LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sara Etty

Re: Toet

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Maarten, is niet helemaal waar, althans die titel op zich wel, maar daar is niet altijd een rechter voor nodig. Soms is een ingebreken stelling voldoende. Dit is wat te optimistisch.

Sara Etty

Vervolg. Indien er een uitspraak aan het deurwaarders gebeuren ten grondslag ligt ben je daarvan op de hoogte, want dan krijg je een dagvaarding. Deurwaarders kunnen ook (al dan niet in persoon of schriftelijk) in sommige situaties zonder die uitspraak aan de deur komen en problemen en kosten met zich mee brengen. Om beslag te kunnen leggen is het een en ander nodig. Maar het gaat nu vooral om of er uberhaupt een vordering uit handen gegeven kan worden aan incasso instanties met alle gevolgen van dien. Ik meen dat in geval van vernietiging o.g.v. 1:88 BW dat niet zo voor de hand ligt.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Sara Etty,

...niet helemaal waar...
...niet altijd...
...Soms..
...in sommige situaties ...
...problemen en kosten...
...het een en ander nodig...
...met alle gevolgen van dien...
...niet zo voor de hand ligt...

Kun je wat explicieter zijn?

Welke dwangmiddelen heeft een incasso bureau zonder executoriale titel?

groet Maarten

Sara Etty

Beste Maarten,

Ik zou het juridisch kunnen gaan uitzoeken en exact verwoorden, de informatie is wat weggezakt. Maar ik krijg inmiddels ook op mijn privé e-mail adres vele vragen, wat niet de bedoeling is want als ik alles moet beantwoorden en uitzoeken kan ik mijn normale bezigheden en verplichtingen vergeten. Ik geef dan ook aan daartoe niet over te kunnen gaan.
Waar ik in deze discussie voornamelijk op probeer te wijzen is dat een vordering wel echt moet bestaan voordat die uit handen gegeven kan worden aan een incasso instantie. En in de eegalease situaties meen ik dat die kans klein is. Dat laat onverlet wat er in de niet eega situaties gebeuren kan. In die gevallen moet je wel rekeknen op incasso ellende en dat betekent extra kosten. Zo uit mijn hoofd (ben nu bezig met andere rechtsgebieden, dit kwam er via buren even tussendoor)weet ik niet precies op te sommen wat wanneer wel of niet kan, maar ik weet wel dat in sommige sitiuaties veel kan zonder de rechter. Indien ik tijd heb zal ik hier nog naar kijken om een exatct beeld te geven, maar ik moet dit weekend ook al gaan zitten op die concept brief voor Blok en een tentamen arbeidsrecht etc, etc. Ik doe mijn best, maar kan niet toveren, helaas. Ik vond desondanks wel dat het nodige was de zekere stellingen over wat zoal niet zou kunnen wat te nuanceren voordat men schrikt als het opeens toch anders blijkt te kunnen, want die kans is er wel m.i. Opsomming hou je tegoed,wanneer ik tijd heb dus. Goed?

jos1

Ongelezen bericht door jos1 »

Paula

Kom op zeg you can do better than that.
Ik ben overigens ook zeer benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Maarten.
Tenslotte, dit lijkt mij weer een erg interssant topic te worden en ik verbaas me nog steeds over het feit dat deze in eerste instantie weggehaald werd want er stond geen onvertogen woord in zoals eenieder kan zien in de aanhef wat een copie is van het origineel.
Toet ik lig niet alleen voor je deur(met een rol Pims) maar sta ook achter je

Jos
Jos

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Sara Etty,
Sorry ik wil je niet opjagen of stress bezorgen. Iedereen is hier op vrijwillige basis bezig. Waar het mij omgaat is dat een incassobureau geen beslag kan leggen zonder toestemming van de rechter. Ze kunnen wel vervelend worden en dat is ook waarom ze worden ingeschakeld. Maar feitelijke macht hebben ze niet zonder toestemming van de rechter. Het kostenaspect is duidelijk maar alleen van toepassing als Dexia wint. Iedereen zal dus die afweging moeten maken. Maar ja daar hebben we het in het verleden al zo vaak over gehad.

Nogmaals: take it easy en kijk uit met al te persoonlijke adviezen via je email.

groet Maarten

Sara Etty

Beste Maarten,

Wat je laatste opmerking betreft, dont't worry. Ten eerste laat ik weten liever niet op die wijze benaderd te worden. Verder geef ik duidelijk aan dat men naar rechtswinkel of advocaat moet en ik hooguit mijn visie geef vanuit mijn beperkte kennis van zaken en zelfs daar ben ik voorzichtig mee op veel punten.
Ik ben zelf geen gedupeerde, heb nooit met deze organisaties te maken gehad op persoonlijke titel.
Terug naar waar het hier om ging. Incasso brengt kosten en ellende mee en daar moet je voor uitkijken. Dat is iets waar jij en ik het denk ik wel over eens zijn. Over dwaling en de situatie met tussen / hulppersonen heb ik n.a.v. eerdere onderwerpen op dit forum tussen de bedrijven door vanmiddag het een en ander over opgezocht en gecopieerd. Wanneer ik tijd heb om het goed te lezen etc. weet ik nog niet.
Tot slot. Een algemeen advies aan de vragers hier is in elk geval stap eens een rechtswinkel binnen, bezoek de sites van de instanties zoals de BKR en probeer zo van wat onzekerheden af te komen.

PS: wat is jouw achtergrond eigenlijk?

ger

Ongelezen bericht door ger »

beste mede forumbezoekers,

eigenlijk ben ik pas sinds vanavond via dit forum aanwezig, en lees met groeiende belangstelling de vragen en antwoorden. Ook wij zijn gedupeerden in de Legio-lease ellende. We overwegen ernstig in te gaan op het verruimde Dexia-aanbod. De enige vraag die ons nog steeds bezig houdt is of het zin heeft om je alsnog nog bij de stichting Leaseverlies aan te sluiten? Heeft dat dan nog enige toegevoegde waarde indien na de juridische procedure(s) blijkt dat Dexia in het ongelijk wordt gesteld? Kan dan alsnog geclaimd worden? (waarschijnljk ken ik het antwoord al, maar toch). Indien we niet ingaan op het aanbod en niet willen betalen, wat is dan onze rechtspositie?? Kan DEXIA met de middelen die er zijn (deurwaarders etc)actie ondernemen om de restschuld te vorderen?? Graag een reactie van iemand die ook deze afwegingen maakt of heeft gemaakt.

Dank en m.vr.gr.

Ruud

Ongelezen bericht door Ruud »

beste Ger,

wanneer je besluit op het Dexia aanbod in te gaan heeft aanmelding bij de stichting leaseverlies weinig zin meer; deze kunnen ook niks meer voor je betekenen dan!

m.v.g. Ruud

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Ger,

Ik haal even een topic omhoog zodat je die kunt lezen over het aanbod. Dat is een stuk makkelijker dan het verhaal weer helemaal te vertellen.
Kijk ook op mijn home page, daar staan een aantal belangrijke topics in. De link naar mijn home page is:

http://home.hccnet.nl/l.blok

m.v.g. L. Blok

Harry

Ongelezen bericht door Harry »

Ja Ger het is moeilijk om hier een pas klaar antwoord op te geven zie topic ( beschermploeg) maar het is wel zo als je niets doet dan pakken ze je. Banken zijn net wolven,als jij maar genoeg lawaai maakt blijven ze van je af, maar zo gauw jij stil in een hoekje gaat zitten, pakken ze je, dus blijf strijden. mvg, Harry

Gesloten