LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook bij Dexia werken MENSEN!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Henk.S

Re: Ook bij Dexia werken MENSEN!!!!

Ongelezen bericht door Henk.S »

Ik heb half 2001 gevraagd om het contract te beendigen, dat kon niet. Wat wel kon was dat ik de rest van de inleg in 1 keer betaalde. Dan zou ik niet meer geregistreerd staan bij bkr. Legio vond het raar dat het als lening werd gezien. Ook was mijn gezegt bij het aanvragen van het contract dat het totaal geen invloeden had op aanvragen van leningen of hypotheken. Nu zit ik in de wao ben er 600 euro per maand er op achter uit gegaan. Wat raar dat legio met 2 maten meet dat de een zijn contract wel stop kan zetten en de ander niet. Als ik mijn contract toen der tijd ook mocht stop zetten dan had ik nu niet in de **** gezeten. Ik kon toen geen hypotheek aan vragen mocht mijn contract niet opzeggen en als je dan weer hoort dat het bij anderen wel kon...... Voel je je echt goed belazerd.
Want nu zit ik eigenlijk met een rekening die ik niet kan betalen en als ik toen ook mijn contract had mogen op zeggen had ik nu geen verlies geleden van 28000 gulden.Is 12715.85 euro. Dus ga niet zeggen dat wij grote dollartekens in onze ogen hadden, Als je dus belazert word door instellingen als Legio, Labouchere, Aegon, Dexia, Diezelf het geld weg plukken bij mensen die totaal geen verstand hebben van beleggen, want dat moet je aan specailisten overlaten.Zo als vele van ons zo hebben gevoeld en wat erg is dat ze helemaal niks hebben onder nomen om de verliezen van de mensen te beperken. Maar ja ik ben de man met de pet de gewone boeren nederlander die gewoon aan alle kanten moet worden belazerd. En door de voorstellen die nu worden aangeboden nog verder worden uitgemolken. Nee laat Dexia samen met Aegon maar met een betere schikking komen.Zodat de man met de pet weer normaal kan door leven.

mvrg.
Henk.S

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Beste Henk,

Precies. In mijn geval is het zo dat ik ook in dezelfde valkuil ben gevallen maar dat ik, sinds ik weet dat ik zo genadeloos door de Dexia-heren (als rechtsopvolgers van Legio) ben belazerd, mij flink ben gaan verdiepen in hoe één en ander nou eenmaal werkt en daar vervolgens alleen maar nog chagrijniger van wordt want als de SLV één punt heeft wat ze naar mijn mening behoorlijk hard kunnen maken bij de rechter, dan is dat wel het feit dat Legio / Dexia haar slachtoffers heeft MISLEID. Het werd allemaal voorgespiegeld alsof we blij mochten zijn dat we klant bij ze mochten worden maar vanaf dag 1 dat ik getekend had, dacht Legio al "Hop, weer een *** erbij die straks zich blauw kan betalen". Tegenvallende koersen of niet, men wist allang dat de voorgespiegelde rendementen nooit en te nimmer zouden kùnnen worden gehaald met deze constructie.

Ik ben het op bepaalde punten ook absoluut oneens met Mark maar het bevechten van zijn benadering stel ik nog even uit. Omdat ook ik heb geprobeerd mijn contract met Legio tussentijds (enkele dagen na die 11e septemeber) heb geprobeerd te beëindigen, ben ik heel benieuwd welke druk er dan gezet moest worden om de heren daar zover te krijgen dat ze het ook daadwerkelijk hadden gedaan.

Ik heb letterlijk aan ze gevraagd "wat schieten jullie er nou mee op om mijn aandelen nu niet te verkopen (want de oplichterij had ik toen nog niet door) en waarom hebben ze uberhaupt nog niet verkocht ?? Het enige antwoord wat ik kreeg was "contract is contract, meneer" en verder konden er geen woorden aan worden gemaakt.

