LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door aert0001 »

en wanneer komt de waarheid! ik weet van één persoon die ja heeft neer gezet, alle andere slachtoffers die ik kén ( en dat zijn er héél wat) hebben allemaal NEE gestemd, rara, hoe kan dat???
dit is een LEUGEN, trap er niet in

Ton

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Dan kunnen de rechtszaken van diegenen die door willen procederen
toch weer voortgezet worden?

Mos
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mei 2005 09:52

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Mos »

Het is helemaal geen leugen! Ik ken 3 (met mijzelf erbij 4) ja-stemmers en geen nee-stemmers behalve hier van het forum! Op dit soort forums kom je alleen mensen met een, hoe zal ik het zeggen, heel sterke mening tegen! De meeste mensen hoor je niet en dat is dus de overgrote meerderheid die JA heeft gestemd!!

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Mos, zoals je misschien NIET weet is Ton de woordvoerder van 8 groepen die een procedure tegen Dexia gestart zijn.
In ONZE groep (1) zitten 36 mensen en er zijn nog grotere groepen!!

Het verschil tussen jullie en ons is: WIJ zijn eegaleasers met een aanzienlijke restschuld en zijn gestaakt met de betalingen.

En dan praat jij over 3 jastemmers.
Tuurlijk zijn er veel mensen die ja gestemd hebben maar die hebben een relatief "kleine" restschuld.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

Dat is vrij simpel te verklaren aert001, de gedupeerden die jij kent zijn zij die willen procederen en jou daarbij raadplegen, nogal logisch dat die mensen allemaal nee gestemd hebben, toch?

We hebben het hier over ca. 100.000 mensen, denk toch echt dat jij er daar maar een zeer beperkt aantal van kent.

Ik denk absoluut niet aan leugens, veel, heel veel gedupeerden zullen blij zijn dat ze dit hoofdstuk kunnen afsluiten, natuurlijk als je jaar in jaar uit bezig bent op dit forum en jezelf (waarschijnlijk zeer verdienstelijk) inzet voor een aantal gedupeerdenen en dus ook contact hebt met deze mensen, zul je waarschijnlijk een vertekend beeld krijgen en de dingen niet helemaal realistisch meer ziet, dat zou mij ook overkomen denk ik.

Let wel, dit is geen sneer, meer een constatering.

Vrgr,
Idaho
Laatst gewijzigd door Idaho op 23 jun 2005 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

Ik vind het nog steeds belachelijk dat dexiavele wetten en regels heeft overtreden.en niet met aankoopbewijzen op de proppen hoeft te komen,en toch met een [sckikking] mag komen.

Ik zie het als volgt:

Ik betaal geen bekeuring of wat dan ook omdat ik de wet heb overtreden ,vervolgens kom ik met een schikking en krijg ik nog geld toe omdat ik de wet heb overtreden.
Misschien een te simpel voorbeeld maar er zit toch wel waarheid in zo hoort het niet te gaan volgens mij nuchtere verstand,moet iemand die de wet overtreed toch boeten?????!!!!!
Of is dat in nederlandanders geregeld,of is men er hard nee bezig om het anders te regelen omdat jan met de pet ergens recht op heeft???

Groetjes
Laatst gewijzigd door cornelis op 23 jun 2005 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door capellenaar »

Wanneer 80 % heeft gestemd en van die 80 % heeft ja gezegd dan kom je uit op 64 % ja stemmers. Blijven er nog steeds van die 100.000 mensen er 34.000 over die geen ja hebben gestemd. Dus nee gestemd of niet gestemd. Toch een behoorlijke grote groep. En in mijn omgeving ken ik dus echt niemand die ja heeft gezegd. Zo dit wilde ik toch even kwijt.

Capellenaar

anniecoevorden
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2003 17:51

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door anniecoevorden »

80.000 gulden kwijt en nog niet eens de rent meegeteld.
Omdat wij in de boete vrije tijd al de producten hebben afgekocht komen wij niet voor de schikking in aanmerking net gehoord van een dexia medewerker.
Wij moesten een restschuld van 18000.eur. betalen.
Naar wie kunnen wij ons richten advocatuur.

anniecoevorden
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2003 17:51

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door anniecoevorden »

Bij welke collectieve actie kunnen wij ons het beste aansluiten.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Ik kan niemand feliciteren. Een bank, die zonder proces geld terug geeft, die wil ik eerst nog een keertje zien.
Dexia moet ieder dossier in handen nemen onderzoeken, hoe ze er onderuit kunnen komen und event.ook noch geld storten.
Dat kan jaren duren !! en het BKR loopt verder.

We zullen het allemaal van op afstand meemaken. Ik hoop, dat dit forum blijft bestaan.
Alleen voor de nederl.regering is dit goed. De capaciteit van Het rechtssysteem kwam namelijk te wankelen vanwege de vele rechtszaken .

groetjes Julika

anniecoevorden
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2003 17:51

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door anniecoevorden »

Graag reactie..

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

@anniecoevorden
Aan Piet - het eerste bericht 07:45 -kan je een Mail sturen.
Hij heeft een lijst van advocaten.
groetjes Julika

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door pluutje »

anniecoevorden,

Neem contact op met de heer Piet Koremans [email protected]!

Mogelijk heeft de heer Koremans een oplossing!

Succes!

