LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] evolta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
juliet

Re: evolta

Ongelezen bericht door juliet »

Goed voorstel, ik wil met alle plzier mijn medewerking verlenen

ferdinand74

Re: evolta

Ongelezen bericht door ferdinand74 »

Wij doen ook mee...
Maar wie heeft van Evolta al geld teruggekregen??
Waarschijnlijk niemand!!
En wat ik me nog steeds afvraag, moeten we nou die energietransportkosten we of niet betalen?? Op de site van Evolta staat van niet, maar op de eind-afrekening wel.
En bedankt voor de goede tip voor het bellen naar Evolta.
Ze verdienen alleen maar aan ons, en we gaan zeker dus niet die telefoonkosten betalen.

evolta elende

Re: evolta

Ongelezen bericht door evolta elende »

En wat ik me nog steeds afvraag, moeten we nou die energietransportkosten we of niet betalen?? Op de site van Evolta staat van niet, maar op de eind-afrekening wel.
Ik doe ook mee.
Maar even op die vraag een reactie, nee je moet deze kosten dus niet aan evolta betalen, maar aan je netwerkbeheerder.
Met het wel in rekening brengen van deze kosten worden ze alleen maar rijker van slapende consumenten, gelukkig ben jij er niet zo een.
Ik heb een berekening (gebaseert op mijn verbruik van de eindafrekening) gemaakt via de evolta site, en wat blijkt: Nuon is 10% goedkoper dan Evolta.
Evolta heeft en geeft nog steeds de garantie 10% goedkoper te zijn dan je oorspronkelijke leverancier.
Dus ik neem het bedrag van de Nuon, minus 10% en meer krijgen ze niet van mij, lijkt me redelijk.
Mijn advies, stuur ze een mail, en een aangetekend schrijven dat je het contract opzegt per direct.

Rob Roelofsen

Re: evolta

Ongelezen bericht door Rob Roelofsen »

Opzeggen doe ik niet, gewoon weer via de website van Nuon bij hen aangemeld. Zij regelen de rest. Verder moet je direct aan de slag met je bank om eea te laten blokkeren en de automatische incasso in te laten trekken. Mocht het bedraf inmiddels al afgeschreven zijn dan heb je het recht tot 30 dagen na afschrijving het bedrag terug laten boeken. Let wel op je rekening, want ik heb gehoord dat ze het meerdere keren proberen ook via rekeningen energie.com etc.
Verder wil ik wel meedoen aan die gezamelijke actie, maar vraag me af hoe we dat van de grond krijgen? Is er iemand die bekend is met de manier hoe we dat moeten aanpakken?

atlove

Re: evolta

Ongelezen bericht door atlove »

weer zo'n zeur over hoge energierekening en alle onduidelijke rompslomp die je er van hebt

onze rekening over de termijn van juni 2003 tot heden was "maar" €300
hoger en is al afgeschreven. mag ook wel met 2 kids minder thuis!

afrekening is onduidelijk gespecificeerd, je kan er niks uit opmaken
er wordt 3x eenzelfde opsomming gemaakt

dit heb ik ook geprobeerd, met weinig succes
:arrow: www.evolta.nl
klik op aanmelden
klik op het tweede icoontje: bel me nu (vul je gegevens in en binnen 2 seconden gaat de telefoon (door hun computer ). Even wachten en u wordt doorverbonden met een medewerker???? Je krijgt dan niemand aan de lijn die wordt abrubt afgebroken, lekkere service!!!!!!!!!

eis verplichte jaarafrekening Evolta Goedkoper? geloof het maar niet
wil van evolta af

Hekking

Re: evolta

Ongelezen bericht door Hekking »

Ik zit ook vanaf maart 2003 bij de heren van Evolta.
Afrekening gehad over een periode van 2 jaar! Aantal keren gevraagd in 2004 om een eindafrekening 2003 maar geen reactie!
We weten niet hoe het zit, storing aan de computer. Wat een bedrijf!
Inderdaad heet het nu energiebedrijf.com. Het maandbedrag is opeens bijna 50% omhoog gegaan! Wordt hiervan schriftelijk niet op de hoogte gesteld.
Ben inmiddels verhuisd, heb al 4 maal schriftelijk een verzoek ingediend tot contractbeeindiging! Er wordt door Evolta nergens op gereageerd! Meterstand,verhuisbericht, meerdere malen doorgegeven, reactie nul!
Of ik even ruim €500,- wil betalen! De meterstanden kloppen voor geen meter! Schandalig, hoe dit bedrijf met zijn klanten omgaat! Goedkoop is dit *****bedrijf ook al niet!
Ben nog nooit zoveel geld kwijt geweest aan stroom!
10 jaar bij een andere leverancier gezeten en nooit iets hoeven bij te betalen.

