LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Als je een goed produkt hebt dan hoef je geen twijfelachtige verkoopmethode te gebruiken om je spullen te verkopen.

mrtelecom

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Dus Nutricia, Orange, Tiscali, Douwe Egberts, IBM om er maar een paar te noemen hebben geen goede producten?!

't Is een feit dat ze MLM gebruiken en je wou toch feiten?!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ben ik een paar maanden van dit mlm-forum weggeweest, en wat lees ik: nog steeds de halve zolen, die beweren dat MLM een eerlijke business is. Douwe Egberts MLM? Ga toch punniken.

Als Douwe Egberts MLM zou zijn, dan zou het als volgt gaan: dan zou ik in de winkel een doos met bijvoorvbeeld 24 pakken koffie moeten kopen, en maar zien hoe ik de pakken kwijtraak die ik niet nodig heb voor mijzelf. En dan zou een pak koffie minimaal 4 euro moeten kosten, in plaats van de 2 euro die ik nu voor een pak DE neer moet tellen.

Ik begrijp heus wel dat er mensen zijn die zich op hun tenen getrapt voelen als ze geconfronteerd worden met tegenargumenten. Maar het is hier al maanden geleden aangetoond dat MLM slechts voor een handjevol gladjanussen werkt, en dat het voor degenen die gek gemaakt worden op zo'n presentatie in een of ander motel, slechts zelden het gewenste resultaat oplevert. Ik heb ze vaak gehoord: glibberige praatjes uit de mond van iemand die slechts zijn verkooppraatje vloeiend uit kan spreken, maar voor de rest geen notie heeft van wat er in de wereld gebeurt. Als je enige ideaal is dat je een dikkere auto hebt dan je buren, een grote villa of een 6e vakantie naar Zanzibar, dan is het met je moraal maar droevig gesteld. Ik weet het, ook dit argument heb ik vaker naar voren gebracht, maar dat komt omdat er in deze welles-nietes-discussie na al die maanden klaarblijkelijk nog steeds niets nieuws is toegevoegd.

Zo mis ik nog altijd het bewijs, dat MLM een goed alternatief is voor een reguliere baan. Zo vraag ik me nog steeds af, waarom een beginnend MLM-er soms hele grote sommen geld moet inbrengen, waarvan allerminst zeker is dat dit ooit terugkomt.

''Je moet er ook meer moeite voor doen'', krijg je dan weer als tegen-argument. Maar hoe weet zo'n MLM-figuur dan hoeveel moeite een ander ervoor heeft gedaan?

Ja, ik weet het: er zijn uitzonderingen. Maar het merendeel van de mlm-ers die ik aan de deur of aan telefoon heb gehad, zijn erg opdringerig, en nemen niet de moeite om ook even te vermelden dat hun spullen in de reguliere handel soms vele factoren goedkoper worden verkocht. Dit argument heb ik al eerder gebruikt, maar ik kies er zelf voor, ik WIL juist naar een winkel mijn inkopen doen. Daar kan ik het artikel tenminste zonder zeuren terugbrengen, als het niet deugt.

Ik hoef die spullen niet, als ze mij zo duur aangeboden worden als doorgaans het geval is. Waarom zou ik al die levels (het is bij MLM nou eenmaal in de mode indruk te maken met buitenlandse termen) moeten betalen, als ik kan volstaan met de werkelijke kostprijs, het winstpercentage en de BTW? Dan heb ik mijn spullen wel een stuk goedkoper dan waarvoor een MLM-er ze mij kan aanbieden.

mrtelecom

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door mrtelecom »

Hm, wie is hier de halve zool?!

DE doet MLM (zuid amerika)

En jouw argument dat als DE MLM zou doen je dan naar de winkel zou moeten.....met MLM heb je geen winkels. Duurder?! Hoe kom je daar nou bij.

Kortom....bladiebladiebla.

Overigens zul je mij geen producten via MLM zien doen... ik heb de schurft aan leuren. Da's al weer zo iets...dat je zou moeten leuren....

Toedeloe.

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

Het blijft bla-bla he... Zoals al vaker gezegd zijn er minstens zoveel onderzoeken waaruit blijkt dat magneten niet de werking hebben die jij beweert. Dit komt zelfs naar voren in door jou zelf aangedragen onderzoeken (zie de quotes die je geplaatst hebt).
Even voor de goede orde
Die quotes had ik geplaatst!

Groet

H.de Lau

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

MrTelecom: ik woon niet in zuid-Amerika, ik woon in Nederland.

