LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] I.D. kaart boete

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: I.D. kaart boete

Ongelezen bericht door Gast »

als een politierapport geen bewijs is wat is dan bewijs van diefstal of overval

een ambtenaar die heel de dag koffie zit te drinken en jou kan vertellen of er wel of niet in jou huis is ingebroken.

schoenmaker blijf bij je leest.

als een politieagent twijfelt aan de inbraak wat vaker voorkomt als wij denken keert de verzekering niks uit en krijg jij ook een ander rapport dan dat jou geen schuld zou treffen

Gast

Zo lust ik er nog wel een paar!!Een aangifte moet je wel serieus nemen,anders moet die agent ook maar bewijzen dat hij agent is!§!
En zo kan je aan de gang blijven. Ik heb zelf een diefstal gemeld en ook de verzekering ingeschakeld.Onze dochter heeft haar nieuwe fiets totaal vergoed gekregen.Zonder problemen. We hebben ook onmiddelijk pinsloten aan gelegd in onze schuurdeur. Achteraf vertelde de politie dat sleutels op sommige schuurdeuren pasten-Ik heb het uitgeprobeert en inderdaad hij paste op een schuurdeur van mensen in
het zelfde rijtje huizen. Meteen hebben die mensen ook pinsloten aangelegd.Een politie rapport geld wel degelijk,dat wil ik ermee zeggen.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

een aangifte is wel degelijk een officieel bewijs.
Aangifte is een officieel document, geen bewijs, bewijs moet getoetst zijn en uw woord dat er is ingebroken is niet toetsbaar. Zonder toetsing geen bewijs.
schoenmaker blijf bij je leest.
Zou je dat zelf niet beter kunnen doen? Een aangifte is niets anders dan een door een agent of iemand met boa opgesteld document van wat u verteld, niets meer, niets minder.
als een politieagent twijfelt aan de inbraak wat vaker voorkomt als wij denken keert de verzekering niks uit en krijg jij ook een ander rapport dan dat jou geen schuld zou treffen
U praat hier uit ervaring? Wanneer u een aangifte doet die de agent niet vertrouwd neemt hij de aangifte gewoon op, word er een onderzoek gedaan en word, als er bewijs is voor valse aangifte, tot vervolging over gegaan. De aangifte is dan nog steeds geen bewijs van dat het feit gepleegd is, sterker nog, het is een bewijsstuk geworden dat er valse aangifte is gepleegd.
Zo lust ik er nog wel een paar!!Een aangifte moet je wel serieus nemen,anders moet die agent ook maar bewijzen dat hij agent is!§!
En zo kan je aan de gang blijven.
Een agent moet kunnen aantonen dat hij agent is wanneer hem daartoe een (redelijk) verzoek word gedaan.
Ik heb zelf een diefstal gemeld en ook de verzekering ingeschakeld.Onze dochter heeft haar nieuwe fiets totaal vergoed gekregen.Zonder problemen.
Maar is dat een bewijs dat er ook inderdaad een diefstal heeft plaatsgevonden?
Een politie rapport geld wel degelijk,dat wil ik ermee zeggen.
Als wat geld het? Nogmaals, niet als bewijs, dat is een aangifte niet want die kan ook vals opgegeven zijn.

Gast

Nou michel Angelo dan hebt u pech,want onze aangifte is gehonnoreerd en de verzekering heeft uitbetaald,dus geen valse aangifte heb ik gedaan.Zal ik ook nooit doen.Zo zit ik niet in elkaar.U moet wel uitkijken met wat u sugireerd,en dat neem ik u kwalijk.Voor ons is het eerlijk gegaan,U kan niet van u p.c bekijken hoe het beslist word.Vandaar dat ik er mee ophoud om nog verder op de inhoud in te gaan. Hier is alles in eerlijkheid afgehandeld en verder heb ik u niets meer te zeggen.

