LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
JaFO

Re: Lagere Benzineprijzen ! ! ! .

Ongelezen bericht door JaFO »

excuses, scooterstal. zo persoonlijk was het niet bedoeld. Ik had niet in de gaten dat je door zo'n halve zool van de weg was afgereden. (zulke lui zouden nog wel meer mogen betalen dan alleen maar benzinekosten ...)

Ik bedoelde voor een 'normaal' gezond iemand is die snelheid makkelijk te halen.

Overigens worden knie & heup bij een ligfiets op een andere manier belast vergeleken met een 'normale' fiets. Het is zeker mogelijk nog van fietsen te genieten op die manier, terwijl dat op een 'normale' fiets niet meer zou kunnen.
En daarnaast zijn er nog driewielers en velomobielen ...
Mocht je meer willen weten dan is http://www.ligfiets.net een goed startpunt

RoadRunner

Ongelezen bericht door RoadRunner »

De brandstof op zich mag best zoveel kosten, de belastig mag van mij ook vastgesteld worden op €1,-.

Het probleem bij onze "O zo goede overheid" is dat ze ook nog wegenbelasting heffen, en diverse brandstoffen die minder schadelijk zijn voor het milieu nog eens extra gaan belasten!!!!!!!!

Het kan best simpel opgelost worden: DE VERVUILER BETAALT

Verwerk de wegenbelasting in de brandstof en doe dit bij alle brandstoffen, gewoon een vast tarief van bijv. €1,- p/l. Wat de prijs dan zal bepalen zijn dan inderdaad de hoge olie prijzen en firma's, zoals bijv. Shell en Esso.

"Maar de één rijd in een grote auto, en ik met m'n kleine autotje moet net zoveel belasting betalen terwijl de grote auto schadelijker is voor het wegdek???" Begrijpelijk, dat is inderdaad niet eerlijk. Daarom zou er voor voertuigen vanaf een bapaald gewicht (zegge, bijv. 1200kg) een wegenbelasting ingevoerd moeten worden.

Het blijft duur, maar dit zou wel eerlijker zijn tegenover de Nederlandse consumenten, en toch krijgt de overheid aardig wat belasting binnen. Zo zal het ook makkelijker te bepalen zijn of het openbaarvervoer goedkoper is, of als je inderdaad de mogelijkheid hebt om te "carpoolen", dat je dan goede afspraken maakt, dat blijft geld besparen!!!!!

Of het er nu goedkoper op word, dat blijft de vraag. Wat voor een voordeel heeft dit dan?????????? Nu kun je tenminste zelf bepalen hoeveel het je gaat kosten!!!!!

In zekere maten dan; als je je auto nodig hebt om op je werk te komen, zal er weinig veranderen, of je moet je baas heel lief aankijken............. Mischien helpt 't!!!!

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Allemaal heel leuk,maar de vervuiler betaalt slaat nergens op.
Diesel vervuilt het meest maar is veel goedkoper dan benzine.
LPG vervuilt veruit het minste maar hiervoor is de houderschapsbelasting weer veel hoger.Het gaat dus gewoon om het geld en onze overheid heeft lak aan het milieu.Openbaar vervoer is over het algemeen geen of een te duur alternatief.
Het heeft ook totaal geen zin om Shell of Esso te boycotten aangezien deze slechts 1,5 cent per liter verdienen.Onze onschuldige overheid int bij de huidige prijzen ongeveer 90 cent per liter euro 95 loodvrij.

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Openbaar vervoer is wel degelijk een alternatief.
Het is een kwestie van er mee leren om te gaan.
(wat niet wil zeggen dat het niet goedkoper en beter kan)

babba

Ongelezen bericht door babba »

idea:
Graag wil ik een sugestie doen, TANK in het buitenland.
ik ben woonachtig in Groningen, heb 2 jerrycans aangeschaft en rijd 1x in de 2a3 week naar duitsland en maak er een leuk goedkoop dagje van . Dat kan financieel uit mede door het kwakje van zalm (kok)

Als vele mede weggebruikers dit ook zouden doen, acht ik de kans groot dit een financiele aderlating voor de schatkist zal zijn. (want 81 cent per liter mislopen reken maar uit)

:roll:
Als de regering daar dan nog geen concequenties aan verbindt doet zij zichzelf en haar onderdanen ernstig tekort. De regering zit tenslotte op dat heerlijke pluche om de belangen van al haar onderdanen te DIENEN. Als ze nog weten wat dat is?

babba

Ongelezen bericht door babba »

Babba's zusje heeft ook nog een tip.
Ik fiets veel ( met moeilijke heupen ). Dat scheelt vervoerskosten en een abbonnement van de sportschool.

Mensen zijn laf, ongediciplineerd en meelopers. Ze willen zelf niet bijdragen aan een oplossing. Er geen moeite voor doen. En verzinnen alle mogelijke uitvluchten waarom zij niet kunnen (lees willen ) Bijdragen.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Beste JaFO,openbaar vervoer is voor velen onder ons,waaronder ik zelf geen alternatief vanwege absurd lange reistijden en zaken zoals storingsdiensten.Voorbeeld:toen ik nog op school zat en beschikking had over een "gratis"ov-jaarkaart was de trip naar school er een van ruim 75 minuten waarbij er ook nog een flink stuk gelopen moest worden.Ook betekende het dat ik een uur te vroeg aankwam omdat een bus later betekende dat ik te laat zou komen.Met de auto door druk verkeer leverde een reistijd op van een klein half uur.Vanwege de files was ik met mijn (niet opgevoerde) brommer in ruim 20 minuten ter plaatse.Aangezien ik nu verder weg werk en tevens storingsdiensten draai is ook een brommer geen alternatief meer.Openbaar vervoer is in bepaalde delen van het land voor bepaalde doelgroepen een prima alternatief.Helaas is het in grote delen van het land alleen geschikt voor mensen die zeeen van tijd hebben en voor diegenen die niet op een bepaald tijdstip of binnen een bepaalde tijd ergens moeten zijn.
Daarbij betalen automobilisten via belastingen en accijnsen die alleen automobilisten betalen mee aan het openbaar vervoer,terwijl zij er geen gebruik van maken.En dan roept men nog steeds dat autorijden duurder gemaakt moet worden...Ik stel voor dat mensen die het openbaar vervoer gebruiken de werkelijke kostprijs gaan betalen,het wordt dan echt onbetaalbaar.

