LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Welvaren Select van DSB.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

Zondagavond (vanavond) 21.15 uur op Ned 3 het programma Woestijnruiters.
Hierin o.a. een live interview met Dirk Scheringa, de meester-oplichter die tienduizenden gezinnen in de problemen heeft gebracht met zijn misleidende bedrijfjes als, Becam Frisia.de Perelaer. Lenen.nl. Postkrediet enz.
Ook Mr Rob Silvertand, advocaat van vele DSB gedupeerden, geeft zijn mening (afgelopen donderdag gefilmd)
Op www.vara.nl staat het volgende over hem:
Dirk Scheringa
Was een blauwe maandag politieman, maar maakte naam en kapitaal door geld te lenen aan Nederlanders die een nieuwe keuken of een nieuwe auto wilden (en daar Frits Bom reclame voor te laten maken). Staat dus hoog in de Quote 500, maar doet naar eigen zeggen iets terug voor de samenleving door ons schaatsen, voetbal en kunst te geven: hij sponsort schaatsploegen, is eigenaar/voorzitter van AZ en bekostigt het Frisia Museum voor magisch-realistische kunst. En toch wil hij een 'gewone jongen' blijven. Maar kan dat?
Kijken dus.

Groeten,
Piet

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door hathor »

Wat mij betreft heeft "onze Dirkie" veel te veel mogen roepen over hoe laag de rente wel niet bij hem was. Hij verzuimde er alleen bij te vermelden dat door de idioot hoge verzekeringen je uiteindelijk alleen maar duurder uit zou zijn. Jammer dat Paul Witteman en Jeroen Pauw hem niet wat harder aanpakten. Daar zullen van tevoren wel afspraken over gemaakt zijn. En dan die opmerking dat hij uiteindelijk de grootste bank van Nederland wilt hebben. Nou dan ga ik zeker emigreren, ik moet er niet aan denken.

wreker
Berichten: 951
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:59

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door wreker »

Ik denk dat deze bank over een paar jaar even groot is als Dexia in Nederland.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

Net terug van een enerverende avond bij de Woestijnruiters.
Ik had aangekondigd dat de advocaat Rob Silvertand ook (via een van te voren opgenomen interview) in de uitzending zou komen.
Dus niet, de TV ploeg van de Woestijnruiters was voor niets naar Den Bosch afgereisd.
Een half uur voor de uitzending eiste Dirk Scheringa dat de opnames niet zouden worden uitgezonden.
Hij dreigde met het niet in het programma komen als het toch zou worden uitgezonden.
Dat is dus Dirk Scheringa, dat is dus DSB bank,: bedreiging, intimidatie, misleiding en ga zo maar door.
Tienduizenden gezinnen zijn al het slachtoffer geworden en hoe erg zal het in de toekomst worden?
Scheringa is zich van geen kwaad bewust in de TV uitzending en speelt de grote onschuld en het vaderlijk type.
Een uitstraling, vol vertrouwen en eerlijkheid, maar eigenlijk vol met leugens.
Een half uur voor de uitzending eisen dat bepaalde opnames niet mochten worden getoond, dat is de eerlijkheid en oprechtheid van Dirk Scheringa, dat is DSB bank, dat is Frisia, dat is Becam, dat is de Perelaer, dat is Lenen.nl, dat is Postkrediet, dat is .....
Ik heb nog even met hem gesproken, het is goed dat er mensen zoals u zijn, zie hij toen ik vertelde wie ik was en wat ik deed.

Dirk Scheringa, voor mij is hij meester – oplichter en weet hij donders goed wat hij en zijn kompanen ons aandoen.

Tijdens de hele uitzending stonden zijn “begeleiders” achter mij.

DSB gedupeerden, wil je meer weten over procederen tegen DSB en over de mogelijkheden om te stoppen met betalen, mail naar [email protected]

Groeten,
Piet

anne_
Berichten: 1469
Lid geworden op: 12 jan 2005 15:02

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door anne_ »

Een half uur voor de uitzending eisen dat bepaalde opnames niet mochten worden getoond, dat is de eerlijkheid en oprechtheid van Dirk Scheringa, dat is DSB bank, dat is Frisia, dat is Becam, dat is de Perelaer, dat is Lenen.nl, dat is Postkrediet, dat is .....
Het is niet te geloven dat de media zo'n persoon de kans geeft om zijn inbreng in een programma te belonen. Hier is iets goed fout wat betreft de vrije menings uiting. Waarom mocht Silvertand zijn mening niet geven????? Dirk Scheringa had met zijn dreigement juist niet zijn zin moeten krijgen, dat had een duidelijk signaal geweest naar ieder die in de toekomst een lening wil sluiten met deze "Bank".