Gast

Bij mij is mijn tas gestolen uit mijn huis. Er waren geen braaksporen en dit staat ook in het politierapport. Toch heeft de verzekeringsmaatschappij de volledige inhoud van mijn tas, zonder verdere vragen of overleggen van bonnetjes, vergoed. Dus en de kosten van aanvraag en de extra administratiekosten van mijn id kaart en die van mijn kinderen maar ook mijn tas, mijn portemonnaie met inhoud, mijn portefeuille, rijbewijs, vervanging van pasjes, telefoon met headset, zonnebril, postzegels, duplicaat autopapieren en kentekenplaten enz. enz. Binnen twee weken stond de ruim EUR 500,= op mijn rekening!

Gast

Michelangelo klets weer uit zijn nek!

Naderhand zijn de ID-kaarten vergoed door de verzekering, die het politierapport wél als bewijs zagen!,

Het zou een mooie boel worden als er een tv en video uit je huis wordt gestolen, en de verzekering zegt: die tv en video hebben nooit bij u in huis gestaan!, want het "bewijs" is gestolen!. :lol:

Waar moet je je dan nog voor verzekeren, alleen voor brand?, dan zijn er vaak nog wel "bewijsstukken" te vinden!.

Michellangelo

Ik gun de personen van harte hun uitgekeerde bedrag van de verzekering, maar dat is niet het punt, het punt is dat het ging om een wettig bewijsmiddel en dat is een aangifte van diefstal nu eenmaal niet. Dat een verzekeringsmaatschappij de aangifte als waar accepteerd en dus geen rede ziet voor niet uit te keren, prima toch? Maar dat veranderd niets aan het stukje bewijs.

Als binnen 1 week 32 keer in je huis word ingebroken, en je doet 32 keer aangifte, is dat dan meteen een bewijs dat er ook 32 keer is ingebroken? En ziet een verzekeringsmaatschappij dan dat nog als waarheid?

Bewijs is een onomstotelijk vastgesteld feit, dat is dus nu net niet het geval, maar misschien schat ik de "gasten" hier iets te hoog in en moet ik het wat simpeler houden de volgende keer...

hast

Ongelezen bericht door hast »

Democratie is de wil van het volk.... Iedere morgen lees ik stomverbaasd in krant wat ik nu weer wil....

Door niet te kiezen heb je meer invloed op de samenstelling van de regering dan door wel te stemmen.

Gast

hast
Gast

Geplaatst op 14 Apr 2005 21:58 door hast
Democratie is de wil van het volk....

Door niet te kiezen heb je meer invloed op de samenstelling van de regering dan door wel te stemmen.
Democratie is de dictatuur van de helft plus één, verder is Uw bijdrage zoals U zelf wel weet, de grootste onzin die sinds de invoering van de kieswet verkondigd is.

Michellangelo

Democratie is de dictatuur van de helft plus één
de helft van degenen die hun stem laten horen plus één dan... inderdaad, helemaal correct, altijd interesant om te kijken wat mensen stemmen en wat er uiteindelijk van de beloftes van een kabinet terecht komt... Niet stemmen helpt niet, misschien een partij oprichten die niets belooft en dat ook waar wil maken een optie?

Gast

Tsonge,tsonge wat ben jij een wijsneus en een betweter,gelukkig weet ik wel beter.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Iedereen die dom CDA, VVD of PvdA heeft gestemd, heeft het ook aan zichzelf te danken dat we er nu zo voor zitten......

Gast

Wat is volgens jou Karr de beste partij om Nederland weer uit het slop te halen?,

Want dit zootje bakt niks van!, menig laaggeschoolde, machine bankwerker, zou dit werk beter kunnen over nemen, dan deze Harry Potter, en zijn kornuiten!.

