LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta is nu OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

In de krant gisteren
Zelfs van hun naam weten ze een puinhoop te maken
Ze zijn veroordeeld tot naamswijziging omdat er al een bedrijf oxio was.
Ja, en die wil natuurlijk niet in verband worden gebracht met de goede naam......... van oxxio, vandaar
joepie nog meer duidelijkheid omtrent dit shitbedrijf haha

heb trouwens besloten dat ze het maar ff uitzoeken en ik ze niet meer ga bellen of schrijven voor een afrekening, geloof dat ik wat mag bijbetalen aangezien ik al sinds mrt geen voorschotten betaal haha, waar ze trouwens ook niet op reageren :roll:

opus4

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door opus4 »

Bijna 2,5 jaar geleden ben ik overstapt van NRE Energie naar Evolta. HEt duurde ruim 2 jaar voordat ik de eerste afrekening kreeg. Toezeggingen hierover werden meerdere keren niet nagekomen. De helpdesk reageerde pas na weken op emails.

Dus besloten terug te gaan van NRE. Ik heb mailde Evolta hierover. Ik kreeg een bevestiging per email dat ze mijn opzegging ontvangen hadden. Ik kon dus begin janauri 2005 overstappen. NRE heeft dit ook prima geregeld.
Een afrekening van Evolta, nu Oxxio over de laatste periode laat overigens nog op zich wachten.

Nu maanden na de overgang belt vandaag een medewerker van Oxxio.
Weet u dat u nog een contract heeft tot januari 2006 bij Oxxio? U bent tussentijds overgestapt zonder toestemming van Oxxio. Ik deze persoon fijntjes uitgelegd dat hij op oneigelijke gronden probeert klanten bang te maken. Men gokt erop dat mensen dan weer overstappen naar Oxxio om problemen te voorkomen. Nadat ik de email voorgelezen had gaf deze verkoper aan hij er in dit geval geen heibel over zou maken. PURE OPLICHTERIJ!!!!

oxxio hoe kom ik eraf

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door oxxio hoe kom ik eraf »

in november werd ik telefonisch benaderd door durion of ik over wilde stappen op de levering van gas. waarom zou ik? nou het is veel goedkoper. dat wil ik eerst even zelf beoordelen. nou dat kon, ik zou de gegevens toegestuurd krijgen en als ik het niet wilde kon ik heel eenvoudig annuleren. ik wilde het eventueel voor een jaar proberen en alle gegevens werden opgenomen behalve dat. ik kreeg een contract toegestuurd voor 2 jaar en toen had ik hem al zitten. :( alles doorgerekend en het gas was inderdaad goedkoper maar vanwege de aanleverkosten kwam het toch duurder uit. ik heb dus geannuleerd, telefonisch en schriftelijk (aangetekend voor de zekerheid). in januari kreeg ik een schrijven waarin ik hartelijkgefeliciteerd werd omdat ik er voor had gekozen om goedkoper gas af te gaan nemen bij durion. :?: dat had ik dus niet daarom gebeld, en nog eens gebeld, en nog eens gebeld.......enz. ik krijg niemand te spreken die er voor kan zorgen dat het per onmiddelijk wordt stop gezet en er wordt iedere maand van mijn rekening afgeschreven. het enige wat ik tot nog toe te horen heb gekregen is dat ze nu van naam verandert zijn en dat verbaast me niets na alle klachten over durion, of hoe ze voorheen ook geheten hebben. :evil: ik heb ze laten weten dat ik mijn rekening ga blokkeren. als ze op deze manier klanten moeten winnen zegt dat meer dan genoeg,.....toch? :twisted:

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

1 Stuur een brief naar Oxxio waarin je ze in gebreke stelt, en geef ze een termijn van 2 weken om de aanmelding ongedaan te maken.
Stel ook dat je na deze twee weken een klacht indient bij de geschillencommissie EN DE Dte

2 Je zult we niets horen ( bekend euvel Oxxio) dus na twee weken meldt je de klacht bij www.sgc.nl openbare nutsbedrijven

