LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] creditcards en betaalpakketten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

een creditcard is kopen op krediet ik vind persoonlijk de rabocard de slechtste die er is. Ik vind het handig om in termijnen te kunnen aflossen en dat kan niet bij de rabocard

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

De rabobank heeft gemiddeld de minste creditcards houders vergeleken andere banken. Dit omdat de rabocard vaak problemen geeft bij de klanten. de meeste raboklanten hebben een visacard terwijl de bank juist wil dat ze een kaart van hun afnemen. het is inderdaad handiger om in termijnen te kunnen betalen en visa hanteerd nu een rente percentagen van 5 procent. je sluit dus een doorlopend krediet af op de visacard waardoor je geen 15 maar 5 procent debetrente betaald en dat is nog goedkoper dan een betaalkrediet op je betaalrekening. dus rabocard afschaffen en keis voor een visacard daar heb je meer aan dan een nep creditcard van de rabobank. alle andere banken kun je ook in termijnen aflossen behalve de rabo en dan ook nog een hoge inkomens eis stellen terwijl je bij alle banken een card kunt krijgen als je netto tussen de 800 en 1000 stort behalve de rabo daar moet bruto 1500 binnenkomen en dan nog een nepkaart ook bah

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Dat bedoel ik nou :lol: hoge eisen stellen en je krijgt geeneens een echte creditcard. Bij alle banken kan je zelf bepalen of je in termijnen wilt afbetalen behalve de rabocard en dan inderdaad die inkomenseis echt belachelijk vind ik het.nee ik ben heel tevreden over de abn en de fortis daar zeuren ze niet en zijn alle regels hetzelfde.

Star

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Star »

Ook ik zie op een dag wel een stuk of 10 BKR toetsingen voor bij gaan.
Je creditcard wordt pas geregistreerd als je hem op een incasso van 5% hebt laten zetten. Dus dat je maar 5% van je openstaande bedrag terug betaald in de maand. IKMIRJAM je hebt gelijk.

Verder snap ik wel dat banken steeds strenger worden en hogere eisen gaan stellen. Mensen willen steeds meer boven hun stand gaan lenen en kunnen het dan niet meer terug betalen. Toen ik 4 jaar geleden bij de bank ging werken, had ik misschien 1 keer in de maand een beslaglegging door de deurwaarder. Nu hebben we (niet overdreven) soms 10 a 15 inde week.

Het is ook een stukje bescherming. Wat soms juist de verkeerde pakt.

Gast

Re: creditcards en betaalpakketten

Ongelezen bericht door Gast »

Star klets nou niet uit je nek ik werk ook bij een bank en alle creditcards worden geregistreerd dat fortis nou een wanbeleid voert dat wist ik al en de rabo ook trouwens maar bij de andere wordt naar een individu gekeken en niet naar een pakket zoals jullie dat doen. Je hebt ook mensen met een inkomen van 950 euro die gewoon een creditcard krijgen met een limiet van 1000 en als je dan in termijnen wilt afbetalen is dat niet lenen boven hun stand. De fortis krijg je al een creditcard met een inkomen vanaf 800 dus wat klets je nou. bah

Gesloten