Pagina 3 van 5
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 10 nov 2008 12:05
door vervelendtoch
Heb een bestelling gedaan,kreeg ik te horen dat ik een betalings achterstand had?Heb 2 jaar terug wat besteld,Selektvracht aan mijn deur gehad,zouden eind van de week vrijdag tussen 14.00 uur en 18.00 uur langs komen,niemand gezien,jammer maar retour afzender,ja dat dacht ik,maar 2 jaar later kom ik erachter dat pakje waarschijnlijk zoek is,en ik voor de kosten opdraai?Ze moeten ook zorgen dat je moet tekenen voor ontvangst,mijn zoon werkte voor koeriersbedrijf,maar die ging niet de deur uit,zonder handtekenig van de ontvanger!!?Anders zit je als bezorger met de ****,mar in dit verhaal,komt SV en DHL er steeds goed vanaf??En zijn wij de dupe!Omgekeerde wereld!
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 22 nov 2008 13:55
door elianne
Ik kan niets bestellen omdat er op mijn adres een betalingsachterstand staat. Is waarschijnlijk van de vorig bewoners gezien de factuurdatum die Bon Prix opgeeft. Nu moet ik een bewijs overleggen van de gemeente sinds wanneer ik op mijn eigen adres sta ingeschreven EN het nieuwe adres van de vorige bewoners overleggen. Pas als ik dat doe kan ik iets bestellen. Ten eerste ga ik echt niet zoveel moeite doen en ten tweede.....laat ze het lekker zelf uitzoeken met de vorige bewoners! Waar blijft trouwens die deurwaarder als er nog een achterstand is? Het is inmiddels bijna 5 jaar na factuurdatum. Als ik hier lees ben ik blij dat ik niet kan bestellen.
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 22 dec 2008 09:09
door Jade46
Hoe kan je zeggen dat die kleding niet slecht is, na een paar keer wassen lubberd en rafelt alles!
Ik heb twee bestellingen gedaan, en betaald.
Een deel retour gezonden wat NOOIT van mijn rekening is afgetrokken.
Nu durft Bon prix zelfs een deurwaarder op mij af te sturen, terwijl IK geld van HUN tegoed heb en dubbel heb betaald!!!!
Ik vind het de slechtste ervaring met een postorder bedrijf wat ik ook gehad heb, en omdat ik vaker in het buitenland zit heb ik genoeg positieve ervaringen met andere postorderbedrijven!
Voor mij NOOIT meer iets van Bon prix!
Ik begrijp echt niet dat er mensen tevreden over dit postorder bedrijf kunnen zijn, vind hun practijken schandalig!
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 07 jan 2009 09:46
door Truus8
Ik heb in september meerdere bestellingen geplaatst bij bon prix en moest via ideal betalen. Dit heb ik gedaan, alleen bleek later dat er een storing in het systeem zat en dat de bedragen wel gestort zijn, maar de bestelling niet geplaatst was.
Ik heb gebeld met Bon Prix (in totaal inmiddels vaker dan 15x) en het uitgelegd. Hieronder staat een overzicht van wat er van mijn rekening is gegaan. Op 8 september dus meerdere bedragen, terwijl het om 1 bestelling ging.
op 1 september 2008 86,70 euro
op 8 september 2008 143,70 euro
op 8 september 2008 143,70 euro
op 8 september 2008 143,70 euro
op 8 september 2008 143,70 euro
Dat komt op een totaal van 661,50 euro
Hieronder heb ik een overzicht met de bedragen die teruggestort zijn, op verschillende data omdat bon prix niet de slimste is en ik steeds weer opnieuw kon bellen.
op 19 september 2008 86,70
op 30 september 2008 143,70
op 30 september 2008 143,70
op 4 december 2008 143,70
op 4 december 2008 57,00
Dat komt op een totaal van 574,80 euro
Nu kom ik dus nog een bedrag van 86,70 euro tekort. Hier heb ik ook al diverse malen over gemaild, krijg ik nu het volgende te horen:
Beste klant,
Naar aanleiding van uw email hebben wij uw dossier gecontroleerd.
Hieruit is gebleken dat alle Idealbetalingen reeds terugbetaald zijn op uw rekeningnummer. Het gaat om onderstaande bedragen:
2 x 143,70 euro op 29/09/08
1 x 143,70 euro op 03/12/08
1 x 57,00 euro op 03/12/08
1 x 86,70 euro op 19/09/08
Mogen wij u vriendelijk verzoeken dit nogmaals na te gaan.
We danken u alvast voor uw medewerking.