Een bewijs dat spuillen duurder zijn?

Ruitenreiniger die bij het Kruidvat voor 1,79 wordt verkocht, kost via MLM (AMway of Kleeneze, onder meer) 5,95. Zelfde materiaal, zelfde hoeveelheid, alleen de Muscle-sticker vervangen door die van een van de MLM-bedrijven.

Een set plumeaus, die ik bij de Wibra zag liggen voor 1 euro, de drie (verschillende maten), zag ik bij Kleeneze een tijd geleden aangeboden worden voor 29,95.

Ik zeg overigens ook nergens dat MLM verkoopt via winkels. De tupperwareshops die er zijn, die zijn echt niet bedoeld om de spullen die ze er hebben, te verkopen. Toen ik eens een keer nietsvermoedend vroeg naar de prijs van een schalenset, kreeg ik dus te horen, dat ik een inschrijfformulier kon krijgen, waarna me uit de doeken werd gedaan hoe het systeem werkte. Nou wist ik wel dat Tupperware via houseparty's enzo werkte, maar ik dacht dat ze hun spullen dus ook zo verkochten. Ik ben zonder schalenset weggegaan.

Kortom, je maakt mij echt niet wijs dat MLM een eerlijke en voor de portemonnee van de consument aantrekkelijk business is. Hoe ik die prijzen ken (ik weet dat Kleeneze haar catalogus online heeft staan, maar ik heb er ook weleens eentje in mijn brievenbus aangetroffen).

Kortom: ik wil mijn spullen niet via MLM, en dat komt omdat ik oog heb voor mijn eigen portemonnee, en nadenk voor ik wat koop.

We zijn het op 1 punt eens: ik heb ook de schurft aan leuren, en ook aan mensen die me op deze manier.

Met halve zolen bedoel ik jou niet in het bijzonder, want ik weet ook wel dat jij tenminste nog enige zinnige argumenten hebt, maar het overgrote deel weet echt niet verder te komen dan "voor mij werkt het, en het is echt zo, enzovoorts". Dat soort argumenten, daar trap ik niet in. En dat is wat ik bedoel met die eindeloze welles-nietesdiscussie. Beide partijen geven namelijk geen strobreed toe, een enkele uitzondering daargelaten.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

Gebruiken Nutricia,Orange,Tiscali,D.E. en I.B.M. jullie om hun producten te slijten of gebruiken jullie deze producten om het eigen imago op te krikken en er weer een verhaaltje aan vast te plakken om mensen te manipuleren.Feit is dat deze producten gewoon in de winkel verkrijgbaar zijn en niemand jullie daar voor nodig heeft.Feit is ook dat de meeste rotzooi van jullie nergens te krijgen is simpelweg omdat het rotzooi is die niemand met een gezond verstand zou willen hebben.

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

En dat is wat ik bedoel met die eindeloze welles-nietesdiscussie. Beide partijen geven namelijk geen strobreed toe, een enkele uitzondering daargelaten
Goed punt!
We kunnen nog oeverloos doorgaan.
Voor de liefhebbers leuk echter ...........

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Anderen doen het ook......
Dat is een sterk argument!

magnetico
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 mar 2004 14:22

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door magnetico »

inderdaad!

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Oplichting mag zolang je het maar in het openbaar doet?!!

Die spullen van Kleeneze verkopen zo goed dat de tussenpersoon een briefje bij de catalogus doet dat hij zijn reclamemateriaal terugwil omdat het foldertje 3.50 euro waard is???

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik zit eigenlijk te wachten op een wetenschappelijk tegen argument omtrent de rode bloedcellen.Of wordt het nu te ingewikkeld voor de praatjesmakers ?

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Rode bloedlichaampjes klonteren door mobiel bellen
zondag, 13 maart 2005 - Dossier: Wetenschap

Twee studenten van het gymnasium in Spaichingen, Duitsland, hebben de invloed van mobiel bellen op rode bloedlichaampjes onderzocht. Zij maakten met een microscoop 255 opnamen van het bloed van 51 proefpersonen. De studenten, Maria Ritter en Wasgan Wolski, kregen voor hun werk een regionale prijs voor jonge onderzoekers, meldt de Schwäbische Zeitung van 7 maart 2005.

