Ging deze thread niet "Over de verdienste in de onderste lijn?
Nee, dat is het onderwerp waarmee de thread gestart is. In de loop van de discussie kom je op andere punten uit. Zie het als een evolutie.
De verdienste in de onderste lijn zijn stijgende,
Je bedoelt "men kan in de onderste lijn in inkomen groeien". Dit is iets heel anders. Waarom? Omdat niet iedereen die groei zal meemaken. Daarnaast is groei een verschil tussen twee grootheden, en het is derhalve niet moeilijk is om van 0 naar 1 te komen: hoe lager het startgetal, hoe groter de kans dat er groei zal zijn. Groei is daarmee relatief.
FF samenvattend:
1. Wanneer is de onderste lijn bereikt? Als men hier een verklaarbaar en onweerlegbaar antwoord heeft heb je volgens mij al 1/3 van je antwoord.
De onderste lijn is bereikt op het moment dat de laatst toegevoegde distributeurs geen of enkel met bijzonder grote moeite nog extra distributeurs kunnen vinden.
Het ging immers om aanbiedersverzadiging, en NIET om productverzadiging. Dit punt is te herkennen: stagnatie van de groei van het totale aantal distributeurs, eventueel voor een bepaalde "regio". Je kunt ook zeggen dat dit punt ontstaat op het moment dat iedere potentiele distributeur inmiddels distributeur IS of het "aanbod" heeft afgeslagen. Natuurlijk komen er op lange termijn weer nieuwe mensen bij (bevolkingsgroei/-dynamiek), maar we kijken nu naar een bepaald punt in de tijd, of desnoods op korte termijn.
2.Welke middellen heeft een distributeur gekregen om te groeien met zijn netwerkmarketing activiteiten, welke tool (gereedschappen) heeft hij/ zij gekregen
Die zijn onbelangrijk op het moment dat het verzadigingspunt is bereikt.
3. Het hangt ook af van de bereidtwilligheid van de mensen om hun "inkomensgegevens" te willen delen. Kijk naar je zelf en wees naar jezelf eerlijk: Vertel jij idereen die het maar weten wil wat jij verdient? Nee toch?
Het bereiken van verzadiging is niet afhankelijk van de bereidwilligheid om inkomensgegevens te delen. Het is een objectief meetbare grootheid, onafhankelijk van specifieke personen of hun bereidwilligheid. Via geaggregeerde gegevens is het verzadigingspunt berekenbaar.
1 van de belangrijkste dingen die binnen MLM cq Netwerkmarketing van belang zijn is dat mensen gelukkig en tevreden zijn met hun succes.
Ondanks dat dat waar is, heeft ook dit weinig tot niets te maken met het onderwerp van discussie. Het punt is namelijk dat in een situatie van verzadiging ook iemand die "veel" wil verdienen dit niet of enkel met bijzonder grote moeite of extreme investeringen voor elkaar zal kunnen krijgen. Dat is nu eenmaal de definitie van een verzadigingspunt. Vergelijk het met het oplossen van suiker in water: na het bereiken van het verzadigingspunt kun je zo hard roeren als je wilt, maar meer suiker kun je simpelweg niet oplossen, hoe graag je dat ook wilt.