LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] investeringsproject stacaravans in spanje

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
olé
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 18:59

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door olé »

Mijn man en ik hebben al 2 jaar 3 caravans op de camping en tot de dag van vandaag hebben wij onze uitkering gekregen zoals afgesproken door Tribu en wij weten dat er meer klanten zijn die zeer tevreden zijn met deze en andere investeringen van Tribu.
Wij zijn van mening dat het niet helemaal eerlijk is om zo´n bedrijf de grond in te trappen zonder enig idee te hebben van hoe en wat in mekaar zit. Maar helaas zit Nederland vol met jaloezie en wij gunnen elkaar absoluut niets... :?
Ben ook geinformeerd over de AFM en ben van mening dat deze instantie schijnbaar ook niemand wat gunt... trouwens zij kunnen toch niet een spaans bedrijf zo maar wat aan doen toch? wettelijk ligt het niet zo makkelijk hoor, en ik weet wat ik over praat.
Een blije en tevreden klant.
PS: wij hebben allemaal fouten gemaakt in het verleden of zit Nederland vol met heiligen ineens?????!!!!!!

bigsis
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2008 22:53

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door bigsis »

mensen mogen van mij allemaal opnieuw beginnen maar dan wel eerst de oude zaken netjes afhandelen, die zaken van opgelicht zijn nooit door hem afgehandeld en er zijn mensen die nog aanzienlijke bedragen tegoed hebben die die zo heeft laten zitten. Dus eerst die maar eens oplossen voor je geld maakt met geld van andere slachtoffers nietwaar? Wel zo netjes en heeft niks met jaloezie te maken hoor geloof me ik ben nergens financieel bij betrokken.

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 22:25

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste X,

Ik begin nu langzaam wat reacties te krijgen. Ik neem aan dat jij ook aan de Mobile homes hebt meegedaan? Of andere investeringen?

Ik weet dat Solplaya en HCM groep in nederland aktief mobile homes hebben verkocht en ben benieuwd naar hun ervaringen. Ik heb febr. en april niets ontvangen. De AFM is ook stil. Zie laatste nieuwsbrief:

http://www.autoriteitfinancielemarkten. ... 190208.pdf

De website van Tribu group ligt eruit.

Ik denk dat ik de reactie van solplaya(Henri Smits) en HCM wel kan raden. Die zeggen geen zaken meer te doen met Tribu(Theo Romijn). Maar daar nemen wij natuurlijk geen genoegen mee. Zij hebben de provisie opgestreken en zullen nu ook de after sales moeten doen.

Groet,

Ik blijf voorlopig anoniem.(dit emailadres aangemaakt om mensen te verzamelen en Tribu en betrokken tussenpersonen aan te pakken)

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 feb 2008 22:25

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door [email protected] »

Oja Ole,

de Mobile homes staan zeker op de camping in granada naast de autosloop. Ik ben bang dat het een zogenaamde showroom camping is. M.a.w. hij heeft die 100 mobile homes een paar duizend keer verkocht.

Laten wij elkaar scherp houden en van informatie voorzien. Samen zijn wij sterk en wordt de wereld voor Tribu Group(Theo Romijn en Marta) en betrokken tussenpersonen erg klein.

Gr.

janjapio
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 14:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door janjapio »

Als investeerder 2,5 jaar geleden een aantal mobile homes gekocht. Tot en met februari altijd maandelijks mijn rendement ontvangen. Na een jaar had ik de aankoopprijs er al uit, dus mij hoor je niet klagen. Ook op 2 jaar geleden aangekochte gronden tot februari 2008 altijd netjes rendement ontvangen. Geinvesteerde geld er dus al weer uit.
Dan meent de AFM zich met Tribu te moeten bemoeien (uit naam van zielige investeerders). Gevolg: de betalingen worden tijdelijk gestopt, want Tribu is niet van zins naar de pijpen van de AFM te dansen. Dan blijken er plots een hoop opportunisten hun geld terug te willen. Beetje vreemd natuurlijk wel, want op het moment dat de betalingen probleemloos gaan, wil iedereen natuurlijk wel meeliften met het succes van Tribu. Tribu doet iets wat deze mensen zelf niet kunnen: investeren en hoge rendementen halen. Als het dan even tegen zit, weten deze mensen niet hoe snel ze eruit moeten stappen. Je vraagt je wel af met welke instelling mensen hierin gestapt zijn; als je rendementen van 60 of 100 % of meer wilt behalen zul je risico’s moeten nemen. Dat doet Tribu dan ook. Als het dan even wat tegen zit, moet je natuurlijk niet gelijk beginnen over oplichters. Dat is wel een beetje erg flauw.
Als je weinig rendement wilt behalen, dan zet je je geld toch lekker op de bank. Dan krijg je 2-3%, terwijl de banken met jouw geld miljarden winsten halen. Over oplichters gesproken..
Dus ja; het gaat even wat minder goed met Tribu. Doordat veel mensen hun geld terug wilden is de liquiditeit tijdelijk verminderd. Dat wil nog niet zeggen dat ze helemaal niet meer gaan betalen. De grote hoeveelheid vaste activa van Tribu kan nu eenmaal niet van de ene op de andere dag liquide gemaakt worden.
Gewoon dus afwachten is mijn raad. En niet alleen vertrouwen hebben als je procentjes stipt op tijd binnen komen.

