LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen vrije reisdagen meer voor nieuwe 60-plussers
Re: Geen vrije reisdagen meer voor nieuwe 60-plussers
Sluit ik mij volledig bij aan. 55+
578 euro per maand? Waar woon je dan in, een villa? EN maar klagen dat ze het zo slecht hebben. Bull ****, je hebt het zo slecht als je zelf wilt.
Iedereen is gelijk, oud of jong, dus alle speciale voordeeltjes moeten ook gelijlk zijn.
Ouderen reizen alleen na 9 uur? Ja in jouw fantasie misschien, ik zie ze vaak genoeg hoor "Ow is het nog geen 9 uur dan? Goh nee, helemaal vergeten." en dan maar lachen in het vuistje dat ze weer een conducteur genept hebben. Bah......
Iedereen is gelijk, oud of jong, dus alle speciale voordeeltjes moeten ook gelijlk zijn.
Ouderen reizen alleen na 9 uur? Ja in jouw fantasie misschien, ik zie ze vaak genoeg hoor "Ow is het nog geen 9 uur dan? Goh nee, helemaal vergeten." en dan maar lachen in het vuistje dat ze weer een conducteur genept hebben. Bah......
Dat is knap, opa weet hoeveel ik verdien.Het is altijd al zo geweest, dat als men zelf genoeg inkomen heeft en dat heb jij beste gast, je NOOIT recht op subsidie. Is maar goed ook. Moet alleen voor die mensen zijn waar het voor bestemd is.
Wel opa, ik kan je vertellen dat ik geen huis met een huurprijs van 578 in de maand kan betalen hoor.
Jij wel, en waarom kan jij dat wel betalen en ik niet?
Juist omdat jij waarschijnlijk wat meer centjes in de maand krijgt dan ik en ook nog overal lekker korting opstrijkt.
Hoe bedoel je leeftijdsdiscriminatie.
En dan moeten we zeker ook nog op gaan staan voor opa wanneer hij de bus of trein in komt zetten, want opa heeft natuurlijk niet alleen een vervoersbewijs, maar ook een gerandeerde zitplaats, terwijl opa een stukkie minder betaald dan ik.
Dacht het dus niet.
Als hij/zij in de Randstad of in een wat grotere stad woont, is 578 EUR huur heel normaal hoor, en dan woon je echt niet in een villa!
Wat een onverdraagzaamheid laten jullie hier zien zeg, en dat vanwege een korting die je zelf niet krijgt. Jaloers dat jullie nog geen 60+ zijn?
Gaan jullie je frustraties eens botvieren op al die lui die maar heen en weer banjeren in de trein om de conducteur te ontwijken, omdat ze zonder kaartje reizen.
Wat een onverdraagzaamheid laten jullie hier zien zeg, en dat vanwege een korting die je zelf niet krijgt. Jaloers dat jullie nog geen 60+ zijn?
Gaan jullie je frustraties eens botvieren op al die lui die maar heen en weer banjeren in de trein om de conducteur te ontwijken, omdat ze zonder kaartje reizen.
Groot gelijk hebben ze toch dat ze zonder kaartje gaan reizen?
Nee, ze moeten allemaal belachelijk hoger prijzen gaan betalen om zo die oude vandagen gratis te kunnen laten reizen die het vaak beter hebben dan zijzelf.
Iedereen is het er over eens dat er niet gediscrimineerd mag worden.
Ze lopen te klagen dat er zogezegd leeftijdsdiscriminatie is bij het solliciteren op een baan.
Dat zou niet mogen, maar deze leeftijdsdiscriminatie zou wel in stand gehouden moeten worden.
Dat is toch belachelijk!
Nee, ze moeten allemaal belachelijk hoger prijzen gaan betalen om zo die oude vandagen gratis te kunnen laten reizen die het vaak beter hebben dan zijzelf.
Iedereen is het er over eens dat er niet gediscrimineerd mag worden.
