Pagina 3 van 4

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 16 feb 2006 21:45
door fabrikantje
Om misschien nog wat verwarring weg te halen:
In 1e instantie is voor garantieclaims de verkopende partij aansprakelijk(in dit geval HK)
In deze branche is het echter zo dat de fabrikant deze verantwoordelijkheid naar zich toetrekt. Totaal niet vreemd dus deze situatie en is bij elke andere keukenzaak hetzelfde. Er zijn enkele uitzonderingen van ondernemers die een vaste monteur in dienst hebben en in het kader van service bij u komen kijken als er aanwijzingen zijn dat dit opgelost kan worden zonder specifieke kennis van het apparaat in kwestie en het dus gaat om algemene zaken of wanneer het gaat om een klachtomschrijving waarbij de verkopende partij twijfelt of het apparaat in gebreke s of dat het te wijten is aan de installatiewijze.
Of u wel of niet prettig word gewezen op deze afhandeling is uiteraard verschillend per verkoper.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 27 feb 2006 13:47
door schumy1976
wij hebben afgelopen weekend ook een keuken gekocht bij Henry's Kitchen en zijn erg netjes en goed geholpen...
nu lees ik hier alle reakties en ben toch wel erg geschrokken van sommige dingen die ik lees,
zo zijn wij accoord gegaan met een aanbetaling maar nu lees ik dat dat helemaal niet hoeft sterker nog, dat het niet verstandig is..

nu weet ik niet meer wat ik moet doen, ze bellen en hier onderuit zien te komen of zijn hier mensen die daadwerkelijk een keuken daar hebben gekocht (met aanbetaling) en zijn die daar tevreden over...

ik ben zo bang voor mijn spaarcentjes, svp graag jullie eerlijke mening hierover...

bedankt en groetjes Schumy1976

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 27 feb 2006 18:36
door Mr.P
Gewoon de keukenlevering afwachten, bij HK moet u geloof ik 10 dagen tevoren betaald hebben. Niet om uw centjes in te pikken maar om de administratie gelegenheid te geven de betaling te controleren en de keuken vrij te geven.

Problemen? Zorg dat u bij de oplevering van de keuken bent, loop samen met de monteur de keuken na en vermeld eventuele gebreken op het serviceformulier.

Tip. Lees volgende keer bij een grote aankoop de kleine letterjes of vraag naar de betalingsvoorwaarden.
Veel plezier met de keuken.

Mr.P.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 27 feb 2006 20:24
door 16again
Henry's kitchen is bij CBW aangesloten, dus CBW voorwaarden zijn van kracht.
Dit betekent:
maximaal 15% aanbetaling vooraf
restant betaling bij oplevering, en dus niet 10 dagen tevoren!

Als hier op de bon van afgeweken is (meer of eerder aanbetalen) dan kun je succesvol bezwaar maken tegen die betalingscondities. (geef aan het bij geschillencommissie voor te leggen)

Mr P: Ik zie niet in waarom HK de "administratie" niet, conform CBW voorwaarden, na oplevering kan afhandelen.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 27 feb 2006 20:37
door layla
Ik heb ook een keuken gekocht bij Henry's Kitchen, die voorwaarde van 15% aan betaling was niets over verteld bij de aankoop, dit stond in de leveringsvoorwaarden die ik later meekreeg. In de voorwaarden van CBW staat dat de leverancier maximaal 15% aanbetaling MAG vragen, er staat nergens dat het verplicht is. Dus ik heb HK gebeld en toen hoefde ik geen aanbetaling te doen. Ik heb wel het volledige bedrag van de keuken (excl. de montagekosten) 10 dagen voor levering overgemaakt. De montage kosten heb ik betaald na oplevering van de keuken. De keuken is keurig gemonteerd en aangesloten door het montagebedrijf. Een dag later merkte ik bij het schoonmaken van de keuken dat er een heel klein schilfertje glas van de ovendeur was afgesprongen. Ik heb gebeld naar HK en dezelfde week kwam er een monteur van de fabrikant van de oven de deur omruilen. Ik ben dus zeer tevreden over het eindresultaat!

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 27 feb 2006 22:20
door Mr.P
Ik wil niet zeggen dat HK van de regels (CBW) mag afwijken, maar dat er meer tijd tussen zit voordat de administratie de betaling heeft gecontroleerd en dit heeft doorgegeven aan de afdeling logistiek.