De proefpersonen mochten 24 uur lang niet mobiel bellen. De onderzoekers namen eerst bloed af uit de oorlel en vingertop. Vervolgens moesten de proefpersonen 20 seconden lang bellen met een mobiele telefoon. Direct daarna namen de onderzoekers opnieuw bloed af en na tien minuten nog eens. Het resultaat: na het telefoneren was duidelijk te zien dat de rode bloedlichaampjes klonterden en 'geldrollen' vormden.

Ook tien minuten na het mobiel bellen waren de 'geldrollen' nog duidelijk te zien. Door de klontering wordt het risico op trombose verhoogd. Bovendien neemt de opname en het transport van zuurstof door de rode bloedlichaampjes af, melden Ritter en Wolski. Het onderzoek werd geleid door hun docent dr. Markus Ziegler
Omdat Henrice zo goed is mag hij dit verklaren en dan vooral het geldroleffect die hier vermeld wordt!

Met de rest van het rodebloedlichaampjesverhaal heb je gelijk!

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

Dat ik goed ben zijn niet mijn woorden,maar bedankt.

Zie het verband niet tussen mobiel bellen en een armband met magneten en daar gaat de discussie over.Over de straling van mobiele telefoons en hun zendmasten is het laatste woord nog niet gesproken.
Maar wat je nu eigenlijk wil zeggen met je verhaal is mij niet duidelijk.
Maar goed als je het ver wil zoeken.Mensen die in de buurt wonen van hoogspanningsmasten hebben een verhoogd risico op kanker door het sterke magnetische veld in de omgeving.Is nog niet helemaal bewezen volgens mij maar het is wel een discussie ergens op gebaseerd.

Dus van jullie spullen kunnen mensen kanker krijgen.Jullie zijn een groot gezondheids risico!


Wat ben ik toch weer goed vandaag.Ik vind mezelf echt fantastisch.Maar bedankt voor deze bijdrage.Goede reden om wat minder te gaan bellen tijdens het hardlopen.

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Henrice »

De discussie was waarom mensen zo negatief zijn over jullie.Wat mij tegen de borst stuit is dat jullie appelen voor eieren verkopen aan mensen die vaak kwetsbaar zijn.Mijn advies aan jullie is om zo verstandig te zijn bepaalde mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen.Voornamelijk mensen die door hun situatie niet in staat zijn om doordachte keuzes te maken.Als mensen een baan hebben en alleen uit hebzucht denken nog meer geld te kunnen maken mogen jullie van mij part iemand alle twee zijn poten uitdraaien.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door E-nergetix »

FF wat uit de wereld helpen. Straling van electrische apparatuur is niet het zelfde als de straling van statische magneten.

Bij apparatren spelen nog andere dingen een factor waardoor deze gevaarlijk kunnen zijn voor het menselijk lichaam.

Bij Mobieltjes speelt vooral de straling van de radiogolven een grote rol.


Mbt die dubieuze figuren heb je gelijk. Maar dat heb ik al duizend keer gezegd. Dat ik niet alles weet mbt magneet therapie vind ik persoonlijk niet erg. Het is idioot dat ik mensen dingen ga vertellen die voor hun niet interessant zijn of te moeilijk om te begrijpen. Daar heb ik zelfs moeite mee.

Zelfs Maarschalk beheerst niet alle stof mbt het financiele aspect!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dus Nutricia, Orange, Tiscali, Douwe Egberts, IBM om er maar een paar te noemen hebben geen goede producten?!

't Is een feit dat ze MLM gebruiken en je wou toch feiten?!
Deze hebben we al vaker gehoord, maar uiteraard nog nooit bewijs gezien.

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Als je bang bent voor straling moet je gewoon geen gsm gebruiken.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door student26 »

FF wat uit de wereld helpen. Straling van electrische apparatuur is niet het zelfde als de straling van statische magneten.
Bij apparatren spelen nog andere dingen een factor waardoor deze gevaarlijk kunnen zijn voor het menselijk lichaam.
Bij Mobieltjes speelt vooral de straling van de radiogolven een grote rol.
Dus eigenlijk was die quote, naar ik dan maar zal aannemen bedoeld om je verhaal te ondersteunen, volstrekt irrelevant voor de discussie over de magneetsieraden....?

dvdspeler
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jul 2005 10:07

Re: Waarom zo negatief over MLM - Deel 2

Ongelezen bericht door dvdspeler »

Magneetsieraden?
Hahhahaha!!!
Sorry, dat neem je toch niet serieus?
Waarschijnlijk nog gevaarlijk ook voor mensen met een pacemaker.

Gesloten