LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
RobertP

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door RobertP »

Ook ik werk in een callcenter voor outboundgesprekken (ik moet mensen van een andere telecomprovider terughalen naar KPN) maar hier wordt niet op provisiebasis gewerkt. Dit om te voorkomen dat agents zichzelf te veel richten op scoren, en daarbij het produkt iets té mooi maken. Volgens mij doen de meeste (grote) callcenters dit of niet meer, of alleen op beperkte schaal.

telestalker

Ongelezen bericht door telestalker »

Ook ik ben een callcenteragent, en ik kan jullie vertellen, de truc van zeggen dat je iemand roept en dan neerleggen, heeft geen enkel resultaat. IK gebruik het altijd als pauze om wat te eten, of wat te drinken, met de agent naast me te praten, en vervolgens op terugbellen te zetten. Vaak plaats ik er nog een notitie bij van, "meneer is zeer geintreseerd"of iets dergelijks. Op die manier wordt je eeuwig teruggebeld. Intusen krijg ik wel gewoon mijn uurloon, dat zeer netjes is. Mijn provisie haal ik toch wel binnen...
Het beste is gewoon om vriendelijk aan te geven waarom je geen interesse hebt, anders verpest je het voor je zelf!

telestalker

Ongelezen bericht door telestalker »

En nog iets: de "zwarte lijst" waar een aantal van de mensen hier op claimt te staan bestaat naar mijn weten niet...

Rob Feber

Ongelezen bericht door Rob Feber »

En wees nou niet zo kien als ik ooit was (of dacht te zijn). Ik werd gebeld door een bedrijf dat mij een supergoedkope hypotheek aanbood. Heb drie keer gezegd dat ik geen interesse had, maar de beller bleef doorgaan. Toen heb ik de hoorn erop gegooid.
Ik ben vervolgens wel 50 keer die avond teruggebeld en iedere keer als ik opnam werd de verbinding gebroken.

companancy

Ongelezen bericht door companancy »

ik vind het ook vaak vervelend ja dat klopt vooral essent die bellen vaak en mensen voor verzekeringen en leningen.
het is vervelend dat klopt maar ik moet zeggen ze zijn altijd even vriendelijk netjes en oprecht. kan ik niks van zeggen.
ik bedoel ik ben vaker in winkels of ziekenhuizen geweest waar ik denk van jee zijn wij klanten of dieren. want zo word je soms wel behandeld. en dat vind ik dan nog veel erger.hopelijk veranderd dat ook nog eens. :wink:

RobertP

Ongelezen bericht door RobertP »

Mijn tip is, neem de telefoon op en laat ze wachten....... hierdoor gaat er kostbare beltijd verloren, en kunnen ze minder andere mensen lastig vallen!
maakt niks uit, er wordt standaard 2 of 3 minuten gewacht en daarna maken we er gewoon een terugbelafspraak van. Het tijdsverlies is marginaal.

Hast

Ongelezen bericht door Hast »

Ook ik werk in een callcenter voor outboundgesprekken (ik moet mensen van een andere telecomprovider terughalen naar KPN) maar hier wordt niet op provisiebasis gewerkt. Dit om te voorkomen dat agents zichzelf te veel richten op scoren, en daarbij het produkt iets té mooi maken. Volgens mij doen de meeste (grote) callcenters dit of niet meer, of alleen op beperkte schaal.
Aaaaah, dus jullie hebben mij erin geluisd! Ik kon (gratis) al mijn pre-paids omzetten naar mijn hoofd abonnement zonder extra kosten (muv telefoon gesprekken). Later bleek dat ik ineens 3 KPN abonnementen had ! Ik heb het nog kunnen terugdraaien, echter na veeeeeele telefoontjes! :twisted:

Stelletje kl**tviolen!

robertP

Ongelezen bericht door robertP »

heb je toch iets verkeerd gedaan

sanne_636

Ongelezen bericht door sanne_636 »

