LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Irdeto kaartwissel canal digital

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
darkmania

Re: Irdeto kaartwissel canal digital

Ongelezen bericht door darkmania »

bij mijn broer werkt het kaartje maar om de zoveel tijd slaat de ontvanger vast.
enigste wat helpt is de stekker eruit te halen, en dan duurt het weer 2 minuten tot een uur voordat er weer beeld is.

Jitske

Ongelezen bericht door Jitske »

Beste mensen,

Begin maart is CanalDigitaal begonnen met het vervangen van de Irdeto 1 smartcards (MultiChoice) omdat deze verouderd zouden zijn.
Onze digitale satelliet ontvanger werkte altijd goed, maar sedert medio maart 2005 “herstart” hij tijdens het kijken naar de TV regelmatig en zit de ontvanger ook regelmatig “vast”. Hij reageert dan nergens meer op en de enigste remedie is om de stekker eruit te trekken.
Ik heb inmiddels de nieuwe Irdeto 2 smartcard van CanalDigitaal geïnstalleerd, maar het herstarten en vastzitten gebeurt nog elke keer.

Wie herkent bovenstaande problemen ?

jeroen222

Ongelezen bericht door jeroen222 »

Heb inmiddels de kaart ontvangen ongeveer 4 weken na betaling!
CanalDigitaal verwacht het bedrag binnen 7 dagen maar neemt wel zelf 4 weken om de kaart te levern.
Heb een Humax5400 (niet CanalDigitaal goedgekeurd)
De kaart werkt in deze ontvanger na wat hulp in de pmct lijst wel goed.

Bijf het niet terecht te vinden dat voor de kaart betaald moet worden, daar irdeto 1 klanten LEGAAL naar de nederlandse zenders keken en niet gevraagd hebben om een beter beveiligde kaart.
De kosten voor rechten zijn betaald uit de belastingen en de huur voor de transponders ook.(afspraak CanalDigitaal met denhaag )

C&A

Ongelezen bericht door C&A »

Helemaal juist Jeroen.
Eigenlijk zouden we op de barricaden moeten. Maar, gezien het bedrag waar het om gaat, gaan de kosten dan boven de baten. Dat zal CD zich wel realiseren, daarom is het simpel om verworven rechten maar weer af te pakken. En, je kan je wel principieel opstellen en CD boycotten, maar ze hebben een monopoliepositie waar ze dankbaar gebruik (of is het misbruik?) van maken. Den Haag slaapt, dit onderwerp zet schijnbaar geen politieke zoden aan de dijk. Het gaat maar om een handjevol oplettende Nederlanders, die in de gaten hebben dat er oneigenlijk met onze belastingcentjes wordt omgesprongen. Ik denk dat er niets anders op zit als dit onrecht maar te accepteren. Of er moet in een programma als Radar aandacht aan geschonken worden. Dan heb je kans dat CD de Nederlandse Publieke zenders ongecodeerd door gaat geven. Voorlopig is het nog Kassa voor CD, want iedere Nederlander wil in ieder geval deze zenders kunnen ontvangen via zijn schotel.

C&A

pc-satbootje

Ongelezen bericht door pc-satbootje »

Of het nu canal+ of canal digitaal heet voor veel gebruikers komt het op hetzelfde neer. Een categorie word in het bijzonder getroffen ,namelijk de reizende beroepsbevolking. Vele duizende mensen die beroepsmatig op het water op de weg of of de kermis werken hebben namelijk geen keus.
Misschien dat digitenne over een paar jaar landelijk dekkend is maar dan is het over de landsgrenzen voor het niet mogelijk NL tv te ontvangen.
Bitter is dan de wetenschap dat satelliet tv voor deze mensen geen vrije keuze is tussen verschillen aanbieders maar de enige optie voor wat ontspanning op dit gebied . Nee voor hen is er geen andere mogelijkheid.
Nu inmiddels is er zo'n 15 jaar satelliet ontvangst mogelijk via de astra. Eerst annaloog toen annaloog met op een andere ferquentie ,toen met een extra decoderkast ,daarna digitaal digitaal met irdeto smartcard , digitaal met seca of nu digitaal met irdeto ll. Nog niet te spreken van de diverse schotel installaties waarvan verschillende na omschakeling bijna gloedje nieuw zo de container in konden. Tig duizende euro's heeft tv kijken ons iniddels gekost nog even los van alle contributie pogingen die diverse malen gepoogd zijn door te voeren. Wij voelen ons voor het blok gezet en gediscrimineert. Wat was er mis met het Irdeto l kaartje indertijd gratis verstrekt ? Gratis hoeft niet te worden gekraakt toch ? Dus het verhaal van het illegaal kijken is onzin . Het is voor ons de zoveelste vorm van geldklopperij van een satelliet provider.

