LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alarm poortjes winkels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Van een rechtbankmedewerker hoorde ik WAAROM die poortjes zo gevoelig zijn afgesteld: Omdat een bepaalde groep figuren de "van binnen met aluminiumfolie beklede tassen truuk" menen te moeten gebruiken om proletarisch te winkelen !

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door seat »

Roosenwater;Proletarische winkelen.(moest het woord even opzoeken)
Kinderen die nu op vakantie zijn Hier en dat is GOUDA .Mam Papa leuk hè de winkels geven antwoord op het draaiorgel.
In het wandel gebied was bijvoorbeeld een fietser bekeurd, het kwam in alle omliggende kranten WAAROM?Dat was de laatste 15 jaar niet voor gekomen Een Agent die een fietser bekeurd inde binnenstad.
Wil hier mee zeggen dat Proletarische winkelen dat zou best kunnen.
Maar ik wil alleen dat ik daar niet op aan gesproken wordt.
Laatst gewijzigd door seat op 22 nov 2005 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Deze laatste wint de hoofdprijs.

Overal proberen geld uit te halen,,sjonge-jonge.

Zielig hoor,controleren moet omdat erzoveel gejat wordt.
Er is geen sprake van overal geld uit te willen slaan. Het is in Nederland nog altijd zo, dat je onschuldig bent, wanneer niet het tegendeel is bewezen. Wanneer je dus ten onrechte als dief te kijk wordt gezet, mag je terecht een schadvergoeding (smartengeld heet dat) van de winkelier eisen.

Dat die winkelier zijn/haar spullen beschermt tegen diefstal, is volkomen terecht, maar wanneer een alarmpoortje begint te rinkelen, wanneer jij erlangs loopt, terwijl je niets hebt misdaan, maak je terecht aanspraak op een vergoeding. Moet de winkelier zijn spullen maar op een professionele manier beveiligen, en niet op een amateuristische manier.

Waneer blijkt dat een poortje jouw ten onrechte heeft ontmaskerd als dief, mag daar op zijn minst excuses en een bos bloemen, ofzo tegenover staan. Sorry alleen is in dit geval echt niet voldoende.

Ja, ik weet het: wie betalt dat allemaal? Juist, de consument, maar die doet dat ook al jaren op plekken waar je niet onterecht als dief wordt ontmaskerd.

Trouwens: @Seat, ik begrijp je reactie niet helemaal, wat wil je nou duidelijk maken? Wat heeft het alarmpoortje nou met een orgelman te maken, laat staan met een rondrijdende fietser die bekeurd wordt?

rollertje
Berichten: 221
Lid geworden op: 28 nov 2004 17:06

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door rollertje »

Sommige poortjes gaan echt wel af op rolstoelen hoor. :cry: Ligt eraan wat voor poortjes en welke rolstoel. Ikzelf zit in een handbewogen rolstoel en ook bij mij gaan regelmatig poortjes af. :? Er zijn poortjes die reageren op grote vlakken metaal (vanwege het proletarisch winkelen ) en poortjes die reageren op spoelen. Sommige poortjes combineren dat geloof ik. De poortjes die op spoelen reageren, reageren ook soms op rolstoelen. Vooral bij mijn vorige rolstoel gebeurde dat vaak. :oops: Dit omdat ik er vering onder had. Mijn man zit ook in een handbewogen rolstoel. Soms gaat een poortje af als hij er door gaat en bij mij niet. Soms andersom. Soms bij allebei en vaak helemaal niet. Ik stop altijd even buiten de winkel en kijk of er iemand op reageert. Dan wacht ik af wat hij/zij gaat doen.
Bij winkels waar ik van weet dat het vaak gebeurt, zeg ik het bij binnenkomst en bij weggaan. Het is dan aan hen om te beslissen wat ze gaan doen. Meestal laten ze me gaan en inderdaad, dan zou ik dus extra makkelijk wat kunnen stelen. :shock:
Willen jullie er trouwens wel aan denken dat het voor veel mensen in een elektrische stoel moeite kost om zelf zijn/haar jas ed uit te doen en weer aan te trekken. :cry: Zij zullen dus niet blij zijn als dat vaak moet omdat de poortjes op hun stoel reageert.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Sommige stripjes die in artikelen zitten worden later ook weer actief, bv in jassen welke vochtig worden. Als je dan weer zo'n zaak binnen gaat gaat de vervelend alarm af. IK VIND DAT EEN WINKELIER VERPLICHT MOET WORDEN HET STRIPJE BIJ AANKOOP TE VERWIJDEREN. En niet even over de wisser in de toonbank halen. Ik heb nu al twee keer deze ellende mee gemaakt.

