LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schoolreis naar italie

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
hario

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door hario »

Goede en duidelijke aandachtspunten en argumentaties. Maar het blijft denk ik altijd lastig. Gelukkig kunnen wij het ons permitteren, maar alleen deze maand al de navolgende kosten gehad voor de beide opgroeiende kinderen en de volgende kosten in het vooruitzicht in de
komende maanden: beide schoolreis basisschool (Efteling), beiden een sport toernooi van school (team building en gezellig) beiden een toernooi van de sport club (en bewegen is belangrijk), een computer voor de oudste ivm haar overgang naar het middelbaar onderwijs, ook voor haar verjaardag en ze moet zelf bijbetalen anders te duur. (Het lenen va de pc van pa is nu eenmaal niet altijd mogelijk) beiden nieuwe sportschoenen, 1 dochter voor het veld, de ander voor de zaal (en met te kleine schoenen lukt nu eenmaal niet en ze groeien zo snel), kosten begroting voor de boeken voor de middelbare school ligt al thuis, schoolgeld is ook al bekend. Met de sportvereniging allebei nog op kamp ter afsluiting van het seizoen, de middelbare school begint met een kamp ter kennismaking. Er zal een nieuwe hockeystick moeten komen voor volgend seizoen, de ander een nieuw racket.

En alles is belangrijk en goed voor de gezondheid en ontwikkeling. Maar het blijft maar komen en gaan. En is bovenstaande lijst staan dus geen kleren, normale schoenen etc. Wat ook doorgaat. Telefoonkaarten, mobieltjes, play stations en dergelijke zijn hier gelukkig geen must.

En dan zie ik mensen om me heen die de kinderen op 3 verenigingen hebben en ook nog 3 keer op vakantie gaan etc. Of ik doe het verkeerd of ..... ?

Maar soms denk je wel eens zijn al die kampen/clinics en dergelijke wel nodig of worden die inderdaad georganiseerd met de hoop hier toch zieltjes mee te winnen?

Maar, mocht je binnenkort op kamp gaan, veel plezier!!

irke

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door irke »

ik vind het juist goed dat kinderen op een leuke manier leren , en dat moet je er maar voor over hebben als ouder, er zijn genoeg mensen die zeggen het niet op te kunnen brengen maar wel een pakje sigaretten per dag oproken, er kunnen op heel veel punten een beetje bezuinigt worden zodat je kind lekker op schoolreisje kan.
mensen met kinderen hebben zoiezo al genoeg voordeel, ik vind kindergeld en dumpsubsidie ook belachelijk.

je kiest er zelf voor dus zorg dan ook dat je ze kunt onderhouden.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn buurman loopt konstant te z euren dat zijn kinderen zoveel geld kosten. En nu moet de oudste op uitwisseling naar Frankrijk, kost 350 euro. Hij schelden.
Maar ik heb dat zo eens bekeken: hij rookt pakkie per dag, ma ook dus omgrekend 10tje per dag. Maandje niet roken en kind kan weg met gemak!!!!!!!

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

En uw buurman staat natuurlijk algemeen bekend als het voorbeeld van een typisch nederlands gezin, te weten rokende ouders en heel veel kinderbijslag en andere voordeeltjes terwijl ze maar zeuren over de kosten van opvoeding terwijl hij ook nog eens heel veel geld kost voor de volksgezondheid met zijn gerook.

Verbreidt uw horizon en ver / be-oodeel niet de massa met uw buurman als voorbeeld.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Goed mijn schoonzus doet t ook dat klagen bedoel ik, ze rookt zich suf en gaat elke week haar haar laten doen, komt op 60 euro per week. Kijk en dan maar zeueren dat school zoveel geld kost. Hou maar op denk ik dan , met zueren en roken!

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Toevallig nog iemand in de buurt met kinderen die niet rookt en die door een reoganisatie werkloos geworden is, een jonge weduwvrouw of een gezin in de WAO als gevolg van een ongeluk? Wellicht hebben we het over deze groep mensen.....

