LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Dit begrijp ik dus niet....wij hadden ook eerst een huisje aan de bouwput toegewezen gekregen. Maar ik ging daarmee niet akkoord omdat het lawaai echt vreselijk was.
Ik ben gelijk (met m'n auto nog vol) naar de receptie gegaan, heb rustig met de receptioniste gesproken en mijn probleem voorgelegd.
Zonder problemen kregen wij nog geen 5 minuten later een 8-persoonhuisje (was 4-persoons) helemaal aan de andere kant van het park toegewezen, weliswaar met 50 euro bijbetaling maar dat had ik er wel voor over.
Ik vraag me wel eens af hoe jullie houding is op het moment dat jullie een klacht of probleem hebben. Ik weet toevallig dat als je je daar arrogant en agressief opsteld tegenover het personeel, ze je op alle fronten tegen gaan werken.
Daarbij ligt de verantwoording niet op de schouders van de receptionisten, maar zij zijn wel altijd de pispaaltjes...nou lekker dan :?

binnenweg
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2006 17:34

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door binnenweg »

nou wij zijn net terug wat een bende zeg
we kwamen 31-7 aan en toen begon de ellende zeg bah bah
we waren met 2 gezinnen 4 volw en 3 kinderen
het begon al er staat nog een tebetalende bedrag open van 228,00
100 borg wat je over minstens 2 mnd terug zou krijgen ja ja
nou toen het huisjes nummer was eraf van het huisje
binnen nou ik zal je zeggen het was een zwijnen stal
we hebben gelijk a en a tours reisbureau gebeld die ons prima hebben geholpen
1; eetstoel van mijn 2 jarig nichtje een schroef die ze bijna achter in dr keeltje daar zat het boven blad mee vast 2 ;op de kinderstoel een klodder kauwgom of wat het was 3; afzuigkap deed het niet
4; douchedeur ging niet open toen ze hem saonds om 22:00 kwamen maken zeiden ze ja we zijn ermee bezig maar ze komen een andere plaatsen en overal schimmel nou toen maar beneden in bad nou daar kwam het water de woon gedeelte binnen dat was 5 ; - 6; koelkast deed het niet kwam door het warme weer zeiden ze nou zal wel thuis heb ik geen last van 7: viezigheid in de bestekla 8: een vies bankstel nou daar lusten de honden geen brood van nou daar kregen we lakens voor om erover te leggen toen kwamen er 2 vrouwen kijken die hadden een telefoontje van de directeur gehad of ze even wilden gaan kijken nou die waren er echt ook niet over te spreken en zouden dat door geven aan die goeie man we hebben alles netjes doorgegeven 9 :allemaal glas in de tuin naast het zitje
toen we eenmaal de volgende dag te horen kregen dat we het geld terug konden krijgen was het in een fractie van een seconde besloten we gaan weg nou maak dat die kinderen van 2 gaat nog wel maar die van 5 en 11 jaar nou er achter aan nu konden we nog terecht bij center parcs en we werden er goed opgevangen petje af en wat denk je we hadden een schoon huisje die 228 euro kregen we terplaatse terug waar de borg van 110 euro bij zit en de reissom op 160 euro na van holland international die we ook terug willen want wij wilden die zelfde dag nog weg maar om redenen moesten we in dat vieze hok overnachten ik heb overal foto's van gemaak helse vakantie
twee telleur geslagen familie"s[/b]

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hmmm...dit is de eerste keer in meer dan 10 jaar dat ik de borg niet op tijd terug had ontvangen :?
Ik had een mail gestuurd naar Sunparks met het verzoek om die borg terug te storten en binnen 2 dagen kreeg ik een mail terug:

"Goedemiddag

De waarborg was nog niet terugbetaald doordat niet alles betaald staat in
de reservatie. Hebt u buiten de betaling van 8/5 van 341 euro nog een
betaling gemaakt? Wanneer, hoe en voor hoeveel?

Mvg"

Mijn reactie daarop:

"Hallo.

Die 341 euro waren inderdaad 3 weken voor aankomst betaald voor een huis van
4 personen.
Het betalingsbewijs is getoond voordat we de sleutel kregen en was in orde.
Doch echter op de dag van aankomst bleek ons huisje (472) naast de bouwput
te staan en zijn we teruggereden naar de receptie. Daar heb ik om een ander
huisje gevraagd en dat werd een 8 persoonshuisje, namelijk huisje 802.
Daarvoor heb ik ter plekke bijbetaald, te weten 50 euro. Dat was aan de
receptie en is betaald met PIN.
De mevrouw achter de balie had nog geinformeerd over hoeveel er bijbetaald
moest worden voor dat huisje, en dat was dus die 50 euro.
Maar verder was alles betaald.