Ze lopen te klagen dat er zogezegd leeftijdsdiscriminatie is bij het solliciteren op een baan.
Dat zou niet mogen, maar deze leeftijdsdiscriminatie zou wel in stand gehouden moeten worden.
Dat is toch belachelijk!
-
Ik vind het gratis laten reizen van wie dan ook discriminatie.
Een enkele keer vanwege een actie is tot daar aan toe, maar om een bevolkingsgroep uit te sluiten vind ik discriminatie.
Een enkele keer vanwege een actie is tot daar aan toe, maar om een bevolkingsgroep uit te sluiten vind ik discriminatie.
Opa woont gewoon in een rijtjeshuis in Amstelveen 4 kamerwoning
Opa begon met 700 gulden huur per.mnd 325 euro kon opa toen betalen.
Door die mooie regering die we hebben zit opa nu op 578 euro (krijg
net bericht dat de huur weer omhoog gaat)waardoor oma er ook bij moest werken.
Opa is begonnen met werken in 1953 voor 6 gulden in de week 48 uur werken .mede door opa is het land opgebouwd met mensen die je toen
nog colega´s kon noemen we hadden wat over voor mekaar.
Opa krijgt nergens geen korting op kan alleen zo´n goedkopere tramkaart kopen voor de rest niks 65 plus kaart is foetsie weg.
Opa moet noodgedwongen wat bijwerken om nog een beetje te kunnen leven.
Opa heeft 52 jaar gewerkt zonder geprofiteerd te hebben van de ziektewet en de ww en de wao waar opa al die jaren ook voor betaald heeft.
Zouden de klagers het erg vinden als opa ondanks dat hij nog wat bijwerkt nu een beetje van het leven mag genieten of gunnen julie dat ons niet.
Overigens begrijp ik die opmerkingen niet over dat klagen wat opa doet want als jullie jongeren of klagers goed lezen zie ik nergens een klacht van opa.
Letten jullie maar eens op de regering kon het vanmorgen weer lezen
willen met hun top inkomens korting op vliegreizen onduidelijke declaraties die verhuizing van de eeg die steeds moet snoepreisjes
volgend jaar 30 % loonsverhoging absurde verhogingen nutsbedrijven
daar moeten jullie je pijlen op richten en nie zo egoistisch denken over die opa´s die jullie zo nodig hebben om op de kinderen te passen.
Opa zou zeggen het ga jullie goed klagers wacht maar tot julie ook oud zijn dan schamen jullie je eigen misschien nu niet met die mentaliteit die jullie er op nahouden helemaal karr-2 want die loopt nou letterlijk overal over te klagen wat zal die man gelukkig leven.
Groetjes van opa zogauw ik hier uit dit k l o t e land ben zal ik het jullie laten weten.
Opa begon met 700 gulden huur per.mnd 325 euro kon opa toen betalen.
Door die mooie regering die we hebben zit opa nu op 578 euro (krijg
net bericht dat de huur weer omhoog gaat)waardoor oma er ook bij moest werken.
Opa is begonnen met werken in 1953 voor 6 gulden in de week 48 uur werken .mede door opa is het land opgebouwd met mensen die je toen
nog colega´s kon noemen we hadden wat over voor mekaar.
Opa krijgt nergens geen korting op kan alleen zo´n goedkopere tramkaart kopen voor de rest niks 65 plus kaart is foetsie weg.
Opa moet noodgedwongen wat bijwerken om nog een beetje te kunnen leven.
Opa heeft 52 jaar gewerkt zonder geprofiteerd te hebben van de ziektewet en de ww en de wao waar opa al die jaren ook voor betaald heeft.
Zouden de klagers het erg vinden als opa ondanks dat hij nog wat bijwerkt nu een beetje van het leven mag genieten of gunnen julie dat ons niet.
Overigens begrijp ik die opmerkingen niet over dat klagen wat opa doet want als jullie jongeren of klagers goed lezen zie ik nergens een klacht van opa.