Jammer in dat kader dat Mark hier nog niet op heeft gereageerd en bij Wouter ben ik ook wel benieuwd naar de uitkomst. Of is dit gewoon grootspraak van deze heren ?

J.W.

mark

Ongelezen bericht door mark »

jan willem,

ik had destijds de originele aandelenleaseplannen,zaten geen optie's aan vast of winstverdiedubbelaars etc..
er werd puur met geleend geld aandelen abn,for,ing en agn gekocht
afgesloten in 1996
vervolgens kreeg je die stijgingen,en de crash in 1998,vond ik toen goed instapmoment,dus had in 1998 oktober weer contracten(abn,ing,for en ah) erbij genomen.

in 2000 had ik per contract(die van 1996)zo'n 35.000 winst,en ik wilde die incasseren,
ik dus eerst bellen......afgewezen(want,ging niet etc..)
brief geschreven...afgewezen
ondertussen op beleggersforum gelezen dat iemand anders wel tussentijds had beeindigd,dus weer gebeld,en deze keer gezegd,dat ik geen geld meer had om de maandelijkse betalingen te voldoen,
en,indien mijn contracten uit 1996 beeindigd zouden worden,ik wel geld had om maandelijkse premie's van nieuwe contracten te betalen

m.a.w.gewoon gezegd,dat ik niet meer zou betalen indien geen beeindiging,dus gingen ze overstag,ik mocht mijn contracten beeindigen onder de voorwaarde,dat ik van de winst meteen alle resttermijnen van de contracten 1998 zou voldoen,
dat heb ik gedaan,de contracten uit 1998 heb ik 2002 april ofzo beeindigd,ook tussentijds dus,maar dat was toen net legio in opspraak begon te komen,dat ging makkelijker,kreeg zelfs helft vooruitbetaalde termijnen terug ,eigenlijk geen enkel probleem toen,vroeg om een proforma berekening en paar dagen later afgehandeld.

maar ik had leasecontracten puur op aandelenbasis,wellicht dat met optieconstructie's moeilijker te beeindigen viel.

maar,als iemand belde of schreef voor beeindiging was standaard antwoord.......nee
althans,dat heb ik begrepen

waar ik overigens benieuwd naar ben,dat aanbod van dexia ,die calls op de index,is daar al iets concreets van bekend...ik bedoel dus,wat voor uitoefenprijs en welke uitoefeningsdatum ?

ik kan me overigens heel goed voorstellen,dat, indien je de boel ziet kelderen,en je wilt de contracten sluiten en dat dat tegengewerkt word,je dan goed pissig bent

mark

Ongelezen bericht door mark »

jan willem,

vergat nog te vermelden,dat ik wel een boete moest betalen buiten dat volstorten resterende termijnen 1998
uit mijn hoofd weet ik dat niet meer,maar zal ongeveer de helft zijn van de termijnen,die de contracten uit 1996 nog moesten lopen

bram,

ik kan er ook niet tegen als ik belazerd word,en nogmaals,die mensen die belazerd zijn moeten gecompenseerd worden,maar zou bij god niet weten hoe je die moet schiften van diegenen die precies wisten waar ze voor tekenden.

en die,zullen er ook genoeg zijn,
sterker nog,als diegenen die wel wisten wat voor risico ze liepen nu dexia niet zouden aanklagen,maar enkle de mensen die van goeder trouw waren en erin geluld zijn,
dan had die claim heel wat meer kans van slagen

JoopB

Ongelezen bericht door JoopB »

Ik als absolute leek op financieel gebied dacht dat die jongens van Legio verstand van beleggen hadden en dat mooi in een produkt gegoten hadden zodat de kleine man ook eens wat kon doen op de beurs. Foutje.

Ik kan me dan ook niet voorstellen dat beleggers met verstand van beleggingszaken niet tussen de regels door hebben gelezen.
Als zij dat al niet konden, waarom word de kleine man dan steeds verweten dat hij/zij dollartekens zag?