gerritje

Re: evolta

Ongelezen bericht door gerritje »

Ik denk toch dat ik iets ga ondernemen om gezamelijk een aantal procedures in gang te zetten.
Ikzelf heb intussen ervaring met de Stichting Geschillencommssie, en wil deze ervaring delen. Als eerste wil ik identieke gevallen bundelen, en dan met name de jaarafrekeningen van 2003 en 2004, al dan niet gemaakt, waarvan je WEL een bedrag tegoed hebt, maar nog NIET uitbetaald hebt gekregen.
Je moet wel wat correspondentie hebben die je in het gelijk stelt.
Ook de telefoontjes die je hebt gepleegd, noteren met datum.

Stuur een korte samenvatting naar [email protected].
Als er een stuk of 25 gevallen zijn kunnen we die in één keer opsturen naar de geschillencommissie.

Ik zal dit op de topics zetten van Evolta, Energiebedrijf.com en Durion

Ik ben benieuwd naar jullie reactie

frans mattaar

Re: evolta

Ongelezen bericht door frans mattaar »

Naar aanleiding van problemen met Evolta eens gekeken wat er op het forum van Radar staat. De meeste reacties komen overeen met mijn ervaringen, eindeloos wachten, een ogenblijk geduld alstublieft, alle medewerkers zijn in gesprek. En als je eindelijk iemand aan de telefoon hebt kunnen ze je niet helpen want ze kunnen de rekening waar je vragen over hebt niet uit hun computer krijgen. Op e-mails en brieven wordt niet greageerd. Terug naar de oude leverancier Nuon, die maakt er administartief af en toe ook een rotzooi van maar zo erg als bij Evolta heb ik nog niet eerder meegemaakt. En Laurens Jan B., wegwezen!! Frans M. te H.

Placide

Re: evolta

Ongelezen bericht door Placide »

Evolta is vanaf 1/1/2005 onderdeel van Energiebedrijf.Com en ook Durion hoort daarbij geloof ik.
Hoe het ook zij, het zijn alledrie de grootste flikkers die er zijn op de energiemarkt en zijn er alleen maar op uit om via misleidende advertenties, telefoontjes en derg. zieltjes te winnen, met alle gevolgen van dien voor de consument.
In 2003/2004 heb ik voor stroom Evolta gehad, maar toen ik daar uiteindelijk de jaarafrekening van kreeg was dat nogal schrikken en ben toen gelijk weer teruggegaan naar de NUON.
Begin januari 2005 kreeg ik van de NUON een bericht dat ik voor stroom overgestapt zou zijn naar een andere leverancier.
Ik wist hier nergens wat van en was niet alleen verbaasd, maar ook behoorlijk kwaad.
Sinds oktober verleden jaar was ik blij dat ik weer terug bij de NUON was en heb daar toen ook gewoon weer automatische afschrijvingen van gekregen en nu ben ik ineens zonder dat ik ook maar iets weet weer bij een andere leverancier.
Na geïnformeerd te hebben bij de NUON bleek dat ik bij Durion zat, waar ik van mijn levensdagen nog nooit van gehoord heb.
Bij Durion wisten ze van niets en stuurden mij door naar Energiebedrijf.Com waar ik ook nog nooit van gehoord heb en daar moest ik mijn klacht schriftelijk indienen, wat ik toen ook gedaan heb en ook nog eens via een mail.
Ik heb toen o.a. geëist dat ik met onmiddellijke ingang weer teruggezet wil worden bij de NUON, maar kreeg toen een mail van Energiebedrijf.Com met een heel verhaal wat de relatie is tussen Evolta en hun.
Dat interesseert me in het geheel niet, want wil gewoon terug waar ik was en dat is dus bij de NUON, maar dat gebeurd niet.
Mijn klacht is in behandeling, maar je hoort niets, ondanks herhaaldelijk contact opgenomen te hebben.
Vervolgens de NUON verzocht om mij te helpen, maar kunnen schijnbaar niets doen, omdat ik dus al overgezet ben.
Indien Energiebedrijf.Com moeilijk doet, zou de NUON gaan bemiddelen, maar mijns insziens doen ze net zo weinig.
Je wordt gewoon aan het lijntje gehouden, het is onvoorstelbaar wat voor een antwoorden je krijgt (als je die überhaupt krijgt), je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en het schiet niet op en je komt er gewoon niet uit.
Uiteindelijk heb ik de Ombudsman ingeschakeld en die kreeg heel veel klachten over Evolta/Energiebedrijf.Com/Durion.
Via Stichting De Ombudsman werd mij aangeraden de klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven, wat ik ook vervolgens heb gedaan.
Dat is nu in behandeling daar en hopelijk komt daar eens wat uit , want ik krijg er zo langzamerhand wat van, temeer omdat het je een hoop tijd en moeite kost en ik raad iedereen aan die problemen heeft met Evolta/Energiebedrijf.Com/Durion om de Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven in te schakelen, want het zijn gewoon viezerikken.
Je betaalt een klein bedrag per maand voor stroom, maar schrik niet als je de eindafrekening krijgt.
Ze misleiden mensen, beloven je gouden bergen, maar ondertussen.
Ik hoop en met mij velen dat Radar hier aandacht aan gaat besteden, want dit kan en mag gewoon niet.

