Wees maar voorzichtig met oordelen, voor je het weet sta je zelf aan de andere kant en zie dan maar eens of het wel zo gemakkelijk is om er weer uit te komen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] waarom geen gratis antwoord-envelop voor uwv-klanten ?
-
Donna
Re: waarom geen gratis antwoord-envelop voor uwv-klanten ?
Jammer, dat de discussie op deze manier gevoerd wordt. Ik wil hier even opmerken dat arbeidsongeschiktheid of werkloosheid iedereen kan overkomen, dat de meeste mensen die geen werk hebben moeten rondkomen van erg weinig geld en dat ze heel graag weer een baan zouden willen hebben.
Wees maar voorzichtig met oordelen, voor je het weet sta je zelf aan de andere kant en zie dan maar eens of het wel zo gemakkelijk is om er weer uit te komen.
-
Gast
Ik heb aan beide kanten gestaan en ik heb ook nooit lopen zeuren over een postzegeltje of het feit dat ik bij het UWV langs moest.
Ik heb gewoon gedaan wat er van mij verwacht werd.
Waarom?
Omdat de staat (lees: medeburgers) zo aardig was om mij geld te geven, omdat ik dat even niet zelf kon verdienen.
Om dan te gaan zeuren wanneer je daar iets voor terug moet doen vind ik in triest.
Je mag allang blij zijn dat je niet geheel onverzorgt achter blijft.
Ik heb er gelukkig niet zo heel lang gebruik van hoeven maken.
Waarom niet?
Omdat ik wel volop gesolliciteerd heb en er alles aan heb gedaan om niet te lang van de staat (lees: medeburgers) te hoeven leven.
Ik heb gewoon gedaan wat er van mij verwacht werd.
Waarom?
Omdat de staat (lees: medeburgers) zo aardig was om mij geld te geven, omdat ik dat even niet zelf kon verdienen.
Om dan te gaan zeuren wanneer je daar iets voor terug moet doen vind ik in triest.
Je mag allang blij zijn dat je niet geheel onverzorgt achter blijft.
Ik heb er gelukkig niet zo heel lang gebruik van hoeven maken.
Waarom niet?
Omdat ik wel volop gesolliciteerd heb en er alles aan heb gedaan om niet te lang van de staat (lees: medeburgers) te hoeven leven.
-
Lapjeskat
Wat wordt er weer veel afgeklaagd in deze wereld. Mijn man is met een afvloeïngsregeling na 34 jaar trouwe dienst weg gemoeten bij zijn baas. Dus hij krijgt voor een gedeelte WW uitkering. Ik heb hem nooit horen klagen over de premies die elke maand ingehouden werden. Hij voelde zich altijd gelukkig dat hij ondanks zijn handicap nog werk had.
Als hij zijn nieuwe werkbriefje ontvangt zit er altijd een envelop bij met een antwoordnummer erop. Dus geen postzegel nodig.
De enige moeite die hij hoeft de doen is even naar de brievenbus wandelen.
Het lijkt mij vreemd dat verschillende UWV vestigingen er eigen of andere regels op na houden. Als je naar het UWV belt kan je altijd een reserve envelop krijgen.
Als hij zijn nieuwe werkbriefje ontvangt zit er altijd een envelop bij met een antwoordnummer erop. Dus geen postzegel nodig.
De enige moeite die hij hoeft de doen is even naar de brievenbus wandelen.
Het lijkt mij vreemd dat verschillende UWV vestigingen er eigen of andere regels op na houden. Als je naar het UWV belt kan je altijd een reserve envelop krijgen.
-
Gast
kijk karr-1 als jij serieus reageert op de topics krijg jij ook serieus antwoord .opmerking over een poszegel de betaald moet worden is flauwe kul heb je gelijk aan maar de opmerkingen die jij plaatst over mensen die van een uitkering moeten leven slaat nergens op.natuurlijk zijn er profiteurs maar dat heb je overal.en wat die wao wers aangaat dat is door het bedrijfsleven in de wereld gekomen toen ze van die zg.dure oudere mensen afmoesten en het gebeurd nog.die mensen hebben hun eigen niet afgekeurd maar zijn afgekeurd door artsen.nu dat uit de hand gelopen is worden ze door die zelfde artsen weer
goedgekeurd kijk en dat begrijp ik nou ff niet.en wat doe jij je zit tegen
de verkeerde mensen te z eiken je moet echt wel bij de overheid zijn want die hebben ook het in het leven geroepen en wat je vooral moet doen
het ook eens bekijken vanuit een ander zijn oogpunt misschien dat je dan wat redelijker in je opmerkingen bent want als je zoveel negatieve
opmerkingen krijgt op jou topics maak je mij niet wijs dat jij het allemaal beter weet. maar zoals gewoonlijk zal deze topic ook wel niets uitmaken op jou gedrag.
goedgekeurd kijk en dat begrijp ik nou ff niet.en wat doe jij je zit tegen
de verkeerde mensen te z eiken je moet echt wel bij de overheid zijn want die hebben ook het in het leven geroepen en wat je vooral moet doen
het ook eens bekijken vanuit een ander zijn oogpunt misschien dat je dan wat redelijker in je opmerkingen bent want als je zoveel negatieve
opmerkingen krijgt op jou topics maak je mij niet wijs dat jij het allemaal beter weet. maar zoals gewoonlijk zal deze topic ook wel niets uitmaken op jou gedrag.