3 Je betaalt de 25 euro kosten ( krijg je later weer terug van Oxxio)
Je klacht loopt nu

4 Je meldt de klacht bij Dte
http://www.dte.nl/nederlands/over_dte/s ... n_tips.asp

5 Grote kans dat je gebelt wordt door oxxio om de klacht op te lossen, geef ze hiervoor één week de tijd, en vraag direct de 25 euro terug, zeg dat je anders de klacht doorzet bij SGC. Vrijwel zeker lost men dit dan op, want "men" is als de dood voor slechte reclame en boete van Dte

Ikzelf heb dit traject ook doorlopen
http://www.dse.nl/~lammert/
hoofdstuk
"Ga naar de pagina met de lijdensweg die Energiebedrijf.com heet"

Succes

rik69

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door rik69 »

Ik vind het echt te triest hoe jullie op dit forum bezig zijn. Stel je eerst eens behoorlijk op de hoogte. Jullie grieven zijn ontstaan uit een gebrek aan kennis. Jammer

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Ik vind het echt te triest hoe jullie op dit forum bezig zijn. Stel je eerst eens behoorlijk op de hoogte. Jullie grieven zijn ontstaan uit een gebrek aan kennis. Jammer
Pardon??? Waar basseer je dit op?
Feit is: dat iedereen zijn jaarrekening NIET of veels te laat ontvangt
Feit is: dat als je de afrekening krijgt deze 9 vd 10 keer niet klopt
Feit is: dat jij ze mag vertellen wat je betaald hebt aan voorschot omdat hun het niet weten
Feit is: dat als je nog geld van ze tegoed hebt je hier eeuwen op kunt wachten
Feit is: dat ze een zeer agressieve methode hebben om klanten te werven
Feit is: dat ze totaal geen administratie bijhouden en jij maar moet bewijzen sinds wanneer je klant bent geworden
Feit is: dat iedereen te lijden heeft onder het voormalig faillessement van aug 2003
Feit is: dat je gewoon niet van ze af kunt komen als je dat wilt
Feit is: dat ze niet of te traag terug reageren en als ze al reageren gaat het nergens over

En zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar als jij me wat kennis wilt bijspijkeren, please do. Ik denk dat we dan nog heel wat kunnen leren van jou en die malafide bende die tegenwoordig Oxxio heet.

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Zoals ik al eerder zei Rik69
Zelf heb je geen ervaring met Oxxio of zijn voorgangers, ofwel ben je werkzaam bij deze bende
Het feit dat een bedrijf een jaar lang beloftes kan doen, zonder deze na te komen, een jaar lang geld achterhoudt van zijn klanten, en pas ná inschakeling van de geschillencommissie zijn problemem erkent, zo´n bedrijf daar moet voor gewaarschuwd worden.
Als dat bedrijf daar dan schade ondervindt, is dat niet te wijten aan die vervelende klanten, maar alleen maar aan zichzelf.
We spelen hier niet op de man, maar op de praktijken van een zeer dubieus bedrijf, en hebben veel ervaring opgedaan hoe we hiertegen in verweer kunnen komen.
Gebrek aan kennis ligt bij diegene die Oxxio een warm hart toedragen.
Denk daar maar eens over na.
O ja, kennis ligt ook opgeslagen op mijn site.
http://www.dse.nl/~lammert
Onder de kop van Lijdensweg die Energiebedrijf.com heet

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Heb ik maar 1 antwoord op Lammert:

AMEN :!:

Hennekes

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Hennekes »

Maart 2005. Ik schrijf een brief naar Energiebedrijf.com dat ik mijn contract wil beeindigen. Geen reactie
Ontvang op 4 april een brief van Energiebedrijf.com dat zij nu OXXIO heten.
11 april ik stuur een email met de opdracht het contract als beeindigd te beschouwen. Gebruik daarbij hun eigen contactformulier.Geen reactie
Op 20 april stuur ik een fax, om het contract te beeindigen.
Geen reactie.
Ik bel voor alle zekerheid. Wanneer ik wil stoppen kost dat 50,00 euro. IK vertel te willen stoppen en géén 50 euro wil betalen. Ik was optijd om het contract te stoppen.
Nog steeds geen reactie op mijn brieven.
10 mei nog maar eens proberen, ik stuur weer een brief. Ha natuurlijk...weer geen reactie!

