Pagina 3 van 4

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 02:01
door j.van mourik
Hallo lieve mensen met problemen bij UPC ik heb op 17 augustus een berichtje geplaats misschien wel interesant om even naar te kijken er staan wat adressen op en mochten jullie iets willen weten mag je me altijd mailen.

En Heren van UPC ik zie dat er nog steeds problemen zijn toch wel weer het idee om opnieuw een actie te gaan starten zoals jullie weten deins ik nergens voor terug want ik kan wel direct contact opnemen met de publieksvoorlichter van het NMA en ik ben ook bekend met diverse partijen in Den Haag en ook kan ik mensen gaan leren hoe een actie bij hun in de gemeente te starten Groetjes van Joke van Mourik Actie Kabelklacht.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 09:14
door Mischa0320
....

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 14:57
door j.van mourik
Hallo Mischa,
Helaas kon ik niet eerder reageren heb geen tijd om s'Morgens achter mijn pc te zitten want er moet ook gewerkt worden,dus gelieve geen dingen te schrijven die geen inhoud hebben.Werk je soms voor UPC???
Begin je wel erg laat gezien de tijd dat je je bericht plaats.
Alles gaat goed met mij en ik gedraag me netjes, heb tenminste respect voor andere Mensen en ben sociaal voelend.
Heb jij dat ook ?????
Ben niet van plan om jou te gaan beledigen wat jij dus wel probeert, alleen maak ik me daar niet druk om sta lekker stevig in mijn schoenen.
Misschien beleef je hier erg veel plezier aan maar ik hoop voor jou dat je nooit een spookrekening krijgt van een bedrijf de deurwaarder op de stoep krijgt of naar de kantonrechter moet, terwijl je weet dat je alles hebt betaald en voldoende hebt gereageerd.Misschien heb je dan ook wel de hulp nodig van iemand die sociaal voelend is ??? Joke van Mourik

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 15:59
door IkBenJan
Je gedraagd je nu als een borderline patiënt en draaft ernstig door. Neem op tijd je medicijnen in Joke
Een dergelijke opmerking reflecteert een mentaliteit die naadloos past op de bedrijfsfilosofie van UPC. In combinatie met jouw beheersing van de nederlandse taal zou het me inderdaad, met anderen, niet verbazen als het inderdaad jouw broodheer is die hier op de korrel genomen wordt. Of die blij zal zijn met deze dienst die je hem bewijst lijkt me echter zeer twijfelachtig.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 16:51
door agro
Och ook in het verleden had Mischa alleen maar beledigingen en uitspraken welke nergens op slaan.
Je kan ze altijd nog nalezen klik op zoeken en voer dan de naam van Mischa in en je weet dan precies waar je mee te maken hebt.
En zo ook met onze papagaai Har.
Jammer van de doemdenkers en alia,s die een bedrijf in opbouw in de verdomde hoekje willen frommelen,
Een bedrijf welke zijn zaakjes na 6 jaar of mogelijk meer niet op orde heeft is niet waard dat het nog bestaat, en kan niet meer onder de noemer vallen in opbouw, maar meer onder de noemer onbekwaam.

UPc is toch zo geweldig, hieronder een berichtje wat gister 24-8-2005 in de Telegraaf stond, ze waren al landelijk de duurste met het aanbieden van TV en radio, nu gaan ze helemaal uit hun dak, de wolf laat nu al een klein beetje zijn ware aard zien.

Bron Telegraaf 24-8-2005


Aanval op kabelaar om nieuwe tariefsverhoging

Brinkhorst dreigt ’monopolist’ UPC

door Rob Sebes



Minister Laurens Jan Brinkhorst van Economische Zaken opent de aanval op kabelexploitant UPC, die de afgelopen tijd voor veel ergernis heeft gezorgd bij vele tienduizenden klanten.
De D66-bewindsman ergert zich groen en geel aan het ,,monopolistische gedrag” van UPC en wil dat de Opta, de kartelpolitie voor de telecomsector, ingrijpt om een nieuwe tariefsverhoging voor alle klanten per 1 januari aanstaande te voorkomen.
De Opta kan pas ingrijpen wanneer de Europese Commissie daartoe het licht op groen zet en daarom zal Brinkhorst in Brussel op spoed aandringen. ,,UPC, pas op je tellen!” waarschuwt Brinkhorst, tevens vice-premier. ,,Ik geef nu duidelijk een schot voor de boeg. UPC heeft richting consument voortdurend een houding van ’wij zijn groot en jullie zijn klein’. Op de Nederlandse markt wens ik geen monopolistisch gedrag”, briest de minister.
Brinkhorst is het gedoe rond UPC spuugzat. Zijn topambtenaren hebben de afgelopen maanden tevergeefs geprobeerd UPC tot andere gedachten te brengen en de consument meer keuzevrijheid te geven.