Letten jullie maar eens op de regering kon het vanmorgen weer lezen
willen met hun top inkomens korting op vliegreizen onduidelijke declaraties die verhuizing van de eeg die steeds moet snoepreisjes
volgend jaar 30 % loonsverhoging absurde verhogingen nutsbedrijven
daar moeten jullie je pijlen op richten en nie zo egoistisch denken over die opa´s die jullie zo nodig hebben om op de kinderen te passen.
Opa zou zeggen het ga jullie goed klagers wacht maar tot julie ook oud zijn dan schamen jullie je eigen misschien nu niet met die mentaliteit die jullie er op nahouden helemaal karr-2 want die loopt nou letterlijk overal over te klagen wat zal die man gelukkig leven.
Groetjes van opa zogauw ik hier uit dit k l o t e land ben zal ik het jullie laten weten.
Kom op zeg, het gaat om maar 7 dagen per jaar!
Korting/vrij reizen voor ouderen discriminatie?
Schaf dan ook het gratis reizen voor kinderen tot 2 jaar en met korting voor kinderen tot 12 jaar af.
Schaf dan ook de studenten OV jaarkaart af, schaf sowieso de kortingskaart af, is toch alleen voor mensen die na 9 uur 's ochtends kunnen reizen.
Schaf ook meteen de interrail kaart af die alleen is voor jongeren tot en met 25 jaar.
Schaf de roze strippenkaarten af.
Schaf de conducteurs ook maar af, kan iedereen lekker gratis reizen.
Korting/vrij reizen voor ouderen discriminatie?
Schaf dan ook het gratis reizen voor kinderen tot 2 jaar en met korting voor kinderen tot 12 jaar af.
Schaf dan ook de studenten OV jaarkaart af, schaf sowieso de kortingskaart af, is toch alleen voor mensen die na 9 uur 's ochtends kunnen reizen.
Schaf ook meteen de interrail kaart af die alleen is voor jongeren tot en met 25 jaar.
Schaf de roze strippenkaarten af.
Schaf de conducteurs ook maar af, kan iedereen lekker gratis reizen.
Enne Opa Gast, ik gun je het hele jaar vrij reizen, samen met je vrouw.
Een Nederlander moet wat te klagen hebben, is het niet over het weer dan is het over de vrije reisdagen voor ouderen.
Voor hun geldt: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Een Nederlander moet wat te klagen hebben, is het niet over het weer dan is het over de vrije reisdagen voor ouderen.
Voor hun geldt: Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Oud stukje misschien.. maar dit is echt onzin. Oudere mensen zijn over het algemeen wat moeilijker te been en met die oogtesten die je tegenwoordig moet afleggen voor je rijbewijs is het moeilijker om mobiel te blijven. Gelukkig hebben we de politiek die de minima en ouderen nog net iets verder de grond intrappen met alle bezuinigingen. Daarom is het goed dat ouderen iets goedkoper zouden mogen reizen en natuurlijk zijn er altijd wat slimbo's die er misbruik van maken door meerdere kaarten te kopen.. maar gun die opa en oma uit Friesland de kans om hun kleinkinderen te zien [/quote]JA dat bedoel ik dat heet discriminatie op basis van leeftijd en dat is VERBODEN!!!
Je gaat toch ook niet zeggen omdat jij blank bent mag je 5 keer gratis met de trein!!!
Discriminatie is DISCRIMINATIE en dat mocht in 40 45 wel, maar nu gelukkig niet meer.
Niks jalours dat ik nog geen bejaarde ben, waar het om gaat is dat het dicriminatie is. Of iedereen mag van de regeling profiteren of niemand.
In het recht heet dat dat gelijke gevallen gelijk behandeld moeten worden.
En als je gaat klagen over centen dan vraag ik me af waarom de bejaarde wel en de andere minima niet?