tommy19
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2005 09:00

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door tommy19 »

toch over het algemeen (ga niet muggenziften over een enkel geval) word niet meteen de politie erbij gehaald en je als dief te kakken gezet. maar gaat zon poortje af heeft de winkelier wel het recht je apart te nemen en te controleren of jij iets gestolen hebt, werk je niet mee maak je jezelf verdacht en heeft hij alle reden de politie erbij te halen. en ik zie niet in hoe iemand geld kan verdienen aan die poortjes (behalve degene die ze plaatst) ze zijn er allemaal voor om te voorkomen dat de winkelier geld verliest aan diefstal. waar natuurlijk iedereen hier volkomen tegen is

ennuh die rolstoeler die misbruikt zijn handicap niet die gaat er gewoon vandoor maar als hij weer eens word achternagezeten en dan eruit word gebeukt door een oplettende jongeman die even behulpzaam is dan ook niet zeuren he;)

JohnAlb
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jul 2003 18:29

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door JohnAlb »

Geld verdienen is heel simpel met zo'n poortje wat afgaat als je niets heb gestolen.

Er is namelijk een uitspraak van de Hoge raad dat de winkelier je 150 gulden dus 68 euro schade vergoeding moet betalen. Effe vangen dus

Aardige Mevrouw
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 jun 2005 09:19

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Aardige Mevrouw »

Is het nou zo'n ramp als bij het doorgaan van zo'n poortje de boel onterecht gaat loeien? Bij onze plaatselijke drogist gebeurt het me regelmatig, maar dan krijg ik echt geen rood hoofd/ongemakkelijk gevoel ofzo. Waarom zou ik? Ik heb de boel afgerekend & als ze iets bij de kassa niet goed afgehaald hebben is dat hun fout & kan ik er niet meer zitten. Moet er eerlijk gezegd altijd hartelijk om lachen. Heb m'n kassabon in de tas zitten & dan kijken ze het verder zelf maar na, ik loop toch met een goed gevoel naar buiten. Ik kan me wel voorstellen dat het voor rolstoelgebruikers irritant is als het iedere keer gebeurd, daar zouden ze dan wel eens wat aan moeten doen. :wink:

Roosenfrans
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:37

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Roosenfrans »

:D Ik heb nog een veel leukere ervaring. Voor de zaak heb een toegangsbatch voor het openene van deuren en garage. Zodra ik een winkel binnenga en dat ding toevallig nog in mijn zak heb of nog op een andere manier bij me draag gaat geheid het alarm af. Laatst bij een zaak stond dat bij diefstal alarm direct de politie zou worden ingeschakeld. Ik heb het zover laten komen. Ik kwam BINNEN zonder iets bij me te hebben alleen dat rotding in mijn zak. De beveiligingsbeambte was overijverig en nam me meteen mee naar zijn kantoor. Daar vertelde ik hem dat dit kwam door dat bedrijfsding. Hij geloofde er niks van en belde meteen de politie. De politie was er zo wel met zes man sterk. Ik moest mijn zakken omkeren en werd gefouilleerd. Uiteraard vond men niks. Toen ik de agenten vertelde dat het kwam door dat bedrijfsding moesten die erg lachen. Ik heb de directie van de betreffende winkelketen een brief geschreven en mij beklaagd over de wijze van benaderen door de veiligheidsfunctionaris. (Hij maakte me uit voor "jatter" en daar wist hij wel raad mee). Het bedrijf heeft inmidddels zijn excuus aangeboden en een kadobon van 100 euro gestuurd. Je begrijpt dat ik deze in het vervolg wel bij een ander filiaal zal besteden. Al is het alleen maar omdat ik dat filaal niets gun.