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

voor de mensen die echt in de problemen komen, al vind ik dat je beter als je kind geboren word er al een spaarrekening voor te openen voor als hij naar school gaat maar dat terzijde,
hierboven las ik een reactie dat er voor de mensen die het echt niet kunnen opbrengen een speciaal potje is.

elk kind heeft recht op school en sport, maar niet alleen als ouders maar je handje ophouden, er zijn genoeg gezinnen waar het kindergeld niet naar de kinderen gaat, maar de ouders maken het zelf op.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb nog eens gekeken wat mijn kinderbijslag is voor mijn twee kinderen voor het volgende kwartaal (=3 maanden). Ik heb besloten dit geheel aan de kinderen te geven wat ik vroeger nooit deed. Ze kregen toen "alleen kost en inwoning" en wij betaalden verder gewoon alles voor hun, zoals kleding etc. Nu moeten ze zich zelf maar redden met die grote bijdrage. Ze mogen zelfs nog kosteloos bij ons blijven inwonen, ik ben de vervelendste niet. Van het overschot, waar ik altijd mijn sigaretten van kocht, mogen ze nu zelf leuke dingen doen......

Ik weet zeker dat ze na nog geen maand blut zijn, zelfs als ze alleen maar eten en kleding zouden hoeven te betalen.

Dusse, die bijdrage dekt NIMMER de kosten van een kind, dat geeft ook niet want kinderen krijg je over het algemeen bewust en geven je ook veel plezier. Maar stop eens te zeggen dat, net als sommige kinderloze collega’s van mij, de kinderbijdrage dekkend is. De eerste 2 jaar gaat je hele bijdrage volgens mij al op aan alleen pakken met luiers en op het voortgezet onderwijs is het hele bedrag van twee kwartalen nodig om 1 schoolreisje te maken van 1 week italie.

Het valt me trouwens op dat die zeurende collega's van mij nooit trakteren als ze jarig zijn, nooit een bijdrage geven als iemand afscheid neemt en volgens mij gewoon gierig zijn en niemand iets gunnen, van de figuren die denken: me, myself and I. Maar oja, als een anders trakteert of er een afscheidsfeestje is, zijn ze altijd van de partij. Zielig gewoon.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door topery »

Wel gast, misschien niet zo'n slecht idee om de kinderbijslag aan de kinderen te geven.
In mijn jongere jaren kreeg ik ook de kinderbijslag om kleding te kopen, was toen fl. 300,00. Mocht het zelf uitgeven en invullen.

Ik heb er van geleerd dat je voor de helft een hele coole broek kocht, maar dan wel 1 broek.
Toen het hele bedrag op was had ik slechts 1 broek, een jas en 3 truien. Mijn moeder heeft me laten tobben met die ene broek....snel wassen, te drogen hangen en als het moest zelfs half nat aantrekken.

De volgende ronde heb ik het bedrag iets zorgvuldiger uitgegeven en heb er nu ik zelf kinderen nog steeds profijt van. Uitverkoop, koopjes en mijn kinderen lopen er altijd leuk bij (vind ik)

Kinderen op die manier de waarde van geld leren vind ik zinvol.

Gast

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door Gast »

Mee eens dat kinderen zo met geld moeten leren omgaan. De oudste krijgt kledinggeld en hoewel ze tiener is zie ik ze zelden met belachelijk dure merk kleding terugkomen, dus het komt met haar wel goed. Ook betaalt ze trouwens haar cadeaus voor verjaardagen hiervan en wat ze in de kantine wil besteden. Het moet dan wel worden aangevuld met haar zakgeld.

Maar de boven vermeldde "levensles" was dat de kinderbijslag niet toereikend is voor de onkosten van een kind en dat er geen enkele ouder van een overschot sigaretten kan kopen. Kinderbijslag levert alleen echt geld op als er niet bestaande kinderen worden opgevoerd, maar dat is fraude en daar hadden we het niet over, want voor een niet bestaand kind heb je alleen niet bestaande schoolreizen naar niet bestaande landen.