Blijkbaar zijn ouderen meer gelijk dan anderen. Dat zien we bij Blanken ook, die zijn meer gelijk dan zwarten of joden.
En begin niet te zeuren over respect en tweede wereldoorlog. Zelf na WOII bakken met geld uitgeven voor de meest fantastische sociale wetten, tot de jaren 80 kon het niet op. Voor jongeren is er nu niets meer. Er is geen RWW regeling meer. er zijn geen gesubsidieerde werkervaringsplaatsen meer. Allemaal omdat het geld wat toen verdiend is rap is uitgegeven en wij nu moeten betalen voor de AOW van diezelfde fijne geldverslindende ouderen.
In het recht heet dat dat gelijke gevallen gelijk behandeld moeten worden.
En als je gaat klagen over centen dan vraag ik me af waarom de bejaarde wel en de andere minima niet?
Blijkbaar zijn ouderen meer gelijk dan anderen. Dat zien we bij Blanken ook, die zijn meer gelijk dan zwarten of joden.
En begin niet te zeuren over respect en tweede wereldoorlog. Zelf na WOII bakken met geld uitgeven voor de meest fantastische sociale wetten, tot de jaren 80 kon het niet op. Voor jongeren is er nu niets meer. Er is geen RWW regeling meer. er zijn geen gesubsidieerde werkervaringsplaatsen meer. Allemaal omdat het geld wat toen verdiend is rap is uitgegeven en wij nu moeten betalen voor de AOW van diezelfde fijne geldverslindende ouderen.
daar gaat het allemaal niet om, natuurlijk zijn ouderen zielig, maar ik ken ook anderen die zielig zijn, ik ken psychiatrische patienten die in hun strond moeten liggen. Ik ken minima in rolstoelen die moeten leven van een uitekring en de deur niet meer uitkomen.Oud stukje misschien..
Ik ken mensen die "gewoon"simpele zielen zijn en die vereenzamen.
Deze mensen krijgen ook geen gratis treinreizen. JE mag in Europa niet discrimineren obv geloof, ras, of leeftijd. Ik heb al eerder verwezen naar het LBL.
Het gaat er niet om dat ik het ouderen niet gun, maar ik gun het of alle minima, of niemand. JE mag in Nederland niet discrimineren, maw, je mag niet een groep voortrekken, of achterstellen obv het feit dat zij een bepaald kenmerk gelijk bezitten.
Dus wat is er nou onzin?!? LEg me uit wat er NIET discrminatoir is aan het feit dat we een groep (ouderen ) obv van hun een kenmerk (leeftijd) voortrekken.
Laat ik de vergelijking invullen met een andere groep met andere kenmerken.
We gaan alle allochtonen 5 gratis reizen aanbieden....
Bijvoorbeeld, allochtonen zijn vaker minima, vanwege het feit aat ze minima zijn hebben ze vaak een probleem om zich in nl te verplaatsen en kunnen ze moeilijker naar familie in nederland.
Waarschijnlijk werken alle hersencellen tragen, maar het is exact hetzelfde geval. Maar als we dat zouden doen dat zou Wilders en de rest van nederland spontaan het haar in de krul schieten.
Discrmineren mag niet, dus ook positief discrimineren mag niet, in 40 45 mocht dat nu niet meer.
Opa zoals jullie me noemen klaagt helemaal niet opa geeft alleen
even respons.
Opa vind ook dat iedereen gelijk is hoor alleen begrijp ik niet waarom
jullie jongeren ons geld verslinderende oudjes noemen waar jullie nou
voor moeten betalen waarvoor heb ik dan in godsnaam 53 jaar lang
betaald, om jullie jongeren te kunnen geven wat wij nooit gehad hebben
een beetje zekerheid .Opa heeft een goed betaalde baan gehad heb ik 10 jaar lang de avondschool voor moeten doen maar ze waren blij toen ik met pensioen ging want ik was een dure kracht maar ik ging ook gelijk 60% met mijn inkomsten achteruit,en dat is ff wennen.