Met vriendelijke groet,

De volgende dag kreeg ik een mail van Sunparks dat het inderdaad klopte en dat mijn borg teruggestort gaat worden.
Waarschijnlijk is het mis gegaan in de administratie toen ik die 50 euro extra had betaald aan de receptie. Mag natuurlijk nooit gebeuren, dat had gelijk verwerkt moeten worden maar ik ben blij dat het nu toch opgelost is.
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht, ik heb normaal gezien nooit problemen met Sunparks, noch voor of na die tijd, noch tijdens mijn verblijf.
Ik vind het echt heel erg jammer dat er zoveel mensen zijn die zulke slechte ervaringen hebben met Sunparks. Het ziet er naar uit dat het park nog heel wat bij te schaven heeft.
Toch zal ik er elk jaar weer heen gaan, zoals ik al meer dan 10 jaar doe.
Het zou fijn zijn als de mensen van Sunparks dit topic en al die anderen eens zou lezen. Ze zouden er een hoop van kunnen leren :wink:

Waard
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2006 14:01

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Waard »

Ik heb inmiddels de waarborg ontvangen. Kreeg enkele dagen later het verzoek mee te werken aan een enquete over hun website. Eén van de aandachtspunten was of je de informatie daar betrouwbaar vond. Ik heb maar aangegeven dat ik de informatie niet betrouwbaar vond.
Een vakantie zou toch een onbezorgd evenement moeten zijn. Bij Sunparks krijg je te maken met gedoe over geld, een heel mooi maar wel heel vies zwembad, verbouwings-ellende en een zeer matige kwaliteit van het buffet in het restaurant (afgekoeld eten of eten dat veel te lang heeft gestaan). Al met al niet voor herhaling vatbaar. De volgende keer maar weer Landal, daar hebben we altijd goede ervaringen.

j.kronenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2006 16:47

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door j.kronenberg »

wij moesten ook 100 euro borg betalen voor een net z"n vies huisje bij ons heeft het bijna 10 weken geduurd voor wij het geld terug hadden.wij hebben wel diverse keren gebeld

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Henri42 »

Sunparcks blinkt inderdaad niet uit met goed onderhouden parken, ik betaal overigens nergens een borg, voor het boeken stel ik dat als een voorwaarde, moet ik borg betalen dan boek ik er niet. :) , De meeste parken laten dan hun borgeis vallen.

binnenweg
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2006 17:34

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door binnenweg »

nou dat zal ik je vertellen
we laten het hierbij natuurlijk niet zitten en zijn met van alles bezig
maar die 100 euro hebben we die zelfde dag nog contant terug gehad
daar stond ik op ze maken mij niet gek daar in belgie

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door ehltech »

hulde aan de familie binnenweg... desnoods procederen tot het europese hof... pfffff...ga toch fietsen

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door jermen2 »

Je weet toch bij voorbaat dat je borg betaald en dat na 6 tot 8 weken terugkrijgt (staat duidelijk in de papieren), boek dan gewoon niet bij sunparks als je daar problemen mee hebt.

jermen

pruts
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:20

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door pruts »

In sept naar sunparcs geweest - een week - was voor ons de eerste keer SP - huisje was echt vies - schimmels in wc en badkamer - dampkap met vetpieken - vuile matras en dekbedden -
lekkende kranen enz enz - gelukkig was het stralend weer en konden we er weg - restaurant en brasserie tristige boel - ( stroom valt uit als je aan het grillen bent) en neen - we klagen niet achteraf maar dezelfde dag - men heeft de schimmels proberen op te kuisen en de dampkap werd vernieuwd - dus onmiddellijke iets gaan zeggen helpt wel ( eigenlijk wel triest dat dat nodig is ) volgens pers. hadden ze 23 min om huisje te kuisen - wel om 13 uur gingen we eens kijken poetsdame was bezig - om 15.10 nog steeds bezig !!! maar gepoetst was er zeker niet.
later onze bedenkingen aan SP overgemaakt - en 50 euro compensatie ontvangen - met een simpel mailtje - borg na een maand terug gekregen - terug SP weet niet voor twee pers. wel duur voor hoop viezigheid - er zijn parken waar je niet meer betaald maar waar het wel proper is of hebben wij pech gehad

Jan van Antwerpen
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2007 22:36

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Jan van Antwerpen »

Ben zelf 2 x in De Haan geweest en moet toegeven dat het domein niet verzorgd was zoals het hoorde... Wat me evenwel enorm is opgevallen hoe in de zomervakantie groepjes jonge Nederlanders samen zo'n huisje huren (soms met 20 erin!) om er te fuiven en hoe... Blijkbaar hebben ze geen geld om op café te gaan, en dan maar bakken pils aansleuren in het vakantiehuisje. Dan goed dronken en alles op stelten zetten. OK dat is maar 5% van de Nederlanders, maar weet dat zij de vakantiewoning, die jullie nadien huren, eerst hebben afgebroken.

