LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdiensten in de onderste lijn

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Schrijft een gast die hier anoniem beschuldigingen loopt te uiten.
Dat is correct, althans voor wat het anonieme gedeelte betreft. En als je de bemerking dat mlm een flutsysteempje is van een paar handige zakkenvullers en hele volksstammen naïevelingen als een beschuldiging opvat, dan is dat deel van je uitspraak ook juist.
Maar ik zeur er tenminste niet tegelijkertijd over in andere posts dat het off-topic zou zijn of wat dan ook. Als iets onterecht gezegd wordt weerleg het dan, maar kom hier niet lopen janken hoe unfair het allemaal is terwijl de meest ranzige opmerkingen hier altijd nog uit het mlm-kamp afkomstig zijn. Dat leer je toch wel op je cursus? Zo niet dan moet je daar wat aan doen. Als je alleen maar geleerd wordt om rijk te worden ben je toch niet helemaal bestand tegen de maatschappelijke invloeden die er dan op je af zullen komen.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

Kortom jij weet helemaal niets over Euphony. Jij bralt maar wat studentje! Ik weet genoeg over jou , kan er een boek over schrijven joh hou op
Voor zover mij bekend is er niemand op dit forum die mij persoonlijk kent, dus als er iemand bralt dan ben jij het gast.

Ik ken Euphony in die zin dat ik weet welke type producten ze aanbieden, maar, veel belangrijker, ik weet ook HOE ze dat doen: middels MLM. Ik heb destijds met diverse Euphony'ers op dit forum gediscussieerd, ik heb het compensatieplan opgevraagd en enige tijd met een willekeurig gekozen Euphony-verkoper gemaild en hem een aantal vragen gesteld (deze persoon gaf imho betrouwbare antwoorden), waaronder wederom het compensatieplan. Meer dan het vermogen om simpele berekeningen uit te voeren heb ik vervolgens niet nodig om te kunnen bepalen hoe "goed" dit systeem is.
Grappig om te zien hoe die Rene elke keer genoemd word door de tegenstanders.
Om eerlijk te zijn stoor ik me daar ook aan. Hoewel ook ik er overigens van overtuigd ben dat Rene hier nog regelmatig schrijft.
Alsof Rene de enige voorstander is en Euphony het enige MLM bedrijft dat het goed doet is. Of zou het komen omdat Rene jullie in het verleden heeft laten zien dat jullie gewoon een stelletje lamzakken zijn die, als je niet winnen kunt, op de persoon gaat spelen en leugens gaan verspreiden.
Het was eerder andersom. Rene kwam met aantoonbare onzinverhalen aanzetten en voelde zich in de hoek gezet. Daarop kwamen (volgens hem) 2 vriendjes hem verdedigen, die ook niet veel zinnigs meer uit konden kramen. Bij 1 van zijn laatste rentree's vond hij het ook nog nodig mij onterecht van een aantal zaken te beschuldigen.
Niks hoor, er zijn heel wat meer voorstanders en de feiten spreken jullie helaas zwaar tegen. Maar goed, die feiten willen jullie niet zien en je verbergt dat feit onder het mom dat je 'goed onderzoek' hebt gedaan. Nee, het is alang duidelijk dat er weinig waarheid in jullie beweringen over jullie zelf zit en al helemaal dat jullie geen onderzoek doen.
Je doet nu precies wat MLM'ers hier al zo vaak hebben gedaan: eerst zonder enig bewijs stellingen poneren (kom maar op met de feiten die "ons" tegenspreken), vervolgens stellen dat "ons" onderzoek niet goed is, en daarna zelf met allerlei onzin aan komen zetten (ik heb hier namelijk nooit iets over mijzelf beweerd dat onwaar is). Overigens is je laatste zin precies het soort tekst waarop de "Rene-alarmbellen" gaan rinkelen, precies het type uitspraak (ook qua zinsbouw) dat we hier zo vaak van Rene's hand hebben gezien.

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Maar jullie zoeken veiligheid en zekerheid in het leven. Prima niets mis mee, ik wil rijk worden heel erg rijk laat mij toch lekker
Precies de essentie van de treurigheid in jouw bestaan. Dikke kans dat niemand van de forumdeelnemers hier ooit rijk zal worden. Voor wie er ook niet op rekent is dat niet erg, voor wie er zijn hele bestaansrecht op baseert zal de ontdekking straks dat je aanwezigheid op deze planeet compleet redundant is geweest weinig verheffend blijken te zijn.