Decoder
Doorn in het oog van Brinkhorst zijn twee nieuwe stappen die UPC binnenkort neemt om de opmars van digitale tv voort te zetten. Per 1 oktober krijgen alle abonnees met digitale tv een nieuwe decoder, een apparaat dat nodig is om veel zenders uit de hele wereld te ontvangen.
Deze decoder is weliswaar gratis, maar voor aanvullende decoders voor een tweede of derde televisie in een huishouden moet wél worden betaald. Bovendien heeft UPC een eigen systeem dat niet aansluit op systemen van andere kabelexploitanten. Kijkers kunnen dan lastig overstappen wanneer zij UPC zat zijn, hoewel zij daar wettelijk wel het recht toe hebben als de exploitant het contract of de tarieven wijzigt.

Verder wil UPC per 1 januari 2006 de tarieven voor de tv-kijkers verhogen, naar verluidt te beginnen met 0,75 eurocent per maand oplopend tot 3 euro per maand later in het jaar.
Brinkhorst vindt het op zichzelf redelijk wanneer kijkers naar digitale tv, met veel meer kanalen dan de traditionele kabel, wat meer moeten gaan betalen.
Maar uit de gesprekken met UPC concludeert Brinkhorst dat huishoudens met een gewone kabelaansluiting ook dieper in de buidel moeten tasten. Dat vindt de bewindsman van EZ onaanvaardbaar.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 18:33
door Har
Brinkhorst is het gedoe rond UPC spuugzat, jakkes ik ben die kwal al jaren spuugzat en met hem de hele D 66,

Agpo is nog steeds op het oorlogspad, het maakt niet uit of ik een maand weg geweest ben, de gefrustreerde draad is zo weer op te pakken en te volgen.

Brinkhorst is dat niet het weg gestuurd menneke uit Brussel en enige relatie met de kroon.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 19:32
door agro
En waneer kom je met hetgeen je hebt beloofd?
Of handhaaf je nog steeds je regel wel zwetsen en van alles beloven maar daar blijft het dan bij.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 25 aug 2005 19:40
door Har
en wanneer doe jij hetzelfde , Mr Agpo, verbeuzel je tijd maar met zinvollere zaken, ik spot je wel om de maand.

Tot ziens voor enkele weken weer.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 28 aug 2005 10:04
door hoffie
ach brinkhorst heeft ook al geen gelijk, dat is het probleem van upc nou net, alleen upc heeft altijd gelijk, maar ehhhh waar blijft mijn borg???????????????????????????

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 30 aug 2005 22:16
door k.beerta
Op woensdag 27 juli werd ik per abuis afgesloten van de kabel (de monteur had waarschijnlijk een kabel losgetrokken bij het schoonmaken van de kast). Eerst gebeld met onze stroomaanbieder (het GEB) daarna met de kabelexploitant en dat is UPC. Bij beide gehoord dat er een foutje gemaakt is. Maar tot mijn ontzetting duurde het 10 dagen voordat de monteur dit kon verhelpen. Dus 10 dagen geen kabel (dus televisie) en 10 dagen geen internet (chello via de kabel).Ook mijn vele gesprekken met UPC heeft geen enkele versnelling te weeg gebracht. Ik heb 5 kwartier aan de bel gehangen maar dus zonder resultaat.
Op zaterdag 30 juli heb ik bij primafoon een abonement afgesloten voor digitale televisie en voor adsl voor de computer.
Op maandag 1 augustus heb ik UPC weer gebeld en per direct opgezegd. Zij konden niet leveren waar ik voor betaalde. Deze afdeling van UPC had wel begrip voor mijn probleem en stelde de opzeg termijn vast op 1 augustus. De doos om het modum weg te sturen had ik op 3 augustus al binnen en op 4 augustus weer terug gestuurd naar UPC.
Op 8 augustus had UPC mijn abonementsgeld per automatische incasso afgeschreven. Weer gebeld met UPC. De uitleg was dat het ging om een misverstand. Eind augustus zou alles weer worden rechtgetrokken. Abonementsgeld 49,95 euro en borg modum 45 euro zouden dan worden terug gestort.
Vandag 30 augustus kreeg ik een overzicht van UPC waarin zij mij toezeggen het bedrag van 48,33 euro terug te storten binnen 8 weken.
Heb dus wederom gebeld waar dat verschil in zit ( 49,93 euro ten onrechte geincasseerd en 48,33 euro terug betalen) en waar de borg van het modum gebleven was. Volgens UPC hebben zij het modum nog niet ontvangen en dat kleine verschil zullen zij nog wel bijbetalen.
Via PTT post uitgezocht wat er met het pakket gebeurd was en die was al op 5 augustus bij UPC binnen.
Ook vindt ik het onacceptabel dat als zij tenonrechte geld van mijn rekening afhalen ik er daarna 8 weken op moet wachten tot zij dit weer terug storten.
Dit soort bedrijven hoort eigenlijk in het rijtje en televisie programma oplichters.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 31 aug 2005 00:17
door agro
Als op 8 augustus een bedrag is afgeschreven heb je nog tot 8 september de tijd om te laten storneren.
Neem direct contact met je bank op om het bedrag terug te laten storten.

