LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitspraak in voorbeeldzaak DSI

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
saleh01

Re: Uitspraak in voorbeeldzaak DSI

Ongelezen bericht door saleh01 »

Hoi Ton
Dat is makkelijk gezegd maar ik ben geloof ik in een groep en die kan ik niet in de steek laten.
Dus bedankt,
bootje

SSonja

Ongelezen bericht door SSonja »

In het uiterste geval kun je lid worden van st. leaseverlies.
ik kreeg nog een brief vorige week van de stand v zaken.

Ze schreven dat ze veel konden doen, maar dat als je
bij een advocaat ben, dan konden ze niets meer voor je doen.

Als je hun vertrouwt / geloofd, kun je daar verder bijna gratis
mee verder. beter iets dan niets.

ik persoonlijk heb een toevoeging en geloof niet zo in leaseverlies,
maar beter iets dan niets.

groet, Ssonja.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 30 Jan 2005 19:20 door saleh01

Hoi Ton
Dat is makkelijk gezegd maar ik ben geloof ik in een groep en die kan ik niet in de steek laten.
Hoezo "geloof ik" weet je het niet zeker dan? Wie probeer jij te bedotten?

saleh01

Ik ben niet zo dom als jij niet iedereen probeert hier de zaak te bedotten
Ik zeg gewoon zoals het is ok weet het niet

vr.gr. bootje

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

hoi Bootje,

je kunt beter even afwachten, nu stoppen is niet verstandig, we varen de haven reeds binnen, niet het koppetje laten hangen, kom op omhoog!

Ton

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Bootje

Ton heeft gelijk er is veel veel veel hoop, dus hou nu vol of ga eens met Ton praten. Als je de advocaat niet meer kunt betalen, zijn er ook nog veel mogelijkheden. Doe het niet alleen en zoek steun bij mensen die je dat zullen geven.

Sterkte en ga door.

Liefs Ad

saleh01

Lieve mensen heel fijn die reacties maar we hebben het er moeilijk mee, ik moest natuurlijk zeggen dat ik liever aan een advokaat betaal dan aan dexia maar ik heb de hele toestand niet goed overzien en nu zit ik ermee. eigenlijk wil ik graag volhouden maar op deze manier gaat het niet lukken, daarom schrijf ik dit hier ook want alleen komen we er niet uit. We moeten ons alles ontzeggen, ik moet ook aan m'n man denken hij zegt wel volhouden maar ik voel me schuldig.
Ik zal er over denken wat ik nog kan.
Bedankt voor nu jullie ook sterkte
vr.gr. bootje

ad snoeren

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Bootje

Schuldig ben jij niet, schuldig zijn die boeven van Dexia, die jou dit hebben aangesmeerd.
Jij bent in de gelegenheid om alles terug te draaien, of in ieder de schade te beperken.
Maar dan moet je niet in je schulp kruipen, Laat je helpen als je het niet zelf kunt.
Neem kontakt op met Ton of Piet korenmans, Hun Adressen zijn op dit forum te vinden. Ze zullen je helpen.

Liefs Ad

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Sleepbootmachinist wint weer van Dexia

maandag 31 januari 2005

IJMUIDEN - De IJmuidense sleepbootmachinist Dick Martens heeft opnieuw een procedure tegen Dexia Bank Nederland gewonnen. Zijn strijd tegen de discutabele 'winstverdriedubbelaar' onder de naam Legio Lease is echter nog lang niet afgelopen. Martens houdt niettemin vol, hij wil het gevecht tot de laatste snik voeren.
Martens kocht in 2000 via Legio Lease aandelen met geleend geld. Het kaartenhuis van de 'winstverdriedubbelaar' zakte echter in elkaar, toen de beurskoersen daalden in plaats van stegen. Martens boekte geen cent winst, maar bleef met de lasten van het geleende geld zitten. Hij diende een klacht in bij DSI, de klachtenbemiddelaar van de aandelenwereld. Hij werd in het gelijk gesteld, maar Dexia ging in beroep. Die procedure heeft Martens nu ook gewonnen. Dat wil niet zeggen dat Dexia zich nu gewonnen geeft. Dexia kan op formele gronden nog doorprocederen bij de gewone rechtbank. Martens verwacht dat dat zal gebeuren, want als de bank hem gelijk geeft zullen duizenden claims van andere gedupeerden worden ingediend.

Copyright De IJmuider Courant

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Dexia heeft nog steeds niet door dat de Nederlandse rechters het eind vorig jaar in principe onderling eens zijn geworden hoe ze de aandelenleasekwestie moeten beoordelen.
Individuele verschillen nagelaten, Dexia moet betalen !!
Bij elke negatieve uitspraak voor Dexia wordt de kans dat Dexia weer een keer gaat winnen weer kleiner, ook in hoger beroep.
Kan me niet voorstellen dat een hoge raad 10.000den mensen "äfvalt"
in een zaak waarbij zelfs de politiek zich heeft bemoeid.
Kortom, waar is Dexia mee bezig dat ze niet uit eigen beweging toegeeft ???????
Toch de hoop dat de mensen geen advocaat kunnne betalen?
Schande als een bank er die mentaliteit op na houdt !!!!!
gr. O.D.

ronald102

Ongelezen bericht door ronald102 »

Ga er maar vanuit dat alleen het geld via de rechter terug gehaald kan worden. Dexia weet dondersgoed dat er genoeg mensen zijn die die niet een advocaat kunnen betalen of dat het restbedrag (net) lager is dan de mogelijke kosten van een advocaat waardoor het niet loont een rechtzaak te beginnen.

Dexia zal nooit geld uitkeren zonder dat zij door de rechter daartoe gedwongen wordt!!!!!!

Ga dus naar een advocaat en haal je recht!!

