LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wilhelmina

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Toch opgegeven na 55 minuten. E.5,50 in de sloot gegooid. De zoveelste keer. En wanadoo denk "Weer een klager minder".

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Al jullie verhalen gelezen, ook ik heb al die ellende al meegemaakt, aanklikken en uitklikken van de live-box, ik sta er gewoon van te kijken als dat ding een uur werkt, alleen kan je dan weer niemand bereiken, vanwege die vriendelijke dame die je vertelt dat het nummer niet klopt, ze beloven je ook om je terug te bellen, nu al 7 keer, maar doen dat niet, ze halen ook geld van je rekening en beloven het terug te storten, omdat dat het niet klopte, moet het nog krijgen en als je de helpdesk wil bellen, moet je een dag vrij nemen en een maandje sparen vanwege de lange wachttijd en de hoge belkosten, als je kosten wilt ontlopen door een mail te sturen krijg je een bericht: ONOPGELOST!! Met andere woorden wie er aan wil beginnen doe het niet, het is eén grote ellende, tenzij je van het keiharde wanadoo deuntje houdt.

Andre Kalsbeek
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2005 12:21

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Andre Kalsbeek »

Ben als één van de eerste gebruikers sedert oktober 2004 bezig met Wanadoo Telefonie via ADSL Direct. Behoorde tot de testgroep van ca. 400 gebruikers.
Tijdens de test hoegenaamd geen problemen ondervonden. Contacten met helpdesk verliepen snel en professioneel.

Sinds de testperiode is afgelopen (1 februari 2005) holt de kwaliteit met sprongen achteruit.
De helpdesk is niet meer bereikbaar, wat goud geld kost. Er wordt niet gereageerd op e-mail. Kortom, een en al droevenis.

Het is duidelijk dat er iets aan de hand is bij Wanadoo. Hoe simpel zou het zijn om dat via het bandje of op de website te melden zodat in één oogopslag duidelijk is wat er aan de hand is.

Mijn klachten:
* regelmatig uitvallen van het telefoonlampje (en dus geen verbinding)
* afbreken van lopende gesprekken
* regelmatig uitvallende internetverbinding
* pieptonen door de gesprekken heen
* ruis op de lijn
* haperende geluidsontvangst aan beide zijden
* helpdesk is onbereikbaar

Een andere keuze in het menu van de telefonische helpdesk (3) geeft onmiddellijk verbinding, maar je wordt netjes afgepoeierd omdat je keuze 4 had moeten maken...

Redactie van TROS Radar:
Duik hier eens in en roep Wanadoo ter verantwoording in jullie eerstvolgende uitzending. Wanadoo promoot het produkt enorm en er zal veel vraag naar zijn. De problemen zullen alleen maar groter worden.
Laatst gewijzigd door Andre Kalsbeek op 23 feb 2005 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Ja vandaag nog steeds geen antwoord gehad op mijn e-mail van wanadoo. Heb ze naar deze site verwezen en ja nog steeds geen reaktie.
Moet wel zeggen voor die 22,50 doet internet het wel goed en bij jullie?
Hier hoor je mij niet over klagen, maar het bellen is waardeloos.

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Bij mij vliegt af en toe mijn gebruikersnaam en wachtwoord uit de Livebox. En dan geen internet. Ik moet dan eerst het configuratiescherm instellen om internet weer aan de gang te krijgen.

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

bij ons doet internet het goed en jaja sinds twee dagen!!!!! doet telefonie het redelijk,soms een seconde of 15 uit en wel een pieptoon af en toe, maar ik kan bellen.......op de secondes die die uit gaat na dan enn wat als ikaan het bellen ben en hij gaat uit dat heb ik nog niet gehad....

ykekind

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ykekind »

Hier weer eens een berichtje van een onderhand wanhopig ykekind.
Nog steeds valt onze telefoon regelmatig uit, ondanks dat "mijn software ge-updated zou worden" Volgens mij weer een van wanadoo's zoethoudertjes. Ik heb 15 febr. een e-mail naar de help-desk gestuurd en tot op heden daar nog geen antwoord op gekregen. Schande toch eigenlijk he!!! Het wordt misschien inderdaad tijd dat Tros-Radar hier wat aan gaat doen. Ook ik heb de help-desk medewerker die ik vorige week donderdag na 40 min.wachten gesproken heb verteld dat er op het forum van tros radar flink geklaagd wordt over de telefonie van wanadoo. Hij zou het doorgeven, want "dat moeten we niet hebben".
Maar als je je abonnement op wanadoo op wilt zeggen ondanks dat de opzegtermijn afgelopen is moet dat toch kunnen??? De consument wordt tegenwoordig toch beschermd tegen dit soort dingen???
Je hebt iets "gekocht"wat eigenlijk helemaal niet werkt, dan moet je er toch vanaf kunnen??? Weet iemand dit??? Ik hou voorlopig nog even vol, maar denk niet dat ik de help-desk nog ga bellen, in die 40 minuten wachttijd kan je heel wat boze e-mailtjes sturen!!!
Ik denk dat ik Wanadoo ga bestoken met boze e-mailtjes kijken of dat werkt, ik denk het niet........