Investeerder
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:24

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Investeerder »

Wij zijn ook 1 van de velen die hebben gekocht bij Tribu.
Evenals een aantal anderen hebben wij tot en met februari netjes uitbetaald gekregen, maar daarna niets meer ontvangen.
Wij gaan er vanuit dat het allemaal goed komt, omdat we tot februari alles netjes hebben ontvangen.
Welke mensen hebben mobile homes gekocht in project 1 voor de prijs van 6.999,- euro met een terugkoopgarantie van 6.999,- ??

En wie van deze investeerders heeft zwart op wit staan dat die terugkoopgarantie ook 6.999,- is?
Een getekende terugkoopgarantie bedoel ik dan.

Overigens zijn wij wel van mening dat de mobilehomes nooit echt geplaatst zijn en dat niet aantoonbaar is welke mobile homes nu van ons zijn. Maar in principe maakt dat ook niet uit, zolang je je centen maar krijgt.

mobile investeerder
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mei 2008 19:59

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door mobile investeerder »

ik heb ook altijd mijn geld gekregen tot en met februari daarna weten we wel ,mij is gezegt dat per 15 mei de achterstand wordt ingehaald ik vertrouw er op .mijn andere investeringen zijn ook goed gegaan bij tribu

ben wel benieuwd of er meer bekend is over de achterstand en waarom

investeerder2
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2008 00:11

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door investeerder2 »

Tutami laat weten dat ze niet langer een agent van Tribu-invest zijn.
Je moet nu maar rechtsreeks met Tribu corresponderen, maar die zijn aan het vehuizen en gedurende die tijd kunnen hun telefoon en e-mail tijdelijk niet functioneren. Het kan dus enige tijd duren voor er gereageerd zal worden (misschien wel tot St. Juttemis :cry: ).

rararend
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:39

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararend »

Nou als ze al problemen hebben met de AFM in Nederland zullen ze ook in Spanje wel de nodige problemen hebben met de Spaanse AFM. Ze zullen wel met de centjes op de vlucht zijn....

Beloofde Palm Invest en Golden Sun Resort en Van den Berg ook niet van die fantastische rendementen en werden die ook niet altijd uitbetaald ... totdat uitkwam dat die betalingen werden gedaan van je eigen ingelegd geld, de welbekende sigaar uit eigen doos, of van geld wat ingelegd werd door nieuwe inleggers (piramidespel) en wat overbleef ging lekke op aan mooie boten, huizen, het vrouwtje, een Porsche of 3 is ook niet gek natuurlijk. Een hoog rendement is of zeer hoog risico of zwendel.... weer een wijze les geleerd!

janjapio
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 14:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door janjapio »

Rararend is lekker negatief. Ik heb mijn geld er al lang uit bij deze "oplichters". Vreemdsoortige oplichters dus wel. Rararend ziet in iedereen die risico neemt (= ondernemer) een oplichter. Tribu heeft aangegeven binnen een aantal dagen weer voldoende liquide te zijn. Dan gaat rararend maar weer op een houtje bijten en komt bij de mensen die vetrouwen hebben het geld gewoon weer binnen.

indra
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:43

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door indra »

:)
Laatst gewijzigd door indra op 19 aug 2008 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

rararend
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:39

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararend »

Wat denken jullie nou. Als de AFM hier al achter ze aanzit dan zal de Spaanse AFM dat ook wel doen. Dus waarschijnlijk hebben ze hun boeltje gepakt en zijn vertrokken naar Mexico ofzo. Wordt er dan niet geleerd? Hoge rendementen zijn of hoog risico of zwendel. Kies maar wat hier aan de orde is. Het is gewoon een pyramidespel geweest waarbij de rendementen werden betaald van je eigen inleg of van de inleg van nieuwe inleggers. Dat deed Palm Invest, Golden Sun en Van den Berg ook. Als je een van de eerste inleggers bent geweest kom je er goed af. Die mensen hebben dan ook vaak meegedaan aan het promoten van deze PRACHTIGE investering. De mensen die later hebben ingelegd..... ja jammer, het pyramisespel is gestopt. Wat denk jezelf 300% rendement in 3 jaar op een stuk woestijn in Spanje. Ja natuurlijk zo ken ik er nog wel 10. Trap er toch niet in.... of je moet wel erg blind zijn.
Maar goed misschien ben ik een van de weinigen die hier boeman speelt.

ikweethetookniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2008 16:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door ikweethetookniet »