Zij komen nu uit op een bedrag van 574,80, weer 86,70 te weinig, hierover had nu juist een hele mail gestuurd met een kopie van alle bankafschriften erbij. Dus ben ik nog geen steek verder. Kan iemand me uitleggen wat er nu zo moeilijk is? En mocht je nog iets willen bestellen daar, denk dan even aan dit verhaal, betaal nooit vooruit!
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 29 jan 2009 14:11
door M.Keur
Ik heb ook heel veel problemen met bon prix, hun administratie is een grote puinhoop.
In September heb ik telefonisch een aantal artikelen besteld, omdat het bedrag boven de 150 euro kwam zijn er 2 bestellingen van gemaakt, hiervan heb ik allen de 2e bestelling ontvangen met 2 artikelen, de rest heb ik nooit gezien.
deze artikelen heb ik nogmaals besteld en in allerlei verschillende zendingen ontvangen.
Omdat ik ze a niet helemaal vertrouwde heb ik alle bonnen van de retourzendingen goed bewaard en op hun verzendbonnen aangetekend wat ik retour heb gezonden.
De arikelen die ik heb gehouden heb ik bij elkaar opgeteld en in een keer betaald.
Na verloop van tijd kreeg ik een aanmaning dat ik nog 34 euro schuldig zou zijn, maar dat het mogelijk was dat er nog retourzendingen niet verwerkt konden zijn, ik heb dus niet gereageerd.
De volgende maand kreeg ik een 2e aanmaning verhoogd met 10 euro administratiekosten.
Hierop heb ik wel gereageerd door een mail te sturen, hierop kreeg ik redelijk vlot een reactie dat ik een bedrag zou hebben betaald van 2,20 euro en er was een retourzending verwerkt.
Vervolgens heb ik alles wat ik heb ontvangen met hun factuurnummer en alles wat ik heb retourgezonden in een mail aan hun verzonden, maar zij bleven erbij dat ik nog een bedrag moest betalen.
Nogmaals heb ik aangegeven wat ik heb retourgezonden en betaald en daarbij heb ik een afschrift van mijn girorekening gevoegd.
Tevens heb ik aangegeven dat zij mij met onmiddelijke ingang als klant moesten schrappen en als zij mij zouden blijven aanmanen dat ik een advocaat in de arm zou nemen.
Dit laatste is nu ca 2,5 week geleden en ik heb sindsdien niets meer van ze gehoord.
Ze hebben zelfs niets het fatsoen om hun fouten te erkennen.
Ik zou iedereen willen aanraden de catalogus van bon prix zo snel mogelijk bij het oude papier te doen en te vergeten dat je hem ooit hebt gekregen.
Ze zijn dan wel goedkoop, maar je hebt er alleen maar ellende van.
M.Keur
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 11 feb 2009 20:06
door cdepaus
Ook leuk; ik heb binnenkort een begrafenis en dan wil je netjes voor de dag komen. Maar ja, zit op dit exacte moment nu ook weer niet zo royaal bij kas dat ik vooruit kan betalen dus ik dacht die eenmalige machtiging te proberen. Want acceptgiro's doen ze schijnbaar niet meer. Krijg ik een return dat het rekeningnummer niet gevalideerd kan worden (????) en dat ik op een andere manier moet betalen. Ja sorry, een creditcard heb ik niet en via iDEAL of rembours ga ik dus echt niet betalen want ik zal zeker dingen terug sturen en wil geen 3 maanden op mijn geld wachten. Nu zal ik dus ergens anders kleding moeten kopen als ik nog een beetje netjes op de begrafenis van mijn oma wil verschijnen. Want via BP gaat dus niet lukken. Het mensje leeft nu nog, als je haar toestand leven kunt noemen. Elke dag kan de laatste zijn dus dit gelazer kon ik er even niet bij hebben. Asociaal bedrijf!
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 11 mar 2009 17:05
door Damstertje
Een tijdje geleden bestelde ik een paar kledingstukken bij Bon Prix en op de site vinkte ik aan dat ik met acceptgiro wilde betalen. Dus daarna werd het wachten op mijn bestelling thuis... Maar er ging heel wat tijd overheen en toen ontving ik op een dag een brief per post dat het niet mogelijk was om met acceptgiro te betalen (dan denk ik: waarom is er dan die mogelijkheid om het aan te vinken) maar ik kon wel het bedrag vast vooruit betalen per creditcard of onder rembours betalen. Ik koos voor de creditcard want mijn man heeft er één, en dat nummer moest ik dan persoonlijk doorbellen. Zogezegd zo gedaan: nadat ik het nummer had doorgebeld kreeg ik uiteindelijk na een paar weken pas de bestelling terwijl ik meende dat ik ergens zag staan dat het 7 werkdagen zou duren, dus dat was erg vervelend.