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

hallo ykekind

Zo denk ik er ook over. Ga ze gewoon iedere dag een mailtje sturen.Bellen help toch niet en gaat een beetje moeilijk als hij wegvalt toch. Als je mailt staat het zwart op wit.
Ja en ik blijf zeggen mijn internet werk prima. Net wilde ik bellen en draaide het nummer en een vreselijk geluid kwam er uit mijn telefoon.
Opnieuw stekker eruit erin enz. En ja dan doet hij het weer. Word er gek van. Heeft er al iemand een goed antwoord gehad van wanadoo ik nog niet.

wAARDELOOS

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wAARDELOOS »

Zoals jullie misschien hebben gelezen is er een aangetekende brief van mij naar wanadoo waarin ze 7 werkdagen de tijd hebben om mijn probleem met telefonie op te lossen zoniet dan hoef ik geen telefonie van wanadoo meer. Dit heb ik in overleg met rechtshulp van de vakbond gedaan ook stel ik hun aansprakelijk voor de hieruit vloeiende kosten (bellen met kpn ) enz volgende week vrijdag 4 mrt is de dag dat ze een passende oplossing moeten hebben zoniet dan gaat de jurist voor mij aan de gang.....
als consument heb je rechten en plichten als plicht moet je hun de gelegenheid geven het probleem op te lossen als recht heb je als er niet geleverd wordt waar je recht op heb en er niets aan wordt gedaan kan je er vanaf( wel aangetekend versturen)

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo, gisteren ook op dit forum geweest, het is inderdaad een goed idee om elke dag te mailen met wanadoo, maar dit doe ik al meer dan 10 dagen.
Misschien is het ook een idee om je te laten terug bellen via de site waar je wanadoo producten kunt aanvragen, bv. wanadoo telefonie!!!, daar kan je je telefoonnummer opgeven en zij bellen jou, het lost niet veel op, maar je kan wel lekker even ventileren, en het kost niets, als iedereen dit doet, worden ze daar misschien zo gek van al die ontevreden klanten dat er iets aan gedaan wordt, vraag wel even de naam van degene die aan de telefoon zit, al hoewel toen ik dat eergisteren deed, kreeg ik een naam, deze man zei mij toe dat ik terug gebeld zou worden, dat was niet gebeurd, heb mijn nummer weer via die site gegeven, werd ik gebeld door dezelfde man, ik confronteerde hem daarmee, zei hij dat het misschien familie was, geinig hé

Marleen71

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Marleen71 »

Inmiddels zo'n 30 euro lichter voor bellen naar de helpdesk en nog niks opgelost. Ze beloven terug te bellen en doen dat niet. Wel heb ik na 10 dagen!!! antwoord op mijn mailtjes. Ze zeggen dat er binnen 1 tot 2 week nieuwe firmware en update uitkomt en dat het probleem opgelost moet zijn. Het probleem ligt dus echt bij hun en heb dan ook gevraagd om een vergoeding van de gemaakte kosten, ben benieuwd,
Mijn problemen zijn op dit moment dat ik nog steeds geen voicemail heb wat betekend dat mensen die bellen naar mij een irritante dame van wanadoo krijgen die zegt dat ze niks kunnen inspreken...Mijn verbinding valt ook zo'n 5 x per uur weg en soms nog vaker, wat telefoneren heel vervelend maakt want de lijn wordt steeds verbroken, en soms heb ik helemaal geen telefoon en internet en dan is de enige oplossing de stekker er uit even wachten, en er weer in. Heb de livebox ook al 2 x gereset, standaard antwoord van de helpdesk maar dit helpt dus helemaal niks. Op dit moment kan ik ook niet meer bellen met de vaste telefoon naar de helpdesk want je staat gemiddeld 45 minuten in de wacht en zo lang heb ik geen verbinding.
Verder herken ik ook de irritante pieptonen in een gesprek, maar dat vind ik nog niet zo erg.
Het probleem ligt dus niet in de livebox zoals ik uit het mailtje van hun begrijp maar in de software, heeft dus niks met ondeskundig gebruik of zoiets te maken, misschien hebben jullie daar wat aan, en resetten helpt dus ook niet. Nu maar wachten of het echt binnen 1 tot 2 weken is opgelost maar heb er niet veel vertrouwen in.
Groetjes, Marleen

Tosbaga

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Het is altijd met nieuwe technieken te verwachten dat er in het begin opstart problemen zijn. De problemen in frankrijk met wanadoo live en de live box zeggen genoeg. Wanadoo staat nou ook niet bekend om hun geweldige klantenservice, vraag maar aan Felix van Kassa :twisted:

Eigen schuld dikke bult.....