Let wel ik zeg dus ook niet dat alle ouders het geld juist besteden. Ik zie ook wel kinderen met een zak chips als lunch lopen terwijl ma een shaggie draait, maar ik zie dit als een trieste uitzondering en generaliseer dan niet. Ik blijf (gelukkig) oog houden voor de medemens die minder fortuinlijk is en zijn uiterste best doet om de eindjes aan elkaar te knopen incluis schoolreisjes die iedere goede ouder aan zijn kinderen gunt.

sabje!
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:38

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door sabje! »

Ik rook niet, maar ik vind dat echt een typisch voorbeeld van een anti-roker.
Jij denkt dat buurmannetje wel ff kan stoppen. Nee hoor dat heb je verkeerd, roken is geen overbodige luxe waaar je over praat maar een verslaving en die kun je iemand niet even af nemen door te zeggen stop daarmee dan kan je kind op schoolreis.

slaat werkelijk nergens op!!
Laat jij je auto maar 4 weken staan en ga op de fiets naar je werk dan?
Juist.. ook geen goed voorbeeld, maar komt wel op hetzelfde neer, dat doe jij ook niet als je werk kilmometers ver weg is en je altijd op je auto aangewezen bent.

Je moet tegenwoordig steeds meer laten om je kinderen mee te laten doen met de rest. Niemand wil zijn of haar kinderen teleurstellen.Dus koop je toch hetgeen waar het halve schoolplen mee loopt.

wat ik wel goed vind is praten met ze. Want iemand gaf dat al aan hier, als wij allen krom liggen om je kind te voorzien van de nieuwste dingen en zij weten het niet dat wij het niet zomaar even op tafel leggen, dan is er meer begrip als je voorsteld, laten we beiden de helft betalen. Neem een zaterdagbaantje.
Bijv.

Want alles is tegenwoordig op het gekke af. De euro nekt ons maar iedereen loopt met de nieuwste dingen (mobieltjes kleding etc)
En daarvoor werken we keihard of sommigen maken zelfs schulden.
Tis te gek voor woorden om ruim 300,- uit te moeten geven voor een schoolreis (omgerekend in guldens helemaal een absurd bedrag)

Er is niks mis en minder met een schoolreis naar texel. Net zo leuk!!
En kinderbijslag opofferen is ook makkelijk geklets zeg. Jij kunt niet in een anders portemonee kijken, het kind eet ook van jouw geld dus wie weet leef je heel krap en kun je weer even ademhalen als de kinderbijslag binnenkomt.
Iedereen kletst zo makkelijk, maar je weet niet hoe moeilijk sommigen het hebben.
Niet iedereen koopt alles nieuw, krijgen afdankertjes zoals iemand hier al zei, een mobiel van een oom. Maar als jij dat niet weet denk je wel, zooooo waar doen ze dat van, nou die kunnen het makkelijk missen.
Echt dom gezwets.

Denk na voor je met argumenten komt, wat jij wel kunt laten, zegt niks over je buurman!

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door capellenaar »

Hahahaha, jammer nou toch weer dat er gewoon van het onderwerp wordt afgeweken en voorbij wordt gegaan aan het feit dat het jammer is als kinderen niet op schoolreis kunnen. En laat dan even buiten beschouwing of de ouders wel of niet goed met hun geld om gaan. Het blijft een hoop geld voor een paar dagen fun. Maar zolang alle ouders en wie weet wat voor opgeven, rekeningen laten liggen of weet ik wat, blijft dit probleem bestaan. Maak het gewoon massaal bekend op school en sla de handen tezamen. Wie weet wordt het dan toch de Veluwe i.p.v. Rome, Parijs, Wenen of Londen. En die opmerking dat het zoveel toevoegd aan de opvoeding van het kind (cultureel en pedagogisch verantwoord :-)) nemen we maar met een korreltje zout. Uiteindelijk hebben ze na school nog een heel leven voor de boeg om de wereld te verkennen.

Capellenaar

lianne87
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:01

Re: schoolreis naar italie

Ongelezen bericht door lianne87 »

uit ontevredenheid heeft de klas waar ik inzat de schoolreis geboycted. of we gingen allemaal; of niet. klaar uit!

Gesloten