Telefoons worden inmiddels niet meer beantwoord, e-mails ook niet. Website uit de lucht, nieuwsbrieven komen niet meer. Kortom het is erg stil bij Tribu en de vertegenwoordigers.
Het zou mij eerlijk gezegd (aangenaam) verbazen als er wel weer wordt uitgekeerd. Voorlopig houd ik het er maar op dat ik 37% rendement per jaar heb behaald in de 2 jaar en 4 maanden dat wel is uitbetaald, er van uitgaand dat ik helemaal niets meer krijg, ook de 'gegarandeerde' inleg niet. Toch niet verkeerd zo'n rendement, maar ik hou er niet van belazerd te worden en daar begint het onderhand wel op te lijken.

indra
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 mei 2007 19:43

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door indra »

:idea:
Laatst gewijzigd door indra op 19 aug 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ikweethetookniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2008 16:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door ikweethetookniet »

En, krijg je ook weer betaald?

Mijn scepsis heeft te maken met het steeds weer uitstellen van het tijdstip waarop de betalingen worden hervat. Wat moet je dan nog geloven?

Investeerder
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:24

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door Investeerder »

Ik ga er nog steeds vanuit dat het allemaal goed komt.

Het duurt wel lang, maar als ik bekijk dat het al die jaren goed gegaan is, verwacht ik echt dat ze binnenkort weer gaan uitbetalen.

Zijn er overigens mensen die contact hebben opgenomen met de AFM?

janjapio
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 14:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door janjapio »

Waarom zou ik contact opnemen met de AFM? Tribu heeft aangegeven dat er snel weer betaald gaat worden. Ik meld het wel als ik e.e.a. ontvangen heb.

basluc
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jun 2008 17:44

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door basluc »

Ik heb ook verschillende investeringen en goede ervaringen met de tribugroep tot de betalingen in Feb.08 stopten( vanwege onderzoek AFM) Ik heb altijd goed contact gehad met Seguro invest, hun agent in spanje. Ik heb wel met de AFM gesproken, dat was vandaag, en heb geprobeerd een beter beeld te krijgen van wat er gaande is, het bedrijf schijnt nog niet helemaal voldaan te hebben aan de voorwaarden van de afm, maar het is niet op de waarschuwingslijst geplaatst omdat het op dit moment niet duidelijk is of dat wel nodig is, het onderzoek is nog gaande, verder willen ze er weinig over kwijt. Heb wel duidelijk gemaakt dat het in zee gaan met een investerings bedrijf de verantwoordelijkheid is van de investeerder zelf, dus de AFM straft niet alleen de company maar ook de inversteerder, is dat eerlijk??? Vooral omdat het allemaal goed liep totdat de AFM zich ermee bemoeide!! De AFM is er dus zogenaamd voor de bescherming van de consument, maar in dit gevel, werken ook tegen de consument, dus AFM bedankt!
Uiteindelijk meten we hopen dat dit goed opgelost kan worden, en Tribu op een positieve maniet blijven steunen, we werden niet gedwongen om deze investeeringen te maken, we hebben deze beslissing zelf gemaakt. Dus allemaal positief blijven denken, en geef ze de tijd om op te lossen, dit is ook iets wat de AM tegen mij zei, deze zaken nemen tijd.

rararend
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2008 17:39

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door rararend »

Volgens mij is het probleem wat ze met de AFM hebben het gewoonweg niet reageren op een informatieverzoek (lees ik zo uit het persbericht van de AFM). En als ik naar de vragen van de AFM kijk dan lijkt mij dat een bonafide bedrijf die zo zou moeten kunnen beantwoorden. Het niet willen beantwoorden van die vragen zou toch al genoeg moeten zeggen, blijkbaar zijn het gewoon oplichters. En dat blijkt nu toch wel erg duidelijk! Niet de AFM benadeelt de investeerders maar Tribu doet dat. Ik geloof er in ieder geval al niet meer in dat ik ooit mijn centjes terug zal zien.

janjapio
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 mei 2008 14:05

Re: investeringsproject stacaravans in spanje

Ongelezen bericht door janjapio »

Ik heb nog niets ontvangen, maar via agent (in BTNL) wel vernomen dat er binnenkort een groot bedrag vrijkomt bij Tribu waarmee betalingen zullen worden hervat. Ik heb ook zeker wel het vertrouwen dat het goedkomt. Ik ben minder gelukkig met het feit dat Tribu ervoor gekozen heeft om niet te communiceren, omdat men bang is voor problemen met de AFM. Zoals ook al aangegeven, is het zeker aan de AFM te wijten dat er problemen zijn gerezen. De betalingen door Tribu gingen al jaren prima, precies tot het moment dat de AFM er zich mee begon te bemoeien. Het effect was dat er geen betalingen konden worden gedaan en het gevolg daarvan was dat vele investeerders direct angstig werden en hun geld terug wilden. Die zijn allemaal terugbetaald en daardoor stokten de rendementbetalingen. De rust is nu wat weergekeerd en de betalingen komen heus binnenkort weer.

Gesloten