Dat er bij Dexia gewone mensen werken geloof ik direct, en dat velen bij Dexia er niet eens iets mee te maken hebben of hebben gehad geloof ik ook direct.

Maar dat zelfs Dexia niets wist van de leaseproducten van Legio/Aegon/La Bouchere geloof ik absoluut niet, Dexia zag zelf de dollartekens en gaat nu hopelijk op zijn bek.

Jammer dan, maar als ik bij navragen nog steeds belazerd word en mijn vragen worden afgedaan als zwartkijkerij (en zie daar ik had gelijk) dan wordt ik toch ook belazerd?? Of niet soms. Zelfs nu worden we nog belazerd omdat brieven en bezwaarschriften worden afgedaan met"in verband.......kunnen wij u niet antwoorden....... tzt op terug gaan komen.
Jammer voor Dexiamedewerkers die door de kromme praktijken van Dexia misschien werkeloos worden. Vele gedupeerden zijn wel meer kwijt dan dat.
JoopB

Guus Geluk

Ongelezen bericht door Guus Geluk »

Tjonge jonge, het lijkt hier wel een kleuterschool. De een klaagt en zeurt nog harder als een ander. Een eigen mening wordt hier zelden vertoond en al helemaal niet toegelaten. Want dat heb je de hele 'klas' tegen je. Antoinette, voor televisie vind ik je niet geschikt en kleuterleidster is duidelijk ook niet je roeping. Tros, waar is de objectiviteit gebleven?

Guus Geluk

Tjonge jonge, het lijkt hier wel een kleuterschool. De een klaagt en zeurt nog harder als een ander. Een eigen mening wordt hier zelden vertoond en al helemaal niet toegelaten. Want dat heb je de hele 'klas' tegen je. Antoinette, voor televisie vind ik je niet geschikt en kleuterleidster is duidelijk ook niet je roeping. Tros, waar is de objectiviteit gebleven?

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Lees eens wat anders dan de Donald Duck zou ik zeggen.

Guus Geluk

Maarten,

Ik kan je de Donald Duck van harte aanbevelen. Waarschijnlijk word je daar gelukkiger van dan van deze schijnvertoning.

Veel leesplezier in 2003!

jan

Ongelezen bericht door jan »

6 weken geleden een verzoek gedaan voor kopie contract
4 weken hetzelfde aangetekend niets gehoord werkt men wel bij dexia?

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Nee, ze zijn hier aan het posten... ;) (zie Guus G.)

De D is van dieven en oplichters;
De E is van effectieve misleiding;
De X is van xie nix, khoor nix, kdoe nix;
De I is van incasseren;
De A is van afschepen, afhouden en afschuiven.

Guus Geluk

Dit bedoel ik dus Paula. Een andere mening en je hebt gelijk het forum tegen je. Flauw hoor!! Wordt het niet eens dat dat je die roze bril afzet?

Paula

Ja, wat wil je nou, Guus...?

Je schrijft zelf: "De een klaagt en zeurt nog harder als een ander." Wat zou jij doen als je flink in de financiële problemen zit...? Blijf je dan ook altijd beleefd of mag je ook eens je hart luchten...? We hebben het hier niet over de aanschaf van te krappe schoenen.

Bovendien vind ik je naam Guus Geluk nogal provocerend.

Snap je...?

Kareltje

Ongelezen bericht door Kareltje »

Hoorde ik daarnet niet op de radio dat wij toch gelijk hebben gekregen? Nou Hans ik heb jou geloof ik niks meer te melden, JOEPIE DE POEPIE

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Guus,

Volgens mij was deze discussie halverwege juist omgebogen van een onvriendelijke naar een open discussie omdat naar mijn mening de bijdragen van JoopB, Mark, Wouter, Bram, Henk S., Renee en mijn eigen persoontje juist elkaar de ruimte laten. Zeker Mark en ik verschillen van opvatting maar er is wel onderling respect.

