LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brandstoftoeslag

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Ben het er mee eens, moeten ze die tickets gewoon leveren!
Maar u zegt, ik heb ze al betaald. Wat eigenlijk als je er goed over nadenkt. U heeft eigenlijk een vlucht betaald, een plaats op een vlucht die nog niet echt bestaat, alleen op papier en dat is eigenlijk het probleem. Het is niets tastbaars, een naam op papier voor iets in de toekomst. Denk dat daar het probleem zit, het is te ver in de toekomst, misschien als service aan de klanten dat ze ver vooruit kunnen plannen, is ook zo. En daarom hebben de luchtvaartmaatschappijen zoiets als, als het straks, op de vluchtdag, allemaal anders is dan betaald de klant daar maar voor en niet ik. Luchthavenbelasting heeft idd niets met de luchtvaartmaatschappij te maken, handig van schiphol om via de luchtvaartmaatschappijen geld te vangen voor gebruik van de klanten op de luchthaven. Als deze prijs wijzigt( of die op de plaats van bestemming) dan wil de luchtvaartmaatschappij dit verschil niet betalen. Dat kan ik begrijpen, alleen met brandstogtoeslagen heb ik meer problemen, soms zit t mee, soms zit t tegen. Vraag me af of een kleine verhoging altijd aan de klant wordt door berekend, misschien aleen een forse verhoging, ik weet t niet. Feit blijft wel dat t een vervelend verschijnsel blijft waar de luchtvaartmaatschappijen samen actie tegen moeten ondernemen, vind ik. Reizgers worden geirriteerd door dit soort maatregelen alswel de reisburo's die t door moeten berekenen en alleen maar boze klanten aan de lijn krijgen.
Dus doe hier iets aan want het is de laatste tijd te erg. Die nois charge is idd ongelooflijk. Als t niet zo triest was zou je er om moeten lachen, maar t slaat weer helemaal nergens op.
p.s. volgens mij als je een auto besteld en je moet m later ophalen en ze zouden je extra belasten dan zou je kunnen zeggen, laat dan maar.
Met vliegticket veel moeilijker want je zit dan weer aan annuleringskosten vast, bij de auto niet, waar je niet onderuit komt. Deze vergelijking gaat dan ook niet op. Ik vind dat er een regel moet komen die er voor zorgt dat als je doorbelast wordt je makkelijker van je ticket af kan komen.

pluto
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2004 13:40

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door pluto »

Laatst heb ik ergens gelezen dat maatschappijen brandstoftoeslag mogen vragen, maar dat ze dit wel van tevoren aan de klant door moeten geven (dus niet aan de balie op het moment van vertrek). Gebeurt dit toch, dan kun je het beste wel betalen maar vragen om een bewijs dat je onder protest betaald hebt, zodat je later je geld kunt gaan verhalen.[/b]

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Je bedoelt toch zeker niet het statiegeld op de brandstof ?

gaste

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door gaste »

als je rechtstreeks bij de maatschappij boekt heb je dit gezeur niet.
Heb bijv in mei vorig jaar me tickets naar New York geboekt, gewoon direct bij de KLM, tussentijds 2 keer toeslagen verhoogd nooit doorberekend, kennis vloog zelfde dag maar via D-reizen geboekt en hij moest wel betalen.
Denk dat eea via de voorwaarden geregeld is. In de honderd keer dat ik rechtstreeks bij de niet prijsvechters boekte nog nooit enige toeslag hoeven te betalen.