Gast

Ik had op geen van die drie gestemd,en al een poos niet.Kar-1,2 of 3
Ik weet wel beter op wie ik wel stem en ook niet op D 66.Wat een zooi.
Weg met die gasten.Iedere keer is er ellende,en bakken er niks van.
En ze doen he in hun broek aan het woord verkiezingen.Geen wonder dat er geen vertrouwen meer is.Het verbaasd mij niet.Op naar de volgende verkiezingen.!!!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

P.C. v.d Sluis opent een topic omtrent een gestolen id kaart
Daar wordt in totaal 52 maal op gereageerd. Maar zoals het wel vaker gaat op deze forums is men op een bepaald moment méér bezig met elkaar te overtuigen van zaken die niets met de topic te maken hebben dan verstandoige antwoorden te geven. Kijk maar naar de voorbeelden in de Quote.
Maar er is er niet één die daadwerkelijk weet waarom er een boete wordt opgelegd.
DE BOETE KRIJG JE NIET OMDAT DE AMBTENAREN DAT ZO LEUK VINDEN, MAAR OM HET DOODEENVOUDIGE FEIT DAT JE EEN DOCUMENT BENT KWIJTGERAAKT DAT EIEGENDOM IS VAN DE STAAT DER NEDERLANDEN.
Kijk op je ID, paspoort, rijbewijs en overtuig je zelf. :oops:

p.c vd sluis De i.d kaart van mijn oudste zoon is gestolen,
Gast 09 Apr 2005 17:59 Je werkt hier met ambtenaren!, die apatisch hun werk doen!,
Michellangelo 09 Apr 2005 19:57 De boete is om te voorkomen dat iedereen maar zijn "documenten" verliest, verkoopt of ander onzin mee uithaalt.
Gast 09 Apr 2005 20:40 maar het is vooral een middel om fraude tegen te gaan
Inxsnl 09 Apr 2005 21:59 Dan moet men de wet/regelgeving veranderen .
angela25 zelf verantwoordelijk als jij berooft/bestolen etc wordt???!!!
Gast 09 Apr 2005 22:46 leven in DEMOCRATIE, dus hebben zelf personen gekozen kamer / gemeenteraad
Zwoerd 10 Apr 2005 00:22 half nederland op luie gat masturberen idioten met een IQ minder dan 80 op dit forum klagen en z e i k e n
Boompje worden wij regelmatig beroofd door eigen gekozen zakken vullers in den Haag
karr-2 10 Apr 2005 19:17 elke gemeente vrij staat om dit soort tarieven vast te stellen.
Gast 10 Apr 2005 19:26 Volgens mij is het geen boete maar zijn het administratiekosten

Gast

Leuk!, zoals je die quote hebt samengesteld!, :D

Diverse antwoorden maar niet één weet het exacte antwoord!,

Ik denk dat het zgn. "administratiekosten" zijn,

De praktijk zal wel op een ordinaire boete uitdraaien!,

Geen paniek!, je zal er wel geen strafblad voor krijgen! :wink:

MarjoSteijns

Ongelezen bericht door MarjoSteijns »

Wat vreemd boete betalen terwijl je documenten gestolen zijn :shock: . Ooit is mijn rijbewijs, paspoort gestolen en heb er aangifte van gedaan. En bij de gemeente met het proces verbaal een nieuw paspoort en rijbewijs aangevraagd. Ik hoefde geen boete te betalen. Wel moest ik betalen voor een nieuw paspoort en rijbewijs, zonder boete dus. Het zal wel van gemeente tot gemeente verschillen.

karr-2

Het zal ook aan de manier liggen waarop je die mensen benadert. De gemiddelde Nederlander kennende gaan ze op hoge poten naar het Gemeentehuis, eisen onmiddelijk geholpen te worden en accepteren het niet als ze moeten wachten.

Ja dan kun je van mij ook een boete krijgen.

Gast

Als ik een parkeerbon krijg, trek ik altijd de ambtenaar de pet over de oren!,

Ze schrikken dan, en ik begin in schuttingtaal tegen het te schreeuwen!,
ik zal de woorden maar niet citeren, maar het is niet het ABN wat er gesproken wordt,

De bon verscheur altijd eigenhandig, en rijdt dan heel snel weg, ( ik heb een snelle wagen ) de parkeer wachter kan nooit zo snel mijn kenteken lezen, ( kleine nummerplaat, Amerikaanse afmetingen ), dus ik ben weer vrij man!, zonder boete!

Lang leve het parkeerbeleid in Nederland!. :lol:

karr-2

Ze zouden die grote gele klemmen eens wat vaker toe moeten passen.....

Gesloten