ANONIEM20

Re: evolta

Ongelezen bericht door ANONIEM20 »

Beste allemaal,

ik herken al jullie verhalen.

Energiebedrijf.com is eigenaar van Evolta.
Evolta zegt 10% goedkopoer te zijn, alleen bij navraag met Nuon blijkt dat het leveringstarief (niet transporttarief) ruim 40% hoger is.

Bellen met het 0900 nummer a 0,15 cent heeft geen enkele zin. Ik adviseer jullie te bellen met het rechtstreekse nummer.

033-4343051

Ik wens jullie veel succes

Blup

Re: evolta

Ongelezen bericht door Blup »

Wow.. feest der herkenning als ik deze verhalen zo lees. Ik heb inmiddels flink geklaagd en dat heeft er toe geleid dat ik nu terug ben bij Essent zonder mijn contract uit te hoeven zitten bij Evolta. Nu nog even doorbijten wat betreft alle foute eindafrekeningen (3 adressen) en als dat is afgehandeld ben ik eindelijk verlost van Evolta.

Overigens heb ik een aantal maanden op de switchafdeling van Essent Netwerk in Assen gewerkt en ik weet inmiddels wat voor een boevenbende Energebedrijf.com (=Durion =Evolta.nl) daarwerkelijk is. Ongevraagde switches zijn dit bedrijf niet vreemd. Vooral de agressiviteit waarmee ze te werk gaan ben ik van geschrokken.

Mijden dus, deze bedrijven!

hekking

Re: evolta

Ongelezen bericht door hekking »

Type product

Evolta Nuon
Type product Groene stroom Nuon Stroom Basis

Leveringskosten

Variabele kosten
Elektriciteitsprijs per kWh € 0,06783
0,05450

Energiebelasting (REB) per kWh € 0,08318
0,08318


Variabele kosten per kWh € 0,15101
0,13768


Variabele kosten per jaar
Verbruik: 3500 kWh € 528,54
481,89


Vaste kosten levering
Vastrecht levering per jaar € 0
19,14


REB Heffingskorting
Jaarlijkse korting fiscus € - 230,86
- 230,86

-------------------- --------------------
Totale leveringskosten per jaar € 297,68 270,17

Uw korting bij Evolta

In euro € -27,51
In procenten -10 %

Netwerkkosten (netbeheer)

De netwerkkosten (transportkosten) incl. vastrecht bedragen in uw regio € 225,43 per jaar, incl. € 39,00 aan MEP per jaar. Op netwerkkosten kan niet geconcurreerd worden. Dit bedrag is dus bij Evolta en bij Nuon gelijk.

Totale kosten elektriciteit per jaar

Uw totale jaarlijkse stroomkosten komen bij Evolta uit op € 523,10. Bij Nuon komen de totale jaarkosten voor elektriciteit uit op € 495,59.

N.B.: Alle bovenstaande bedragen zijn incl. 19% btw. Bovenstaande tariefvergelijking is gebaseerd op de meest actuele tarieven van Evolta en Nuon. De tarieven van Nuon zijn rechtstreeks afkomstig van de internetsite van Nuon. KLIK HIER om ze op de site van Nuon te bekijken.
Onze gepresenteerde korting is gebaseerd op een vergelijk tussen onze tarieven en de actuele tarieven van uw huidige energiebedrijf. De korting wordt mede veroorzaakt doordat de energiebelasting op groene stroom in 2004 lager is dan de energiebelasting op grijze stroom in 2004. In 2005 zal de energiebelasting op groene stroom gelijk geschaald worden aan die van grijze stroom. Het voordeel kan hierdoor afnemen. Wij verwachten echter dat de tarieven van de concurrentie in 2005 aanzienlijk zullen stijgen. Indien de situatie in 2005 bij u leidt tot ontevredenheid, kunt u kosteloos wisselen naar een ander energiebedrijf.