Suze

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Suze »

Dat is mij nu ook hèèl duidelijk geworden. Ben tot nu toe nog niks opgeschoten met ze. Maar weet het dus wel voor de volgende keer. Rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Dan maar een paar tientjes meer.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Bij de "prijsvechters" betaal je ook gewoon wat je hebt betaald toen je boekte. Zo hebben o.a Transavia(Basiqair) en Ryanair geen ACHTERAF brandstof toeslag. Alles zit in de ticketprijs + toeslagen die je ziet als je boekt. kmen ze niet uit met de brandstof prijzen dan worden alleen de prijzen van de tickets die nog verkocht moeten worden soms verhoogd

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

via een reisorganisatie is het voor luchtvaartmaatschappijen makkelijk achteraf een toeslag door te berekenen, sturen van een briefje aan de reisburo's en die zijn weer de klos.
Maar als ze al hun, via internet geboekte passagiers, een naheffing moeten vragen betekent dat enorme wachtrijen voor de balies want er zijn geen verdere gegevens bekend van de passagiers om een rekening van te voren nog te sturen. Dat geeft enorme toestanden aan de balies dus dat doen ze niet, dus boeken via het internet rechtstreeks!!! bij de luchtvaartmaatschappij en t blijft zoals t is.

linda_
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2005 11:32

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door linda_ »

Waarschijnlijk zijn ze vergeten de brandstoftoeslag cq. veiligheidsheffing aan jullie door te geven. Deze staat bij de reservering onder aan de boeking en kan wel eens vergeten worden. De veiligheidsheffing bedraagt voor de usa ongeveer 40 euro per persoon, afhankelijk van de airline. Volgens mij mag het reisbureau na controle van de factuur van hun ticketagent de prijs doorberekenen...

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Even uppen voor diegene, die net zie dat ze bij lijnvluchten geen brandstoftoeslag na heffen.

Dendy

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Dendy »

Ik denk dat het geval heir is dat D-reizen zijn tickets niet meteen print na betaling door de klant. Als zij- dit wel meteen zouden doen hebben zij ook een tariefsgarnatie of de brandstoftoeslag nu omhoog gaat of niet. Wanneer een reisburo opdracht geeft voor het printen van de tickets, moeten zij deze ook emteen aan de luchtvaartmaatschappij betalen.
Een aantal jaren is NBBS failiet gegaan, zei gingen (ook) zo te werk, een heleboel mensen zijn daar de dupe van geworden, ze kregen welliswaar wel hen geld terug van het SGR, maar ja daar heb je niks aan als je een week vantevoren nog een nieuw ticket naar Australie of weet ik waar meot kopen, want dan kan je dit nooit meer boeken voor hetzelfde 9goedkope) tarief van een half jaar geleden...

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Is de NBBS nog failliet ????

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Ja al een tijdje. Volgens mij, zijn ze doorgegaan als, My Travel.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag mij af of de lijnvluchten ook brandstof verhoging betalen of niet ??Ik las op bericht van 4 april dat de gast schreef dat lijn vluchten die verhoging niet hoefde te betalen. Als dat zo is vind ik dat wel vreemd!!

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Waar DIE gast het over had zijn die prijsvechters. Dat zijn geen lijnvluchten, maar charters. Daar zit meestal alles al bij de prijs in. Naheffen doen ze niet, omdat men vaak niet lang van te voren boekt Je betaalt vaak een dagprijs.

Zo ben ik onlangs nog voor slechts € 39 naar Ierland geweest met Ryanair.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt gast voor de heldere uitleg.!

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Graag gedaan :wink:

[email protected]

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door [email protected] »

Indien prijs is bepaald en betaald, is het een probleem voor D-reizen.
Achteraf brandstoftoeslag en/of insurance en/of welke andere benaming het beestje wordt meegegeven is en blijft een probleem voor D-reizen.
Dus niet accepteren en geld terugvragen.
Via internet kunt u alle kosten van de airlines op een rijtje krijgen.
Boek in buitenland bij een nederlandse en in Nederland bij een buitenlandse luchtvaartmij. U kunt in vele gevallen goedkoper uit zijn.
Groeten en goede/goedkope reis.
Deuzeman[/b]

Suze

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Suze »

Helemaal mee eens! In ieder geval niet bij D-reizen boeken.

Pakketreizen boeken, is bij hen niks mis mee, maar liever geen losse vliegtickets bij hun.

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom niet bij D-reizen boeken ???

Gast

Re: brandstoftoeslag

Ongelezen bericht door Gast »

Is dat na het lezen van deze hele topic u nog niet duidelijk dan?

Gesloten