mvg
Een doosnee gezin dat op het water woont en werkt.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

ik betaalde 45 euro voor de kaartwissel omdat inmiddels mijn adres was gewijzigd; maar nu blijkt (na een aantal telefoontjes naar canaldigitaal en na het verversen van de software in de receiver) dat irdeto2 op mijn receiver (Topfield TF4000PVR) niet werkt en ik krijg het advies een andere module aan te schaffen en over te stappen op seca! Gelukkig kon ik van mijn leverancier een andere receiver lenen zodat we tijdens de vakantie kunnen blijven kijken :D

dijk

Ongelezen bericht door dijk »

Ook de dupe!

Ook wij zijn de "dupe" van de kaartwisseltruuk van Canal Digitaal. We zijn genoodzaakt om een nieuwe kaart aan te schaffen á 59,95. Mijn vraag is in sommige geplaatste reacties staan veel overzichten van pakketten en prijzen en wat wel en vooral wat niet is inbegrepen. Kortom ik zie door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij in een duidelijk overzicht laten zien wat er in welk pakket zit? Op dit moment hebben wij alleen een nieuwe kaart besteld en een zgn. gratis toegang tot de free to air kanalen. Is het zo dat dit maar voor 1 jaar geldt? help!
Op de site van canaldigitaal kan ik hier niets over vinden. Wellicht op deze forum meer geluk.

Alvast bedankt!

dijk

Dus, als ik je goed begrijp is het ook nog mogelijk dat we alsnog een nieuwe decoder moeten aanschaffen?? Ik lig nu ook in de clinch met onze vrienden van Canaldigitaal over een adreswijzigingskwestie. :twisted: Het bleek nl. dat via www.kaartwissel.nl dat onze kaart op naam stond van iemand anders. Bij navraag bij CD bleek dat onze kaart vóórdat wij 'm in ons bezit hadden bij iemand geactiveerd was (blijkbaar door de verkoper?). Wij zijn nu genoodzaakt om ook nog eens kontraktovername kosten ( a 19.95!!) te voldoen. Ik heb gisteren wel 50 minuten met CanalDigitaal aan de telefoon gezeten a 0,70 per minuut. Eerste betalen en dan pas klagen was het advies van CanalDigitaal. Ik heb uiteindelijk 3 pagina's getypt en de klacht is onderweg. Ik ben dus al behoorlijk :evil:. Als ik nu ook nog jou verhaal lees met nieuwe decoders e.d. wordt ik wederom niet vrolijk.

Wellicht toch eens een onderwerpje voor Radar. De wondere monopoliewereld van CanalDigitaal.... :?

henkie 1

Ongelezen bericht door henkie 1 »

Binnen 2 weken zijn bijna al onze Nederlandse zenders verdwenen van onze satelietschotel op de camping! Omdat wij onze schotel hebben "overgekocht" van de vorige eigenaar hebben wij geen brief ontvangen omtrent deze omwisseling. Na een beetje speuren op internet zijn wij op de hoogte van de kaartwissel van irdeto 1 naar irdeto 2. Helaas is het zeer onduidelijk wat de kosten van deze "wissel" zijn.... Wij willen geen overhaaste beslissing nemen, maar hebben nu nog maar 3 zenders!

Ook de site kaartwissel.nl is onduidelijk. Je "ontvangt" een nieuwe kaart maar tegen welke prijs?????
Helaas weer een monopolist die rijk wordt van de consument die de dupe is en geen tv meer kan kijken :cry:

Radar: doe er wat aan!

Veel mensen zijn nu de dupe.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

2 weken geleden nieuwe kaart gekocht via internet geactiveerd geen problemen.
Sinds gisteren geen beeld meer en het heractiveren gaat ook niet meer, mijn kaart nummer die geactiveerd was wordt niet herkent, het begint toch echt een probleem firma te worden, en ik hoop dat Radar hier iets in kan betekenen voor klanten van een monopolist.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Nieuwe Seca 2 kaart gekocht en geactiveerd geen probleem, nu heb ik ineens alleen nog maar beeld op ned2 en bvn en wel alle radio zenders.
Heractiveren gaat niet en bellen is een ramp niet berijkbaar of een wachtlijst van hier tot tokio.
Dit gaat echt te ver Radar doe wat.