-
Gast
heb bij uwv amsterdam gezeten moest inderdaad zelf postzegel betalen
ging ineens over naar uwv haarlem kreeg ik een enveloppe bij met
een antwoordnmr. is dus inderdaad verschil niet dat ik over die postzegel val maar de eerste vragensteller heeft wel gelijk en daar gaat het dacht ik om.
ging ineens over naar uwv haarlem kreeg ik een enveloppe bij met
een antwoordnmr. is dus inderdaad verschil niet dat ik over die postzegel val maar de eerste vragensteller heeft wel gelijk en daar gaat het dacht ik om.
-
Gast
De eerste vragensteller heeft helemaal geen gelijk.
het is te zot voor woorden om te klagen over het feit dat je een postzegel moet kopen, terwijl je geld van de overheid krijgt.
het is te zot voor woorden om te klagen over het feit dat je een postzegel moet kopen, terwijl je geld van de overheid krijgt.
-
Gast
Niet iedereen heeft GELUK in zijn/haar leven.
-
Gast
het gaat er niet om of hij gelijk heeft wat die postzegel aangaat vind ik zelf ook te zot voor woorden alleen in de ene stad wordt het wel betaald en in de andere stad niet en dat vind ik vreemd voor een overheids bedrijf.
-
Gast
Klopt, maar daar moet je genoegen mee nemen.
Kan je toch niks aan doen.
Maar je moet toe geven dat zijn excuus waarom hij het belachelijk vind helemaal te gek voor worden is.
Hij draagt als excuus aan dat hij ieder maand op zoek moet naar een postzegel.
Ik bedoel, wat is dat nu voor iets belachelijks.
Hij mag blij zijn dat hij in Nederland woont en hier tenminste geld krijgt wanneer hij geen werk heeft.
In andere landen hebben ze dat geluk niet.
Alleen Nederlanders verzinnen altijd wel weer iets waar ze over kunnen klagen.
Kan je toch niks aan doen.
Maar je moet toe geven dat zijn excuus waarom hij het belachelijk vind helemaal te gek voor worden is.
Hij draagt als excuus aan dat hij ieder maand op zoek moet naar een postzegel.
Ik bedoel, wat is dat nu voor iets belachelijks.
Hij mag blij zijn dat hij in Nederland woont en hier tenminste geld krijgt wanneer hij geen werk heeft.
In andere landen hebben ze dat geluk niet.
Alleen Nederlanders verzinnen altijd wel weer iets waar ze over kunnen klagen.
-
Gast
Nomaals! Wij wonen [/b] niet in andere landen. Wij wonen HIER.
Dus heb jij of wie dan, ook buiten je schuld geen werk, heb je RECHT op een uitkering. Of jij het dat mee eens bent of niet!
Mocht jij ooit in zo,n situatie komen, neem jij gewoon die uitkering niet aan. Probleem opgelost!
Dus heb jij of wie dan, ook buiten je schuld geen werk, heb je RECHT op een uitkering. Of jij het dat mee eens bent of niet!
Mocht jij ooit in zo,n situatie komen, neem jij gewoon die uitkering niet aan. Probleem opgelost!
-
Gast
Naast dat "recht" in jouw ogen heb je ook plichten.
Maar het is typisch nederlands om het in jouw ogen "recht" als vanzelfsprekend te nemen en over de plichten te klagen.
Kotsmisselijk word ik van dat soort figuren.
Jouw enige recht is het aanrecht, vriend.
Voldoe nu eerst maar eens een keertje aan de plichten voordat je over rechten begint.
Maar het is typisch nederlands om het in jouw ogen "recht" als vanzelfsprekend te nemen en over de plichten te klagen.
Kotsmisselijk word ik van dat soort figuren.
Jouw enige recht is het aanrecht, vriend.
Voldoe nu eerst maar eens een keertje aan de plichten voordat je over rechten begint.
-
Gast
hoezo blij zijn in nederland te wonen ook in het buitenland krijg je een uitkering en ik vind het woord krijgen een beetje opportunisties want je krijgt helemaal niets iedere nederlander heeft er aan mee betaald en degene die nu ww hebben hebben ook betaald toen ze wel werkte.
wat ik veel erger vind is die waarnemend burgermeester die zijn ontslag heeft genomen omdat hij de fout inging zal hij nou net als iedere burger naar de bijstand moeten omdat hij zelf ontslag genomen heeft
dacht het niet nee meneer krijgt wachtgeld en hoeft niets in te leveren
vertel eens karr-1 jij bent het zo eens met wat de regering doet hoe sta je hier tegenover.wat de stelregel over die postzegel is is natuurlijk te gek voor woorden.
wat ik veel erger vind is die waarnemend burgermeester die zijn ontslag heeft genomen omdat hij de fout inging zal hij nou net als iedere burger naar de bijstand moeten omdat hij zelf ontslag genomen heeft
dacht het niet nee meneer krijgt wachtgeld en hoeft niets in te leveren
vertel eens karr-1 jij bent het zo eens met wat de regering doet hoe sta je hier tegenover.wat de stelregel over die postzegel is is natuurlijk te gek voor woorden.
