LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAO Fraude

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Durango

Re: WAO Fraude

Ongelezen bericht door Durango »

inxsnl

Geplaatst op 27 Mei 2005 15:41 door inxsnl

--------------------------------------------------------------------------------

Sorry
Maar er was toch sprake van mishandeling middels een vleesmes.
Dit is de eerste stap doe daar aangifte van en de rest komt aan het rollen normaalgesproken .
Mishandeling van zijn dochter van haar 9de tot 16de. Zij is ook op 16 jarige leeftijd gaan samenwonen daardoor. Zij is nu 38. Nogsteeds wodt zij door de vader lastiggevalen bedreigd etc. etc.

De aangifte voor het toebrengenvan zwaar lichamelijk letsel is meneer reeds voor veroordeeld. Helaas voorwaardelijk met drie jaar proeftijd.

Binnenkort moet hij voor de andere strafbare zaken (stalking/bedreiging/vernieling) voorkomen en zal waarschijnlijk hij weer schuldig worden bevonden.

De uitkeringsfraude (en daarmee ook samenhangend valsheid in geschrifte) kun je blijkbaar nergens fatsoenlijk aangifte van doen.

En als ik van et minimale uitga 2000 euro in de maand a 20 jaar maakt een bedrag van 24.000 x 20 = 480.000 euro. Hoezo niet interessant? Hoezo is dat goed te praten.

Om het geheel nog aan te vullen ik ken mijn vriendin nu sedert 3.5 jaar en heb ruim een jaar niet geweten dat hij in de wao zat omdat hij altijd aan het werk in de kennel/pension en met trimmen bezig was.

Toen ik dat wist heb ik hem daar ook mee geconfronteerd en dat is nooit goed gevallen. Daarna zijn de probelemen begonnen met het bedreigen en dat is dan weer uitgelopen naar de actie met het mes.

Heel lang verhaal samengevat maar om de ongelovige ook iets duidelijk te maken.

Hier laat ik het bij, vindt het wel best...Jullie werken maar lekker voor de profiteurs maar geef dan jezelf de schuld van alle economische toestanden.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik ga u maar aanvaller noemen .
Ik heb het wel goed gelezen.
Edoch u niet .
Dit is te serieus ik ga hier niet met mijn stalker in discussie.
groet Tim

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

oei, Tim begint nu ook al paranoia te worden.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Durango ik kan alleen maar zeggen dat ik veel respect voor je heb en dat ik serieus hoop dat alles in orde komt.

Zoveel onrecht heeft niemand verdiend en profiteurs zoals je schoonvader zouden opgepakt moeten worden en tot de laatste cent alles terugbetalen.

Gast

Dilbert, je weet niet eens wat er aan de hand is.
Je hoort het slechts van een kant en dan nog van iemand met zeer veel rancune tegenover de andere persoon.

Gast

En volgens de regels dienen ook anonieme tips behandeld te worden Gast...hoezo werk je bij Soza tjonge.
Anoniemen meldingen worden NIET door welke SOZA dan ook in NL als waarheid aangezien.

Het is al LAF als je een verklikker bent, nog laffer als je dat anoniem doet.

U verklaard zelf dat u een bepaalde vorm van Wrok voelt tov van uw schone familie. Daarmee bent u GEEN betrouwbare bron.

Om ff een paralel in de rechtspraak te trekken u serieus nemen als aangever van fraude is het Zelfde als Geert laten getuigen dat mogammet B schulig is. Daar zit zoveel haat nijd en wrok achter dat je hem als getuige niet kan gebruiken.

ardes

Ongelezen bericht door ardes »

Er zijn ook WAO ers die bv. gedeeltelijk afgekeurt zijn bv. 30 % deze mogen 70 % werken ik vraag mij af hoe je weet dat deze man/vrouw
afgekeurt is en voor hoeveel is wat je weet wel waar ?maar verwacht je dat je een briefje als bedankje,of een bos bloemen krijgt of dat ze je zouden vertellen waar ze mee bezig zijn.
er zijn heel wat mensen welke aangifte doen uit wraak of eigen belang
en als opsporingsdiensten op zo,n aangifte zouden reageren dan zijn
ze medeplichtig en zou het bewijs voor wat u constateerd wel eens
een onrechtmatige daad kunnen zijn,rechters zijn hier niet zo blij mee.
het zou zelfs wel eens zo kunnen zijn dat om deze reden hier niets
mee gedaan word,ik noem maar een voorbeeld.
maar wat dacht je van vrijwilligerswerk,dat mag ook gewoon.
maar als je echt absoluut maar allerlei instantie,s wilt informeren dan
moet je jezelf eens afvragen van waarom wil ik dit.dan heb je toch
ergens een haatgevoel jegens deze man/vrouw,vertel mij eens waarom?