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Volgens wetenschappers bevindt zich onder Siberie zo'n 70 miljard ton methaan !!, wat vrijkomt zodra de permavrost door opwarming van de aarde is gesmolten. (Hetgeen volgens diezelfde wetenschappers een superomvattende ramp gaat betekenen)
Methaan heeft de eigenschap, dat het brandbaar is en dus energie kan opleveren: Een auto kan best op methaan rijden, er kan electriciteit mee worden opgewekt ........ Misschien van de nood nog een deugd maken ?
OF zouden de "oliejongens" daar niet zo blij mee zijn ????

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Graag wil ik een sugestie doen, TANK in het buitenland.
ik ben woonachtig in Groningen, heb 2 jerrycans aangeschaft en rijd 1x in de 2a3 week naar duitsland en maak er een leuk goedkoop dagje van . Dat kan financieel uit mede door het kwakje van zalm (kok)
Dat is leuk als langs de grens woont.Aangezien de grootse bevolkingsdichtheid in de Randstad woont is dat voor meeste niet haalbaar.
Het is trouwens levengevaarlijk (dacht ook verboden) om losse Jerrycans mee te nemen .Iets anders is het als je een hoveniersbedrijf (voor 2takt machines) hebt .Maar in dit geval denk ik dus niet.

En het verder over Groningen te hebben .Ik denk daar nog genoeg ruimte is om koolzaad te telen maar men zet liever de boel onder water voor een stom project waar ze rijkelui mee denken te lokken.

Ook Ethanol als vervanger van Benzine kan ook Hoorde laast dat slechts één Ford Focus hier in Nederland op rijdt.
100% kan natuurlijk niet maar men heeft te weinig gedaan .
Die staatssecretaris van Milieu ziet zelf geel .
Ik zie dan ook liever een verlaging van de houdersschapbelasting .
Geen afschaffing van BPM .Hiervan worden alleen nieuwe auto kopers wijzer van.
Ik zal daarnaast ook wel een verlaging willen zien maar wat er is nou niet de duur in Nederland .
Als de prijs omlaag gaat wordt je wel ergens anders op gepakt.
Zo gaat dit al jaren .Alleen met dit Kabinet gaat nu alles alleen maar omhoog behalve dingen waar maar een kleine groep wijzer wordt.
Kijk maar eens wat ze met de lease auto`s hebben gedaan.
Een voordeel waar je als gewone burger natuurlijk niks aan hebt.

MaxvdV

Ongelezen bericht door MaxvdV »

***** Christus antikrist: Schrijf je a.u.b. met spoed even in voor een spoedcursus Nederlandse taal. Met al die grammatica- en spellingsfouten haal je dit forum naar beneden.

Jeezus Gristus antikrist

Ongelezen bericht door Jeezus Gristus antikrist »

Ik ben woordblind, maar tenminste wel drs. dsu niet zo lopen neuzelen en gewoon reaguren op het topic.

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik ben woordblind, maar tenminste wel drs. dsu niet zo lopen neuzelen en gewoon reaguren op het topic.
Moet je gewoon niet op reageren.Ik dacht we daar vanaf waren ,sinds het registreren hier verplicht is.

Ik zie nu ook ,dat ik zelf wat fouten heb gemaakt maar dat laat ik nu lekker staan.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Openbaar vervoer is alleen een alternatief als je wat de trein aangaat naast het station woont en bij je werk direct het gebouw kunt betreden.

Anders is het gewoon een gebed zonder end.

Als ik met de bus naar de slechts 22 kilometer verwijderde plek waar ik in de tachtiger jaren werkte zou gaan heb ik ongelooflijk veel meer tijd nodig.

Vertrek om bijvoorbeeld half zeven zou mij pas om tien voor acht ter bestemder plaatse doen arriveren, wat weer betekent dat je pas om half vijf kunt vertrekken om kwart over zes thuis te zijn.

Met de auto vertrek je om dezelfde tijd om rond zeven uur te arriveren, vertrek dus half vier en aankomst rond vier uur.

Ergo, per dag twee uur en een kwartier winst op het openbaar vervoer, in een vijfdaagse werkweek dus meer dan een werkdag voordeel.

Dan moet je toch wel een ongelooflijke imbeciel zijn als je nog openbaar vervoer durft aan te prijzen.

Wat al geïllustreerd wordt door het feit dat ik geen enkele werkgever ken, die genegen is die verloren privé uren financieel te compenseren.

Ook die overheid niet, die constant staat te brullen dat je met het OV moet
(terwijl je vanzelfsprekend zelf natuurlijk door een door de belastingbetaler gefinancierde bolide met chauffeur door het land wordt gekart).

Hypocrisie ten top!

(Gelukkig voor de politici dat bij hen de schaamtezenuw uitgeschakeld of geheel niet aanwezig lijkt te zijn).

Gesloten