LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwart geld en grijze kentekens.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: Zwart geld en grijze kentekens.

Ongelezen bericht door Gast »

JE BEHOORT ZELF TOT EEN STEEDS KLEINER WORDENDE MINDERHEID DIE HET HUIDIGE KABINETSBELEID NOG STEUNT. RUIM 80% IS HET KABINETSBELEID AL LANGE TIJD MEER DAN ZAT.
Rob, je gaat zo op in je eigen gezwets dat enige realiteitszin verloren dreigt te raken. Iedereen die voorstander is van de afschaffing van 'grijs' is voorstander van het kabinetsbeleid?
Je wilt het graag doen lijken op politieke statements maar politiek gaat niet uit van eigen belang, jij wel!
En gut, sorry dat ik er zo'n 50[0] naast zat. Stelling blijft dezelfde. Zo goed werkt die hobbyistenclub dus. De eigen achterban van die bewuste 160.000 gedupeerde kunnen ze niet eens afdoende bereiken. En dat over een tijdsspanne van hoelang? 12/13 jaar?

Ga lekker verder om elkaar schouderklopjes te geven en met op politiek lijkende statements te strooien. Voor mij en zeker voor meerdere forumbezoekers, zowel pro als contra, onderhoudend leesvoer.

Gast

Je wilt het graag doen lijken op politieke statements maar politiek gaat niet uit van eigen belang
Inderdaad, politiek gaat niet uit van eigenbelang. Zo zou het althans behoren te zijn. Met het huidige asociale neo-liberale kabinet is dat helaas een beetje veranderd. Dat kan gelukkig zo lang niet meer duren.
En gut, sorry dat ik er zo'n 50[0] naast zat. Stelling blijft dezelfde. Zo goed werkt die hobbyistenclub dus. De eigen achterban van die bewuste 160.000 gedupeerde kunnen ze niet eens afdoende bereiken. En dat over een tijdsspanne van hoelang? 12/13 jaar?
De SBG kan er niets aan doen dat de actie bereidheid onder automobilisten altijd al zeer klein is geweest. De SBG kan er niks aan doen dat de media ten onrechte meent dat hun activiteiten de nieuwsdrempel niet haalt. Zo ben ik er bijvoorbeeld zelf getuige van geweest dat de grijskenteken manifestatie op het Malieveld van veel grotere beduiding was dan de gelijktijdige demonstratie van de Koerden. Toch kreeg deze laatste van meneer Laroes van de NOS alle aandacht en het grijze kenteken in het geheel niet.

Op een enkele krant na negeert de media ten onrechte het grijze kenteken! Je zal het wel weer om te lachen vinden maar ik ervaar het als een complot en dat vind ik om te janken. Weet jij veel hoeveel moeite ik heb gedaan om persberichten geplaatst te krijgen? Alle grote landelijke dagbladen heb ik meerdere keren per e-mail en telefonisch om aandacht voor het grijze kenteken gevraagd......ach waar ben ik eigenlijk mee bezig jij legt dat toch weer uit zoals het je het beste uitkomt. Je wil gewoon niet weten hoe het werkelijk zit, jij hebt simpelweg een hoogst merkwaardig probleem met de SBG en grijpt alles aan om ze te diskwalifiseren. De inspanningen van het bestuur en de aangesloten gedupeerde particuliere grijskenteken eigenaren doe je daar groot onrecht mee aan. Maar dat maakt jou allemaal niks uit, dat is juist je bedoeling.....
Spilt Milk.

Gast

maar ik ervaar het als een complot
Inderdaad om te lachen. Alsof jullie zoveel in de melk te brokkelen hebben [spilt milk?!], alsof jullie een belangrijke groep zijn in de Nederlandse economie in het algemeen en als belastingbetaler in het bijzonder. Gewoon lachwekkend.

Overigens heb ik niet zo'n probleem met jullie maar heb een duidelijk andere mening. Ik heb bovendien geen enkel belang bij mijn mening, niet geldelijk, politiek of anderzins.