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

eerst leek het erop dat Dexia vies spel speelde, nu weten we dat zeker, Dexia speelt een héél erg vies spel, niet alleen met ons gedupeerden, maar met heel de financiele zaken wereld

Ton

Piet

Vanavond om 2025 uur op Nederland 2: Tros Radar.
In het begin is er aandacht voor deze DSI uitspraak.
Even kijken dus.

Groeten,
Piet

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Heb het gezien Piet!!

Een ander soort beerput is ook even opengelegd. Ongelooflijk!!!

Groeten,

Anton

Piet

DSI-bericht d.d. 27 01 2005

Commissie van Beroep DSI schrapt aandelenleasecontract

Amsterdam 27 januari 2005 – De Beroepscommissie heeft beslist dat de verplichtingen die voortvloeien uit een aandelenlease-overeenkomst zijn vervallen, omdat de effecteninstelling en de ten behoeve van haar werkende cliëntenremisier, onvoldoende zorgvuldig zijn geweest jegens de belegger.

Door deze in hoger beroep gegeven beslissing vervalt de leenschuld (de restschuld) van de belegger aan de effecteninstelling en dient de effecteninstelling het door de belegger wegens rente betaalde bedrag (de inleg) voor een deel te restitueren.

Voor een deel omdat de instelling op de terug te betalen inleg het percentage in mindering mag brengen waarmee de AEX-index is gedaald gedurende de looptijd van de effectenlease-overeenkomst. De Beroepscommissie is tot deze laatste beslissing gekomen omdat de door de belegger geleden schade mede aan hem zelf kan worden toegerekend. De belegger heeft namelijk onvoldoende onderzoek gedaan naar de risico’s verbonden aan de effectenlease-overeenkomst. Aangenomen moet worden dat hij bereid was tot het bedrag van zijn inleg beleggersrisico te lopen.

De uitspraak in hoger beroep betreft één van de voorbeelduitspraken van de Klachtencommissie DSI van 4 februari 2004. De Beroepscommissie komt, waar het de naleving van de zorgplicht betreft, goeddeels tot een zelfde oordeel als de Klachtencommissie. De Beroepscommissie komt echter tot een ander oordeel voor zover het de schadevergoeding betreft. De Klachtencommissie schold de leenschuld grotendeels kwijt maar liet de door de belegger betaalde inleg ongemoeid. De Beroepscommissie daarentegen ontslaat de belegger van de gehele leenschuld en veroordeelt de effecteninstelling tot terugbetaling van een deel van de inleg.

Volgens de Beroepscommissie is in deze zaak niet gebleken dat de effecteninstelling heeft geïnformeerd naar de financiële positie van de belegger. Eveneens heeft zij geen cliëntenprofiel, hoe eenvoudig ook, opgesteld en heeft zij daarmee dus ook geen rekening kunnen houden. Evenmin is gebleken dat de effecteninstelling zich ervan heeft vergewist of de belegger zich bewust was van de risico’s die verbonden zijn aan het beleggen met geleend geld. Door dit na te laten is de effecteninstelling tekortgeschoten in de naleving van haar zorgplicht, daarmee heeft zij onrechtmatig jegens deze belegger gehandeld.

De uitspraak gaat tevens in op de positie van de cliëntenremisier. De belegger is ingegaan op het aanbod van een cliëntenremisier tot het sluiten van het leasecontract met de effecteninstelling. De Beroepscommissie oordeelt dat waar, zoals in dit geval, een effecteninstelling gebruik maakt van een cliëntenremisier als hulppersoon, de gedragingen van deze laatste moeten worden toegerekend aan de effecteninstelling, indien deze handelt in opdracht van en ten gunste van de effecteninstelling.

thoompy

Ongelezen bericht door thoompy »

En Thoompy is nog niet klaar 8)
Ik ben inmiddels door vele kranten gebeld en zelfs een uitgever die er een boek over wil schrijven.
Het mag duidelijk zijn dat mijn strijd ondanks het misschien voor mijn is afgelopen (hoop ik ) dat mijn strijd met PAL door gaat voor ons allemaal.

Dit Heeft vervolg Geloof me want THOOMPY gaat tot het end :evil:

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Hallo Thoompy,

Ge-fe-li-ci-flap-staart kerel!

Goed gedaan. Je bent een voorbeeld voor de gedupeerde.

Als ik het goed begrijp krijg je je inleg terug minus de waardedaling van de AEX?

Heb ik dat uit de gekopieerde stukjes zo correct begrepen?

Uiteraard restschuld kwijtgescholden.

Groeten justice

thoompy

Ongelezen bericht door thoompy »

Ja dat klopt hoe het gaat lopen weet ik niet de rechter laat het aan dexia over hoe deze bereking tot stand moet komen dus afwachten maar weer ,maar weet jij nog een knap incasso buro dat even tijd heeft :lol:

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Thoopy , zo mag ik het horen.!!!!!!!!!!

Maar. de zaak was een voorbeeldzaak, welke gevolgen heeft dit dan voor anderen.

Mijn vraag.
Hoe kan Dexia gedwongen worden alle niet aan de voorwaarden voldane zaken te herroepen. en niet maar alleen die mensen die procederen?
Want 100.000 contracten afwikkelen kost een hoooooop geld en tijd.

Was het niet een vorm van Class -action?

Verder.
Waar haal ik bescherming als ik boven dat bedoelde Bedrag van € 40.000,-- val. en aan welke voorwaarden moest Legio-Lease voldoen

Vragen die allemaal nog om een antwoord roepen.

Janny

justice man 007

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Thoompy, misschien heeft Aerts Incasso of Intrum Justitia nog wat tijd vrij!

Die verdienen toch niks (meer) aan Dexia, misschien kunnen we ze als groep samen inhuren J

Groeten justice

Gesloten