Wat dat aangaat sluit ik me aan mij Paula, in die zin dat ik me afvraag waar je nu eigenlijk naartoe wil ? Je hebt nog niks inhoudelijks gezegd, hoe kun je dan verwachten serieus te worden genomen door de andere forumleden ?

Zeg je wel iets inhoudelijks, dan ga ik graag met je in discussie. Heb je niets anders te melden dan kritiek op het forum, bewaar je bijdragen dan alsjeblieft idd voor de Donald Duck.

J.W.

Francis

Ongelezen bericht door Francis »

Beste Guus.

Heeft Oom Dagobert nog solide aandelen in de aanbieding voor Legio?
Bijvoorbeeld van de spekfabriek die vette winsten maakt, of van de kolenmijn die diamanten blijkt te bevatten.

Groetjes aan iedereen in Duckstad

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

HEBZUCHT?!
Wat is er nou zo erg aan dat wij aan onze financiele toekomst dachten? Bovendien te lui om het contract te lezen. Ik heb het wel degelijk gelezen en op advies van mijn financieel adviseur heb ik Legio destijds op een aantal punten gewezen waardoor het mogelijk zou zijn nog onder het contract uit te komen. NIET DUS. Een stelletje oplichters zijn het. Vraag je netjes iets aan iemand wordt je gewoon vals voorgelicht. Dus HEBZUCHT, ja HEBZUCHT bij LEGIO. Bedankt

Mr.t

Ongelezen bericht door Mr.t »

Om even te reageren op de eerste posting van dit onderwerp, als ik bij een baas werk, en ik zie dat mijn baas dingen doen die niet door de beugel kunnen, neem ik ontslag, en geen geouwehoer van " dat doe je toch niet " toch wel, trouwens, al twee keer gedaan. en ik voel me prettig waar ik nu werk. Een mens kan tegenwoordig alleen maar aan geld,geld,geld denken, okee, daar draait het ook om. maar als jij ziet dat de buurman een grotere auto heeft, dan ga jij je toch niet in alle bochten wringen om een NOG grotere auto te kopen, laat hem lekker. en complimenteer hem met zijn nieuwe aanwinst, en zeg dat jij vanavond biefstuk op het menu heb staan, want hij zal waarschijnlijk naar de patatzaak gaan......okeej ik draaf door.. l0l

LDJ

Ongelezen bericht door LDJ »

Dit leest al aardig als een romannetje.......
Sorry hoor, maar al die zielige verhalen doen me even niets. Volgens mij is er gewoon een produkt wat geen risico kent en waarbij je niet hoeft te beleggen of te lenen, het heet een spaarrekening. Al die mensen die een leasse produkt hebben gesloten zonder vooraf de contracten en de voorwaarden te hebben gelezen hebben in mijn ogen dus ook geen recht van klagen. Je had dan gezien dat je aandelen koopt en iedereen kan je vertellen dat deze niet alleen omhoog kunnen, maar ook omlaag (ook al beweert een zogenaamd financieel adviseur van niet). In deze slechte beurs periode gaat iedereen die niet actief handeld er op achteruit, waarom zouden de banken jullie dan terug moeten betalen? Als je de inleg in een solide beursfonds had gestopt (Robeco of zo) dan had je in 2002 ook 35% verloren. Ik denk dat Dexia en al die anderen dus redelijk sterk in hun schoenen staan als over een jaar of 10 de uiteindelijke uitspraak komt en ach... als deze negatief is zullen ze waarschijnlijk snel failliet zijn en zoals je weet valt er van een kale kip weinig te plukken.

Paula

Zeg LDJ, als je je verveelt ga dan niet hier posten.

Opties:

* sneeuwballen gooien;
* een bord met 'wak' erop in het zwakke ijs plaatsen;
* de deur dichtdoen aan de andere kant.

Met de groe(n)ten van Hak.

Gesloten