Mr.P.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 28 feb 2006 07:29
door 16again
Ook in Mr P. laatste reactie proef ik dat wordt uitgegaan van gehele vooruitbetaling voor aflevering.
Dat is strijdig met huidige CBW regels. Volgens CBW regels: contante (al dan niet electronisch) betaling bij aflevering.

Bij gehele vooruitbetaling loopt de consument het risico om het totale aankoopbedrag kwijt te raken als de winkel failliet gaat. Klanten van Horn en Verkerk weten hier over mee te praten. Ook bij onvolledige / te late levering of bij gebreken staat de klant sterker als nog niet volledig betaald is.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 01 mar 2006 11:08
door schumy1976
ik heb zoals Layla al aangaf Henry's kitchen gebeld en gezegd dat
ik me niet zo prettig voelde bij die aanbetaling van 25% aangezien CBW maar 15% vergoed, dus hebben we het verlaagd naar 15% (ik had al getekend bij hun voor ok )
ook heb ik met hun afgesproken dat ik het restant bedrag pas de dag voor levering of de dag van levering per telefonische overboeking naar hun overmaak....

al met al ben ik tevreden over de makkelijk manier waarop dit allemaal gewijzigd kon worden terwijl ik toch al overal voor getekend had en dit volgens CBW ook rechtgeldig is...

ik hoop dat de rest van de samenwerking met HK ook zo soepel verloopt..

groeten Schumy1976

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 03 mar 2006 03:21
door mar53
E Wolters is nog syeeds erg overspannen.

Sterkte E.

Even voor de duidelijkheid, ik werk niet bij de DMG

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 28 jun 2006 17:57
door dorpel60
Nooit een groter stel nietdeugers en onbenullen bij elkaar getroffen, gestoken in scherpe pakken en koksmutsen.
Gesjeesde verkopers die hun target moeten halen over de rug van de consument die denkt dat hij goed wordt geholpen. Kan ook niet anders: HENRY is niemand anders dan de failliete xxxx xxxx: verstand nul, zakelijk inzicht waarbij de klant slachtoffer is: 100%. Je betaalt veel te veel voor een B-keuken. Blijf uit de klauwen van deze wolven in schaapskleren.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 29 jun 2006 12:41
door DLi
........

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 29 jun 2006 14:09
door dorpel60
Dli is zeker ook in dienst bij de HENRY's nietdeugers. Motiveer eens precies uw zg. verweer. Zeker doorgestudeerd aan de henry-academie en afgestudeerd in bedrog en branie (blazer-blauw past bij jou).

WAARSCHUWING: NOOITKOPEN BIJ HENRY'S KITCHEN:
DE KOOPBON INVULLEN IS DAAR HET BELANGRIJKSTE, DAARNA KUN JE TELEFOONNUMMER 0168-386026 BELLEN MET ALLERLEI NETTE RECEPTIONISTES EN ONBENULLIGE "TECHNISCHE MENSEN", MAAR EEN ANTWOORD IS ER NIET OF ZE ZIJN AL MET VAKANTIE OF NAAR HUIS. WAARDELOOS

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 29 jun 2006 21:32
door capujohn
Toen wij net onze keuken bij Henry´s Kitchens hadden besteld, kwamen wij op dit forum terecht. Ook wij schrokken van de berichten op dit forum. Gelukkig kunnen wij melden dat onze keuken momenteel werkelijk prachtig in ons huis staat! Het advies dat wij van de verkoper-adviseur kregen heeft goed uitgepakt, en ook de telefonische contacten zijn prima verlopen. Zorg er wel voor, dat je een vast contactpersoon hebt binnen H.K., dan verloopt de communicatie gemakkelijker. Er ontbrak trouwens wel een klein onderdeel van de afzuigkap, maar dat is vlot nageleverd en geinstalleerd door een monteur. Al met al kun je het dus ook gewoon goed treffen!!!