Wat zijn de normen en waarden?

Ik ga nu maar extra kosten maken en deze OXXIO een aangetekende brief sturen.

Mensen pas op voordat je een contract neemt!
Radar heeft u een advies?
Groet,
Hans Hennekes[quote]

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Wat zijn de normen en waarden?

Ik ga nu maar extra kosten maken en deze OXXIO een aangetekende brief sturen.

Mensen pas op voordat je een contract neemt!
Radar heeft u een advies?
Groet,
Normen en waarden hebben ze niet, ik zit met hetzelfde euvel.
Mijn advies? Je aanmelden bij een andere maar dan wel betrouwbare leverancier, je voorschotten stopzetten bij Evolta. Ze iedere dag dezelfde brief sturen naar hun postbusnummer zonder porto (wel op de kleintjes letten) en erin vermelden dat je de klacht gaat melden bij SGC. Aangetekende brieven worden NIET altijd aangenomen, dus denk erover na voor je die kosten gaat maken.

Brief schrijven dat ze zich niet aan aan hun voorwaarden houden en dat je om die reden het contract rechtsgeldig verbreekt met ingang van direct, heb ik ook gedaan.

het enige waar je tegenaan loopt is dat je nwe leverancier toestemming moet krijgen van je oude leverancier (in dit geval de gevreesde O) en ja die hebben even een achterstand, dus ach.... willens en wetens kunnen ze je nog maandenlang vasthouden. Hier loop ik nu dus tegenaan en het is te belachelijk voor woorden omdat ik weet dat ze je bij een overname verplicht zijn binnen 7 dgn te laten gaan. Los van het feit dat je een boete moet betalen wegens zg. contractbreuk. In mijn ogen maken hun contractbreuk, ik ging een contract aan met Evolta en niet met Oxio.

Succes in ieder geval, als je verder kijkt in deze topics kom je een link van Lammert tegen, die heeft alles op zijn website vermeld staan over het leed dat Energie heet.

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Het kost je energie die mensen bij EVOLTA/nu OXXIO
:D

pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pebbie »

Het kost je energie die mensen
hehe is de eerste dat ik om die stomme maffia bende kan lachen :wink:

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Werd afgelopen woensdag gebeld door een dame van Oxio over mijn correspondentie (welke, heb inmiddels 200 brieven zonder porto in 1 mnd tijd verstuurd) en over het beeindigen van mijn contract per 1 maart jl. met terug werkende kracht. Dit zou nu idd gerealiseerd worden en ik kon over naar een ander. Over een boete of wat dan ook heeft ze het niet gehad. Ze begreep mijn frustatie heel goed zei ze, en ook dat ik daarom al een tijdje geen voorschotten meer betaalde?! Dit zou tevens op papier bevestigd worden dat mijn contract per 1 maart jl ontbonden was, uiteraard omdat ik nog wel altijd stroom van ze kreeg zou dat ook in rekening worden gebracht. Verder vroeg ze poeslief of ik verder nog vragen en of opmerkingen had? Je begrijpt dat ik spontaan van mijn stoel afviel, is dit Oxxio anna Evolta die nooit thuis geeft? Hmm strange. Anyway gister ook idd de brief ontvangen waarin zwart op wit staat dat ik sinds 1 mrt jl geen klant meer ben en vrij ben om over te stappen naar een ander!. Slag 1 lijkt gewonnen, nu gelijk alles doorsturen naar Essent zodat de switsch geregeld kan worden. Vrees alleen voor de jaar afrekeningen die ik nooit heb gehad en of die wel gaan kloppen. Er moet voor mijn gevoel nog een addertje onder het gras zitte, we hebben het verdorie toch wel over Oxxio.

rikkie69

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door rikkie69 »

zie je nu wel?
Niets aan de hand.. Maar je vindt vast wel iets nieuws om over te klagen. Geen andere problemen, met je telefoon of iets anders.
Genoeg forums om je grieven te uiten..

gerritje

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door gerritje »

Rikkie69
Als je bij deze bende werkt, ze zullen het niet lang maken met zo'n waardeloze service en bedrijfsvoering.
Zoek snel ander werk, dan hoef je hier ook niet meer je best te doen om deze maffiabende te verdedigen.
En voor de normale mensen, VOORAL DOORGAAN met melden van je klachten en zeker alles melden bij de DTE

rikkie69

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door rikkie69 »

ken je de uitdrukking, gerritje...
Ik verdedig ook andere energiebedrijven. Veel klachten zijn terecht, veel zijn terug te voeren op eigen lakse handelingen.