Opa is nu 67 en werkt nog drie volle dagen in de week ook het schoonmaken van de wc omdat opa niet bang is voor vieze handen
(en dat kan ik van de meeste klagers hier niet zeggen),zodat opa nog wat leuke dingen kan doen samen met oma.
Ik denk dan ook dat de meeste klagers te beroerd zijn om hun handen vies te maken zo van ja maar daar heb ik niet voor geleerd.
Jongelui ga langs de weg staan met de duim omhoog want als opa langs komt met de auto ( ja ja heb ik ook als je maar wil werken)ben ik
niet te beroerd om jullie mee te nemen,dan reis je voor niets.
War het woord respect aangaat de meeste van jullie wten niet eens wat het betekend dus zowat respect we spreken mekaar nog wel eens.
even respons.
Opa vind ook dat iedereen gelijk is hoor alleen begrijp ik niet waarom
jullie jongeren ons geld verslinderende oudjes noemen waar jullie nou
voor moeten betalen waarvoor heb ik dan in godsnaam 53 jaar lang
een beetje zekerheid .Opa heeft een goed betaalde baan gehad heb ik 10 jaar lang de avondschool voor moeten doen maar ze waren blij toen ik met pensioen ging want ik was een dure kracht maar ik ging ook gelijk 60% met mijn inkomsten achteruit,en dat is ff wennen.
Opa is nu 67 en werkt nog drie volle dagen in de week ook het schoonmaken van de wc omdat opa niet bang is voor vieze handen
(en dat kan ik van de meeste klagers hier niet zeggen),zodat opa nog wat leuke dingen kan doen samen met oma.
Ik denk dan ook dat de meeste klagers te beroerd zijn om hun handen vies te maken zo van ja maar daar heb ik niet voor geleerd.
Jongelui ga langs de weg staan met de duim omhoog want als opa langs komt met de auto ( ja ja heb ik ook als je maar wil werken)ben ik
niet te beroerd om jullie mee te nemen,dan reis je voor niets.
War het woord respect aangaat de meeste van jullie wten niet eens wat het betekend dus zowat respect we spreken mekaar nog wel eens.
Opa moet gewoon zijn mond houden en plees gaan schrobben voor zijn dure villa. Het punt van discriminatie is zeer geldig, iedereen gelijk of niemand gelijk. Het gezeik over rechten en betalen hebben we al behandeld dus dat slaat nergens op. Afschaffen dus die gratis reisjes van mijn belastingcenten.
Karr-2 ik nodig je uit om mijn dure villa te komen bekijken heel misschien let wel ik zeg heel misschien ga je je eigen dan normaal gedragen.
Opa heeft het hier over respect?
Sorry hoor, maar iemand die mij niet respecteert hoeft ook van mijnkant dan geen respect te verwachten.
En opa heeft al ik weet niet hoe vaak in deze topic aangegeven dat hij geen respect heeft voor "jongeren", dus nee opa, jij zal dan ook geen respect van mij krijgen.
Respect moet je verdienen.
Sorry hoor, maar iemand die mij niet respecteert hoeft ook van mijnkant dan geen respect te verwachten.
En opa heeft al ik weet niet hoe vaak in deze topic aangegeven dat hij geen respect heeft voor "jongeren", dus nee opa, jij zal dan ook geen respect van mij krijgen.
Respect moet je verdienen.
Nee opa , je hebt toen gewerkt voor je eigen sociale zekerheid. Alle regelingen voor mensne die in 70 80 zonder werk zaten kregen suppletie als ze een baan met minder geld accepteerde, hadden recht op max 7 jaar ww. en als je toen niet aan de baan kwam had je recht op rww. De AOW is een omslag stelsel.godsnaam 53 jaar lang
een beetje zekerheid
kortom wat heeft die 53 jaar opgeleverd.