Als je bang bent dat inde toekomst nog ten onrechte bedragen worden afgeschreven of je wil niet dat uc nog een bedrag van je rekening kan afschrijven, laat dan een selectieve blokkade op je rekening leggen voor upc, ze kunnen dan nooit of te nimmer nog bedragen van je rekening afschrijven totdat je de blokkade hebt laten opheffen.

succes.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 31 aug 2005 01:20
door IkBenJan
Vorige spreker heeft gelijk. Je kan gewoon je bank opbellen en ze vragen de 49,95 terug te laten storten. Ik kan je ten zeerste aanraden dit ook te doen; de borg ben je sowieso kwijt, UPC houdt zich niet aan dat soort toezeggingen. Je hebt over dat modem alleen op schrift dat zij dat niet hebben, dus de eventuele toekomstige bewijslast hebben ze alvast op jouw bordje gelegd. Dat doen ze niet voor niks. Ik kan je aanraden de verzendgegevens nu al nauwkeurig te gaan verzamelen en goed te bewaren.
Het enige wat je wel zelf in de hand hebt is die extra maand abonnement. Lees maar eens in de andere topics hier op het forum hoezeer UPC zijn administratie op orde heeft, en hoeveel waarde je aan die 8 weken-belofte kunt hechten terwijl je dit nu zelf al in orde kunt maken en de geldsom die jou rechtmatig toekomt met één telefoontje overmorgen al terug hebt. Stuur er nog een beleefd faxje naar UPC achteraan dat je dat gedeelte zelf al in orde hebt gemaakt en je bent voor 20 cent klaar.

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 02 sep 2005 08:36
door j.van mourik
terug naar "Nieuws"





nieuwsbericht


Chelloklanten mogen opzeggen bij verhoging tv-tarieven UPC
26 augustus 2005
Naar aanleiding van onze berichtgeving en een felle aanval van minister Brinkhorst op UPC in de Telegraaf van afgelopen woens


dag, heeft het kabelbedrijf laten weten dat zij geen koppeling beoogt tussen kabeltelevisie en kabelinternet. Als UPC de prijs of het aanbod van kabeltelevisie verandert, kunt u dus ook uw kabelinternet opzeggen.
In reactie op onze actie heeft UPC ons laten weten dat consumenten bij een substantiële wijziging in de kabeltv-voorwaarden zowel het televisieabonnement als hun Chello-internetabonnement kunnen opzeggen. Wij zijn verheugd dat het kabelbedrijf belooft geen gebruik te maken van de mogelijkheid die haar voorwaarden wel degelijk biedt. UPC bepaalt namelijk in aanvullende voorwaarden dat je je internetcontract zou moeten uitdienen of in ieder geval betalen als je je kabelabonnement opzegt. Wij verwachten dat UPC de voorwaarden aanpast aan de beloofde praktijk.