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Zo werkt het dus met geld!!!
Gelukkig zijn er mensen als Piet die dit weten te signaleren.
Zodat de boerensteel het ook gaat begrijpen.

Geld is macht.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door shamyrah »

Voor wie het nog niet gezien heeft.

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 060115.asf

Goh, er komt ook werkelijk niets zinnigs uit zijn mond, niet te geloven dat je daar een programma mee kunt vullen.

Ik had van Paul Witterman meer verwacht, wat een slap gezwam zeg.

Groetjes A3

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door pluutje »

Dirk Scheringa
maar doet naar eigen zeggen iets terug voor de samenleving door ons schaatsen, voetbal en kunst te geven: hij sponsort schaatsploegen, is eigenaar/voorzitter van AZ en bekostigt het Frisia Museum voor magisch-realistische kunst. En toch wil hij een 'gewone jongen' blijven.
Allemaal reclame voor zijn eigen Bank!
Wat dacht je wat.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door bergie »

Valt mee hoor, je bent ook niet verplicht ze van repliek te dienen, je kunt gewoon NEE zeggen.
Het valt niet mee om de gladde praatjes van de adviseurs als leugens en kletskoek te betitelen. Zeker als je een leek bent op het gebied van verzekeringen. Bovendien zijn de adviseurs erin getraind de consument een hypnoticum toe te dienen waarna zij genadeloos kunnen toeslaan. Ik heb mijn les geleerd maar dat betekent niet dat zij van mij af zijn. Ik vecht door tot het bittere eind. God zij dank dat ik een Rechtsbijstandsverzekering destijds afgesloten heb.

De uitzending van afgelopen zondag heb ik gelukkig niet gezien. Via dit forum heb ik begrepen dat Scheringa bepaalde voorwaarden had gesteld aan zijn t.v. optreden. Zo heeft hij geweigerd zijn medewerking te verlenen als het commentaar van Mr. Silvertand, vooraf in Den Bosch opgenomen, uitgezonden wordt. Scheringa wilde zonder kritiek zijn monoloog wereldkundig maken. Dat is nou typisch de politiek van DSB en consorten. Scheringa en consorten hebben een verkooppolitiek om mensen mooie praatjes voor te houden, zich representatief te presenteren, heel lief te gedragen en antwoord te geven op vragen dat enkel past in hun straatje. Dit is inherent aan het gedrag van de grootste oplichters.

Scheringa, DSB B.V., heeft de wens te kennen gegeven dat alle Nederlanders een betaalrekening bij zijn bank openen. Om de aantrekkelijkheid ervan te benadrukken heeft hij rentevergoeding geïntroduceerd bij positief saldo. Hij vermeldt er niet bij wat de rentelast bij negatiefsaldo plus de kosten zal zijn. Daar doet hij zeer beslist geen uitspraken over. Consument:"Als de geldwolf zijn passie preekt, pas op je Euro's:". Scheringa is voorzitter van A-Z. Hij heeft tevens het nieuwe stadion naar zijn naam vernoemd. Bij elke transactie van de spelers zit hij bovenop de onderhandelingen en dus bovenop de miljoenen. Hij heeft het laatste woord. Ik begin steeds mijn twijfels te uiten over de wijze hoe Scheringa aan middelen is gekomen om na zijn politie periode, vanuit zijn zolderkamer, leningen te verstrekken aan particulieren. Dit laatste heb ik vernomen van een van zijn naaste medewerkers, toen de verstandhouding nog goed te noemen was.

Voor belanghebbenden:

Per 1 januari 2006 is er een wet inwerking getreden m.b.t. o.r.v. koopsompolissen.

Koopsompolissen kunnen na 5 jaar beëindigd worden op verzoek van de verzekerde. De verrekeningsclausule kan bij ieder willekeurige verzekeringsinstelling opgevraagd worden. Koopsompolissen die in 2001 zijn afgesloten kunnen in dit jaar beëindigd worden. Instellingen als DSB kunnen zich niet meer beroepen op de in de polis genoemde periode van b.v. 15 jaar.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

..
Laatst gewijzigd door J.L. v. N. op 22 okt 2006 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door bergie »

--------------------------------------------------------------------------------
Voor wie het nog niet gezien heeft.