Vervolgens besloot ik weer een bestelling te doen, want ik had een nieuwe jas nodig. Ik besloot gelijk te betalen met de Ideal betaling. Toen ik daarmee bezig was toen gaf hij steeds een foutmelding waardoor ik dacht dat het bedrag nog niet voldaan was aan Bon Prix. Uiteindelijk na een paar keer proberen gaf hij aan dat het bedrag overgemaakt was. Maar wat zag ik gisteren tot mijn grote schrik toen ik even aan het internetbankieren was: het bedrag van 65 euro is er in totaal 4X afgegaan. Ik heb onmiddelijk gebeld met Bon Prix en ze kon in haar computer zien dat ze het bedrag gewoon 1X ontvangen hebben.
Vervolgens belde ik naar de bank en die verwezen mij naar Bon prix. Maar ik zei dus dat ik daar al heen gebeld had en ze hadden het bedrag 1X ontvangen. Nu gaat de bank voor mij uitzoeken hoe dat mogelijk is en ik word nog teruggebeld over een paar weken door de bank. Hopen dat het goed afloopt. Maar denk maar niet dat ik nog wat bij Bon Prix bestel.
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 24 mar 2009 17:04
door Marjolein1969
Ook ik word bestookt met herinneringen van een riem die ik allang heb teruggezonden, daar ook bewijs van heb. Het probleem is dat ik de bestelling wegens veel te laat bezorgen heb gecancelled, daar excuses voor heb gekregen maar de herinneringen blijven komen en vandaag zelfs een aanmaning. Ik ben er zo klaar mee, maar weet niet wat verder te ondernemen. Wie heeft goede raad?
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 25 mar 2009 20:59
door jongejongejongezeg
Omdat ik ook problemen met Bon Prix heb en ze maar' wegens grote drukte' niet te pakken krijg, ben ik op zoek gegaan of er nog meer mensen problemen met dit bedrijf hebben.
Ik deed een bestelling voor 164,90 per ideal en kreeg maar geen e-mail terug.
En je hebt dan al meteen zo'n voorgevoel van.... dit is niet goed!
Dus ik keurig netjes alles per e-mail uitgelegd ik kreeg 1 e-mailtje terug met de zin wij hebben uw bestelling en betaling niet ontvangen kunt u hier een copy van toesturen?
Nu las ik bij ideal, dat wanneer je het transactienummer doorgeef dat dit zo te achterhalen is. Volgens mij heeft dit bedrijf een administratie uit het stenentijdperk met.. wilt u een copie toesturen tjongejonge enz!
Ik heb een klacht ingedient bij de thuiswinkelorganisatie waar ze (hoe raar toch) ook geen lid van zijn.
En na het lezen van jullie verhalen zit ik nu helemaal chagrijnig achter m'n computer te zijn!
Ze moeten nu binnen een week contact met me opnemen volgens de thuiswinkelorganisatie. zo niet rij ik er zelf wel ff langs met mijn betaalbevestiging. Wij moeten vooruit betalen waarschijnlijk omdat wij niet te vertrouwen zijn moet je kijken hoe wij in het ootje worden genomen door dat stelletje
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 27 mar 2009 10:41
door Marjolein1969
Inderdaad is daar wat mis met de administratie. Na mijn aanmaning van 48,50 (opgelopen natuurlijk) reageerde ik via een mail daarop en legde uit dat het onterecht was. Als antwoord kreeg ik dat ik gelijk had en er alleen nog 5,80 betaald moest worden als bijdrage in verzendkosten. Maar daar had ik nu juist die excuses voor ontvangen: een reeds geannuleerde order had ik nl toch ontvangen. Niet mijn fout dus ik betaal zelfs geen 5,80!
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 09 apr 2009 19:11
door rorunolf
Hallo.....
Normaal bestel ik altijd bij wehkamp, maar dacht zal een bij Bon Prix bestellen.
Ik dus 2 keer besteld, als je bij de eerste bestelling alles houdt krijg je 3 euro korting, ik heb dus een 2e bestelling gedaan.......
en krijg nu een Herinnering.......van 3 euro terwijl ik recht heb op 6 euro omdat ik ook bij de 2e bestelling alles heb gehoudden.
