LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoger beroep/datum vernietiging/ verekenen oude contracten/
Re: Hoger beroep/datum vernietiging/ verekenen oude contracten/
Blijven Bromtol! Je bijdrage is in ieder geval voor mij meer dan interessant.
Laat ons het vervolg in juli in ieder geval weten.
Gogo
Laat ons het vervolg in juli in ieder geval weten.
Gogo
Op 7 juli zal Dexia waarschijnlijk de zogenaamde "memorie van grieven" nemen. Daarin staan de bezwaren van Dexia tegen het vonnis van de kantonrecht. Zes weken later mag ik weer reageren daarop.
Groet,
Groet,
-
http://www.zibb.nl/casus/woord.asp?artn ... peremptoir
http://www.zibb.nl/casus/woord/asp/artn ... 20grieven/
ach, ik snap er ook niets van, maar moet dat dan?
http://www.zibb.nl/casus/woord/asp/artn ... 20grieven/
ach, ik snap er ook niets van, maar moet dat dan?
Het is niet echt moeilijk. Dexia is in hoger beroep gegaan tegen het vonnis van de kantonrechter. Dexia heeft een zogenaamde appeldagvaarding uitgebracht en moet daarop aansluitend een memorie van grieven inbrengen waarin de bezwaren tegen het vonnis staan. Dexia heeft eerder een keer uitstel gevraagd en krijgt op 7 juli geen uitstel meer. Volgt er geen memorie van grieven op 7 juli dan eindigt de procedure en wordt het vonnis van de kantonrechter definitief. Volgt er wel een memorie van grieven, dan mag ik een memorie van antwoord nemen, waarin ik kan reageren op het processtuk van dexia. Komt er geen pleidooi o.i.d. dan kunnen de partijen om "arrest" vragen.
En dit is belangrijk.......
UP
UP
Deze zaak wordt nu, gegeven de schikking, des te belangrijker.
Wellicht komt er snel een arrest voordat de schikking is uitgewerkt. Kijken of er dan nog door 80% geaccepteerd wordt.
Wellicht komt er snel een arrest voordat de schikking is uitgewerkt. Kijken of er dan nog door 80% geaccepteerd wordt.
-
Ik hoop op een goede afloop voor jou en ons allemaal!
Up
Up
Op 5 april heeft Dexia een hoger beroep zaak verloren bij het Gerechtshof in Den Bosch.
De 3 maanden om in cassatie te gaan zijn voorbij en zij hebben het laten lopen.
In de 2 hoger beroep zaken waar op 5 juli een uitspraak over gedaan is, hebben ze niet eens de moeite genomen om te komen opdagen.
Ook dit hebben ze laten gaan en hebben deze zaken dan ook verloren bij het Gerechtshof in Den Bosch.
Ik heb het al vaker gezegd, Dexia wil geen hoger beroep uitspraken of in cassatie gaan bij de Hoge Raad.
Zij weten dat zij dit verliezen en proberen van alles om dit te voorkomen.
Trek je niets aan van die onzin verhalen van Dexia en die verraders van de stichtingen Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en VEB die waarschuwen voor jarenlange procedures en torenhoge kosten.
Onzin!
Ga naar een advocaat, overleg met hem om te stoppen met betalen en ga Dexia dagvaarden.
Wees voorzichtig als je toch akkoord wilt gaan met de schikking!
Als je tekent dan zie je tevens af van een (lopende) juridische procedure.
Laat je niet weer in de maling nemen door Dexia.
Denk 3 x na voor je een beslissing neemt en overweeg ook het alternatief om te gaan procederen.
Veel informatie is te vinden op www.platformaandelenlease.nl
Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease
De 3 maanden om in cassatie te gaan zijn voorbij en zij hebben het laten lopen.
In de 2 hoger beroep zaken waar op 5 juli een uitspraak over gedaan is, hebben ze niet eens de moeite genomen om te komen opdagen.
Ook dit hebben ze laten gaan en hebben deze zaken dan ook verloren bij het Gerechtshof in Den Bosch.
Ik heb het al vaker gezegd, Dexia wil geen hoger beroep uitspraken of in cassatie gaan bij de Hoge Raad.
Zij weten dat zij dit verliezen en proberen van alles om dit te voorkomen.
Trek je niets aan van die onzin verhalen van Dexia en die verraders van de stichtingen Leaseverlies, Eegalease, Consumentenbond en VEB die waarschuwen voor jarenlange procedures en torenhoge kosten.
Onzin!
Ga naar een advocaat, overleg met hem om te stoppen met betalen en ga Dexia dagvaarden.
Wees voorzichtig als je toch akkoord wilt gaan met de schikking!
Als je tekent dan zie je tevens af van een (lopende) juridische procedure.
Laat je niet weer in de maling nemen door Dexia.
Denk 3 x na voor je een beslissing neemt en overweeg ook het alternatief om te gaan procederen.
Veel informatie is te vinden op www.platformaandelenlease.nl
Groeten,
Piet
Stichting Platform Aandelen Lease
bromtol
Geplaatst op 23 Jun 2005 17:55 door bromtol
Deze zaak wordt nu, gegeven de schikking, des te belangrijker.
Woest heeft hierover ook als iets gezegd, maar naar mijn idee moeten we ons niet blindstaren op die getallen van de grote procenten.
Immers een aantal van 59.513 voor stemmers Leaseverliesis geen 80 % van het totaal maar slechts 62,47 % van het totaal aantal contribuanten die gevraagd zijn, Dus er zijn 37.54% tegenstemmers en bovendien nog van het totale aantal lease-beleggers maar een fractie,( de niet inzenders zeiden zeker geen Ja
en van de eegalease gedupeerden een aantal van 13.695 is slechts een percentage van 65,895 van de bij eegalaese aangeslotenen. en eveneens maar een gedeelte van het het grote totaal gedupeerden
Dus laat je niet misleiden door percentages die in een fout verband gebruikt worden. Slechts in het juiste verband zijn de percentages representatief voor een veel geringer aantal die mee doen aan het vernieuwde aanbod.
Bovendien ook zij die vooreerst een voorlopig Ja zeiden kunnen het definitieve aanbod nog afwijzen.
Dus geef de moed niet op, nog lang niet is de strijd gestreden.
Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 08 jul 2005 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bromtol, dit is klasse
Het duurt lang, we moeten met z'n allen op onze rechten staan, zodat we de finish toch nog kunnen verslaan
Ik hoop dat de kosten zijn te overzien, dit moet Dexia dan maar betalen in het hogere beroep, desnoods voor de Europese Rechtshof, ook al wordt het duur, Dexia wordt uiteindelijk het leven zuur.
Zuig hen nu maar uit