Ik heb het programma gevolgd op zwart beeld. Die Scheringa wilde ik in geen geval zien. Het is inderdaad een journalistiek waardeloos interview.
Scheringa werd alle gelegenheid geboden zijn monoloog in optima forma naar zijn hand te zetten. Hij had het bijvoorbeeld over de zorgplicht van zijn bedrijf om te voorkomen dat mensen door overkreditering in de problemen zouden geraken. Dit is als gewoonlijk de grootste leugen. Ik ben twee mensen tegengekomen bij de adviseur van de Postbank die niet verder geholpen konden worden vanwege het feit dat DSB, die z.g. de zorgplicht prentendeert, deze mensen een hypotheek van maar lieftst 175% van de executiewaarde had aangesmeerd plus vele extra verzekeringen. Deze mensen hebben huilend het pand van het Postkantoor verlaten. Ook deze mensen zijn door de aantrekkelijkheid van een lagere rente, erin getrapt hun hypotheek over te sluiten. In eerste instantie lijkt die rente inderdaad lager, maar de door gladde praatjes aangesmeerde vele verzekeringen zijn zij 35 tot 40% meer kwijt aan maandelijkse lasten. Bovendien stijgt de rente binnen twee jaar naar het niveau van de overige banken. Dit is toch pure oplichterij!

Over de aandelenlease heb ik op dit forum voldoende geschreven. Dit is ook pure oplichterij. Scheringa, en zijn DSB, doet niets onder voor de bekende Mr. oplichter heer O.........r.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Janny »

en dat dus terwijl de banken van Scheringa met groot bombarie vertellen, een lage rente te kunnen geven omdat zij:

geen verzekeringen achter de lening stoppen zoals die andere banken


Jaja doen wat je zegt ,niet te doen. een scheve vertoning Oppasen met dus met deze banken !!!

janny

villa_cees
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 okt 2003 18:14

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door villa_cees »

Over de aandelenlease heb ik op dit forum voldoende geschreven. Dit is ook pure oplichterij. Scheringa, en zijn DSB, doet niets onder voor de bekende Mr. oplichter heer O.........r.
Zeg bergie, je bedoelt toch niet Mr. Oversier he?
Zo heet mijn advocaat namelijk! :D

vr.gr.Cees

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Elias »

Nee, Mr. Olivijf.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door bergie »

Zeg bergie, je bedoelt toch niet Mr. Oversier he?
Zo heet mijn advocaat namelijk!

vr.gr.Cees


Nee Cees, Mr Overschier is mij onbekend.

De meester oplichter waar ik op doel was jaren terug hot item op de televisie. Zijn voornaam begint met een A en hij werd aangeduid als Heer A.. Ol......r.

Ook deze Heer kon met zijn vergaarde buit op zijn zolderkamer leningen verstrekken aan particulieren. Hij heeft echter voor een andere levenswijze gekozen. Zijn bank zou dan de naam AOB gedragen hebben.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

Ik had aangekondigd dat de advocaat Rob Silvertand ook (via een van te voren opgenomen interview) in de uitzending zou komen.
Dus niet, de TV ploeg van de Woestijnruiters was voor niets naar Den Bosch afgereisd.
Een half uur voor de uitzending eiste Dirk Scheringa dat de opnames niet zouden worden uitgezonden.
Hij dreigde met het niet in het programma komen als het toch zou worden uitgezonden.
Dat is dus Dirk Scheringa, dat is dus DSB bank,: bedreiging, intimidatie, misleiding en ga zo maar door.
Hier blijft het echter niet bij.
DSB komt hier niet zomaar mee weg.

Vanavond op Ned 3 om 20.20 uur in het Vara programma De Leugen Regeert aandacht voor deze DSB censuur en absurde eisen van Dirk Scheringa
http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_d ... topic=3769

Voor DSB zijn er blijkbaar geen grenzen, maar daar zullen ze nog wel achterkomen.....
Kijken dus!

Groeten,
Piet

Wasbeertje
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:47

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Wasbeertje »

Piet ik moet vanavond weg kun je de inhoud dan op het forum plaatsen ?

Bedankt alvast.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

In het prgramma De Leugen Regeert om 20.20 uur vanavond op Ned3
in de studio te gast ondergetekende en wordt commentaar geleverd over deze censuur van Dirk Scheringa door Karel van de Graaf en Frits Wester.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 21 jan 2006 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door JH »

dictator piet, mogen we zelf bepalen of we kijken. Daar hebben we jou niet voor nodig.
Kijken dus!

Groeten,
Piet

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door ad snoeren »

dictator piet, mogen we zelf bepalen of we kijken. Daar hebben we jou niet voor nodig.
Als je hier serieus genomen wilt worden JH moet je af en toe ook eens wat verder kijken dan je normaal doet zou ik zeggen.
Maar helaas jij weet het allemaal al, dus kun je volstaan met je negatieve commentaar. (Denk jij)

Gesloten