Gast

Alles is te kopieeren en/of te kraken...............kost het niks.

TV-kijkert

Ongelezen bericht door TV-kijkert »

:oops:
Lieve mensen van de Tros Radar-redactie,

Kijk nou toch eens wat een klachten over de kaartwisseltruuk! Waarom besteden jullie daar geen aandacht aan? Pure oplichting en een wel heel smarte manier om zakken te vullen! Of is het echt zo dat de consument moet betalen omdat Canal Plus anders niet in staat is hun eigen systeem te beveiligen??? Pak die lui nou toch eens aan, telefonisch zijn ze niet te bereiken, je betaalt je blauw aan telefoonkosten (0900-0325) Euro 0,70 per minuut. Dat is ook het enige wat je hoort want daarna krijg je "automatisch" een ingesprekstoon! Tikt lekker aan voor ze! :evil:

ellen149

Ongelezen bericht door ellen149 »

De nieuwe irdetokaart ontvangen en al 4x aan te telefoongahangen, veel te lang, maar dat levert C+ geld op, en nog steeds doet de nieuwe kaart het niet. Intussen raak ik wel al mijn zenders kwijt. Ik heb betaald, er wordt geactiveerd, zeggen ze, maar nog steeds geen beeld. Dit kost handen met geld om de boel geactieveerd te krijgen. Of wachten ze met activeren tot je lang genoeg via de telefoon gedoneerd hebt, met de activatie. Ik vind dit schandalig.[/quote]

Gast

Zeg het dan allemaal op!

dijk

Ja, ja errug makkelijk! :x voor uw informatie: Wanneer je in een "buitengebied" woont waar geen kabeltelevisie is heb je geen keus!
Canaldigitaal heeft een monopolopositie op het gebied van sat-tv!
En nu niet reageren met: dan ga je toch verhuizen! Mijn antwoord is hier alvast; NEE! Nogmaals RADAR-redactie: wordt het niet eens tijd om hier aandacht aan te besteden? Zie alle reacties; bellen, wachten, activeren, weer bellen enz. Het is toch van de zotte! Het kost allemaal tijd, geld, ergernis enz.

Gast

Geplaatst op 19 Mei 2005 11:38 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Alles is te kopieeren en/of te kraken...............kost het niks.

Die tijd is voorbij, of ben je niet zo bijdehand en weet je niet dat Idoreto2 en seca2 nog niet gekraakt zijn.

Gast

a beverdam
Gast

Geplaatst op 30 Mrt 2005 18:20 door a beverdam
ik heb ook de kaartwissel gedaan maar kan nog steeds nickeloen niet krijgen.
wat kan ik hier nou aan doen

Helaas niets Nick is alleen met een seca2 kaart te ontvangen en niet met de nieuwe idreto2.

dijk

ja, "GAST", je zult wel gelijk dat de irdeto2 en seca gekraakt zijn. Maar zit je dan niet maandelijks met de updates? En als je dat zelf niet kan ben je ook weer afhankelijk van een ander. En wat zijn daar dan weer de kosten van. In het verleden toen wij onze decoder kregen, is onze schotel geinstalleed door een monteur van de dealer. Deze monteur deed keurig zijn werk maar... toen hij klaar was merkte hij op dat hij ook wel een "illegale" kaart kon leveren tegen € 50,00. Alleen moesten we dan ook een andere decoder a € 250,00 bij hem kopen. Deze kaart moest dan maandelijks worden geupdate tegen € 5,00. Let wel dit was in het jaar 2000. Wij zijn daar toen niet op ingegaan omdat we er toch wat huiverig voor waren. Maar ik geef toe je komt met alle ellende bij Canal Digitaal wel sterk in de verleiding om het wel een keer te gaan doen.

Gast

Dijk even de info voor je domme dingen gaat doen.

Het nieuwe systeem van canaldigitaal is idreto2 en seca2 en deze zijn nog niet gekraakt dus koop fatsoenlijk een seca 2 kaart kost je €75 met een 1 malige inschrijving van 29.95 per jaar.

Gesloten