Julika was sneller :wink:

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door henkgeluk »

wij hebben ongeveer € 9000,- restschuld en € 4500,- eerder betaald.
inleg is ongeveer € 38000,-!

dus wij gaan door met procederen.

hg

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door heuve319 »

Dexia referendum geslaagd

Een fantastisch resultaat. De overgrote meerderheid van de deelnemers aan de Stichtingen Leaseverlies en Eegalease heeft vóór het Duisenberg akkoord gestemd. Maar liefst 76,8 procent van de aangeslotenen bracht zijn stem uit en 80,9 procent stemde voor. Dat zijn percentages waarvan politici – zeker na het fiasco van het Grondwet-referendum – alleen maar kunnen dromen. Het vervolg is dat – na de eerdere overeenstemming op hoofdlijnen – de schikking nu definitief is en dat begin oktober 2005 met de concrete uitvoering zal worden begonnen. Voor de stichtingen, de VEB en de Consumentenbond is dit een groot succes. Een belangrijk verschil met het Grondwet-referendum is dat de stemmers echte keuzevrijheid hebben gekregen. Zij werden niet onder druk gezet om vóór te stemmen en konden en kunnen vrij kiezen. In eerste instantie om voor of tegen te stemmen en in tweede instantie om individueel te besluiten of men van de Duisenberg regeling gebruik wil maken.

Het definitieve akkoord is er niet zonder slag of stoot gekomen. De onderhandelingen werden pas vannacht afgerond en om 05.15 uur werd het contract in Amsterdam getekend. Omdat om 8.00 uur de voorbereidingen voor de persconferentie begonnen, konden de ogen slechts even dicht. Was er dan nog zoveel onenigheid met Dexia? Dat niet, maar het juridisch vertalen van de hoofdlijnen blijkt in de praktijk zeer gecompliceerd en tijdrovend.

Tevredenheid overheerst nu, vooral omdat jarenlange inspanningen nu eindelijk vrucht hebben afgeworpen. Eerdere onderhandelingen in 2002 en de bemiddelingspoging van de Commissie Oosting mislukten. Waarom nu wel? Wellicht omdat de Stichtingen, ondersteund door VEB en Consumentenbond een sterkere positie innamen na positieve rechterlijke uitspraken. Aan de andere kant was bij Dexia de wens om tot een oplossing te komen gegroeid. Tenslotte heeft de autoriteit van Duisenberg geholpen om het laatste gat te overbruggen.

Wat betekent de Duisenberg-regeling in de praktijk? Allereerst dat beleggers met een restschuld een compensatie krijgen van 66 2/3 procent. Voor diegenen die vallen onder de partnerproblematiek – de partner had moeten meetekenen – bedraagt de compensatie zelfs 100 procent van de restschuld. Diegenen die al eerder op het Dexia-aanbod ingingen, krijgen bij afloop de extra mogelijkheid van een compensatie van 33 1/3 procent. Aflossings- en garantieproducten krijgen 10 procent compensatie van het tekort bij tussentijdse beëindiging en voor mensen met betalingsproblemen geldt (mogelijk) een coulanceregeling. Dit zijn de hoofdlijnen en meer informatie vindt u op www.leaseverlies.nl, www.eegalease.nl alsmede www.dexialease.nl.

Dat sommigen de deal onvoldoende vinden, is in de media breed uitgemeten. Maar na vandaag staat vast dat 81 procent gebruik wil maken van de Duisenberg-regeling. Voor een belangrijk deel van de nee-stemmers (19 procent) zal gelden dat doorprocederen onaantrekkelijk is door vanwege advocaatkosten, onzekerheid over de uitkomst en de lengte van een procedure onaantrekkelijk is. Ik schat in dat het aantal procedures tot enkele tientallen zal dalen. Dat de regeling te mager is blijkt ook niet uit de cijfers. Het totale prijskaartje van deze regeling bedraagt 1 miljard euro, voor de goede orde: 1.000.000.000 euro.

Voor de betrokkenen en de Nederlandse financiële wereld, zal met de stap van vandaag het zwarte boek van Legiolease voor een belangrijk deel kunnen worden gesloten. Als VEB realiseren we dat de aandelenleasecontracten – waarmee velen hun eerste stapje op de beurs wilden zetten – een sterk negatieve invloed heeft gehad op het beursklimaat. Dat de Nederlandse particulier de beurs de rug heeft toegekeerd en dat het beleggersvertrouwen veel langzamer herstelt dan in de rest van Europa, is ten dele aan aandelenlease toe te schrijven.

De VEB heeft – in eendrachtige samenwerking met de Consumentenbond en bestuurders en advocaten van de Stichtingen – haar uiterste best gedaan om tot een evenwichtige en redelijke oplossing van de Legiolease-problematiek te komen. Wij hopen dat die inspanningen op prijs worden gesteld.

Peter Paul de Vries

(c) 2005 Vereniging van Effectenbezitters

WG
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2004 22:02

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door WG »

En nu?? betekend het als je nee hebt gestemd dat je als eegaleaser nergens meer recht op hebt? en niets terug krijgt ?Ook als je aan alle verplichtingen hebt voldaan?

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door heuve319 »

Zoals u bovenstaand kunt lezen: Niet wij zijn blij met het resultaat, maar onze 'belangenbehartigers' zijn blij met het resultaat.
Was ik daarom lid geworden van leaseverlies, alleen maar om de 'hoge heren' te behagen? Behoren zij niet juist voor ons op te komen?
WE ZIJN BELAZERD !!!

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Idaho »

WG, je kunt gewoon meedoen met de schikking indien je dit wenst, ook de nee-stemmers kunnen gewoon schikken.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Net zo goed als dat de "ja"-stemmers alsnog de schikking kunnen afwijzen en kunnen gaan procederen.

Julika
Berichten: 403
Lid geworden op: 30 nov 2003 18:50

Re: Flinke meerderheid voor schikkingsvoorstel Dexia

Ongelezen bericht door Julika »

Gefeliciteerd

de schikking nu definitief is en dat begin oktober 2005 met de concrete uitvoering zal worden begonnen.
Veel succes toegewenst

van Julika

Gesloten