LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe staat het met de schikking?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door pluutje »

Mary,
Dus.... geef de moed maar op
Voor u misschien maar niet voor vele anderen!!!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door JH »

pluutje, het is en blijft een kosten-batenanalyse die een ieder persoonlijk moet maken. Uiteindelijk komt er een generaal pardon, hetgeen betekent weer een soort schikking, dus je kan er nooit zeker van zijn dat al je eisen worden ingewilligd.
Wanneer je dan na afloop de balans op maakt, dan blijjken helaas ook de advocaten een behoorlijk graantje te hebben meegegeten, nog afgezien van de stress die het vaak nog oplevert wanneer je conclusies van repliek etc etc en nog meer blabla te lezen krijgt. Oke daar heb je een advocaat voor, maar je zult zelf ook moeten lezen, anders bepaalt de advocaat wel, uiteraard ten gunste van hem of haar, wat het vervolg moet worden.

Nogmaals, de een is strijdbaarder dan de ander. Of je instemt met deze schikking dat hangt voor een belangrijk deel af van de persoonlijke omstandigheden.

Mary
Berichten: 45
Lid geworden op: 29 okt 2003 11:27

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Mary »

Je hebt gelijk. Ook ik zou heel graag verder willen graag met deze procedure, tot het bittere eind. Wil ook graag mijn inleg terug hebben en hier heeeeel veel leuke dingen mee gaan doen. (eindelijk een bruiloft) maar nee. Diegene die door blijven gaan, die hebben waarschijnlijk een hele goede advocaat of weten zeker dat er wat valt uit te halen. In mijn geval (ook al klopt er geen bal van mijn dossier) is het beter om te stoppen als het mogelijk is. (als de schikking doorgaat tenminste). Succes voor de anderen! ik hoop dat Dexia echt op zijn bek gaat.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door trudy »

Diegene die door blijven gaan, die hebben waarschijnlijk een hele goede advocaat of weten zeker dat er wat valt uit te halen.
Wat dacht je van een groepsprocedure bij Leaseproces? No cure/no pay-basis. Je hoeft niet nog eens zelf te gaan procederen. Zij gaan tot het eind per geval.

Kosten totaal € 125,00.

Mochten ze in Hoger Beroep moeten gaan, dan komt er nog eens € 125,00 bij.

Je geeft alles uit handen, zij schrijven een vernietigingsbrief en je hebt er geen omkijken meer naar.

Maar je kan natuurlijk ook je 1/3 van de restschuld van € 13.000 betalen aan Dexia. Dat is precies wat ze willen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Janny »

Trudy
Wat dacht je van een groepsprocedure bij Leaseproces? No cure/no pay-basis. Je hoeft niet nog eens zelf te gaan procederen. Zij gaan tot het eind per geval.

Kosten totaal € 125,00.
Geef je niet meer uit dan € 125,== . of is dit het bedrag wat je vooraf betaald, en na het winnen van de hap de rest in % moet afrekenen van het gewonnen bedrag?

Uiteindelijk gaat het om het bedrag wat je in het totaal moet betalen om te winnen. Dus inleg plus % van het gewonnene. dat is in eerste instantie voor mij een scheef beeld.

Ik weet wat ik betaal, en als ik win wordt dat niet meer. als ik verlies niet minder.

Janny

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door trudy »

Geef je niet meer uit dan € 125,== . of is dit het bedrag wat je vooraf betaald, en na het winnen van de hap de rest in % moet afrekenen van het gewonnen bedrag?
Dit bedrag ben je altijd kwijt. Als de zaak verloren wordt, dan betaal je dus niets meer, maar ben je wel de klos en moet je Dexia betalen wat de rechter dan oordeelt, maar daar gaan we toch niet van uit?

Als ik mijn zaak verlies met mijn advocaat, moet ik ook Dexia betalen plus de advocaatkosten en die zijn niet mis. Zeker als het een individuele procedure betreft.

Wat Leaseproces betreft zijn er twee mogelijkheden. Alles wat Leaseproces er meer uitsleept dan de Duisenbergschikking, daar betaal je dan 30% over aan Leaseproces. Lijkt me redelijk.

Tweede mogelijkheid. Je betaalt € 895,00 (incl. die € 125,00). Als je wint betaal je nog 15% van het bedrag dat je terugkrijgt dat boven de Duisenberg-schikking uitkomt.