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 30 jun 2006 02:12
door djenie
ook ik heb bij henry een keuken gekocht, levering gaat in het najaar plaatsvinden en tot nu toe kan ik geen problemen opnoemen, ik kreeg een ontwerp geheel naar mijn smaak voor een redelijke prijs veel goede tips die bij andere zaken ontbraken, afspraken lopen soepel dus.. Ik had 4 andere zaken bezocht zowel DMG als kleine bedrijven en heb voor henry gekozen omdat zij het mooiste ontwerp bedachten voor de beste prijs. Dit wordt mijn vierde keuken en ik ben zeker wel door schade en schande wijs geworden. De manier van verkopen is inderdaad anders als bij andere zaken maar omdat ik al wist wat voor apparatuur ik wilde en welk kostenplaatje hieraan vast zat had ik al een richtprijs (voorwerk op internet gedaan) waaraan ik geen concessies heb gedaan. Ik vond en vind hun showroom bijzonder inspirerend en trof een verkoper die ervaring had met koken en oog voor details en uiteraard het verkopen is een spel, jij wil iets en zij ook. Ik heb jaren in de commerciele handel gezeten voordat ik verpleegkundige (psychiatrie) werd en weet wel hoe t werkt, ik heb genoten van dit spel zonder mijn belangen uit het oog te verliezen. Een kleine leverancier is geen garantie voor succes, mijn zus vond henrys kitchen te duur en heeft elders bij een kleine keukenleverancier (het schouw) voor 1500 euro minder een soortgelijke keuken gekocht, dit leek leuk alleen is de keuken in feb. geplaatst en helaas nu nog steeds een soapserie, kasten op maat waren niet op maat, apparatuur ontbrak, blad (composiet)beschadigd, ga zo maar door, de keuken is nog niet af. ik zal in dit forum mijn bevindingen melden met henry's

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 30 jun 2006 08:13
door DLi
....

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 30 jun 2006 11:43
door keukenspecialist
Ik heb jaren in de commerciele handel gezeten voordat ik verpleegkundige (psychiatrie) werd en weet wel hoe t werkt,
Gelukkig weet jij wel hoe het werkt. Ik zou gaan solliciteren bij xxx en zijn compaantje (of hulpje, net hoe jij het wilt lezen) xxx, want ze zijn een nieuwe formule aan het opzetten genaamd Keukendepot.

En wellicht kom jij in jouw vakgebied wel keukenkopers tegen, die ook weten hoe het werkt. Als jij daadwerkelijk weet hoe het werkt, dan heb koop jij je keuken niet bij Henry's Kitchens.

Succes

KS

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 30 jun 2006 12:18
door marjaaa
Ook ik ben een gedupeerde van de service van henrys kitchens.
Dat er iets niet goed gaat daar aan toe maar de service bij dit bedrijf is bar slecht. In het verkooptraject ging alles goed totdat er gemonteerd ging worden.De Montage was werkelijk vreselijk slecht. Na veel telefoontjes met de service en met de winkel blijkt dat veel medewerkers weglopen bij dit bedrijf. Ik ben al maanden bezig mijn keuken af te krijgen.
Misschien is het goed dat de eigenaar xxxx eens wat anders gaat doen aangezien zelfs zijn eigen medewerkers deze man afvallen.
Ik heb ook ontdekt dat Baby Things ook een bedrijf van xxxx al eerrder falliet is gegaan.
Ik hou mijn hart vast of mijn keuken nog goed komt.

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 18 aug 2006 01:49
door kampioentje
Beste keukenspecialist je bent niet helemaal up to date.
Leentvaar is sinds mei al weg en gaat niets beginnen met xxxx. En dit heeft zover ik weet niets met een financiering te maken, die hebben ze beide niet nodig denk ik.
Een andere directeur van het hoofdkantoor xxxx xxxx is ook al weg heb ik begrepen.
Ook zijn er al vele verkopers vertrokken de laatste tijd.
Het gaat goed daar????

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 21 aug 2006 09:42
door keukenspecialist
Dank je wel voor de update.

KS

Re: henry's kitchen

Geplaatst: 20 sep 2006 12:54
door maarten1
inderdaad is het grootste deel van de directie verdwenen.
dit is ook niet zo verwonderlijk. xxxx probeert zo snel mogelijk zoveel mogelijk keukens te verkopen maar vergeet dat service en goede monteurs ook belangrijk zijn. dit besteed hij allemaal uit aan externe bedrijven en ja dan krijg je problemen. ook in de verkoop is het grootste deel al weer weg. oud werknemers uit de dmg dachten hier goed te zitten maar dit was nog veel erger.
jammer dat het bedrijf hard op weg is de markt op deze manier kapot te maken want de klant is er de dupe van.
daar moeten de winkels toch van eten.