Een torenhoge staatschuld,
Geen enkele vorm meer van sociale zekerheid,
Een individuele asociale samenleving
Milieuvervuiling
problemen met integratie
Racisme, haat en discriminatie
Geen woningen om in te onene
Geen natuur meer om in te leven
Een lage werkgelegenheid, omdat in de 60 70 en 80 de ouderen het zware werk niet meer wilde doen zijn de bedrijven naar het buitenland vertrokken.
Ga maar door
En dat je nu moet bijwerken naast je AOW en pensioen is omdat jullie toen niet goed op de portomonnee hebben gepast. toen alles uitgegeven. Wij jongeren zitten met de gevolgen om de AOW van steeds meer en meer ouderen op te moeten hosten terwijl we zeker weten dat deze regeling niet meer bestaat als ik over 35 jaar (gebaseerd op 65), of waarschijnlijk 45 jaar met pernsioen kan.
Feitelijk is dat het enige wat ouderen kunnen KLAGEN.
oh ja ps ik ben dyslectisch dus niet zeuren over fouten in de tekst en opleiding. Er is namelijk geen ged in het onderwijs voor extra leraren om je err mee te helpen. Er is mij gezegd dat dat kotm omdat de budgetten krapper worden.....
Nou als ik jullie was, ging ik echt emigreren, zodat diegene die hier dan blijven, kunnen blijven proviteren wat de OUDJES zeer zeker weten, hebben opgebouwd en door deze graai regering weer wordt afgebroken. En daar hebben jullie waarschijnlijk zo te lezen dus last van.
Enigste remedie is..... ophoepelen van hier! Ga lekker emigreren naar een land waar je het beter zal hebben of krijgen en laat de oudjes met rust. Wel dik verdiende rust!
Enigste remedie is..... ophoepelen van hier! Ga lekker emigreren naar een land waar je het beter zal hebben of krijgen en laat de oudjes met rust. Wel dik verdiende rust!
als ik zo die topics lees zijn het juist de jongeren die klagen niets
deugd er als ik het zo lees .
Als jullie de geschiedenis van 25 jaar terug eens zouden bestuderen
dan kun je zien hoe er door die ouderen van nu geprotesteerd is tegen de gang van zaken toen iets wat door de jongeren van nu niet wordt gedaan die protesteren alleen maar tegen de uitgeprocedeerde
assiel soekers want die zijn zielig.Of dat geen geld kost.
De oudere van nu hadden toen net zoveel te vertellen als de jongen van nu maar ze probeerden nog wat, kan ik nu niet meer zeggen als ik die klagers zo lees.
En voor het geval dat ik ben een jonkie hoor die nog wel respect heeft voor de oudere en weet wat ze vroeger gedaan hebben.
Het is toch te erg voor woorden als je ziet hoe er met deze mensen
omgegaan wordt in die verzorgings tehuizen en wat doen de jonkie´s
klagen over een treinkaartje.
doodschamen moeten jullie je.
deugd er als ik het zo lees .
Als jullie de geschiedenis van 25 jaar terug eens zouden bestuderen
dan kun je zien hoe er door die ouderen van nu geprotesteerd is tegen de gang van zaken toen iets wat door de jongeren van nu niet wordt gedaan die protesteren alleen maar tegen de uitgeprocedeerde
assiel soekers want die zijn zielig.Of dat geen geld kost.
De oudere van nu hadden toen net zoveel te vertellen als de jongen van nu maar ze probeerden nog wat, kan ik nu niet meer zeggen als ik die klagers zo lees.
En voor het geval dat ik ben een jonkie hoor die nog wel respect heeft voor de oudere en weet wat ze vroeger gedaan hebben.
Het is toch te erg voor woorden als je ziet hoe er met deze mensen
omgegaan wordt in die verzorgings tehuizen en wat doen de jonkie´s
klagen over een treinkaartje.
doodschamen moeten jullie je.