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ken Euphony in die zin dat ik weet welke type producten ze aanbieden
Waarmee student aantoont helemaal niet te weten waar het bij Euphony omgaat; Euphony biedt nl. geen producten aan.
Miereneuken kunnen wij ook student!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

Waarmee student aantoont helemaal niet te weten waar het bij Euphony omgaat; Euphony biedt nl. geen producten aan.
Miereneuken kunnen wij ook student!
Dat jij onder de term "product" alleen fysieke producten schaart geeft alleen maar aan hoe beperkt je denkwereld is, gast. Een abonnement is immers ook een product, zoals ieder mens hier zal bevestigen. IEDERE onderneming heeft een product.

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Of geeft hij hier in bedekte termen toe dat het alleen om het aantrekken van de mensen en het genereren van de geldstromen gaat?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

Of geeft hij hier in bedekte termen toe dat het alleen om het aantrekken van de mensen en het genereren van de geldstromen gaat?
Ik hou het voorlopig toch op een gebrek aan kennis...

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Kan iemand mij uitleggen wat mlm is. ik zit n.l. zelf in hyip.
Beleggen met torenhoge winsten. MET risico, maar dat neem ik. Ben ik gewend.
Ik ben niet zo'n slapdas die nix durft te ondernemen in het leven.

ondernemer2006

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door ondernemer2006 »

klanten zijn niet verplicht klant te blijven. Het behouden van klanten noemen ze ook wel relatiebeheer. Veel bedrijven besteden veel geld aan klantenwerving, maar vergeten ze ook te behouden (geen relatiebeheer).

Ben je wel eens gebeld door KPN, Tele2 of AH of je nog steeds tevreden bent?

Vast niet! Daarom concurreren ze op prijs! Ik zit helemaal niet te wachten op klanten die over 2 weken naar een ander gaan vanwege de prijs, zonde van mijn tijd en dus zonde van mijn geld.



Deze vind ik het meest typerend:

Quote:
Eenmaal verworven klanten blijf je behouden


Hoe dat komt moeten jullie toch eens uitleggen. Zijn jullie klanten verplicht om klant te blijven of zo? Zo ja, dan moeten traditionele bedrijven dat toch ook maar eens proberen, want die schijnen nogal moeite te moeten doen om hun klanten te behouden...

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

klanten zijn niet verplicht klant te blijven. Het behouden van klanten noemen ze ook wel relatiebeheer. Veel bedrijven besteden veel geld aan klantenwerving, maar vergeten ze ook te behouden (geen relatiebeheer).
De trend, in ieder geval binnen de wetenschap, is om meer nadruk te leggen op het behouden van klanten. De reden daarachter is dat het meestal aanzienlijk meer geld kost om nieuwe klanten te winnen dan om "oude" klanten te behouden.

Het probleem daarbij is met name dat deze redenatie niet klakkeloos in iedere branche overgenomen kan worden. Relatiebeheer is bij uitstek geschikt voor B2B of bij grote contracten. In winkels e.d. komt het niet veel verder dan loyaliteitsprogramma's (Airmiles e.d.). Ook hiervoor zijn verschillende redenen, de belangrijkste daarvan is te vinden in consumententrends. Zeker op dit moment zijn klanten bijzonder snel geneigd niet verder te kijken dan de prijs die betaald moet worden. De tijd dat AH om zijn kwaliteit bekend stond en Aldi om zijn lage prijzen (ieder met bijbehorende doelgroep) is enigszins achterhaald. Men schaamt zich niet om op lage prijzen af te komen, en de productkwaliteit is tegenwoordig min of meer vergelijkbaar.
Vast niet! Daarom concurreren ze op prijs! Ik zit helemaal niet te wachten op klanten die over 2 weken naar een ander gaan vanwege de prijs, zonde van mijn tijd en dus zonde van mijn geld.
Het probleem is derhalve dat het gros van de producten bij MLM ondernemingen zich totaal niet leent voor relatiebeheer. De producten die je daar vindt zijn met name in een aantal categorieen te vinden: telecom, huishoudelijke producten en gezondheid-gerelateerde producten.

Bij telecom wordt het steeds gekker: neem een abonnement en je krijgt er een Playstation, TV of DVD-speler gratis bij. Ook de tarieven zijn bij de meeste aanbieders laag. Huishoudelijke producten lenen zich bij uitstek voor prijsconcurrentie. Beide producten hebben (inmiddels) een minimum aan service-noodzaak. Ik zou niet direct iets kunnen noemen waarop relatiebeheer bij deze producten gebaseerd zou moeten zijn. Bij gezondheidsproducten ligt dat iets anders: hier is doorlopend advies mogelijk. Toch zie je ook daar wel veel (prijs-)concurrentie, dergelijke producten kun je bij iedere supermarkt, veel gespecialiseerde winkels en drogisterijen kopen.

