LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 75 % dexia 25 % lessee

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
CashDamageLeader

Re: 75 % dexia 25 % lessee

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Weer wat nieuws: Aegon verliezers willen een nieuwe stichting maken, en kunnen hun aanmelden bij Tros Radar :!:

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Maar er zijn toch planty uitspraken waarbij deze contracten zijn vernietigt en gedupeerde alles plus rente terug krijgt.
Bedoel je ook in Hoger Beroep? Maar Dexia accepteert het toch niet? Ze gaan toch door tot de Hoge Raad? Eerst dan zullen ze zich erbij neerleggen. Tenminste dat begrijp ik.

En wanneer de contracten dan nietig zijn, is er maar één mogelijkheid. Alles terug.

Ik ben zeer optimistisch wat betreft eegaleasers, alleen denk ik dat Dexia zoveel mogelijk tijd rekt om nog zoveel mogelijk geld binnen te halen. Dat lukt tot nu toe anders prima.

trudy

gevolgen van de overeenkomst worden dan zoveel mogelijk teruggedraaid, tenzij dit feitelijk onmogelijk of voor één der partijen te bezwaarlijk is.

Wanneer de overeenkomst vernietigbaar is, kan het bovenstaande gebeuren. Dus b.v. wat betreft de WcK (als hier dus niet "nietig" op van toepassing is). Dan kan men dus alle kanten nog op en hier komt dan die billijkheid uit de kast.

Ik zie dat Willems in een topic schrijft dat WcK ook nietig betekent en dwaling en zorgplicht vernietigbaar.

Zijn er dan uitspraken geweest waarin men het contract nietig heeft verklaard i.v.m. de WcK en men alles terugkreeg? Kan mij niet herinneren.
Laatst gewijzigd door trudy op 29 mar 2005 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

De heren rechters vergissen zich gewoon met deze uitdrukking, in redelijkheids en billijkheid, dit is helemaal niet van toepassing, je kunt niet het dalen van de A.E.X. in de pantoffel van de slachtoffers gooien, de slachtoffers van aandelenlease producten konden hierin helemaal niets ondernemen, ze konden het "verlies" niet beperken, ze waren, anders dan b.v. beleggers contractueel niet bij machte te kopen of verkopen.
Dit recht had alléén de BANK, en die deed niets!

daarom gaat het bij aandelenlease ook niet om beleggers, maar om slachtoffers,
Ton

trudy

Soms krijg ik de indruk dat rechters het NIET WILLEN begrijpen.

Of verdiepen ze zich er gewoon niet goed genoeg in.

Of kijken gewoon eerst de kat uit de boom en wat hun collegae doen

Of hebben het gewoon veel te druk om zich er zo in te verdiepen.

Of proberen ze de schade te beperken. Voor de bank dan.

Voor de ene rechter is recht dit en voor de andere rechter in hetzelfde geval weer wat anders.

Nou, ik snap er echt geen bal meer van hoor.

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ja, de rechtelijke macht staat in deze wel een beetje voor weipaaltje,
blijkt dat ook hier gewoon mensen werken, wel met rare kleding aan, maar gewoon mensen,

Ton

woest

Ongelezen bericht door woest »

In Amerika (out of all places!) beginnen ze het te leren, nu wij nog!

'Twaalf directeuren van AIG gedagvaard'

NEW YORK (ANP) - De Amerikaanse beurswaakhond SEC heeft twaalf directeuren van American International Group (AIG) een dagvaarding gestuurd. Daarmee heeft de beurstoezichthouder een nieuwe stap gezet in het onderzoek naar frauduleuze boekhoudpraktijken bij de grootste verzekeringsmaatschappij ter wereld. Dat meldde de zakenkrant The Wall Street Journal maandag. De SEC onderzoekt samen met de Amerikaanse justitie en andere toezichthouders of AIG zijn financiële positie door middel van fraudes heeft opgepoetst. De verzekeringsgigant zou daartoe een reeks transacties verkeerd in de boeken hebben opgenomen. Het fraudeschandaal leidde eerder deze maand al tot het vertrek van bestuursvoorzitter Maurice Greenberg van AIG. Hij was bijna veertig jaar lang de topman van de verzekeraar. Volgens The Wall Street Journal waren dertig managers van AIG op de hoogte van de omstreden financiële transacties. De zakenkrant baseert zich op anonieme bronnen.
Uit: De Telegraaf van 28 - 03 - 2005

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Ook iets wat ik zo vreemd vind.
Er zijn eegaleasezaken verloren "omdat het beroep op de nietigheid van de overeenkomst slechts door de niet-toestemmende echtgenoot kan worden gedaan".
Hier snap ik dus helamaal niets van. De partner kan het contract buitenrechtelijk vernietigen, kortom: de niet-toestemmende echtgenoot doet dan dus een beroep op dit recht. Resultaat: het contract wordt geacht niet meer te bestaan!
Nu kan Dexia simpelweg de gedupeerde zelf dagen en zou het contract ineens weer wél betaan!?!?!?

Dan wordt het nog gekker. Gedupeerde geeft aan dat zijn/haar partner gebruik heeft gemaakt van het recht tot vernietiging, maar de rechter zegt nu dat gedupeerde geen beroep op dit recht kan doen. Nee dat klopt, maar wél de partner en gedupeerde geeft juist aan dat dát reeds gebeurd is!!
EN NOG IS HET NIET GOED !? Rechtzaak verloren op een fomaliteitje.

Ik snap hier niets meer van.........

Groeten Hans A

Gesloten