raksha
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2005 09:28

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door raksha »

Sinds anderhalf jaar heb ik een flinke ijzeren plaat in mijn pols zitten.
Daar gaan die poortjes soms ook op af. Gelukkig steeds minder. Maar leuk is het niet, als iedereen je staat aan te kijken :( :oops: .

carla1
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2005 09:07

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door carla1 »

Komt er nog 1 ja hoor zit ook in een duw rolstoel of scootmobiel , bij mij gaat ook vaak het alarm af ik kan er gelukkig om lachen .
Maar heb toch ff en vraag hoe komen jullie in de rolstoel het kruidvat of zeeman binnen je kan er amper normaal door heen lopen hoor ik van anderen dus ik ga daar al nooit naar binnen . Dat sommige mensen het verpesten dat heb je met alles in het leven , de goeie moeten meestal onder de kwade lijden . Ik ga als chronisch zieke lachend door het leven een dag zonder lach is een verloren dan die kan je nooit meer over doen . :lol: :lol: :lol: :lol:

a3ulendorp
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:15

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door a3ulendorp »

ik heb een kunsthand en het gebeurd heel vaak dat hij ten onrechte dan afgaat.
1x ging hij af bij v&d en moest ik me onderhand helemaal uitkleden want ze geloofden me niet dat het door mijn kunsthand kwam.
nadat ik zelf fel werd en zei dat ze op konden donderen met hun poortjes en gewoon wegliep kwam er iemand om zijn excuus aan te bieden en kreeg een bon voor een gratis kop koffie.
nou ik heb toen gezegd zoek zelf iets waar je die kop koffie kunt stoppen ik hoef hem niet.
dit was trouwens v&d in hoorn (n.h.)

bervp00
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:07

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door bervp00 »

Ook bij mij gaat bij Vroom & Dreesmann, het Kruidvat en bij C & A regelmatig het diefstalalarm af als ik met ingeschakekelde mobiele telefoon van het merk Sony-Ericsson, type T 100 de detectiepoortjes passeer. Het alarm gaat een keer of 5 af, maar stopt dan. Niemand van het personeel reageert, dus het zal wel een bekend verschijnsel zijn. Het vreemde is dat die alarmering niet altijd plaatsvind. Toch is het geen prettig idee, want er zijn natuurlijk mensen die jou verdenken van diefstal. Wat stelt dan zo'n detectiesysteem nog voor ?
Als ik eraan denk zet ik mijn mobieltje uit, voordat ik een winkel binnen ga, maar dat zou toch niet moeten.

Peter.

winkel
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 aug 2005 22:18

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door winkel »

Ik snap dat je, je schaamt op dat moment.
Maar moeten wij als personeel dan zomaar alles laten stelen uit de winkel???

Nee wij hebben al zoveel maatregelen genomen, en ja ze zijn niet allemaal klandvriendelijk. Maar ja wij als winkel kunnen niet anders.

Wij zelf hebben in de winkel 10 camera's 8 spiegels en we lopen altijd met 3 man in de winkel.

En toch word er gestolen.
Ja dan die detectie poortjes maar.
we merken wel dat er nu minder word gestolen uit de winkel.
En als ze af gaan kijken we altijd eerst of iemand van buiten of van binnen komt.
Komt diegene van buiten dan proberen we met de klant, uit tezoeken waar het probleem zit. En proberen het te verhelpen.

En er is gewoon niks an tedoen.
En de politie bellen we aleen als het alarm afgaat en weten wat hij/ zij gestolen heeft.
anders bellen wij nooit de politie.