Het ministerie van Economische Zaken heeft inmiddels aangegeven onze visie op de bundeling van diensten zoals internet, telefonie en televisie te delen. Ook het ministerie vindt dat je je kabelinternet moet kunnen opzeggen als de prijs of het aanbod van de kabeltelevisie verandert (of andersom). Als de ene dienst afhankelijk is van de andere, kan die andere dienst ook opgezegd worden.
Lees ook
Consument gebonden aan kabel en internet – 24 augustus 2005
Consumentenbond wil eind aan koppelverkoop van kabelaars – 19 augustus 2005


Uw kenmerk Datum

23 augustus 2005


Ons kenmerk

Doorkiesnummer
Ministerie van Economische Zaken
De heer mr. L.J. Brinkhorst
Postbus 20101
2500 EC DEN HAAG

Doorkiesnummer telefax


E-mail





Onderwerp
Consument klem tussen dienst en infrastructuur


Geachte heer Brinkhorst,

Recente ontwikkelingen in de elektronische communicatie sector vereisen volgens de Consumentenbond uw onmiddellijke aandacht en snelle interventie. De strijd tussen aanbieders van communicatiediensten wordt over de rug van de consument gespeeld. Onder het mom van innovatie en concurrentie worden consumenten gebonden aan onredelijke contracten en overstapbelemmeringen.
De Consumentenbond vraagt u met klem zo spoedig mogelijk te regelen dat de dienst leidend wordt en aanbieders aan elke wijziging in het gebundelde aanbod moeten verbinden dat de consument binnen dertig dagen kan opzeggen.

Het jaar 2005 staat in het teken van snel internet en bundelaanbod. Consumenten worden bestookt met nieuwe aanbiedingen. Daarbij gaat het nodige mis.
De concurrentiestrijd die geleverd wordt leidt tot een lock-in van consumenten. Het gaat daarbij om een tweetal te onderscheiden kwesties:
1. De toenemende koppeling tussen dienst en netwerk
2. Het met voeten treden van elementaire consumentenrechten
Hieronder volgen twee voorbeelden van toonaangevende bedrijven in Nederland. De problemen daarbij komen door een onvolledig regulerend kader:

UPC
Begin dit jaar heeft UPC de voorwaarden voor internet aangepast. Direct gevolg daarvan is dat consumenten voor internet nu gehouden zijn aan een jaarcontract dat telkens stilzwijgend verlengd wordt met een jaar. Om te kunnen internetten bij UPC zijn consumenten bovendien verplicht om bij het kabelbedrijf ook een televisieabonnement af te nemen. Ondertussen heeft UPC volgens Trouw aangekondigd de tarieven te zullen verhogen. Internetconsumenten bij UPC hebben deze wijziging maar te accepteren. Opzeggen van televisie kan voor deze groep immers niet; dan werkt internet niet meer en de consument wordt wel gehouden aan een contractduur van 12 maanden. Ondertussen bereiken de Consumentenbond hardnekkige geruchten dat UPC van plan zou zijn om het analoge aanbod van ongeveer 30 zenders nu te verkleinen naar circa 22 zenders. Wederom zal de internetconsument ‘gedwongen’ zijn dit te accepteren. Wil de consument de weggevallen zenders terugzien, dan zal deze digitale televisie van UPC moeten nemen. Een dergelijke strategie van UPC heeft veel weg van een fuik. De Consumentenbond is van mening dat deze dwangpraktijken echte concurrentie en innovatie serieus bedreigen. Consumenten zullen hierdoor veel van hun vertrouwen in nieuwe producten en diensten verliezen.

KPN
Recentelijk heeft KPN klanten van Wanadoo en Versatel benaderd met de vraag of ze een nieuwe overeenkomst wilden afsluiten voor hun internettoegang via KPN. Klanten betalen Wanadoo voor de internettoegang en ontvangen ook van KPN een rekening voor de verbinding naar Wanadoo. De infrastructuuraanbieder nam dus contact op met de klanten van de internetaanbieder. Het aanbod van KPN hield een jaarcontract in met één maand gratis. Wat is er fout in dit plaatje?
Door in te gaan op het ogenschijnlijk aantrekkelijke aanbod van KPN ontstaat een overstapbelemmering van formaat voor consumenten. De verlengingsdatum van het contract met de internetaanbieder loopt immers niet meer synchroon met die van de infrastructuuraanbieder. Consumenten die willen opzeggen, komen daardoor vrijwel altijd voor dubbele kosten te staan.
KPN heeft bij het aanbod deze voor consumenten cruciale informatie niet verstrekt.
Door de dominantie van KPN bij introductie van ADSL en de vele wholesale contracten met een retail-component zijn vele aanbieders gedwongen om een contract aan te gaan met KPN. Ten eerste was een eigen netwerk uitrollen niet rendabel en vrij onzeker. Daarnaast was er afdoende reguleringsdruk om ervan verzekerd te zijn dat KPN concurrenten op dienstenniveau niet uit de markt zou drukken. Inmiddels zien wij echter een andere ontwikkeling. Zo zijn een aantal kleinere aanbieders opgeslokt en overgezet naar de merknamen van KPN. Voorts is er de ontwikkeling dat KPN haar marktaandeel in de ADSL-markt ondanks de aanwezigheid van nieuwe investeerders, nieuwe netwerken én afvlakkende groei toch ziet toenemen.