pluisje

Ongelezen bericht door pluisje »

iemand verlinken of aan brengen is wel het laagste wat je kunt doen,dan moet je je echt afvragen waar je mee bezig bent...
als iemand tegen de lamp moet lopen loopt die er wel tegen aan..

ik ben ook aangebracht en wat een pech met mij was niets mis,maar omdat de woning op mijn naam staat dachten mensen in de buurt dat ik samen hokten,,maar helaas voor hun ben al 30 jaar getrouwd heb een volledige baan maar helaas wel een man die ernstig ziek is...... :cry:

dus denk goed na voor je zulke stomme dingen doet :wink:

Gast

Alle werkende lopen te klagen dat ze hun eigen blauw
moeten betalen aan de sociale lasten en dat moeten ze ook,
en als er dan door mensen MISBRUIK gemaakt worden van
die sociale lasten mogen ze dus niet verlinkt worden.
Nou als iedereen verlinkt wordt die momenteel misbruik
maakt dan kunnen alle premies met zeker 10 % omlaag.
Je geeft het zelf al aan als je niets te verbergen hebt kan je
ook niets gebeuren.

Gast

Simpel,
Indien u dit alles kunt bewijzen moet u aangite doen bij de uitkeringsinstantie en de belastingdienst het liefst met een aangetekend schrijven.
Het zal dan wel even duren ,omdat deze instanties dan zelfstandig de tip natrekken,maar binnen 1jaar wordt hij gepakt.

Gast

Alle werkende lopen te klagen dat ze hun eigen blauw
moeten betalen aan de sociale lasten en dat moeten ze ook,
en als er dan door mensen MISBRUIK gemaakt worden van
die sociale lasten mogen ze dus niet verlinkt worden.
Nou als iedereen verlinkt wordt die momenteel misbruik
maakt dan kunnen alle premies met zeker 10 % omlaag.
Je geeft het zelf al aan als je niets te verbergen hebt kan je
ook niets gebeuren.
Fraude moet worden aangepakt.
Maar bij dit verhaal is het gewoon een personlijke haat tegen een (aangetrouwd) familielid die alleen zijn kant van het verhaal verteld.

En ach , hoeveel bouwvakkers en ander werklui klussen er niet zwart bij.

Durango

Ongelezen bericht door Durango »

Gast ik hoop dat jij eens in de situatie terect komt dat je inde WAO terect komt....maar dat jij ondanks dat je dan ect wat zou mankeren toch aan het werk gestuurd wordt...omdat het geld ten onrechte aan profiteurs wordt uitgekeerd..dat zou precies zijn waar jij recht op hebt....op niets meer en niets minder...dat is jou keuze...

En tja dat je straks tot je 70e kan doorwerken...who cares...jij niet..jij leeft in een beperkt wereldje waarin jij zielig en anoniem commetaar levert...verders heb je totaal geen functie hier op deze planeet...gelukkig maar ook...

Gast

Hallo

Even wat rechtzetten.
Al ben je 30% afgekeurd dan mag je de volle100% gaan werken.
W.A.O. is gebaseerd op inkomsten verlies.

Dilbert29

Ik had in het geval van Durango exact hetzelfde gedaan. Fraudeurs moeten aangepakt worden en als iedereen zijn mond maar houd en ja en amen zegt veranderd er niets in dit land.

Dan ben ik maar laag en gemeen, ik heb wel mijn burgerplicht gedaan.

Gast

Hij doet dit op basis van een persoonlijk conflict met de beschuldigde in deze.
Zonder ook maar aan te kunnen tonen dat deze meneer daadwerkelijk op een niet correcte manier aan geld komt.
En dat zou jij dus ook doen, Dilbert? :shock:

Dilbert29

Ja in zijn geval zou ik dat doen ja. Hij heeft ook nergens gezegd dat hij het wel of niet bewijzen kan. Hij heeft alleen zijn vermoedens kenbaar gemaakt en dan is het anderen om de bewijzen te zoeken.

Ook neem ik aan dat je je eigen schoonvader kent en dat zijn dochter ook het een en ander kan vertellen/bevestigen.

Gast

Mwah, ik denk niet dat hij echt contact met zijn schoonvader heeft en dus doet hij dit puur uit wraak.
En nee, hij mag dus niet bij alleen vermoedens dit aangeven en dan andere bewijzen laten zoeken.
Hij mag pas wanneer hij zelf keiharde bewijzen heeft dit aangeven, zodat er iets meegedaan kan worden.
Dat blijkt hij echter niet te hebben en dus doet hij dit puur uit rancune, omdat meneertje blijkbaar zijn zin niet krijgt.

Gesloten