Meldt u nu aan

Wie is er nu 10% voordeliger????????????????

Meentje
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2005 15:27

Re: evolta

Ongelezen bericht door Meentje »

Ik ben sinds april 2003 bij evolta. Waardeloze administratie! Ik heb ook een aantal mailtjes verstuurd omdat ik een jaarafrekening wilde. Nooit kwam er een zinnig antwoord. Ja ik moest in oktober 2004 mijn meterstanden mailen maar daar hebben ze niks mee gedaan. Gisteren kreeg ik dan na 20 maanden mijn eerste afrekening en gelukkig krijg ik geld terug. Maar de afrekening is gebaseerd op een schatting wat heb ik daar nou aan. Ik wil een afrekening van mijn daadwerkelijk gebruik dat lijkt me toch niet meer dan normaal. Ik heb inmiddels mijn contract opgezegd en ga weer terug naar Essent deze zijn inmiddels goedkoper dan Evolta en hebben tenminste een duidelijke jaarafrekening.

Manon

Wilco19704

Re: evolta

Ongelezen bericht door Wilco19704 »

Ik ben sinds november 2003 geen klant meer bij Evolta. Deze maand (februari 2005) wordt er opeens een voorschotbedrag voor januari 2005 van mijn rekening geincasseerd door energiebedrijf.com. Dit blijkt dus hetzelfde bedrijf te zijn als Evolta. Het is een bedrag wat 3x hoger ligt dan toen ik nog klant was bij Evolta.

Zelf als je al ruim een jaar geen klant meer bent kunnen ze nog zomaar geld van je rekening gaan incasseren. Ik heb ze gemailt en gevraagd waar ze mee bezig zijn. Krijg ik een reactie ze dat ze me helemaal niet kennen. Terwijl ik nota bene in mijn e-mail aan hun de betalingsomschrijving van de incasso heb vermeld. Hier staat 'mijn' klant nummer in!! Hoe dan ook, ze weten wel van je rekening te incasseren, maar weten niet wie je bent.

Nu wacht ik al 2 weken op antwoord van ze. Ondertussen hebben ze wederom een bedrag van mijn rekening geincasseerd, voorschot februari 2005. Deze keer wel op hun eigen naam.

Ik heb ze wederom direkt een mail gestuurd. Als ze nog één keer van mijn rekening incasseren schakel ik mijn rechtsbijstandsverzekering in!!

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Echt evolta is echt,heb geen woorden voor.
We zijn verhuisd in dec 2003 en geemigreerd in febuari 2004.We hadden evolta energie.In januari 2004 hebben ze elctra afgeschreven van ons,we waren al verhuisd, door emigratie(bank opheffing) konden we niet terug innen die bedrag.Eindafrekening kom ook niet door problemen?? bij evolta.Dus geen eindafrekening.Maar toch wilden ze voorschotten blijven innen januari t/m juli 2004 nog,we waren al geemigreerd.Deurwaarder aan deur bij ouders,(was ons postadres),voor electra die we niet gebruikt hebben.
ouders kregen voorschotnota op onze naam en hun adres,was een foutje van computer zeiden ze.AL meer dan 10 keer gebeld uit buitenland en emails gestuurd,,was weer foutje, voorschotrekeningen hoeven we niet te betalen,maar maand later weer eentje krijgen.nu een jaar na geemigreerd te zijn en 14 maanden verhuisd, de langverwachte eindafrekening 250 euro binnen 14 dagen fff betalen.En weer op post adres die ik al meer dan 3 keer ,als niet meer beschikbaar heb doorgegeven aan ze.
Keek mijn bankafschriften ff door, en ja hoor, in maart 2003 al afrekening gehad zelfs 90 euro teruggekregen.En nu komen ze van september 2002!!! tot dec 2003 een eindafschrift sturen???
Dus 6 maanden willen ze van me inpikken?? zomaar??
En waar blijft de teveel geinde voorschotten?? 2 weken dec 2003 (zijn 15 dec 2003 verhuisd) en maand januari2004 dat we al verhuisd waren??
En al de telefoonkosten dat ik moest plegen vanaf andere kant van oceaan?? Voor hun gesh................???
Daar bij evolta kunnen ze op en neer gaan springen, maar betaal geen 1cent ,Wie zegt dat het klopt??
Na al de blunders , ikheb er geen kijk meer op.Dus ze kunnen het bekijken.
En mensen stap echt niet met evolta in zee ,echt niet,kijk maar naar al de klachten hierop.
Heb echt geen woorden voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:cry:

