaas werd het direct misbruikt.

Zoals ook jij al hebt gezegd, wat is gepost op de energetix website is dus natuurkundig onmogelijk, en zeker met hun armbanden.

teun

En in ons lichaam zit dus geen gesloten stroomkring dan ???
In een lichaam dat door een magnetisch veld beweegt wordt wel degelijk een potentiaalverschil opgewekt.
Maar dat kan een magazijnbediende natuurlijk niet weten !!

theguestformerlyknownas

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

In een lichaam dat door een magnetisch veld beweegt wordt wel degelijk een potentiaalverschil opgewekt.
Maar dat kan een magazijnbediende natuurlijk niet weten !!
Sorry maar je raaskalt. Dit laat je je toch niet wijsmaken?

student26

Voor de duidelijkheid: dan zou het gehele lichaam door het magnetische veld moeten bewegen, en dat doet het niet.

Waar jij waarschijnlijk op doelt is het bloed dat door de aderen vloeit, en daarbij door het veld van het sieraad beweegt. Alleen beweegt dus niet de gehele stroomkring tegelijkertijd door het veld, slechts een klein deel ervan. Dat is niet voldoende om stroom op te wekken.

Ik zou zeggen: maak een testopstelling. Maak een cirkelvormige buis, doe daar een vloeistof in die op bloed lijkt en er doorheen wordt gepompt, en hou er zo'n sieraad bij. En dan maar meten of er electriciteit wordt opgewekt...

Op een zijspoortje: waarom dan niet gewoon een batterij op jezelf aansluiten? Wat gebeurt er als je dat doet volgens jou? Dan word je gezonder?

teun

Het gaat om het principe, dat volgens Maarschalk het natuurkundig onmogelijk is, maar het is dus wel degelijk mogelijk.

http://www.electroallergie.org/biologis ... ringen.htm

student26

Het gaat om het principe, dat volgens Maarschalk het natuurkundig onmogelijk is, maar het is dus wel degelijk mogelijk.
Hier is nogal wat op aan te merken. Zo is er nog geen hard bewijs dat er invloed bestaat (geen bewezen causale relatie), en is er dus zeker nog geen bewijs dat het mogelijk is.

Verder betreft het gehouden betoog grote en/of sterke magneetvelden (aardmagnetisch veld en dergelijken) waarin het gehele organisme zich bevindt.

Verder kun je uit de pagina afleiden dat, voor zover er onderzoek naar gedaan wordt, dit is vanwege negatieve effecten waarvan wordt verondersteld dat zij door elektromagnetische straling ontstaan.

Een magneet in een ketting is bij lange na niet sterk genoeg om dergelijke effecten op te roepen. Ten eerste al niet omdat een dergelijke magneet een te klein magnetisch veld oproept, en vervolgens omdat niet het gehele organisme zich in dit veld beweegt (zoals ik in een eerder bericht al aangaf).

Conclusie: als de theorie klopt, zou je je wel 2 keer af moeten vragen of je een dergelijk sieraad zou willen dragen gezien de mogelijke negatieve effecten. Uiteraard los van de vraag of het klopt dat een kleine magneet enige invloed zou kunnen uitoefenen...

student26

Trouwens, je zou je kunnen afvragen wat er met een eventueel gepolariseerd deeltje gebeurt op het moment dat het zich niet meer in het magnetisch veld bevindt. Ik zou verwachten dat de polarisatie verdwijnt aangezien er dan geen krachten meer zijn die de-polarisatie tegenhouden. Mijn kennis op dit gebied is niet genoeg om die vraag te beantwoorden overigens.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Tot mijn verbazing lees ik hier dat MLM aan de unversiteiten van Harvard en Leuven mlm op het programma staat. Dat werpt een heel ander licht op de situatie; klaarblijkelijk is dit dan een wetenschappelijk vakgebied, met de daarbij horende vakgroepen, vakdocenten, wetenschappelijk onderzoek, en wat er verder allemaal bij komt kijken.
Dit heeft invloed op de discussie die hier wordt gevolgd. Geen enkele van de hier aanwezige mlm-ers heeft één van deze opleidingen gevolgd. Dat maakt de obstinate woorden ''jij weet er niks van want je doet het zelf niet'' enigzins ridicuul. Het ontbreken van opleiding reduceert de mlm-ers hier tot ongeschoolden in hun eigen professie. De vakkenvullers van de marketing zal ik maar zeggen. Lachwekkend is de claim op zichzelf, in een poging de discussie naar je hand te zetten, in ultima forma wel: ''Het is heel gewichtig wat ik doe want er zijn universitaire opleidingen voor, die ik overigens zelf niet gevolgd heb''.
Het verschil met een gewone vakkenvuller bij de AH is dat die begrijpt wat zijn perspectief is, namelijk het eind van zijn carrièremogelijkheden bij het schap met de zeep en de wasmiddelen, waar deze onderontwikkelde 'zelfstandige ondernemers' zich laten overhalen tegen ver onder de maatschappelijk overeengekomen personele vergoedingen zich in te zetten voor de distributie van goederen voor ondernemingen die op die manier minimale en risicoloze personeelskosten realiseren.
Als er al wetenschappelijk onderricht op dit gebied bestaat, wat ik overigens werkelijk helemaal niet uitsluit, dan zal het vooral zijn als instrument voor entrepeneur marketing. Hoe exploiteer je de interpersoonlijke relaties die mensen nu eenmaal hebben zonder dat je ze op de loonlijst kan handhaven. Het metaphorisch taalgebruik bij het construeren, transformeren en manipuleren van een identiteit die je bij elke mlm-uiting terug ziet verraadt dat er in ieder geval wel goed is over nagedacht. De metaphoren droom, lichaam en oogst worden zonder uitzondering gebruikt bij alle mlm-ondernemingen bij het aanmeten van een geschikte identiteit bij netwerk verkopen. Dat is de onderliggende reden dat, ongeacht voor welk bedrijf, elke mlm-er hier met dezelfde verhalen komt aanzetten. Bij iedereen is het idee ingeprent van de zelfregulerende, autonome persoonlijkheid in contradictie met de opgedeelde, aan alle kanten gebonden, sociaal beperkte buitenwereld.
Eén en ander is vergelijkbaar met de enorme wetenschappelijke achtergrond van het werk aan de lopende band; het werk zelf is ongeschoold, hoewel vaak zelfs high-tech, maar alle kennis zit hem in het aanbod, de logistiek, de ontwerpen, de omgang met personeel etc. Kortom, er is goed over nagedacht, en ook dit is dan een gebied dat onderwezen wordt op universiteiten.
Het slechte nieuws voor de mlm-ers hier onder ons is: jullie zijn die ongeschoolde lopendeband werkers, terwijl jullie heel inventief is wijsgemaakt dat je de ondernemer bent.

Gesloten