-
Gast
Dat bedoel ik dus!
Enneh, beste gast in ben niet jou vriend(in). En hier doet nog altijd het mannetje het aanrecht!
Naast rechten, zijn er inderdaad plichten Helemaal mee eens! Maar jij/julie hebben het maar over hand op houden en dat is beslist in de meeste gevallen NIET zo![/b]
Enneh, beste gast in ben niet jou vriend(in). En hier doet nog altijd het mannetje het aanrecht!
Naast rechten, zijn er inderdaad plichten Helemaal mee eens! Maar jij/julie hebben het maar over hand op houden en dat is beslist in de meeste gevallen NIET zo![/b]
-
Gast
Hoi,
Voor sommige mensen is het zeer bevredigend continu "kotsmisselijk" van anderen te worden. Nooit van zichzelf. Het zij zo.
Mijn advies: laat 'm op z'n podium rustig verder oreren. In z'n eentje.
Het oorspronkelijke "postzegelprobleem" is immers opgelost.
H.
Voor sommige mensen is het zeer bevredigend continu "kotsmisselijk" van anderen te worden. Nooit van zichzelf. Het zij zo.
Mijn advies: laat 'm op z'n podium rustig verder oreren. In z'n eentje.
Het oorspronkelijke "postzegelprobleem" is immers opgelost.
H.
-
Gast
Mag jij me vertellen in welke gevallen het niet zo is?Naast rechten, zijn er inderdaad plichten Helemaal mee eens! Maar jij/julie hebben het maar over hand op houden en dat is beslist in de meeste gevallen NIET zo!
Mag jij me ook vertellen waarom mensen het hier alleen maar hebben over hun zogezegde rechten en over de plichten lopen te klagen.
het mes snijdt aan twee kanten.
-
Gast
Pffffffffff ik verval nu echt in herhalingen!
ALS MEN BUITE ZIJN/HAAR SCHULD WERKELOOS WORDT
-
Gast
Ja, wat wil je daar nu mee zeggen?
Dan nog krijgt die persoon geld voor niks doen.
Maakt niet uit of het zijn eigen schuld is of niet.
En dan nog blijft die persoon plichten houden en heeft hij niet het recht om daarover te klagen, om het maar even in jouw bewoordingen te zeggen.
Dan nog krijgt die persoon geld voor niks doen.
Maakt niet uit of het zijn eigen schuld is of niet.
En dan nog blijft die persoon plichten houden en heeft hij niet het recht om daarover te klagen, om het maar even in jouw bewoordingen te zeggen.
-
Gast
vertel mij eens over welke plichten er geklaagd word ik zie ze niet
-
Gast
Ja, daar heeft hij/zij dus recht op!
Nogmaals, ik ben het er mee eens dat er ook plichten zijn en die moeten ook nagekomen worden. Maar dan zelfs is het nog moeilijk om weer aan de bak te komen. Vooral als je al op leeftijd bent.
Waarom ga je niet emigreren? Heb je hier niets meer mee van doen.
By the way, ik heb werk hoor!
Nogmaals, ik ben het er mee eens dat er ook plichten zijn en die moeten ook nagekomen worden. Maar dan zelfs is het nog moeilijk om weer aan de bak te komen. Vooral als je al op leeftijd bent.
Waarom ga je niet emigreren? Heb je hier niets meer mee van doen.
By the way, ik heb werk hoor!
-
Gast
Waarom zou ik moeten emigreren?
By the way, ik woon in een vrij land en mag mijn mening gewoon geven.
Over welke plichten ik het heb waarover geklaagd wordt?
Het insturen van het werkbriefje waar dan een postzegel op geplakt moet worden.
Het eens in de zoveel tijd je moeten melden bij het UWV, waarover geklaagd wordt.
Als dat al te veel moeite is terwijl je gewoon geld krijgt om van te kunnen leven, dan vraag ik me af waar we nu helemaal mee bezig zijn.
Mensen denken echt dat ze alleen maar rechten hebben en dat de hele wereld om hen draait.
Verrassing, dit is niet het geval.
Wees eens een keertje gewoon tevreden met wat je hebt.
By the way, ik woon in een vrij land en mag mijn mening gewoon geven.
Over welke plichten ik het heb waarover geklaagd wordt?
Het insturen van het werkbriefje waar dan een postzegel op geplakt moet worden.
Het eens in de zoveel tijd je moeten melden bij het UWV, waarover geklaagd wordt.
Als dat al te veel moeite is terwijl je gewoon geld krijgt om van te kunnen leven, dan vraag ik me af waar we nu helemaal mee bezig zijn.
Mensen denken echt dat ze alleen maar rechten hebben en dat de hele wereld om hen draait.
Verrassing, dit is niet het geval.
Wees eens een keertje gewoon tevreden met wat je hebt.