Krijg ik dus een herinnering dat ik 3 euro MOET betalen anders komt er 10 euro bij................
belachelijk....ik heb ze gebeld en wat zeggen ze....gewoon die 3 euro betalen....die ik dus eigenlijk tegoed heb.....eigenlijk 6 euro te goed
en hun zeggen....BESPAREN??????
ik betaal altijd op tijd....en HUN????
ik ben echt boos ik bestel NIKS mee bij hun......
ze zijn een goede betrouwbare klant kwijt.
enne die persoon die zich heeft aan gemeld als LID.......doe er eens wat aan....want zo te zien zijn er veel meer gedupeerde mensen die bij Bon Prix hebben besteld.
U heeft NOOIT een probleem......nee maar andere wel en als u daar nu lid van bent.......breng dit eens in.......ze zijn NIET klantvriendelijk.
groetjes van een gedupeerde
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 10 apr 2009 08:29
door Marjolein1969
Ik zou zeggen, niet betalen hoor, ook niet als het om 3 euro gaat! Als ze door chaotische administratie of oplichterij (dat is me om het even) klanten kleine bedragen afhandig maken, worden ze evengoed slapend rijk. En als iedereen het maar betaald, om ervan af te zijn, houdt dit nooit op.
Ik heb dus 5,80 openstaan en ga zeker niet betalen. Wordt vervolgd? Misschien, ik hoop van niet.
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 10 apr 2009 09:32
door rorunolf
Dank je voor je reactie.
Ja je hebt helemaal gelijk.....het gaat niet om het bedrag maar om principe.
Maar dan heb ik zo van straks gaan ze dus van die 3 euro.....13 euro maken en dan..........lopen de euro's op.
Ik ga er nog even over nadenken
groetjes
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 10 apr 2009 16:02
door jongejongejongezeg
Nou mijn soap met bon prix is ook nog niet voorbij.
Vorige week tot mijn grote verbazing wel mijn bestelde kleed ontvangen
nu net heb ik een reactie op mijn e-mail ontvangen van 20 maart, dat zij niet genoeg hebben aan mijn transactienummer
Ik moet toch echt een copie van mijn betaling sturen zucht
Tuurlijk......nou het weer is lekker en heb geen zin om me druk te maken!
Maar het is wel bij mij eens maar nooit meer!
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 10 apr 2009 21:13
door rorunolf
Ja.....echt een soap.
Helaas wel een slechte soap.
Hoop dat de consumenten bond ze eens bezoekt.
Dan heeft het tenminste nog een grappige afloop.
en ja heerlijk het weer, blijf ik ook maar van genieten
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 10 apr 2009 21:23
door G7
Ik bestel toch ook regelmatig wat bij Bon Prix en verbaas me echt over jullie klachten, wat niet wil zeggen, dat ik jullie niet geloof.
Als ze mij zoiets zouden flikken, zou ik het ook niet betalen, hoe klein het bedrag ook.
Wel eens uitgerekend wat het kopen met gespreide betaling via een postorderbedrijf kost. Download het gratis rekenmodel financiering en klantenkaarten
Ik wou wel even zeggen, dat je bij Bon Prix niet op afbetaling kunt kopen, dus dit schrijven slaat in DIT geval nergens op, maar dat even terzijde.
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 11 apr 2009 21:47
door rorunolf
Hallo allemaal
Vandaag kreeg ik dus een mail met excuses van Bon Prix
Als ik uw dossier na zie werd het bedrag van 3,00€ inderdaad niet afgeboekt.
Dit werd vandaag in orde gebracht.
dus ben er heel blij mee, ik mag de acceptgiro te niet doen.
Dus ze geven hun fout toe en hebben excuses aan geboden
Ik ben nu tevreden.
vriendelijke groet van nu een vrolijke oud gedupeerde
maar dank jullie allemaal voor jullie fijne reacties
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 17 apr 2009 16:59
door stylus
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 18 apr 2009 09:40
door rorunolf
Hallo
Dit is echt erg ja......een vriendin van me heeft dit ook meegemaakt.
Maar ze zullen moeten betalen.......je hebt gelijk hoor.
Maar ik vindt dat je je geld terug moet krijgen, dus hoop dat je niet opgeeft.
Ik heb ze gezegt dat ik naar de consumenten bond zou gaan en 1 dag later hadden ze het uitgezocht.
ik hoop dat het je lukt
succes
Re: Postorderbedrijf Bon Prix
Geplaatst: 18 apr 2009 11:50
door plumber
Kan ook anders hoor.
Heb tweede Paasdag spullen besteld en betaald
in Duitsland.Kreeg afgelopen Donderdag bericht
per mail dat het verstuurd was en kreeg het
gisteren ( Vrijdag) in huis.Verstuurd met DPD.