Sil Frederik Schutze

Re: evolta

Ongelezen bericht door Sil Frederik Schutze »

Nou, contact gezocht met Evolta en ik moet zeggen dat na een keer geen reactie te hebben gehad (de mevrouw. die ik sprak was inmiddels weg bij Evolta), ik nu gesproken heb met een mevrouw die helder en duidelijk kon uitleggen hoe e.e.a. in zijn werk gaat.
Mijn E-mail was ontvangen en ik heb zelfs een keurig antwoord per E-mail terug gehad.
Men stelt mij in staat om het bedrag in een aantal termijnen te voldoen.
Ik ben nu tevreden, herroep mijn boze uitlating en geef hun een herkansing.
Fred Schutze

NenB

Re: evolta

Ongelezen bericht door NenB »

Hallo,

Wij hebben een jaarafrekening gekregen van evolta van 20 maandan. Wij moeten 636 bijbetalen en vervolgens wordt doodleuk geschreven dat ze dit bedrag binnen 14 dagen van onze rekening zullen afschrijven.
Denken ze nou echt dat wij dit over hebben?
We hebben een email gestuurd maar geen reaktie ontvangen. We hebben getracht hen te bellen 3 X maar er is geen doorkomen aan. Het nummer kost overigens 15 c per minuut.
Hoe krijgen wij kontakt?
Hoe kan het dat wij een afrekening krijgen na 20 maandan?
NenB

coolB

Re: evolta

Ongelezen bericht door coolB »

mij sturen ze een bevesting van de opzegging per e-mail.

later blijven ze gewoon incasseren via machtiging. ik zie veranderende namen en bedragen. last but not least schrijven ze voor een van mijn recreatiewoningen 1,5 maal zoveel af terwijl daar nooit geen hond woont.
komt door de Nuon zeggen ze dan ook nog.

de eindnota komt niet en nu mailen ze dat als ik opzeg ik 50 euri boete krijg, nooit reakties per e mail en telefonisch nagenoeg niet bereikbaar tijdens kantooruren op verschillende werkdagen.

lekkere administratie daaro... en het is alleen een adminstratief bedrijf want de basisnuts leverancier verzorgt doorgifte meterstanden en techniek.

dat dit allemaal zo mag en kan in nederland met liberalisering, ik ga mijn uren ook doorfactureren voor deze wel erg dure stroom,
dwaling, bedrog en misleiding

en dan ook nog wel en geen netbeheer kosten, die factuur ik snap er geen hout van en volgens mij half nederland niet, waarom is er niet gewoon

tarief * verbruik = te betalen

als je verder gaat zoeken is dit mischien bewust nog wel in gang gezet door grotere leveranciers...

die ministers en parlementariers moeten niet zoveel vliegen naar het buitenland voor studiereizen en heeeeeeeeele belangrijke (broeikas)zaken, maar gewoon hun ambtenaren aansturen waarvoor ze ingehuurd worden of waarvoor ze destijds bewust gekozen hebben.

de elite weet volgens mij uberhaupt niet wat zich afspeelt op straat...

Gast

Re: evolta

Ongelezen bericht door Gast »

Nou, contact gezocht met Evolta en ik moet zeggen dat na een keer geen reactie te hebben gehad (de mevrouw. die ik sprak was inmiddels weg bij Evolta), ik nu gesproken heb met een mevrouw die helder en duidelijk kon uitleggen hoe e.e.a. in zijn werk gaat.
Mijn E-mail was ontvangen en ik heb zelfs een keurig antwoord per E-mail terug gehad.
Men stelt mij in staat om het bedrag in een aantal termijnen te voldoen.
Ik ben nu tevreden, herroep mijn boze uitlating en geef hun een herkansing.
Fred Schutze
Heb je de rekening wel enigzins nagekeken?
Bij iedereen is transportkosten berekend, of was jij zo gelukkig dat dit bij jou niet het geval was?
Of een andere optie......... je werkt bij evolta.

recaro

Re: evolta

Ongelezen bericht door recaro »

Zo de automatische incasso van evolta terug laten boeken vandaag. Wat een ongeloofelijke firma is dit, je krijgt nergens reactie op, er wordt alleen maar geld geincasseerd.

Gesloten