LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanbetalers upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Diana Poelman

Re: wanbetalers upc

Ongelezen bericht door Diana Poelman »

Helaas sta ik sinds augustus 2004, ook als "wanbetaler" te boek. Tenminste zo schijnt het want de post van UPC komt sinds december 2004 niet meer aan, tja daar hebben meer mensen last van.

Op 12 septeber deed mijn internet het plots niet meer. Bellen met de klantenservice. In 2005 zou ik een maand niet hebben betaald. Bankafschriften gezocht en alles klopt. Weer bellen met de klantenservice, het bleek in 2004 te zijn dat ik een maand niet had betaald. Oke weer de banfafschiften gezocht, maar alles klopte. Dit alles doorgefaxt en weer bellen......Bankafschriften via de fax worden niet geaccepteerd!! Daar word fraude mee gepleegd.....Zo bedankt voor deze beschuldiging...Intussen was ik al moedeloos......opsturen naar Leeuwarden! Geen reactie

Op 19 september bleek tijdens een telefoongesprek met iemand van credit & collection, dat op de afschrijfing van 17 aug 2004 een foutief rekeningnummer stond. Nota bene op een door UPC gezonden accptgiro! Wat doe je als je de rekening krijgt je scheurt de giro eraf tekend deze en brengt het naar de bank.....toch? In plaats van 845745 stond er 345745 op een voorgedrukte giro! Maar hiervan krijg ik of anders de postbank de schuld! Volgens het juridisch adviesbureau is de enige schuldige UPC zelf....maar daar wil UPC niet aan

Ondertussen was het bedrag opgelopen tot € 99.59, die ik dus heb afgelopen maandag betaald. Ik heb weer internet en via UPC/Chello, maar ben er niet blij mee... Inmiddels € 164.73 in totaal lichter, moet ik maar afwachten of mijn bank het geld wat naar een fout rekening nummer is gegaan nog kan terug halen. Daarbij heb ik nu boete betaald voor iets wat niet mijn schuld is

Mochten er mensen beschuldigd worden van een "betaalachterstand" of te boekstaan als wanbetaler kijk alles eens heel goed na. Wat mij is overkomen kan anderen net zo goed gebeuren. Overtuigd van het feit dat er betaald is, zit er toch ergens ongewild een kleine fout.

UPC/chello......gaat er bij mij uit....tenminste.... als dat lukt want dat schijnt ook niet makkelijk te zijn.

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Daar begrijp ik nou helemaal niets van. Waarom zou je in hemelsnaam 164 euro betalen die je niet verschuldigd bent?
Je zegt dat chello er bij jou uit gaat, dus het is niet omdat je de internettoegang veilig wilt stellen. Door hun eigen afsluiting naar aanleiding van hun eigen fout had je makkelijk onder het abonnement uitgekund door in een aangetekende brief UPC te melden de overeenkomst als beëindigd te beschouwen. En met die 164 euro had je de kosten voor een ADSL aansluiting er dubbel en dwars uit gehad, zodat je 2 vliegen in één klap had kunnen slaan. Waarom dan toch betalen en er juist langer aan vast blijven zitten??

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Weer UPC.

Joey_m35

Ongelezen bericht door Joey_m35 »

In plaats van 845745 stond er 345745 op een voorgedrukte giro!

Ik heb het zelf ook al een keer meegemaakt. Bij een storting op het postkantoor moet je wel controleren dat de baliemedewerker het juiste banknummer overneemt. Je bent immers zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de overschrijving.

Diana Poelman

Joey, Was dat het maar geweest, dan had ik mezelf een domme fout kunnen verwijten. De acceptgiro is gewoon via de bank overgemaakt. Niets geen spraken van postkantoor of overtypen/schrijven van gegevens. Gewoon een giro die aan de rekening vast zit, afscheuren ondertekenen en opsturen..

Waarom heb ik chello weer aan laten sluiten? Dat is heel simpel ik heb heel veel mail contacten over de gehele wereld. Bijna iedereen staat in mijn outlook, en helaas ken ik niet alle adressen uit mijn hoofd. Door de afsluiting kon ik nergens meer bij en nu beschik ik gewoon weer over alle gegevens uit mijn computer. Daarbij wil ik niet als wanbetaler te boek staan, dat ben ik niet. Maar, betaal ik niet..... heb ik straks ook deurwaarders etc aan de deur want UPC wil wel het geld wat (in augustus 2004) niet op hun rekening is gekomen. Ben het er wel mee eens dat dit weggegooid geld is.... Door het beleid van UPC word je hiertoe wel gedwongen, Waarschijnlijk zie ik er geen stuiver van terug :cry:

Ben aan het kijken naar een goed alternatief, ook voor mijn radio en tv. Sinds vanmiddag heb ik heel veel ellendige verhalen gelezen op diverse sites.... Het kan echt allemaal veel erger en veel triester dan wat mij is overkomen.

IkBenJan

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Maar, betaal ik niet..... heb ik straks ook deurwaarders etc aan de deur want UPC wil wel het geld wat (in augustus 2004) niet op hun rekening is gekomen.
UPC kan zoveel willen. Maar de vraag is, volgt jouw betalingsverplichting uit de overeenkomst? In dit geval is het antwoord daarop: nee! De betaling heeft reeds lang plaats gevonden op de rekening waarop UPC het wilde hebben, en het betalingsbewijs daarvan zit in jouw giro map. Een kopie daarvan stuur je eerst naar UPC, dan komt er een incassobureau en die krijgt ook een kopie, en dan komt er een deurwaarder met een dagvaarding en dan krijgt de kantonrechter ook een kopie. Wat zou die kantonrechter dan als rechtsgrond moeten zien voor de eis van UPC om diezelfde rekening een tweede keer te moeten betalen? En wat kan jou het schelen om volgens de UPC-definitie als wanbetaler te boek te staan?

Diana Poelman

Klopt, helemaal wat je zegt IkBenJan...Dit was exact wat ik als eerste dacht en die gedachte is ook bevestigd door het Juridisch advies bureau.

Eigenlijk is het zo klaar als een klontje, maar UPC dit wijs maken daar hebt je een complete dagtaak eraan :lol: De firma UPC maakt geen fouten dat doen alleen anderen.

Het is voor mij (en waarschijnlijk duizenden anderen mensen) wederom een bevestiging niet fout te zitten en onterecht als wanbetaler te boek te staan.

hoffie

Ongelezen bericht door hoffie »

Joey_m35

Geplaatst op 23 Sep 2005 17:29 door Joey_m35

--------------------------------------------------------------------------------

In plaats van 845745 stond er 345745 op een voorgedrukte giro!

Ik heb het zelf ook al een keer meegemaakt. Bij een storting op het postkantoor moet je wel controleren dat de baliemedewerker het juiste banknummer overneemt. Je bent immers zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de overschrijving.
volgens mij gaat het hier over een acceptgiro kaart verzonden door UPC waar een verkeerd nummer op staat, dus wat dat met een baliemedewerkster van de bank te maken heeft .......

Gesloten