Gast

Je reageert weer zoals verwacht met leedvermaak. In dat opzicht ben je heel betrouwbaar.

Als je geen belang hebt bij je mening waarom heb je hem dan??
Dat vind ik nu weer lachwekkend. :lol: Wil je soms graag belangrijk gevonden worden?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Het jarenlange misbruik van het grijze kenteken wordt eindelijk aangepakt en rechtgetrokken zoals het al jaren geleden had moeten zijn. Wil je een auto rijden? Prima, maar dan betaal je ook de volledige kosten en kruip je er niet onderuit door dit soort gedoogbeleid.

Afschaffen die boel en wel per onmiddelijk, overgangsmaatregelen zijn volkomen overbodig.

Gast

Autorijden, nee..... alleen al het bezit van een auto is in Nederland veel te duur. De heffingsgrondslag van autobelastingen wordt al decenia lang voor andere (algemene) zaken door de overheid misbruikt. Als er één voorbeeld van oneigenlijke belastingen is dan zijn het de meeste autobelastingen en heffingen wel. De BPM heffing is volgens de Europese richtlijnen zelfs illegaal!

Waarom moet de automobilist altijd weer opdraaien voor onkosten in de samenleving die niets met autorijden te maken hebben? Het particuliere grijskenteken was geen gedoogde goedkope mobiliteits oplossing, het was een wettelijk legale oplossing voor het, door veel te veel automobilisten, ten onrechte getolereerde veel te dure gele kenteken.

Gast

alleen al het bezit van een auto is in Nederland veel te duur
Helemaal eens. Ook met meerendeel van je verdere relaas, echter heeft grijs in principe niets te maken met geel, dus die vergelijking gaat niet op.
Komt het er dan op neer dat als er daadwerkelijk kilometerheffing komt we een eerlijke en voor iedereen gelijke betalingsmethode hebben?

Gast

Komt het er dan op neer dat als er daadwerkelijk kilometerheffing komt we een eerlijke en voor iedereen gelijke betalingsmethode hebben?

In principe wel ja. Maar ik heb er geen enkel vertrouwen in dat dit 'eerlijk' zal worden geregeld. De geschiedenis heeft geleerd dat nieuwe belastinguitvindingen de kosten voor de burger - vaak via een omweg - alleen maar verhogen. De fiscus heeft bij het huidige overheids beleid nu eenmaal een zekere en vooral constante en hoge belasting input nodig. De geschiedenis heeft ook geleerd dat de automobilist daar graag ten onrechte voor als melkkoe wordt misbruikt.

In feite is er toch allang sprake van een kilometerheffing vanwege de absurd hoge accijns op autobrandstof. Met allerhande overbodige nieuwe infrastructuur, zoals tolpoortjes en/of electronische registratie apparatuur, worden de mobiliteitskosten alleen maar hoger.

jan met niet grijs

Ongelezen bericht door jan met niet grijs »

Wat gebeurt er nu, als 2 mensen hun grijze massa laten werken.
Dan heb je een Vereniging.

Kost € 11,25 bij kvk
Je neemt een BTWnr bij de belasting.

Je neemt € 10,25 mee naar postkantoor

Je zegt: Deze auto (grijs) verkoop ik aan Vereniging.

Je zet hem op de balans van de vereniging
Je bent samen met je vrouw : Voorzitter / Penning meester dus ook eigenaar van de vereniging............. en je leent de auto van de vereniging.........------>>>>> onderneming......????? laag tarief ?????

Gast

jan met niet grijs
Werkt niet je moet 1224 uur per jaar een eigen zaak hebben om voor aftrek bpm en grijs kenteken in aanmerking te komen.. en de bedrijfsoto moet ook daadwerkelijk gerelateerd zijn aan het beroep welke je uitoefent.

Zelfde regels gelden voor een vereniging.

Gesloten