Maar het zal beteren: RP Holidays heeft sunparks overgenomen! Vorig jaar waren we te gast in Weerterbergen (NL) en 's nachts betrapten we op heterdaad een dief naast ons bed. RP hielp ons niks; We deden aangifte bij de politie en vernamen er dat dit wel vaker voorkwam sedert RP er asielzoekers logeerde. En geef toe: als asielcentrum is De Haan nog niet zo slecht!

flowerpower
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 nov 2006 20:40

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door flowerpower »

Kreeg gisteren wederom een brochure in de brievenbus. Dit keer met getuigschriften (zoals zij dat noemen) van tevreden klanten.
Een tevreden klant zegt dat het huisje er even mooi uit ziet als haar huis in Amsterdam. Ondertekend door een dame woonachtig te Schiedam.
Errug geloofwaardig allemaal......

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Wat me evenwel enorm is opgevallen hoe in de zomervakantie groepjes jonge Nederlanders samen zo'n huisje huren (soms met 20 erin!) om er te fuiven en hoe... Blijkbaar hebben ze geen geld om op café te gaan, en dan maar bakken pils aansleuren in het vakantiehuisje. Dan goed dronken en alles op stelten zetten.
Dat gebeurt inderdaad, maar dat zal in elk park wel voorkomen.
3 jaar geleden waren er 2 busladingen met duitsers, allemaal tieners met een handjevol begeleiders.
Deze gasten dachten ook dat het park van hen was en ze misdroegen zich zodanig dat ze per direct van het park moesten verdwijnen.
Dat was op een dinsdagmiddag, toen de bussen weer het terrein opkwamen en al dat grut boos en verontwaardigd weer moest instappen :lol:
Er wordt dus degelijk iets gedaan tegen gasten die zich niet weten te gedragen.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door jermen2 »

Vrienden vertelden gisteren nog dat zij in een huisje kwamen wat echt niet schoon was, naar de receptie en ze kregen de sleutels van 2 andere huisjes om te kijken of die wel goed waren, ze hadden die dagen een huisje voor 8 pers terwijl ze voor 4 pers hadden geboekt vind ik toch een goede compromi, helaas zullen ze niet alles in de gaten kunnen houden qua schoonmaak maar als je het dan zo goed maakt vind ik dat prima.
Er zijn altijd en overal mensen die overlast geven, wij hebben dat bij landal gehad een hele groep dronken jongens die over het park renden, dan moet je er wel melding van maken als je je er aan ergert anders kan parkleiding ook niets doen.
Zulk soort dingen gebeuren overal.

groetjes jermen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vrienden vertelden gisteren nog dat zij in een huisje kwamen wat echt niet schoon was, naar de receptie en ze kregen de sleutels van 2 andere huisjes om te kijken of die wel goed waren, ze hadden die dagen een huisje voor 8 pers terwijl ze voor 4 pers hadden geboekt vind ik toch een goede compromis .

Tja wat vrienden vertellen wordt voor zoete aangenomen en op een forum gedeponeerd.

Typisch dat er veel huisjes leegstonden , in de rotsooi gaan zitten in een 8 persoons huisje is net zo goor als in een 4 persoonshuis te zitten, dit is nu typisch sunparcs ?? Ik ga wel naar Green Parcs. :)

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door jermen2 »

Waarom ga jij er nu wederom vanuit dat er VEEL huisjes leegstonden ??
En voor zoete koek aannemen wij komen zelf al jaren bij sunparks en hebben nog geen slechte ervaring gehad, en als er al iets was gingen we dat melden bij de receptie en werd dat terplaatse opgelost.

Ze kregen de sleutel van 2 huisjes op een heel park dus niet alle huisjes stonden leeg. Ze konden zelf gaan kijken of de andere huisjes wel aan hun wensen voldeden en dat deed dat huisje dus wel!
Ga jij lekker naar green parks (landal??).

gr jermen

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Laurent »

Sunparcs beheert een verwaarloosde hoop huisjes op een onderkomen park zowel in Nederland als in Belgie, te triest voor woorden :twisted:

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Laurent...get a life :evil:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door Laurent »

Laurent...get a life

Maar niet op de woonwagenparken van Sunparcs , bij de Haan ligt de verzameling zelfs naast een auto-caravan sloopbedrijf en naats een drukke lawaaierige verkeersweg.

Nicole doe eens normaal en ga maar op vakantie naar !!!!!!!!!! :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Terugvragen borg €100,-- bij Sunparcs

Ongelezen bericht door agro »

Nicole doe eens normaal
En dat wordt je gezegd door de grootste debiele mafkees van dit forum.

Gesloten