Los van dit alles, klanten zijn tegenwoordig niet erg merktrouw meer. De vraag blijft dus waarom traditionele bedrijven zoveel verloop in hun klanten hebben en MLM's dat niet zouden hebben. Als jij als MLM'er 100 klanten hebt, hoe geef je relatiebeheer dan zodanig vorm dat men niet makkelijk switcht? En als je geen energie meer steekt in het op peil houden van je klantenkring ("pensionering"), waarom zouden je klanten dan "bij jou blijven"? In hoeverre is "passief inkomen" daarmee een illusie?

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

De vraag blijft dus waarom traditionele bedrijven zoveel verloop in hun klanten hebben en MLM's dat niet zouden hebben.
Door de klanten een (hoog) "instapbedrag" te laten betalen, die ze opde één of andere manier terug moeten/willen verdienenen.

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Door de klanten een (hoog) "instapbedrag" te laten betalen, die ze opde één of andere manier terug moeten/willen verdienenen.
Fout ! Klant worden kost niets en is vrijblijvend. De klant kan vertrekken wanneer hij/zij wil. Toch vreemd dat ze blijven ... ;-) Zou het de persoonlijke gunst zijn ;-)

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

Door de klanten een (hoog) "instapbedrag" te laten betalen, die ze opde één of andere manier terug moeten/willen verdienenen.
Dat lijkt mij ook onzin.
Toch vreemd dat ze blijven ... Zou het de persoonlijke gunst zijn
Waar baseer je de uitspraak op dat ze blijven? Je beweert nu dus dat de klanten van MLM'ers de komende 20/30/40 jaar of langer klant blijven??? Gaat er bij mij absoluut niet in.

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Ben je wel eens gebeld door KPN, Tele2 of AH of je nog steeds tevreden bent?

Vast niet! Daarom concurreren ze op prijs! Ik zit helemaal niet te wachten op klanten die over 2 weken naar een ander gaan vanwege de prijs, zonde van mijn tijd en dus zonde van mijn geld.
je snapt er dus helemaal geen ene moer van, ik ben wel bekend met mlm en zeg je dat het een pyramidespel is weliswaar verkapt maar het is het wel.

ik draai lang zat mee omdat te kunnen beweren, 99% van het geld gaat naar de toppers en niet naar jou.
ik heb er idd ook wel wat meeverdiend maar werd het beu om te gaan liegen (zaken mooier voordoen dat ze zijn) en zo vrienden kwijtraken.

en 1 ding vind ik wel super aso van je waarom belt kpn of ah me niet op, nou heel simpel meneertje mlm die het niet begrijpt dat telefoontje zal ook betaald moeten worden (medewerker, telefoonkosten etc) wie betaald dat juist de consument.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

en 1 ding vind ik wel super aso van je waarom belt kpn of ah me niet op
Waarom dat de gast waar je op reageert tot een aso maakt is mij volstrekt onduidelijk.

Verder heb je wel gelijk dat het opbellen van klanten geld zou kosten, maar dit is echt minimaal. Waar het meer om draait is dat ten eerste klanten een bloedhekel aan telemarketeers e.d. hebben en het dus niet echt verstandig is om op die manier je klanten te proberen te binden. Daarnaast helpt het ook geen moer omdat de producten van KPN en AH zich totaal niet lenen voor relatiemanagement. Natuurlijk proberen ze wel dingen uit, zoals loyaliteitsprogramma's e.d. maar dit is niet hetzelfde als relatiemanagement! Deze producten vallen gewoon onder convenience products, de klant doet hier een minimale inspanning voor (bij telecom kan nog wel sprake zijn van shopping products maar dit verandert vrij rap richting convenience products) en is in die zin totaal niet geinteresseerd in relatiemanagement.

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Door de klanten een (hoog) "instapbedrag" te laten betalen, die ze opde één of andere manier terug moeten/willen verdienenen.
Is dit wel onzin? Volgens mij moeten nieuwe medewerkers/klanten (want ze verdienen aan elkaar) een instapbedrag betalen (bij ACN ongeveer 650 euro geloof ik). Lijkt mij dat ze dat graag terug willen verdienen, en daarom blijven.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

Is dit wel onzin? Volgens mij moeten nieuwe medewerkers/klanten (want ze verdienen aan elkaar) een instapbedrag betalen (bij ACN ongeveer 650 euro geloof ik). Lijkt mij dat ze dat graag terug willen verdienen, en daarom blijven.
Dit is onzin omdat de discussie ging over klanten en niet over nieuwe distributeurs. De laatsten moeten een instapbedrag betalen ja, maar dat heeft niets met klanten te maken (behalve dan dat ze zelf hun eerste klant zijn natuurlijk).