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

zie je nu wel?
Niets aan de hand.. Maar je vindt vast wel iets nieuws om over te klagen. Geen andere problemen, met je telefoon of iets anders.
Genoeg forums om je grieven te uiten..
Veel klachten zijn terecht, veel zijn terug te voeren op eigen lakse handelingen.
Als ik in dec. 2002 klant word in AAA en daarvan een bevestiging ontvang, ook gelijk voorschotten betaal en dan in juni 2003 ga verhuizen naar BBB en dit doorgeef, dit ook wordt bevestigd en ik ook voor BBB voorschotten betaal, ondertussen hun failliet gaan en ik dus tijdelijk terug wordt gezet naar mijn vorige hoofdleverancier (bij de wet zo geregeld), ik in juni 2004 een afrekening krijg van die vorige hoofdleverancier en tevens netwerkbeheerder en Evolta krijgt dat niet voor elkaar? Durft na afloop te beweren dat ik nooit klant ben geweest in AAA omdat HUN daar geen administratie van hebben, wie loopt er dan te zeuren? Er wordt verdomme wel geld ge-incasseerd voor een zg niet bestaande klant, toch knap vind ik.

En je woorden niets aan de hand slaan ook nog nergens op aangezien ik nog altijd geen afrekeningen heb gehad, nog niet ben overgeswitcht en ik er nu al verdomd op kan zeggen dat die jaarrekeningen NIET zullen kloppen; transportkosten die wel berekend worden terwijl die ook al aan de netbeheerder zijn voldaan, verkeerd geschatte standen, dat je zelf moet bewijzen hoeveel voorschotten je hebt betaald etc etc.

En ja ik heb nog 1 probleem te grieven, dat jij je domme gemauwel houdt aangezien je niet weet waar je het over hebt. Ga een ander lastig vallen als je het allemaal zo perfect hebt geregeld met je energie e.d. en zeg maar tegen je Evolta baas dat ze nog niet klaar zijn met ons.

rikkie69

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door rikkie69 »

Ik ben het niet met u eens, dit betekent echter niet dat ik werkzaam ben in de energiebranche.. Jullie willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Ik ben ook overgestapt, te laat een jaarafrekening gekregen. Ik zit er niet mee. Er is groter leed dan dit. Jullie stoken elkaar alleen maar op, met woorden als malafide etc..absolute onzin. Alle bedrijven worden gecontroleerd door de dte.

lammertc

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammertc »

Rikkie69
Hoe denk je dat de Dte aan info komt?
Door aan 't gas te ruiken?
Juist, nee dus. Maar wel door klachten van ons te ontvangen waar ze wat mee kunnen.
MELDEN DUS!!!

pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pebbie »

Rickie,

voor de duidelijkheid, los van het feit dat we dan voor een duppie op de 1e rij willen zitten, is het dan maar normaal dat zo'n bedrijf geen tot slechte administratie heeft? kijk eens naar de zaak van Lammert, heeft genoeg reden tot klagen lijkt me. zijn zaak is tig keer erger dan dan die van mij en mogelijk erger.

we zitten elkaar helemaal niet op te stoken, willen gewoon advies van elkaar en vragen ons af of we enige zijn die hier tegenaan lopen. schijnbaar heb jij er ook problemen mee anders laat je hier je neus niet zien lijkt me? en dat het je niet boeit dat je geen afrekening hebt gehad zal wel zijn omdat je vet bij mag betalen.

maar goed, ik heb besloten om geen aandacht meer aan je geven, heb je mijns inziens al te veel gehad. jij hebt jouw waarheid, wij de onze!

gegroet en succes met aankomende jaarrekening, en hier dan niet komen drammen dat het niet klopt svp :lol:

Gesloten