Groetjes kruidvat 7234

Mieke Hooijmans
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:16

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Mieke Hooijmans »

Het is idd. erg vervelend wanneer ten onrechte bij het verlaten van een winkel het alarm afgaat.
Laatst was ik met mijn vriend bij Lucas Klamer (groothandel Makro) in 's-Hertogenbosch toen bij het verlaten van het pand het alarm afging.
Eerst werden onze boodschappen gecontroleerd (tassen mogen de winkel niet in) daarna onze zakken maar niets te vinden, wat wij overigens zelf al lang wisten.
Uiteindelijk bleken het de schoenen van mijn viend te zijn die hij een paar weken eerder gekocht had bij Schoen Expres.
Kan natuurlijk gebeuren maar vervelend is het wel.
Dit zelfde gebeurd overigens ook regelmatig bij de HEMA wanneer je iets gekocht hebt bij Schoen Expres.

blixi
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:17

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door blixi »

Bij mij gaan de alarm poortjes van sommige winkels al af bij het naar binnen gaan! Dit komt door dat ik een kuntknie heb. Ik kan er wel om lachen, maar soms is het ook wat minder leuk.

Groet Blixi

aknoop
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 jun 2005 12:20

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door aknoop »

soms is het echt misplaatst zoals mijn dochter ook eerst naar bib toen naar een winkel ze heeft nog gezegd ik heb boeken van de bib achter apart gezet want ''dat was bekent'' na het afrekenen met tas van bib naar buiten toen werdt ze alsnog als dief aangehouden je schaamt je diep mijn dochter gaat nu ook nooit meer naar die winkel heen met of zonder boeken want het was heel genant

calimero_A
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:04

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door calimero_A »

hoi,

ik zit zelf in een sportrolstoel (met vering) en daardoor gaan bij 50% van de poortjes een alarm loeien. De meeste winkels, geen probleem. Af en toe tas opendoen, geen probleem, ik kan er meestal wel om lachen, tenzij m'n jas/vest uitmoet, want dat gaat niet zo makkelijk (ivm corset) dus meestal weiger ik dat ook. (bel dan de politie maar, sorry hoor).

Maar de HEMA..... werd meteen uitgescholden voor vuile dief en vieze buitenlander (tsja, je zal maar zwart haar hebben en bruine ogen), er wordt aan mijn rolstoel gesleurd (heb 1x zelfs op m'n rug op straat gelegen, ik reed door het poortje, het alarm ging.. er rende een cassiere naar mijn rolstoel en die zou me achteruit trekken.. en daar lag ik op m'n rug.. en bedankt hema...). Ik bedoel, je kan ook overdrijven.

Het opvallende is wel, dat in de meeste winkels niet wordt gereageerd als het alarm gaat. In sommige dan weer overdreven... Als ze nu eens de gulden middenweg zouden vinden/zoeken???

En ik moet toch zeggen, ik vind het wel vervelend als ik weer te kijk wordt gezet als dief. Ik heb al zo vaak last van starende mensen (ooooh rolstoel.....bah bah) en misplaatst medelijden (ik ben niet zielig, kan alleen niet lopen) dat dit erbij soms net teveel is voor mijn humeur.

Cali

Antoinette1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:53

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Antoinette1983 »

Een tijdje geleden ging ik winkelen in Amersfoort. Eén van mijn favoriete winkels is (was?) de Riverwoods. Ik had nog niets gekocht in andere winkels, maar voordat ik de Riverwoods binnen kon wandelen, werd ik al hartelijk verwelkomd door een aantal loeiende winkelpoortjes. Wat een warm welkom...

Geen idee waardoor deze poortjes afgegaan waren (ik droeg volgens mij niets nieuws), maar het was niet echt een warm welkom. Degenen die in de winkel stonden, keken me heel vervelend aan. Daardoor liep ik al niet fijn in die winkel.

joenjoop
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:26

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door joenjoop »

ik koop bij v& d EEN PORTMONAI. WORDT DE BEVEILIGING ER niet uitgehaald. Kom later bij Wibra en ...prijs, alarm gaat af. Niks te vinden. Later in de boekwinkel,en ja hoor, weer alarm. je staat goed voor schut. Na veel heen en weer geren,. de portmonai was niet goed afgewerkt. Nou fijn hoor.

Gesloten