Gast

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Gast »

Juist het is helemaal niet waar.

Osiris
Berichten: 146
Lid geworden op: 09 okt 2004 09:08

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door Osiris »

Ging deze thread niet "Over de verdienste in de onderste lijn?

Het enige wat je hier leest heeft dus totaal niets te maken met dit onderwerp.

Om maar meteen terug te komen op het onderwerp:

De verdienste in de onderste lijn zijn stijgende, onafhankelijk van het Netwerkmarketingbedrijf waarmee men werkt. Het maakt dus niet uit of men ACN, HBL, FLP, KMI, MW, EE, Euphony, Kleneeze, Noni, OLE enz doet.

Het is een feit dat wanneer een bedrijf net start in een land de groei van distributeurs in een rap tempo loopt. Het is nl nieuw en men maakt dan sneller het "grote" geld. Tip: Het bekende spreekwoord: "Hardlopers zijn doodlopers" zijn voor de meeste mensen die dit denken van toepassing.

nu komt de vraag, wanneer is de onderste lijn bereikt? is dit vandaag misschien al of morgen? Of misschien of 5, 10 20 of meer jaren?
Het punt van verzadiging is hier al vaak aangehaald en ook al vaak verworpen door de voorstanders, volgens mij was de laatste keer door E-nergetix richting Maarschalk. (Hij had zelfs de van Dale erbij gehaald en een simpele studie MDS)

De verdienste in de "onderste lijn" (Het item waar de meeste overvallen) is afhankelijk van diverse factoren. Deze zijn hier ook al besproken door voor en tegenstanders.

Net als bij een "reguliere" baan zijn je inkomsten toch afhankelijk van je inzet en bereidwilligheid tot verdere persoonlijke ontwikkeling.
En ja Maarschalk, ik heb je vertelt dat een Controller niet moet vertellen hoe een stratenmaker zijn werk moet doen omdat hij de ervaring niet heeft, wel kan een Controller een stratenmaker leren hoe hij "leiding" moet geven aan mensen, misschien kan de controler de verschillende soorten leidinggevende types ook leren aan de stratenmaker en hem zo leren een goede leider te worden en hoe hij een groepje van stratenmakers leert leiden. De tratenmaker groeit en zijn salaris ook. Dit principe gebeurt dus ook binnen MLM.

Dan nog is dat geen garantie om te groeien binnen MLM, je hebt de juiste tools nodig. En wat de juiste tools zijn bepalen de Reps, vertegenwoordigers cq distributeurs nog steeds voor zichzelf. Het enige wat de moedermaatschappij doet is de tools aanreiken naar hun distributeurs en ze laten hun zelf de juiste tools verder ontwikkelen met volle ondersteuning.

Nog steeds geen antwoord op de vraag: "wat verdient de onderste lijn?"


het is een simpele vraag die moeilijk te beantwoorden is. waarom?
Het is nl niet mogelijk - voor distributeurs - om alle gegevens te verzamelen van mensen in hun Downline. De 1ste 2 to 3 lijnen misschien wel maar daarna niet meer. daarbij komt er ook nog het feit dat mensen niet graag aan vreemden vertellen wat ze verdienen. Waarom? Angst dat de ander meer verdient? Of misschien is de ander jaloers? vul maar in, jullie zullen er genoeg kunnen vinden. Toch?

Dan nog, nog geen antwoord op de vraag. Zoals ik al eerder schreef die is moeilijk te beantwoorden.

FF samenvattend:
1. Wanneer is de onderste lijn bereikt? Als men hier een verklaarbaar en onweerlegbaar antwoord heeft heb je volgens mij al 1/3 van je antwoord.
2.Welke middellen heeft een distributeur gekregen om te groeien met zijn netwerkmarketing activiteiten, welke tool (gereedschappen) heeft hij/ zij gekregen
3. Het hangt ook af van de bereidtwilligheid van de mensen om hun "inkomensgegevens" te willen delen. Kijk naar je zelf en wees naar jezelf eerlijk: Vertel jij idereen die het maar weten wil wat jij verdient? Nee toch?