Ik wil graag even wat duidelijkheid scheppen over het fenomeen "telefoonterruer". Ten eerste bestaat dit NIET. Mensen kunnen zelf beslissen of ze wel aan een gesprek mee willen doen, als ze dit niet willen kunnen ze vriendelijk, of minder vriendelijk vragen of ze iemand anders willen bellen, en liever nog het telefoonnummer uit hun systeem te verwijderen. Mensen moeten ook op de een of andere manier ook hun geld verdienen, bijvoorbeeld; je hebt geen opleiding nodig om bij een telemarketing bedrijf te werken. Ik werk er ook, nu ben ik 17 en heb ik dit als bijbaantje naast mijn gymnasium. Ik krijg zo veel mensen aan de telefoon die mij vertellen dat ze het vreselijk vinden om gebeld te worden, dan vertel ik ze dat ik dat kan begrijpen, op de een of andere manier doen ze wel altijd mee aan het gesprek. Het is ook zo dat als een iemand in de media naar buiten komt met het fenomeen telefoonterreur en een (beetje) overdreven verteld over zijn ervaringen krijg je een kettingreactie. Dan krijg je een meldpunt (waar ik in princiepe niet tegen ben, alleen moet het allemaal niet zo overdreven worden) mensen gaan bellen omdat het in het nieuws geweest was. Er is een onderzoek geweest naar wat de media voor een invloed heeft op "de consument", dat blijkt heel erg groot te zijn, als er af en toe een reclamespotje zou zijn over dit meldpunt zouden heel weinig mensen bellen. de media blaast alles dus erg op. Vinden wij als consument de reclame spotjes onder je favoriete film niet veel irritanter dan 2 korte telefoontjes per avond, die je zelf weer zo op kan leggen? Dat kan niet met die reclame spotjes. Of iemand aan de deur, die een leesmap probeert te verkopen, of de plaatselijke bakker die zijn brood aanprijst. of tellsell? of die irritante belspelletjes op tv? Ik zou zo nog wel even verder kunnen gaan begrijpt u. Aan dit soort ergernissen wordt niets gedaan. Telefoonterreur bestaat dus gewoon NIET. Mensen zijn zelfstandig genoeg om een telefoontje af te slaan, mensen zijn echt niet afhankelijk van een meldpunt, die twee telefoontjes per avond, in 2 weken zijn veel minder erg dan de reclame op tv, tellsell, belspelletjes, aldus 76% van de ondervraagde mensen. Dat is ook weer gebeurt via TELEMARKETING.
Infofilter is een instantie van het rijk waar je ook afgemeld kunt worden.
www.infofilter.nl of 0900 6661000 2 weken voor je afgesloten wordt en dan ben je er van verlost! Aldus de wanhopige consument!

Nog even ter verduidelijking: Ik werk ook in deze sector, voor wat extra geld. Een tv heet een knop waarmee je de televisie uit zet of naar een andere zender kan zappen. Op de telefoon zit ook een handig knopje genaamd "ophangen" kennelijk hebben veel mensen dit nog niet ontdekt, er schijnt nogal wat ophef te zijn over telemakreting :? Ik neem zelf ook nooit wat via de telefoon, ik maak er de sport van om zelf is goed te luisteren naar wat de persoon aan de andere kant van de lijn te vertellen heeft. Het leukste is om hem het hele verhaal te laten vertellen en dan op het laatst "nee laat ik het toch maar niet doen" te zeggen. Of je zegt als respondent gewoon vriendelijk dat je geen intresse hebt en dat ze beter iemand anders kunnen bellen. Dan kan je dat gezeur krijgen dat ze je nog een aantal keren terugbellen, dit zijn enkel maar een paar vervelende kleuters die dit doen. Bijna niemand doet dit, als dit een keer voorkomt is dit natuurlijk heel vervelend, bel dan gewoon met infofilter en laat je afsluiten, kwestie van 2min werk.
groeten dhr. van opstal 8) :wink:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Even voor de duidelijkheid: Infofilter beweert 5 jaar je telefoon te filteren. Krijgen wij niet elk jaar een nieuw telefoongids? Als je op een een of andere beurs rondloopt vul je vast wel weer wat in. Als je een proefabonnement op (bijv. elsevier) neemt staat je nummer weer ergens geregiestreert. Kortom Infofilter WERKT ALLEEN ALS JE ALLES LAAT ZO ALS HET IS! Ik werk bij 2contact, in haarlem en weet zo ongeveer hoe alles in zijn werk gaat. Verschillende bedrijven verkopen hun klantenbestanden door aan callcentres, deze caalcentres mogen zelf weten wat ze er mee mogen doen. Ze bellen of voor het bedrijf van wie ze de klantlijsten hebben gehad of ze bellen voor hele andere projecten. Zo heeft het ook geen zin om aan een telemarketier aan de telefoon te vragen waar hij voor werkt of waar hij het nummer vandaan heeft. Dat weet de telemarketier wel maar mag dit niet vrijgeven. 9 van de 10 keer zegt de persoon dat hij voor (bijv. elsevier) werkt terwijl hij eigenlijk, zoals ik, bij 2 contact werkt. Deze klant bestanden worden elke maand vernieuwd. Als u opstraat een enquete invult of op een (huishoud)beurs iets leuks GRATIS tuisgestuurd wilt krijgen zit je gegarandeerd weer in een bestand. In het begin zul je met mondjesmaat gebeld worden maar na een tijd gewoon weer net zo vaak als daar voor. Ik als telemarketier MOET de klant doorverwijzen naar infofilter als ze zelf duidelijk aangeven dat ze nooit meer gebeld wilen worden en als ze vragen of daar iets tegen is. dan MOET ik deze informatie verstrekken, doe ik dit niet houd ik mij niet aan de regels die algemeen vast gesteld zijn voor telemarketing.
Ik moet dus zeggen dat infofilter ongeveer 6maanden stand houd. Daarna moet de persoon zich weer opnieuw aanmelden!

