LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] appartuur veel goedkoper

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Ex-verkoper

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Ex-verkoper »

Nah, onzin. Iedere fabrikant heeft een leverplicht aan zijn afnemers zoals opgesteld in het contract tot wederverkoop. Fabrikanten kunnen nooit aan welk kanaal dan ook voorschrijven voor welke prijs zij dit moeten verkopen (horizontale prijsstelling). Deze discussie loopt al een jaar of 20, destijds begonnen toen de eerste prijsstunters bruin- en witgeod tegen scherpere prijzen begonnen aan te bieden en de zogenaamde vakhandel steen en been klaagde. Of dacht je dat BCC(Bakkers Cash & Carry) tot deze niet klagende vakhandel behoorde?

Zolang er goederen verkocht worden zullen er mensen zijn die dit op de een of andere manier goedkoper zullen willen aanbieden. De wet van de grote getallen. En dacht je nou werkelijk dat als webwinkel X zijn spullen niet meer geleverd krijgt van fabrikant Y hij dan stopt? Nee hoor, dan haalt hij het gewoon uit het buitenland. En dat kost de lokale importeur meer dan een beetje geklaag van de keukencowboys.

Internet bedoeld als informatiecentrum? Nee, dat ben ik toch niet met je eens. Mijns inziens is internet gewoon een communicatiemiddel, waar je behalve data, ook spraak en video overheen kan gooien. Het is zeker niet de nieuwe economie zoals in het verleden voorspeld door diverse personen, maar wel een aanvulling op de traditionele mogelijkheden tot handel. Het is niet voor niets dat de muziekindustrie ook eindelijke begrepen heeft dat ze hier geld kunnen verdienen. Let maar op, binnenkort hebben de grote merken showrooms in de grote winkelcentra waar je dan kan besluiten het direct daar te bestellen of later vanaf huis, via het internet...

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het allemaal. Iedereen praat natuurlijk vanuit z'n eigen straatje en soms proef ik ook de wens dat de handel via internet toch maar niet zal aanslaan. Kan dit allemaal begrijpen. Ieder wil zijn inkomsten veilig zien.

Maar mijn gevoel zegt dat de internethandel in keukenapparaten ( en bladen + kastjes) in de toekomst niet weg te denken zal zijn.
Volgens mij is internet vanalles; een communicatiemiddel, informatievoorziening én handelscentrum.

De showroom zal wel blijven; je wilt zo'n apparaat toch in het echt zien. En even aan alle knoppen kunnen draaien.
Dus ik vind de visie van de ex-verkoper het meest aannemelijk. Is ook een beetje wat ik in gedachten heb.
Het is zeker niet de nieuwe economie zoals in het verleden voorspeld door diverse personen, maar wel een aanvulling op de traditionele mogelijkheden tot handel....... Let maar op, binnenkort hebben de grote merken showrooms in de grote winkelcentra waar je dan kan besluiten het direct daar te bestellen of later vanaf huis, via het internet...
S.

ronald63

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door ronald63 »

wij hebben wel een gasfornuis en een vaatwasser besteld via www.veiligkopen.nu .
Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan moet ik zeggen,ze komen het over twee weken al brengen kon ook eerder maar kan het nog niet kwijt ivm verhuizing, ben benieuwd.


ps marcel 68 heb jij al wat ontvangen ben zeer benieuwd hoe jouw ervaring is, hoor van je, hoop ik.

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Ik werd zeer vriendelijk te woord gestaan moet ik zeggen
Door de computer bedoel je?

KS


marcel68

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door marcel68 »

Ronald,

Nou ik kan je positief berichten, vandaag is mijn bestelling afgeleverd, netjes op tijd en kon pinnen aan de deur, dus totaal geen risco van aanbetalen etc.

Wij gaan het van het weekend inbouwen en kunnen met een gerust hart zeggen dat het "veiligkopen" was. :lol: :lol:

Ronald succes met je gasfornuis

Marcel

ronald63

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door ronald63 »

bedankt marcel68 nu ik je zo hoor heb ik er helemaal vertrouwen in

ronald63

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door ronald63 »

Ik wil nog even zeggen dat mijn spullen netjes geleverd zijn en in middels staan ze netjes ingebouwd in mijn keuken hij is weer als nieuw

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

en nu maar hopen dat er niks aan komt....

Scara

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Scara »

Vrijwel elke grote aanbieder van apparatuur op het internet is eigendom
van diezelfde keuken die het hardst roepen dat het tegengehouden moet worden

vanwie

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door vanwie »

VEILIGKOPEN.NL IS VAN BEMMEL EN KROON KEUKENS.