1 van de belangrijkste dingen die binnen MLM cq Netwerkmarketing van belang zijn is dat mensen gelukkig en tevreden zijn met hun succes. Zij bepalen met hoeveel en wanneer zij succesvol zijn en niet de rest. Vinden zij dat zij met € 100,- extra in de maand succesvol zijn, Vind ik dat ook. Vinden zij zich succesvol met € 1000,- etra in de maand, vind ik dat ook. Vinden zij zich succesvol met € 25000,- in de maand, vind ik dat ook. Zijzelf bepalen nog steeds hoe succesvol zij zijn en niet de maatschappij en ik ook niet.

Nog steeds geen verdienste gezien in de onderste lijn. Helaas die zullen jullie ook niet zien. Wel kan ik jullie vertellen wat ik verdiende (netto) toen ik nog in de "onderste lijn" zat. 1e maand € 100,- we zijn nu 2 jaar verder en ik verdien extra € 4000,- (netto) Parttime. Wil je weten hoeveel lijnen ik onder mij heb? 14 lijnen met gemiddeld 15 Distributeurs en gemiddeld per distributeur ± 25 - 50 klanten.

Mag maarschalk weer gaan rekenen. Wel volgens het compensatieschema dat ik hier op het forum heb geplaatst vorig jaar van KMI.

Groet,

Osiris

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door student26 »

Ging deze thread niet "Over de verdienste in de onderste lijn?
Nee, dat is het onderwerp waarmee de thread gestart is. In de loop van de discussie kom je op andere punten uit. Zie het als een evolutie.
De verdienste in de onderste lijn zijn stijgende,
Je bedoelt "men kan in de onderste lijn in inkomen groeien". Dit is iets heel anders. Waarom? Omdat niet iedereen die groei zal meemaken. Daarnaast is groei een verschil tussen twee grootheden, en het is derhalve niet moeilijk is om van 0 naar 1 te komen: hoe lager het startgetal, hoe groter de kans dat er groei zal zijn. Groei is daarmee relatief.
FF samenvattend:
1. Wanneer is de onderste lijn bereikt? Als men hier een verklaarbaar en onweerlegbaar antwoord heeft heb je volgens mij al 1/3 van je antwoord.
De onderste lijn is bereikt op het moment dat de laatst toegevoegde distributeurs geen of enkel met bijzonder grote moeite nog extra distributeurs kunnen vinden.

Het ging immers om aanbiedersverzadiging, en NIET om productverzadiging. Dit punt is te herkennen: stagnatie van de groei van het totale aantal distributeurs, eventueel voor een bepaalde "regio". Je kunt ook zeggen dat dit punt ontstaat op het moment dat iedere potentiele distributeur inmiddels distributeur IS of het "aanbod" heeft afgeslagen. Natuurlijk komen er op lange termijn weer nieuwe mensen bij (bevolkingsgroei/-dynamiek), maar we kijken nu naar een bepaald punt in de tijd, of desnoods op korte termijn.
2.Welke middellen heeft een distributeur gekregen om te groeien met zijn netwerkmarketing activiteiten, welke tool (gereedschappen) heeft hij/ zij gekregen
Die zijn onbelangrijk op het moment dat het verzadigingspunt is bereikt.
3. Het hangt ook af van de bereidtwilligheid van de mensen om hun "inkomensgegevens" te willen delen. Kijk naar je zelf en wees naar jezelf eerlijk: Vertel jij idereen die het maar weten wil wat jij verdient? Nee toch?
Het bereiken van verzadiging is niet afhankelijk van de bereidwilligheid om inkomensgegevens te delen. Het is een objectief meetbare grootheid, onafhankelijk van specifieke personen of hun bereidwilligheid. Via geaggregeerde gegevens is het verzadigingspunt berekenbaar.
1 van de belangrijkste dingen die binnen MLM cq Netwerkmarketing van belang zijn is dat mensen gelukkig en tevreden zijn met hun succes.
Ondanks dat dat waar is, heeft ook dit weinig tot niets te maken met het onderwerp van discussie. Het punt is namelijk dat in een situatie van verzadiging ook iemand die "veel" wil verdienen dit niet of enkel met bijzonder grote moeite of extreme investeringen voor elkaar zal kunnen krijgen. Dat is nu eenmaal de definitie van een verzadigingspunt. Vergelijk het met het oplossen van suiker in water: na het bereiken van het verzadigingspunt kun je zo hard roeren als je wilt, maar meer suiker kun je simpelweg niet oplossen, hoe graag je dat ook wilt.

Gesloten