Joop81

Ongelezen bericht door Joop81 »

meld je gewoon aan bij infofilter

en geef niet aan elke organisatie je telefoonnummer...

telefoonnummers kopen/verkopen is goeie business

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Infofilter werkt niet goed. Het probleem is dat nette bedrijven je aanmelding bij Inforfilter respecteren en je met rust laten. Er zijn echter ook veel "vrije jongens" of "cowboys" of hoe je het ook noemen wilt. Die bellen in het wilde weg het telefoonboek leeg en hebben overal schijt aan. Die gasten zijn ook altijd het meest opdringerig en agressief.

Een briljante tip is de volgende: word je gebeld door zo'n figuur, zeg dan: "heb je éven een momentje?" Vervolgens leg je de hoorn naast de haak en laat je hem of haar wachten. Na een paar minuten kun je de hoorn er op leggen want dan hebben ze al lang opgehangen. Zo raak je ze het hardst: tijd is geld en er moet dus gescoord worden. Zijn ze zo debiel dat ze het wéér proberen dan herhaal je dit stappenplan gewoon.

espana

Ongelezen bericht door espana »

Infofilter werkt inderdaad niet.
Wel op het gebied van telefonie maar niet per post.

Ik woon sinds 5-11-2004 samen met mijn vriend. daarvoor hebben wij altijd bij onze ouders gewoond. 18-3-2005 heb ik mezelf aangemeld bij infofilter en ineens werd ik in oktober overspoeld met brieven voor APK, zelfs van bedrijven waar ik nog nooit van had gehoord!

via college bescherming persoonsgegevens werd ik geattendeerd op modelbrieven van hun site:

http://www.cbpweb.nl/documenten/div_mod ... eme=purpleIk gebruik sindsdien de eerste modelbrief en ik moet zeggen dat ik geen post meer ontvang.

ik gebruik de tekst (wel aangepast) ook voor de mail.
als er op de post ergens een website / e-mailadres staat stuur ik gewoon een mailtje met verzoek om bevestiging en het helpt echt! :lol: :lol:

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik wil graag even wat duidelijkheid scheppen over het fenomeen "telefoonterruer". Ten eerste bestaat dit NIET. Mensen kunnen zelf beslissen of ze wel aan een gesprek mee willen doen, als ze dit niet willen kunnen ze vriendelijk, of minder vriendelijk vragen of ze iemand anders willen bellen, en liever nog het telefoonnummer uit hun systeem te verwijderen.
Pardon?
Ik kan dit zelf beslissen ja inderdaad. Maar ik moet dit elke keer weer doen. Waarom moet ik actie ondernemen. na 1 keer dit gemeld te hebben zou ik door dit soort randdebielen NOOIT meer gebeld moeten worden.
Infofilter klinkt leuk, maar dan moet ik actie onernemen om ergens van af te komen waar ik uberhaupt nooit om gevraagd heb.

Gesloten