Mama

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Mama »

Onze ervaring met veilig kopen:

Uit consumentengids best geteste Bosch vaatwasser.
Consumenten adviesprijs 1399, keukenzaak bood hem aan voor 1005,
gekocht voor 685 bij veilig kopen, zelf afgehaald in Rijswijk.
Perfect toch! :lol:

adviseur

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door adviseur »

ga goed na welke garantie je krijgt. Waarschijnlijk zal de keukenleverancier de apparatuut NIET inbouwen en GEEN garantie meer op de keuken geven. Het aansluiten is ook voor eigen rekening. De apparaten worden bij de deur gezet, afrekenen en ze zijn weg.
Dus vraag goed wat de garantiebepalingen zijn en laat die goed op papier zetten.
SUCCES!!!

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Weet je wat je moet doen: een amerikaanse koelkast daar kopen, Die is daar een lekker stuk voordeliger.

Let op: voor de deur neergezet.

Hoe komt ie binnen? ( weegt maar 160kg hoor)
Deuropening groot genoeg?
Draai in de gang mogelijk?

Dit zijn maar een paar voorbeelden.
Koop je bij een keukenzaak dan komen zij kijken of alles kan.
Kan het dan niet.....Hun probleem.

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Let wel:

- fabrikanten zullen bij reparaties het volle pond berekenen.
- uw leverancier zal hierin niet voor u bemiddelen.
- indien u bij een goede keukenzaak een volledige keuken koopt
zal dit in de totaalprijs (korting) te merken zijn.
- u kan bij een keukenzaak makkelijk binnen stappen voor vragen,
advies, etc maar bij een internet site bent u uitsluitend welkom om te
kopen niet meer en ook niet minder.
Wat een flauwekul! Wat heb ik eraan om een hogere prijs te betalen bij een keukenzaak als de aftersales service niet bestaat en je toch rechtstreeks wordt doorverwezen naar de serviceafdeling van de fabrikant? En wat heb ik aan 10% korting over de toch al veel te hoge adviesprijs? Nee, ik betaal liever dik de helft minder dan de adviesprijs via internet. Apparatuur gaat in de regel toch pas kapot na de garantieperiode.

Gast

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, ik betaal liever dik de helft minder dan de adviesprijs via internet
En maar klagen dat het zo slecht gaat in Nederland....
Weer een typisch voorbeeld van iemand die maar 1 ding belangrijk vindt: de prijs....
Denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Ik zou uit kunnen leggen waarom, maar dat heeft m.i. bij deze persoon niet veel zin..

bart_455
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 15:57

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door bart_455 »

En maar klagen dat het zo slecht gaat in Nederland....
Weer een typisch voorbeeld van iemand die maar 1 ding belangrijk vindt: de prijs....
ik vind de prijs ook erg belangrijk ja, en wat is daar mis mee?
ik moet keihard werken voor mijn centen!
heb nu net een starterswoning gekocht met mijn vriendin
waar helemaal nog geen keuken inzit.
dus ben nu een beetje aan het rondkijken en ik denk dat ik ook wel
de apparatuur op internet ga bestellen...
aangezien ik wel een beetje goed spul wil en er gewoon dik 2000 euro op uitspaar...
anders kan ik alleen van die ariston rommel nemen..
( en dat wil ik dus echt niet )

wallybally
Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2006 07:59

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door wallybally »

Moet je zeker doen, maar achteraf niet zeuren als het toch niet goed is of niet helemaal werkt. OF andere gevolgen als gevolg van het niet hebben van een stukje gedegen advies.

dommie
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 nov 2006 12:40

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door dommie »

Moet je zeker doen, maar achteraf niet zeuren als het toch niet goed is of niet helemaal werkt. OF andere gevolgen als gevolg van het niet hebben van een stukje gedegen advies.[quote]
Nou Wally bally

Het bovenstaande wat je schreef klopt niet helemaal

Het "gedegen" advies wat ik kreeg van de keukenkampioen kan ik geen advies noemen.
Volgens mij had ik net zo goed alles op het internet kunnen kopen


Dommie

bruindj
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 nov 2006 14:56

Re: appartuur veel goedkoper

Ongelezen bericht door bruindj »

Zowel toen ik in het vorige huis woonde als in het huidige via het internet apparatuur besteld (via inbouw.nl).
De eerste keer was de levering niet helemaal heel over gekomen (knop gebroken), maar dat werd direct verholpen.
Verder werd alles snel gebracht, betaling bij levering, allemaal prima.
De vaatwasser gaf helaas de geest, maar dat is door de fabrikant (Bosch, ook deze kunnen blijkbaar stuk) keurig netjes opgelost.
Ofwel tot dusver heb ik goede ervaringen met het bestellen via internet.
Ander puntje is dat de meeste winkels geen plaats hebben om alle modellen te showen en dat het aanwezige personeel meestal niet de kennis in huis heeft. En het op voorraad hebben van een en ander is helemaal een vies woord, in negen van de 10 gevallen moeten ze het toch ook bestellen.
Als je dan voor informatie toch al aangewezen bent op het internet, waarom dan niet direct daar bestellen?

Gesloten