LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Smartengeld

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
ton1

Re: Smartengeld

Ongelezen bericht door ton1 »

oke bob, hartelijk dank voor deze goede tip!!
maar hoe kom ik meer hier over te weten??
aangezien bij mij het smartengeld nog vastgesteld moet worden, zou ik me graag hierin willenn verdiepen.
hopelijk heb jij beste bob die goede tip!!

m.vr.gr

tom S.
Laatst gewijzigd door ton1 op 03 aug 2006 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

ton1

Ongelezen bericht door ton1 »

misschien heb je gelijk, of misschien ook niet.
het klimaat, de tendence is inderdaad of de winkelier het haasje, of de klant,de wereld is nou eenmaal niet eerlijk.
mn beste vader vertelde mij dit toen ik rond 4 jaar oud was, toen was ik erg verbaasd, helaas hij had gelijk. in onze gevallen worden/ zijn wij of de verzekeraar het haasje!!
pakken of gepakt worden...........
eerlijk of niet.............dat oneerlijke heeft meer betrekking op ondernemingen van A tot Z die van stelen groot zijn geworden............en nog steeds deze tollenaars praktijken er op nahouden. laten we 1 ding vaststellen: wie niet steelt of erft werkt tot ie sterft, toch?

laten we er het beste van maken!!

tom S.

hanz

Ongelezen bericht door hanz »

Tom,

Eerlijkheid duurt het langst. Ook in letselschadezaken.

H.

Hans V

Ongelezen bericht door Hans V »

er bestaat niet echt een formule. ook de gedachte percentage x e 1500 is niet juist. zo krijg je voor letsel zonder bi ook iets en heb ik wel eens e 10000 gezien bij 1 %
de anwb bundel is een goed houvast, omdat daar uitspraken van rechters in zijn opgenomen.
als je iets over letsel en bi zegt (als dat bekend is)_ wil ik best iets vergelijkbaars noemen.

Kawa-Gerard

Ongelezen bericht door Kawa-Gerard »

Wie heeft dit al eens meegemaakt!
Na uitvoerige verslaggeving incl. foto's van een letsel na aanrijding,
komt na bijna een half jaar een bericht binnen van de letselschade-advocaat, dat er geen smartengeld zal worden uitgekeerd, als de huisarts geen medewerking verleend met de onderbouwing van het opgelopen letsel en de hieropvolgende herstelperiode.
Dus zit ik nu met de gebakken peren.
Advocaat wil wel.
Huisarts wil niet!

Hoe nu verder... :( ...

:!:

evie01

Ongelezen bericht door evie01 »

Als het goed is heb jij een medische machtiging in moeten vullen voor jouw medisch dossier bij je huisarts op te vragen??

Ik zou zowieso een gesprek met je huisarts aangaan om te vragen waarom hij je niet helpt door je gegevens ter beschikking te stellen!

Ben je niet in het ziekenhuis geweest met je letsel?? En om wat voor letsel gaat het als ik vragen mag?

Kawa-Gerard

Aanrijding met motoren onderling ( ik werd van achteren aangereden)
--> diverse kneuzingen/spierverrekkingen bovenlichaam en een zware enkelblessure.Voet wordt zwaar ingetaped en na verloop van tijd ( 10 dagen later..)ontstaat er een behoorlijke schimmel-infectie onder het verband.
Dit zet door naar andere voet en vrij kort daarop ook naar de handen.
Van de voetzool was het grooste deel van de huid gewoon weg!...op een dun vlies na. Zeer gevoelig en irritant.
Met je handen kun je haast niets meer uitvoeren.
De infectie wordt bestreden door een kuur en het gehele proces duurt 10 weken ( incl. zomervakantie).
Duur van enkelblessure is ruim 5 maanden.
Van actief sporten is dus geen sprake meer geweest en dat is voor iemand die aan schaatsen doet, niet echt prettig.( de gehele zomerperiode geen voorbereiding..)

De letselschade-advocaat(DAS) heeft mij een formulier opgestuurd waarop hij de vraag had of ik accoord ging met het opvragen van medische gegevens. Positief ondertekend en opgestuurd.
Diverse mailings later dus het bericht dat de huisarts nog niets van zich heeft laten horen.
Ik een afspraak gemaakt.
Vraag ik die huisarts later waarom hij niet reageert op de vraag van DAS.
Hij vermeld mij alleen dat dit niet de juiste gang van zaken is!
Maar van hem ook geen informatie ,over hoe nu wél verder te gaan!

Kawa-Gerard

Ik mag de huisarts opdragen, ( als patient kan dat dus gewoon), om de betreffende gegevens vrij te geven.
En hij schijnt daar gehoor aan te moeten geven.
:?
ben benieuwd,.....'k zal nu wederom een afpraak moeten maken.

gekloot!

hanz

Hoi Kawafreak,

De gegevens zijn niet van de huisarts maar van jou. Je kunt er ook voor kiezen alle gegevens bij de huisarts( en bv ziekenhuis) op te vragen en ze vervolgens zelf te verstrekken aan diegenen die er om vragen.
Op die manier kun je ook voorkomen dat er onzingegevens die een onjuist beeld scheppen over je medische toestand ter beschikking komen van derden (bv TP) die daar hun voordeel mee kunnen doen.
Als patient ben je immers niet verplicht om gegevens die een onjuist beeld scheppen vaN JE MEDISCHE TOESTAND EN DE OORZAKEN DAARVAN , te verstrekken aan derden. Is zelfs strafbaar.

H

Hans V

Ongelezen bericht door Hans V »

De mogelijkheden zin:
- je huisarts vragen gegevens te verstrekken, Hij moet dat gewoon doen als het gaat om feitelijuke gegevens. Hij mag eigenlijk geen verklaaring afgeven over het verband tussen bepaalde problemen en het ongeval.
- de gegevens zelf aan de huisarts vragen (hij is krachtens de wet verplicht die gegevens te geven)
Artikel 456
De hulpverlener verstrekt aan de patiënt desgevraagd zo spoedig mogelijk inzage in en afschrift van de bescheiden, bedoeld in artikel 454. De verstrekking blijft achterwege voor zover dit noodzakelijk is in het belang van de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van een ander. De hulpverlener mag voor de verstrekking van het afschrift een redelijke vergoeding in rekening brengen.
- aan een onafhankelijk arts kan gevraagd worden om je te onderzoeken en daarover te rapporteren.

nadalier

Ongelezen bericht door nadalier »

kawa-gerard...loopt jouw zaak nog steeds via rechtsbijstand?
Is de aansprakelijkheid erkend?

dan adviseer ik je om een goede letselschadeadvocaat te nemen, puur omdat je met rechtbijstand vaak vastloopt, omdat hun een beetje traag zijn.

Naar mijn mening werken er bij rechtsbijstand afgekeurde advocaten die het nooit hebben kunnen maken en dan maar bij zoiets terrecht komen...hoop dat ik nu niemand op zijn tenen trap.

Carlos2

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Ook met letselschadeadvocaten heb ik geen bijster goede ervaringen.

In de eerste 2 of 3 gesprekken beloven ze je gouden bergen en alles voor je te doen. Later moet je er enorm achteraan zitten om enige voortgang te boeken. Bovendien zijn ze in mijn ervaring heel gauw geneigd om het op een akkoordje met de verzekeraar te gooien. zgn om kosten te sparen, maar niet altijd in het belang van het slachtoffer.

Discussies over 'goede' of 'slechte' letseladvocaten staan er genoeg op dit forum.

Kawa-Gerard

Tja, ...mijn letselschade advocate wordt vanuit DAS aangestuurd...
de aanloop was zeer voorspoedig, ....alleen nu dan ff dat hikje met de gegevens verstrekking, vanuit de kamer van m'n huisarts....
Hoop dat't binnenkort wel duidelijk wordt.

evie01

Ongelezen bericht door evie01 »

ik vind de rechtsbijstand vaak passief en erg traag handelen!
na een jaar was er alleen de aansprakelijkheid erkend, verder een mager voorschot.Ik ben toen overgestapt naar een letselschadeadvocaat en nu binnen 6!! maanden is alles geregeld!

hanz

Ja, oppassen geblazen. DAS kan je de das omdoen.
Zo zijn er ook zgn WAN (Whiplash Advocaten Nederland) die WANprestaties leveren.

Hanz

Pieter Romein

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

evie01

Binnen 6 maanden alles geregeld? Als het een kleine eenvoudige zaak is zal het ook wel goed geregeld zijn, maar wat als een grote zaak binnen 6 maanden geregeld is, heb je dan in optimale mate gekregen waar je recht op hebt?

Kawa-Gerard

Hierbij m'n laatste reactie (...hoop ik..). 8)

Ik ben nog diverse :!: malen bij de huisarts geweest om maar te zorgen dat hij de gegevens zou gaan verstrekken aan DAS.
Waarom was hij nou zo dwars!!
Omdat "meneer" in een 'kliek' zit die "zaken" doet met een ándere verzekeringsmaatschappij....... :evil: ( dáár kots ik nou zo van..)
En ons maar aan laten kloten!
Ik heb gewoon iedere week een afspraak bij hem gemaakt :roll:
En elke keer hetzelfde verhaal.
En eind november kon ik eindelijk alles opsturen.
8)
Ik heb begin december een smartengeldbedrag ontvangen, waarbij de letselschade-advocate zei, dat ik er zeer tevreden mee mocht zijn, gezien het feit dat ik lichamelijk niet zo er veel ongemak heb gehad.
( is ook zo, als ik het vergelijk met een ander..)
Al met al, heeft dit traject een periode overbrugt van ( begin aanrijding) 2 mei 2006 / 13 december (storting op rekening),...en dat vind ik netjes!

O ja,...( voor de nieuwsgierigen..), bedrag ==> 450,00 €uro.

Dit komt redelijk in de buurt, met wat ik in gedachten had,( 600).
Hiermee heb ik iig het grootste deel dus al binnen, voor nieuwe motorkleding. ( ...betreffende kleding bij aanrijding was al aantal jaren oud en dus werd daar niets van vergoed...)

Pieter Romein

Ongelezen bericht door Pieter Romein »

Gerard,

Wat is het percentage invaliditeit van de totale mens, dat is vastgesteld? Ik weet niet wat voor letsel je opgelopen hebt, maar euro 450 lijkt mij "met een kluitje in het riet."

Kawa-Gerard

@Pieter,...
bekijk m'n vorige mailing nog maar even.
Mijn letsel viel eigenlijk nog wel mee,...het is niet blijvend.
Ik had alleen extra ongemak.

hanz

Kawa,

Mooi opgelost. Met name als je zelf tevreden bent. Zo zie je maar dat verzekeraars in geval van wat extra ongemak de beroerdste nog niet zijn. En je kunt je veelal grote Kawatank er weer aardig mee vologooien.

Rij ze,

Hanz

Gesloten