Het is dus een rekensommtje om te kijken welke van de twee mogelijkheden het beste is voor jouw zaak. Hangt dus ook af van hoe groot je restschuld is en hoe hoog de inleg.

Kijk anders zelf eens op de site van Leaseproces. Ze hebben het aangepast na het schikkingvoorstel van Duisenberg en ik heb begrepen dat o.a. Piet met ze gesproken heeft, omdat ze eerst teveel vroegen, maar wat Piet betreft vindt hij het nu wel een redelijk alternatief.

Maar ik zit hier niet om reclame te maken voor Leaseproces. Het is één van de meerdere mogelijkheden als je geen geld hebt voor een goede advocaat. Er zullen best meer mogelijkheden zijn met b.v. groepsprocessen. Dat moet ieder voor zich beslissen. Ons leek dit in ieder geval een prima alternatief.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Janny »

Trudy.

Ik heb de rekensom voor me zelf gemaakt, en begrijp dat er nu wordt uitgegaan van de Duisenberg schikking.

Voorheen werd dit nl niet als richtsnoer gebruikt, en kwam voor mij de rekensom wel hoger uit.

Maar ik wil eerlijk zijn, ik ben al in contact met een advocaat, welke gezamenlijk met 100. anderen een procedure is gestart. vorig jaar juli al.is de dagvaarding betekend. dus voor mij is switsen niet aan de orde. ik heb de advocaat zo goed als betaald.en hij werkt perfect.
Op het moment van mijn eerste contact werden er nog nauwelijks processen gevoerd.dat is nu ongeveer 2 jaar geleden.
Sterkte Trudy
Janny

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door trudy »

Op het moment van mijn eerste contact werden er nog nauwelijks processen gevoerd.dat is nu ongeveer 2 jaar geleden.
Precies Janny, toen ik destijds in het beginstadium naar een advocaat ging (zómaar eentje; had wel eerst gebeld of hij al Dexiazaken deed; die deed hij dus) en hij mij vroeg waar het over ging en ik zei: de Winstverdriedubbelaar van Dexia en hij zei: vertelt u eens, wat is dat precies? was voor mij het gesprek al afgelopen. Een advocaat die niets over een WV3D van Dexia wist, die peperduur was, daar begon ik echt niet aan. Stond zo weer buiten met een rot gevoel.

Kort daarna dus één gevonden die wel op de hoogte was en zelf al zaken had.

Er waren toch geen alternatieven. Je tastte gewoon in het duister. Groepsprocessen? Die waren er toch niet? Alles stond nog in de kinderschoenen. Mensen die eerst nu een advocaat nodig hebben, profiteren hier dus van. Het zij ze gegund.

Nu heb je dus inmiddels allerlei goedkopere mogelijkheden. Als ik toen niet zo in paniek was geweest, had ik beter rustig kunnen afwachten. Maar ja, de dreigementen van Dexia kwamen al binnen en dan wil je toch wel wat ondernemen. Ben ook geen type om rustig af te gaan zitten wachten tot wanneer het schip strandt.

Heb nooit overwogen om die restschuld te betalen, ook al had ik dat geld in m'n achterzak zitten. Ik voelde mij bedonderd en snapte niet wat me was overkomen.

Het is dus niet mijn bedoeling mensen over te halen naar Leaseproces te stappen. Moet ieder voor zich uitmaken. Wilde alleen mijn bevindingen vanmiddag bij Leaseproces op het forum zetten, welke dus zeker niet negatief zijn, alhoewel het een commercieel bedrijf is.

Maar goed, mijn familielid heeft nu Leaseproces, alle papieren daar gelaten en voelde zich redelijk opgelucht toen we weggingen en nu maar hopen op een goede afloop voor ons allemaal.

vr.gr. trudy

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

Beste mensen
we trappen er met z'n alle in het voorstel

1 als je spaargeld of bezittingen hebt krijg je niets (dank aan minister Zalm) geeft toestemming aan Dexia om onze gegevens te bekijken.

