LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gsm in het openbaar vervoer
Re: Gsm in het openbaar vervoer
Onzin...onzin...onzin
Wat een geleuter heeft de mens tegenwoordig nodig.
Niks als kletspraatjes voren, of even een dealtje maken, of ....schat...waar ben je nu....wat kost dit en wat kost dat.bla bla bla bla
Waar is die goede ouwe tijd gebleven waar nog geen GSM bestond. Toen liep toch ook alles op rolletjes.
Gedaan is het nu met de rust.
Wat een geleuter heeft de mens tegenwoordig nodig.
Niks als kletspraatjes voren, of even een dealtje maken, of ....schat...waar ben je nu....wat kost dit en wat kost dat.bla bla bla bla
Waar is die goede ouwe tijd gebleven waar nog geen GSM bestond. Toen liep toch ook alles op rolletjes.
Gedaan is het nu met de rust.
-
Zelf heb ik mijn mobiel altijd aan in de trein/bus/metro omdat ik toch ook graag bereikbaar ben. Ik heb deze wel op trilstand alleen, omdat ik meestal of lig te pitten of mijn mp3 speler op heb (of een combi van beide ^-^)
Niets zio hinderlijk als dat gemekker van dat ding als je net even wat rust wilt hebben.
Mis ik een gesprek hierdoor? Nou dan bellen ze maar opnieuw of ik bel terug. Geen behoefte eraan om de halve trein op de hoogte te stellen van mijn prive leven.
Niets zio hinderlijk als dat gemekker van dat ding als je net even wat rust wilt hebben.
Mis ik een gesprek hierdoor? Nou dan bellen ze maar opnieuw of ik bel terug. Geen behoefte eraan om de halve trein op de hoogte te stellen van mijn prive leven.
Gisteren zat er een meisje in de trein, de gehele rit te bellen (20 minuten). Ik hoorde haar o.a. vertellen dat er 3 Meriams (zij heette waarschijnlijk zelf zo) bij haar op school zaten. Ja....een heel erg zinnig gesprek
Jij kan niet voor een ander bepalen wat zinnig en wat onzinnig is.
Zij zal het zinnig hebben gevonden.
Laat een ieder in zijn waarde.
Zij zal het zinnig hebben gevonden.
Laat een ieder in zijn waarde.
Waarom ga je zelf niet iets nuttigs doen ipv in de trein alle gesprekken van mensen af te gaan zitten luisteren. blijkbaar was haar gesprek voor jou wel zinnig genoeg om te toch te luisteren naar wat er gezegd werd en het vervolgens ook nog te onthouden om op internet te zetten.Gisteren zat er een meisje in de trein, de gehele rit te bellen (20 minuten). Ik hoorde haar o.a. vertellen dat er 3 Meriams (zij heette waarschijnlijk zelf zo) bij haar op school zaten. Ja....een heel erg zinnig gesprek Evil or Very Mad
Iets nuttigs doen in de trein? Wat dan? Breien??
En afluisteren? Ja, als iemand hard zit te praten dan moet ik wel stofdoof zijn om het niet te horen. Jouw opmerking slaat echt nergens op!!
En afluisteren? Ja, als iemand hard zit te praten dan moet ik wel stofdoof zijn om het niet te horen. Jouw opmerking slaat echt nergens op!!
Wat dacht je van een verbod op leeghoofdige mensen die over niets anders kunnen praten dan henzelf, bekenden, of mensen van TV (inclusief sport). De resterende 5%, vooruit, 10% kan dan in alle rust genieten van de aldus gecreeerde ruimte, zowel fysiek als mentaal.
nee, zou zo zielig zijn om jou ook niet meer toe te laten
Jeetje wat een gezeur over die telefoons. Vooral dat het de jongeren zijn. Die weten tenminste nog hoe de trilstand werkt.
Kijk maar eens om je heen, de mensen de het hardste praten met bellen en die hun telefoon het langste laten rinkelen, zijn altijd de oude mensen.
Kijk maar eens om je heen, de mensen de het hardste praten met bellen en die hun telefoon het langste laten rinkelen, zijn altijd de oude mensen.
hahahahaha, >40 is nog lang niet oud.
Maar goed, duidelijk dat jij dus <16 bent
Maar goed, duidelijk dat jij dus <16 bent
GSM in het OV moet gewoon verboden worden. Net zoals roken!
Dan denk je dat verkeerd. Ik bel alleen als het noodzakelijk is, als het rustig in de trein is of anders op het balkon. Ik kan veel hebben, maar op den duur komen dit soort dingen je toch de spuigaten uit.Geplaatst op 19 Apr 2005 10:48 door Gast
Omdat jou! toevallig niet intresseert.
Ik denk dat jij ook vaak zat over dingen kletst die een ander niet intresseert, maar dan wil je ook niet dat ze op zo"n manier reageren, toch?
Laat een ander dus in zijn waarde, dan doen ze dat bij jou ook...
Iemand wist zo leuk op te merken dat men afluistert? No way dat we bewust afluisteren, ze kleppen soms gewoon zo hard dat het heel bijzonder is als je het niet kan volgen.
En er zijn niet voor niets stiltecoupés ingericht. Als ik op mijn dooie gemak mijn huiswerk wil leren omdat ik een repetitie de volgende dag heb wil ik rustig kunnen leren, en niet last hebben van onzinnig gelul.
Nogmaals, jij kan niet oordelen of het onzinnig gelul is.
Misschien (ik zeg dus niet dat het zo is, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn) vinden andere ook regelmatig dat jij over onzinnige dingen lult, maar wil je ook niet dat de mensen er op die manier over praten.
Dus laat een ander in zijn waarde.
Wat voor jou onzinnig is, kan voor een ander heel belangrijk zijn.
Misschien (ik zeg dus niet dat het zo is, maar het zal waarschijnlijk wel zo zijn) vinden andere ook regelmatig dat jij over onzinnige dingen lult, maar wil je ook niet dat de mensen er op die manier over praten.
Dus kunnen we maar beter het bellen in het OV verbieden om dit soort misstanden te voorkomen.
Alsof ik dat niet doe. Men heeft zich gewoon aan regels te houden, en daar is er een van dat je niet voor overlast mag zorgen. Daarbij vallen bij mij twee dingen onder: onnodige gsm-gesprekken (en in stiltecoupés alle gesprekken) en keiharde muziek uit een walkman. Misschien kan ik niet oordelen of iets onzinnig is of niet, maar zeker wel of het noodzakelijk is. Een gesprek wat op dat moment gepleegd MOET worden, oke, niks mis mee. Een gesprek tussen twee vriendinnen over van alles en nog wat kan best wel even wachten, het is geen zaak van leven of dood.Nogmaals, jij kan niet oordelen of het onzinnig gelul is.
Ik kan veel hebben, maar als mensen zich niet aan de regels houden word ik toch licht geïrriteerd.
Hier geldt duidelijk niet Fatsoen moet het doen of
normen en waarden, die doen het dus hier ook niet
normen en waarden, die doen het dus hier ook niet