De Consumentenbond vraagt u om te handelen vanuit het principe dat diensten voor consumenten leidend zijn. Consumenten mogen niet klem raken tussen dienst en infrastructuur. Bovendien zou voor diensten die in de elektronische communicatiesector aan elkaar zijn gekoppeld moeten gelden dat wijziging van voorwaarden van de ene dienst opzegbaarheid van alle gerelateerde diensten inhoudt. Wij verzoeken u met klem om dit zo spoedig mogelijk te regelen. De consument moet namelijk uiteindelijk het verschil maken. Concurrentie en innovatie beginnen en eindigen bij het vertrouwen dat een consument stelt in het aanbod van een aanbieder. Wij hopen dan ook dat u snel ingrijpt, zodat dit vertrouwen kan bloeien.
Met vriendelijke groet,
Consumentenbond




< terug

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 02 sep 2005 10:47
door An
Dan wil ik hierbij even zeggen, moet ook kunnen, dat wij na het opzeggen van Chello Juni jl. na wat heen en weer gebel met UPC, de borg van de modum terug gestort hebben gekregen.

Kreeg eergister eerst DE afrekening, die bijna klopte en de borg stond gister op mijn rekening. Mag ook wel even vermeld worden dan.

Ben trouwens zeer tevreden met mijn nieuwe adsl van xs4all en heb er geen spijt van dat ik bij UPC weg ben.
Hoffie, nog bedankt voor de tip van toen. :D

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 03 sep 2005 22:31
door Johannes44
Ik heb er OOK GEEN spijt van dat ik sinds 2 maanden weg ben bij UPC en overgestapt ben o pPlanet. Hoop gedonder geha dmet borg, maar uiteindelijk is het opgelost.

Maar het zijn en blijvne oplichters bij UPC. Nu zal zielige har wel weer op zn achterste pootjes gaan staan...die heeft geloof ik aandelen UPC en zit werkelijk de hele dag te loeren op mensen die hij op dit forum kan afzeiken.....een tip: zet m op negeer, dat kan!

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 13 okt 2005 15:57
door Tess1892
Ik kreeg zojuist een rekening van UPC waarop de Borg stond van de kabelmodem, maar nog niet de borg van de telefoonmodem.

Nu staat daar tot mijn verbazing, dat UPC het binnen 8 weken gaat overmaken. Daar benik het niet mee eens, als ik zelf een rekening moet betalen is het gewoon 4 weken. Dat betekent gewoon dat ik 1 augustus opgezegd heb en pas in december mijn geld terugkrijg. En van de telefoonmodem pas in januari. UPC jat gewoon van haar klanten. Echt schandalig.

Ik krijg gewoon nog 110 euro en wil eigenlijk bij UPC rente in rekening brengen en de telefoonkosten, ik heb er nu al twee keer achteraan gebeld. Iemand tips hoe ik sneller mijn borg terugkrijg?

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 13 okt 2005 16:05
door hoffie
Wees blij dat je het terug krijgt Tess, de meesten moeten vele malen langer wachten tot UPC de borg overmaakt :cry:

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 13 okt 2005 19:34
door Tess1892
Ik heb het nog niet. Ze zijn nu de helft al vergeten. Misschien maar eens een advocaat erbij halen. Hoe kan het dat UPC daar ongestoord mee kan doorgaan, waarom grijpt niemand in?

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 13 okt 2005 21:20
door Talletje
Tess,

Tenzij je zo'n witte kast hebt hangen en een 2e modem voor internet, krijg je echt maar 1x borg terug hoor!

Als je voip hebt gehad heb je maar 1x borg betaald omdat je namelijk ook maar 1 modem hebt gehad.

Dus mocht je inderdaad maar 1 modem hebben gehad krijg je dus ook maar 1x borg terug :)

Groetjes,

Tal

Re: terugstorten / verrekenen borg

Geplaatst: 18 okt 2005 20:18
door hoffie
Tal weet schijnbaar wat mensen aan borg betaald hebben :cry: