LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanhoudende problemen met het UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Is Karr nu ook al een dokter geworden? depressie kan volgens mij soms erg diep zitten en daar ben je niet zomaar vanaf.

Niet oordelen over dingen waar je geen verstand van hebt.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door inxsnl »

Karr je bent nog steeds niet uit uw pubertijd of u zit er nog in.
Maak jezelf verder niet belachelijk stop met uw onzin of blijf weg van dit forum.

jolly jojo

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door jolly jojo »

Helaas moet ik in mijn geval ook constateren dat het rechtsysteem soms kan falen. Ik wacht inmiddels al 2 jaar op een aanvullende uitkering van de uwv nadat ik ruim 1,5 jaar gewacht had op een uitkering van de uwv. Inmiddels is er een rechtzaak geweest waarbij het uwv een jurist liet komen die mij duizend maal excuus aanbood en mij helemaal in het gelijk stelde. Zaak opgelost dus? Even leek dat erop ja want zowaar, de beslissing waar ik dus haast 2 jaar op heb zitten wachten kwam binnen 2 dagen na de rechtzaak middels een fax bij mijn advocaat! Dat is inmiddels al bijna 6 weken geleden... maar het geld waar ik dus zelfs volgens het uwv recht op heb... misschien toch maar weer een rechtzaak???
Als er inmiddels een vereniging gedupeerden uwv bestaat??? Al was het maar om elkaar te helpen over hoe of wat je het beste kunt doen?

Annemieke 2

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Annemieke 2 »

Ik heb een omgekeerd probleem met het UWV.
Door zware intimidatie bij mijn vorige werkgever ben ik werkeloos geworden. Gebruik is namelijk dat niet de dader (meestal een meerdere) maar het slachtoffer wordt ontslagen vanwege een 'verstoorde relatie'. Door de psychische problemen ten gevolge van die intimidatie heb ik een tijdje in de WAO gezeten.

Gelukkig ben ik hersteld en heb door hard zoeken en solliciteren een heel fijne nieuwe baan gevonden.

Maar nu wordt ik hinderlijk achtervolgd door het UWV. Ze weigeren me als hesteld te registeren en hebben aangegeven mijn werkgever op de hoogte te gaan houden van het verloop van de arbeidsongeschiktheid! Dat schijnt een of andere nieuwe regeling te zijn. Ja, iederen kan wel aanvoelen dat mijn reputatie bij de werkgever zo verpest wordt en mijn carriere straks aan diggelen is.

Wie begrijpt dit? Wat is het belang van het UWV om mij 50% ziek te houden (zonder uitkering weliswaar) terwijl ik allang beter ben?

En het schijnt ook nog eens zo te zijn dat je niet verzekerd bent voor WAO als je bij het UWV nog geregistreerd staat als WAO'er, ook al krijg je geen uitkering meer. Als ik nu bij wijze van spreken een ongeluk zou krijgen, zou ik geen WAO krijgen en dus ook geen WAO-gatverzekering (waar ik wel dik voor betaal).

harrietrudy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2005 08:05

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door harrietrudy »

Daar word je toch niet goed van, na ettelijke keren bellen en schrijven nog steeds geen jaaropgave ontvangen over 2004, daar heb ik toch recht op. Betreft UWV Cadanz ziektewet detailhandel.
De laatste keer dat ik belde ben ik van Nijmegen naar Groningen en naar Alkmaar doorverwezen en daar krijg ik iemand van Callcentre omdat ze aan het reorganiseren zijn.
Maar ondertussen heb ik, na diverse SCHRIFTELIJKE en telefonische aanvragen nog steeds die jaaropgave 2004 niet ontvangen en kan ik ook geen aangifte 2004 doen om geld van de belasting terug te krijgen.
Het kan naar ik heb gehoord bij de belastingdienst opgevraagd worden, maar ik zou niet weten hoe.
Dus als iemand tips heeft of hetzelfde meemaakt , REAGEER

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Over een jaaropgave van 2004 zit ik ook al een tijdje te zeuren .
Mijn geld is wel in 2005 overgemaakt (kwam door de feestdagen) maar de periode waar het over gaat is in 2004.Dat kan je ze daar gewoon niet wijs maken .


Heb nu maar gewoon een schatting gemaakt door die weken bij elkaar op te tellen .Want dan duurt het wel heel erg lang eer ik een keer geld terug krijg van de belasting.

Of je dat ook bij de belasting zelf kan krijgen zou ik maar eens informeren bij de belasting .Ik heb daar nog nooit van gehoord.

harrietrudy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2005 08:05

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door harrietrudy »

Wl gast,
Even vermelden dat jouw gegevens niet horen bij jaaropgave 2004 maar 2005.
Bij UWV geldt de policy: in het jaar waarin we overmaken, ook in dat jaar geldt het als inkomen, dus voor jou komt het op de jaaropgave
van 2005.
Ik zit te wachten op jaaropgave 2004, waarin ook een deel zit van ziektewetuitkering nov/dec 2003.
Maar nog steeds niks ontvangen!!

Tobias

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Tobias »

Een paar weken geleden was bij mij ook de maat meer dan vol. In de afgelopen jaren zijn er door medewerkers van UWV een aantal "foutjes" gemaakt, die voor mij aanzienlijke financiële gevolgen hadden. Ik ben een keer in beroep gegaan, maar dat stelt echt geen fluit voor. De tweede keer dat ik beroep aantekende ben ik halverwege de procedure maar gestopt, omdat me duidelijk werd gemaakt dat ik geen bezwaar kon indienen, alleen een klacht. Dat heb ik dus gedaan: 5 klachten in 1 brief, om aan te geven dat de maat echt vol was en dat ik de bureaucratie meer dan beu ben. Ik kreeg netjes een brief terug. Conclusie: 4 van de 5 klachten werden ongegrond verklaard aangezien de klachtentermijn was verstreken. De laatste klacht is in behandeling genomen, maar ook daar verwacht ik niets van. Het ging inderdaad ook over een jaaropgave over 2004 die ik maar niet kreeg.

Inmiddels is m'n boosheid weer wat gezakt. Tot vorige week. Ik zit nog gedeeltelijk in de WAO, tot mijn spijt. Twee weken geleden werd ik geveld door de griep, net als ik weet niet hoeveel andere Nederlanders. Maar met deze uitzondering: het hemd wordt van m'n gat gevraagd: welke werkzaamheden ik doe, of ik zwanger ben, of ik in de afgelopen 5 jaar 52 weken aaneengesloten arbeidsongeschikt ben geweest... zucht... HEBBEN ZE DAAR DAN ECHT NIKS BETERS TE DOEN DAN DIT SOORT VRAGENLIJSTEN TOE TE STUREN EN DE GEGEVENS TE VERWERKEN?????

Zo, dat is er uit....

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

en? lucht het op? :roll:

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Bij UWV geldt de policy: in het jaar waarin we overmaken, ook in dat jaar geldt het als inkomen, dus voor jou komt het op de jaaropgave
van 2005.
Als dat werkelijk zo is vind ik dat wel erg vreemd .
Waarom ze dat niet even normaal kunnen vertellen begrijp ik dan niet.
Maar het ging bij mij dan ook om een WW uitkering.
Ziekengeld werd altijd via me werkgever betaald .Daarvoor kreeg ik nooit een overzicht van het UWV .

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

HEBBEN ZE DAAR DAN ECHT NIKS BETERS TE DOEN DAN DIT SOORT VRAGENLIJSTEN TOE TE STUREN EN DE GEGEVENS TE VERWERKEN?????
Je hebt zeker een herkeuringsformulier gehad!
Van die k-l-o-t-e de Geus mag je niet meer ziek zijn.
Ja het wachtgeld moet toch ergens van worden betaald .
http://www.omroep.nl/vara/tv/zembla/wel ... 421/zembla

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je mag best ziek zijn, maar niet langer dan noodzakelijk, Daarna is het weer aan de slag en niet met allerlei smoezen en kulverhalen in de uitkering blijven hangen.

Werken voor je centen dat moet je en niet instanties als het UWV de schuld geven van de door jezelf veroorzaakte ellende.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Karretje, nu ga je TE VER!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ach dat zal niet de eerste keer zijn, in de ogen van een uitkeringstrekker ga ik al snel te ver.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Nee ik heb werk!

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Karretje is back in town, hij heeft de messen weer geslepen voor een rechtvaardig Nederland!. :wink:

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

We "misten" hem al!,

Hij gaat weer "dood en verderf" zaaien onder de uitkeringtrekkers! :lol:

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Je mag best ziek zijn, maar niet langer dan noodzakelijk, Daarna is het weer aan de slag en niet met allerlei smoezen en kulverhalen in de uitkering blijven hangen.

Werken voor je centen dat moet je en niet instanties als het UWV de schuld geven van de door jezelf veroorzaakte ellende.
Dat je maar een keer zwaar ongeluk mag krijgen .
Maar dan zonder uitkering .Eigen veranwoordelijk volgens het CDA .VVD .D66 en de LPF .Je lult al niet z`on dom als de geus en die nepartsen bij het UWV die bang zijn voor hun baan omdat ze niks anders kunnen doen

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap het niet hoor. Van die miljoenen waar ze idiote re-integratiebureau's van betalen. Kunnen ze beter mensen laten omscholen die dat kunnen uiteraad. Daar zal je veel meer mee bereiken dan die idiote re-integratiebureau's betalen. Geef mensen een zakje geld waar ze opleiding van kunnen betalen. En er zal altijd een groep mensen bljiven bestaan van mensen die echt niet kunnen werken. De wao fondsen en ww fondsen zit heel erg vol. Maar de politiek wil het liever voor de betuwelijn gebruiken die onrendable is of het gewoon ergens anders over de balk gooien. Zeg dat dan gewoon ipv mensen onfatsoenlijk te behandelen.

Ik ben nu een ex wao'er en ik heb het geluk dat ik een baan heb gevonden. Maar ik weet dat ze tijdens de keuring vroegen hoe mijn seksleven was met mijn partner. Dan denk ik wat willen jullie dat ik als prosti aan de slag ga ofzo, Nee ze stelde deze vraag om te weten hoe ik psychisch functioneerde. Bij een goede vriend van mij hebben ze gevraagd hoevaak hij met de hand aan zichzelf zat. Moet hij zeker als schandknaap gaan werken ofzo in het homocircuit. Gewoon belachelijk.
Ik heb een klacht ingediend en ben in het gelijk gesteld.

Zo werkt het UWV

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Karr is een meeloper van de overheid, apatisch meeknikkend, en een rotsvast geloof in Den Haag is zijn geluk....

Hopelijk komt hij er toch nog wel eens achter, dat deze overheid een zooitje is!. en dat alles dat in de jaren is opgebouwd, door dit stel hampelmannen wordt afgebroken!,

Den Haag kan helaas niet met geld omgaan!, en dat wordt maar even voor het gemak doorberekent naar de burgers én bedrijven!,

Wie dit niet gelooft moet de prijzen van ziektepremies, e.d. maar even in de gaten houden!,

De bankrekening wordt steeds leger, de lasten hoger, en het loontje dat er iedere maand opgestort wordt blijft maar het zelfde bedrag, al jaren!.

Gesloten