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hallo Marleen

Nou ik heb nog steeds niets gehoord van wanadoo. Stuur ze iedere dag een mailtje maar nog steeds geen antwoord. Ik ben niet van plan om hun te bellen, want inderdaad als je lang in gesprek bent word je ervan afgegooid, zoals ik vanochtend weer ondervond. Nou volgens jouw bericht hebben we over 2 weken geen problemen meer. Ben erg benieuwd. Blijf iedere dag hopen.

tempi6

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door tempi6 »

Tosbaga is een wijsneus. Die verkoopt stofzuigers en vertelt de mensen dan dat er nieuwe technieken in zitten, het een aanbieding is en dat je er dus niks van mag verwachten.
Eigen schuld dikke bult als je je niet eerst in Taiwan hebt laten informeren..
Eigelijk is die Tosbaga een verschrikkelijke eikel..

charleyl

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door charleyl »

Geachte heer/mevrouw,

Als er een internetprovider een slechte telefonische helpdesk heeft is het Wanadoo, vooral voor hun produkt livebox !

Op aanbeveling van mij, heeft mijn broer besloten ADSL direct met livebox en telefonie van Wanadoo, als abonnement te nemen. Ik heb samen mijn broer als aangesloten volgens de handleiding van Wanadoo, maar helaas geen internetverbinding. Ik ben toen helpdesk gaan bellen, naar verscheiden pogingen ( waarvan een van 45 minuten), was de helpdesk niet telefonisch te bereiken. Vervolgens heb ik mijn mijn probleem gefaxt aan Wanadoo en online vermeldt in een vragendatabase, maar geen antwoord op mij vragen, zelfs naar een aantal dagen wachten.

Ten einde raad heb ik nog een keer de telefonische helpdesk gebeld maar nu een verkeerde telefoonmenu keuze gemaakt Ik kreeg iemand aan de lijn, die mij niet kon helpen maar keurig doorverbond met de afdeling afzegging. Die meneer heb ik klacht over slechte bereikbaarheid van telefonische helpdesk voorgelegd,hij zei toen dat ik toch maar moet proberen. Daarop zei ik dat geen zin had om het nog een keer te proberen en dat ik het abonnement wil opzeggen en wat blijkt nu het geval dat je het abonnement pas kan opzeggen als de technische helpdesk er niet uit komt. U raadt het al zijn advies was, probeer de helpdesk te bellen om mijn abonnement op te zeggen.

Ik hoop dat u aandacht wil besteden aan dit probleem bij radar op tv, om andere mensen te waarschuwen voor de livebox van Wanadoo en m.n. de helpdesk!!


Met vriendelijke groet,

Charles Lommers

jij_artemi$

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door jij_artemi$ »

ja hoor ook ik heb problemen met bellen.
de livebox moet telkens weer gereset worden om weer te kunnen bellen met je wanadoo nummer.
de helpdesk bellen heeft absoluut geen zin want je krijgt ze toch niet te pakken. 4 x een half uur aan de lijn gehangen. heb ook probleem gehad met de usb aansluiting. deze nu ontkoppelt en de gewone ethernet kabels gebruikt.werkt nu weer normaal.

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

inderdaad ook ik heb hem nu op de ethernetkabel zitten en het gaat iets beter.,....
in de eerste instantie leek het begin deze week goed te gaan maar gisterenavond de lijn helemaal "doöd".....
vanmorgen uitgezet en na 1 min. weer aan daarna een half uur gewacht voor de telefoonstekker er weer in ging en nu doet ie het weer voor hoe lang......dus ook geen kpn lijn!!!!



NIET ENDELOOS MAAR WAARDELOOS BELLEN MET DE LIVEBOX VAN WANADOO!!!!!!

Gast

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Gast »

Ja hoor, nadat ik alle problemen met de livebox al dacht te hebben ondervonden, zonder oplossing, kreeg ik na twee hele stille dagen zonder telefoon ineens te horen dat mensen mij proberen te bellen, maar dat dat niet lukt, ik heb gisteren voor de twaalfde keer een klacht gemaild en nog geen antwoord, Radar, help ons a.u.b.

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Jullie kunnen nog een half uur in de wacht gezet worden. Als ik bel mag ik blij zijn als ik 10 minuten on air bent dan word ik er vanaf gekeept.
Heb weer een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord.
Afwachten maar :cry:

Miss Happy

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Miss Happy »

Als iedereen nou juridische stappen gaat ondernemen, moet je zien hoe snel die problemen bij Wanadoo zijn opgelost! :lol:

Gesloten