2 als je een depot leaseconstruktie hebt, vele mensen weten niet eens dat ze het hebben, krijg je ook niets

3 minderjarigen krijgen ook niets

4 ben je geen nederlander , dan ook niks

zo kan ik nog wel ff doorgaan

en pas na de stemming worden de voorwaarden bekend gemaakt

en we zijn stom geweest om de stemmingkaart met je gegevens op te sturen, nu weet dexia echt alles van je en kan het tegen je gebruiken

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

vele mensen weten niet waar ze voor stemmen
En er is te weinig tijd om er over na te denken
en onze mening wordt beinvloed door de stichtingen en de regering
tevens is deze stemming niet unaniem
ik heb nog nooit meegemaakt dat ik bij een stemmngsbiljet mijn naam op moest geven en e-mail adres

DEZE STEMMING IS ONGELDIG

Rob

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door bokkie »

Je hebt gelijk Rob, ik denk dat Peter R. de Vries er maar weer eens bij geroepen moet worden :? . Of natuurlijk De Cock! Of Columbo of Magnum of Churchill of Barroso.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo robbedoesse,

Dus je wordt gemanipuleerd door deze mensen, dus stem Nee!!!!

Je hebt het recht op te komen voor je eigen mening.
je hoeft niet te buigen voor de belangen van anderen.
Het gaat om JOUW mening, jouw belangen en jouw leven
Vecht daarvoor!!

Niet alleen maar SAMEN!
Samen staan we sterk en winnen we van deze oplichters!

Groeten,
Piet

bokkie
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mar 2005 21:48

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door bokkie »

Ennuh, Robbedoesse, stort ook nog ff wat op de rekening van Pal voordat je samen gaat vechten. Piet kan nog wel een zakcentje voor de vakantie naar Torremolinos gebuiken. Bedankt alvast!

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Kor S »

,t is piet meer gegund ,dan dexia cs.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Janny »

waarom je emailadres en je rekening nummer invullen?

Heb ik niet gedaan. alleen een duidelijk NEE.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door pluutje »

Gewoon Nee en rekeningnummer invullen!

Dan is Dexia weer 5.000.000,= Euro armer en heeft hopelijk niets bereikt!!!

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Janny »

Op het moment dat ik het "stembiljet " invulde vroeg ik me al af waarom zij mijn rekening nummer moesten hebben.

A: ik had mijn € 45,00 betaald via dat rekening nummer
B: dan is het mijns inziens in je bezit, en niet nodig het alsnog op te vragen , tevens waarom mijn Email adres, dat was immers ook bij hun bekend.

Ze voerden dus los van die administratie nog een administratie ,dus een dubbele waar ze deze gegevens voor wilden gebruiken, maar waarvoor ,daar werdt op dat moment nog niet over gesproken.

Nu achteraf begrijp ik, dat het de bedoeling was om deze gegevens door te geven aan DEXIA zodat DEXIA meer gegevens van ons zou hebben.

Daarnaast, welke kronkel is recht te maken als de dader" DEXIA" de contributie gaat terugbetalen aan de klager. De omgekeerde wereld, Waar ik wel eens graag de opine van een jurist over wil horen.

Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 16 jun 2005 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

ik denk erover om vrijwilliger bij pal te worden, mijnsinziens heeft pal op dit moment de grootste kans van slagen.
het probleem met legioverlies en al die anderen, die zijn niet doorzichtig, je kan niet zien wat ze nu werkelijk uitspoken.
tevens lijkt mij verstandig om collectief te procederen, dus mensen die een winstvertiendubbelaar hebben zoals ik, moet zich verenigen.
dat geldt ook voor de andere leaseconstructies
Als we daar allemaal afzondendelijke groepen van kunnen maken zijn we een heel eind. en daar zetten we per groep een advokaat op.
Dus de vraag aan Piet, hoe kunnen we die mensen bereiken?
zodat ze ook daadwerkelijk meedoen?

groetjes Robbedoesse

Robbedoesse
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:00

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door Robbedoesse »

Ik stel voor om die 45 euro van dexia naar PAL te storten
zodat die er wat zinnigs mee kan doen

is wel leuk dat dan het geld van dexia dan hun ondergang wordt, hebben ze er zelf aan betaald hahahah

groetjes Robbedoesse

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Hoe staat het met de schikking?

Ongelezen bericht door pluutje »

In elk geval heeft Dexia ruim voldoende gegevens om t.z.t. mijn Euro's terug te storten, zo mogelijk aangevuld met de verdere schade! 8)

Gesloten