LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skype telefonie, iemand ervaring ?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast123

Re: Skype telefonie, iemand ervaring ?

Ongelezen bericht door Gast123 »

Hoi,

Skype heeft onlangs SkypeIn gestart, waarmee je een telefoonummer huurt van Skype (30 € per jaar) helaas nog niet in Nederland maar dat zal niet lang duren.

Ideaal voor de overgang is de http://www.dualphone.nl die sluit je aan op je oude analoge lijn en de pc, zo ben je via beide draadloos bereikbaar!

SkypeForum

Ongelezen bericht door SkypeForum »

Er is ook een Nederlands skype forum online op http://www.skypeforum.nl

skip

Ongelezen bericht door skip »

Ja, ik heb dus sinds twee dagen skype aan de praat, voor het bellen naar buiten.
Ik heb gewoon een tiptel cyberbox 100 gekocht voor 54 euro inc. rembours kosten. Die kun je gewoon op je bestaande DECT telefoon aannsluiten, je hoeft dus geen echt dure investeringen te doen door een nieuwe telefoon te kopen. Je oude setje inclusief handsets werken gewoon met die tiptel cyberbox. Het aansluiten ervan is ook geen onmogelijk iets. Ik heb mijn basis station van beneden gewoon boven bij mijn pc staan. Een telefoon lijn was er al aanwezig en dat was alles wat ik nodig had.
Bel minuten gekocht bij skype en gaan bellen. De kwaliteit van de lijn is goed.
De bedoeling is dat ik nu ook overstap van belbasis van de KPN naar belbudget. Dit is iets wat veel mensen niet weten, je kunt dus het goedkopere belbudget pakken, je internet blijft wel werken. Het enige wat met belbasis wel kan en met belbudget niet is het kiezen van een andere telefoon aanbieder zoals bijvoorbeeld Tele2. De bel kosten van belbudget zijn fors hoger als bij belbasis, je moet dus wel al je gesprekken met Skype gaan doen, anders verlies je te veel geld. Wij verbellen voor ongeveer 22 uur per 2 maanden. Met skype betaal ik 1,7 cent per minuut. En door de wissel van belbasis naar belbudget bespaar ik meteen een dikke 8 euro per maand. Wanneer je vrienden of bekenden ook met Skype gaan bellen dan betaal je dus helemaal niets als je via Skype met hun belt. Bij ons wordt het meest met familie gebeld, ouders en schoonouders, op het moment wanneer zij bereikbaar zijn via Skype levert het voor mij dus nog meer voordeel op.
Trouwens het schijnt dat de kwaliteit van skype - skype nog beter is.

groetjes en bel ze, vooral met SKYPE.

klaas plas

Ongelezen bericht door klaas plas »

Als Nederlander woon en werk ik met mijn familie in de Oekraine. Het gewone netwerk is hier vaak niet aanwezig verder enorm slecht. Het mobilie netwerk werkt wel, maar is behoorlijk duur.
Hier is Skype een enorme uitkomst vooral voor:
-internationale telefoongesprekken
-gesprekken over de computer
Voordelen:
-goede geluidskwaliteit
-over computers gratis
-andere telefoons ook goedkoop te bellen (bv Nl 2.5 ct/minuut)
-kunt gebeld worden vanaf een gewone telefoon (in Nederland nog niet)
-kan vanuit de map Contactpersonen van Microsoft Outlook direct via Skype bellen
-geen extra apparatuur nodig: bij ons boxen van de computer (zijn er standaard al), een redelijke internet verbinding, een redelijke computer, een computer microfoon (hier ongeveer 4 euro).
Kortom voor mensen die goede internet verbinding hebben en een computer in de woonomgeving en evt veel contacten in het buitenland, enorm goed.

Joltcan

Ongelezen bericht door Joltcan »

Skype werkt gewoon net zo goed als dat je pc en internetprovider zijn. De kwaliteit is beter dan de normale telefoonlijn en het bellen is gratis. Via Central Point de Skype handset gekocht voor rond de 35 euro. Via een USB poort kun je de handset gebruiken als een normale telefoon.

lvsr

Ongelezen bericht door lvsr »

ik heb een cyberbox aangeschaft, maar kan bij skypeout geen account aanvragen. De webpagina is al dagen niet bereikbaar. Weet iemand hier meer van?

Gesloten