Het duurt lang, we moeten met z'n allen op onze rechten staan, zodat we de finish toch nog kunnen verslaan

Ik hoop dat de kosten zijn te overzien, dit moet Dexia dan maar betalen in het hogere beroep, desnoods voor de Europese Rechtshof, ook al wordt het duur, Dexia wordt uiteindelijk het leven zuur.
Zuig hen nu maar uit

Bromtol, prachtig nieuws, voor jou en voor ons allemaal. Dexia heeft 'de memorie van grieven' niet genomen, zoals dat in juridische termen heet. Dexia zal onze grieven nog lange tijd memoreren.
Gefeliciteerd!
Woest
Gefeliciteerd!

Woest
Inmiddels heb ik de memorie van grieven ontvangen. Op 18 augustus kan namens mij de memorie van antwoord genomen worden. Het concept ligt al klaar, maar moet nog even door enkele anderen worden beoordeeld etc.
-
Bromtol.
Heb je enig idee wanneer er definitief gevonnist zal worden.
Ik hoop namelijk dat dat nog even duurt, en wel hier om.
In mijn zaak gaat de kantonrechter vonnissen op 14 september.
Eegalease, maar wel na 3 jaar vernietigd door mijn echtgenoot.
De kantonrechter heeft mij daarbij al in het gelijk gesteld.
Maar als het hof in jouw zaak anders oordeelt is dat voor mij weer rampzalig natuurlijk. Dus ik hoop maar dat jouw zaak nog ff gaat duren, Sorry.
Heb je enig idee wanneer er definitief gevonnist zal worden.
Ik hoop namelijk dat dat nog even duurt, en wel hier om.
In mijn zaak gaat de kantonrechter vonnissen op 14 september.
Eegalease, maar wel na 3 jaar vernietigd door mijn echtgenoot.
De kantonrechter heeft mij daarbij al in het gelijk gesteld.
Maar als het hof in jouw zaak anders oordeelt is dat voor mij weer rampzalig natuurlijk. Dus ik hoop maar dat jouw zaak nog ff gaat duren, Sorry.
reken maar op minimaal zo'n twee maanden na 18 augustus.
Ik denk dat je meer gebaat bent met een uitspraak. Ik ga namelijk winnen, want er is al bestaande jurisprudentie over het startpunt van verjaring. De verjaring start als de echtgeno(o)t(e) exact bekend is met inhoud én betekenis van de akten waarin de overeenkomst is gevat.
Dat is dus niet op het moment van sluiten van de overeenkomst of bekendheid met overeenkomst of bekendheid met giro-afschriften
Ik denk dat je meer gebaat bent met een uitspraak. Ik ga namelijk winnen, want er is al bestaande jurisprudentie over het startpunt van verjaring. De verjaring start als de echtgeno(o)t(e) exact bekend is met inhoud én betekenis van de akten waarin de overeenkomst is gevat.
Dat is dus niet op het moment van sluiten van de overeenkomst of bekendheid met overeenkomst of bekendheid met giro-afschriften
-
OK
Bromtol bedankt, beetje gerustgesteld
Bromtol bedankt, beetje gerustgesteld

Zag gisteren op mijn werk twee rolberichten van Hof Den Haag. Dat waren zaken tegen verschillende bedrijven die niets met aanledenlease o.i.d te maken hadden. In die zaken had het Hof arrest bepaald in mei 2006.
Als Dexiazaken niet met voorrang worden behandeld en er geen uitspraak bij vervroeging zal worden gedaan, kan ik dus waarschijnlijk tot zomer 2006 wachten op een uitspraak in hoger beroep.
Hieruit blijkt overigens dat rechters/rechtbanken/hoven niet per se Dexiazaken op de lange baan schuiven. Men heeft eenvoudig te veel werk om snel tot uitspraken te komen. Echter beter lang wachten op een goede uitspraak dan broddelwerk zou ik zeggen.
Als Dexiazaken niet met voorrang worden behandeld en er geen uitspraak bij vervroeging zal worden gedaan, kan ik dus waarschijnlijk tot zomer 2006 wachten op een uitspraak in hoger beroep.
Hieruit blijkt overigens dat rechters/rechtbanken/hoven niet per se Dexiazaken op de lange baan schuiven. Men heeft eenvoudig te veel werk om snel tot uitspraken te komen. Echter beter lang wachten op een goede uitspraak dan broddelwerk zou ik zeggen.