Re: Tweakdsl levert niet: toch incassobureau ingeschakeld
Geplaatst: 04 mar 2006 04:52
Ook ik zal even (zo kort en bondig mogelijk) uitleggen hoe mijn situatie is - ik heb overigens niets met incasso's te maken gehad -:
28-12-2004: Aanvraag ADSL&BEL contract ingevuld en verzonden
14-01-2005: Ontvangst brief 1, inlog gegevens mail & ftp.
= bevestiging acceptatie van contract !
16-01-2005: Telefonisch contact gehad met TweakDSL hoelang het ong.
zou duren alvorens de verbinding opgeleverd zou worden.
Periode 16-01-2005 t/m 05-04-2005 regelmatig gebeld met Tweak.
over de status van mijn aanvraag.
05-04-2005: Gespr. met Richard, het duurt nog ca 10dgn tot het wordt
opgeleverd.
11-04-2005: Wederom belofte dat het nu snel wordt opgeleverd
15-05-2005: Mijn telefoonnummer (tijdelijk) is eindelijk bekend, nu de
rest nog... Nogsteeds geen internet.
19-04-2005: KPN telecom gevraagt wat er gaande is, ik heb nog geen
ADSL noch VoDSL en volgens TweakDSL ligt het aan de
zijde van KPN. KPN weet van niets er is tenslotte nog
steeds een gehuurde kalekoperlijn waarover de migratie
van InterNLnet naar TweakDSL mogelijk moet zijn.
02-05-2005: Eindelijk internet. Wat is het moeilijk voor een bedrijf als
TwakDS(hel)L om een verbinding te migreren van de ene
BBned naar de andere BBned leverancier.
25-05-2005: Instabiele verbinding. Er wordt door TweakDSL een nieuwe
modem toegezonden.
01-06-2005: Nieuwe modem ontvangen. Meteen aangesloten e.d.
01-06-2005: Telefonisch contact met TweakDSL want ik tref in de brief
aan dat ik zorg moet dragen voor het retourneren van de
oude modem waarbij retourneer kosten voor mijn rekening
komen te staan - dacht het niet, hij is defect en valt onder
garantie, dat er kosten aan omruilen bij zitten is mij niet
gemeld dus ik betaal niks.
29-06-2005: Na veel contact tussen mij en consumentenbond, als ook
mij en TweakDSL de modem vandaag verzonden.
25-02-2006: Ik wilde mijn telefoon-specificaties raadplegen en dit kon
plotseling niet meer. Na telefonisch contact blijkt dat Tweak
zonder dit vooraf te melden wijzigingen in haar structuur
aanbrengt. Specificaties zijn in een periode van
25-02-2006 tot 16-02-2006 niet beschikbaar en kunnen
ze mij ook niet verstrekken. Gezien mijn rekeningen van
eind Februari lijkt het alsof ze meteen even een poging
doen mij financieel een poot uit te draaien.
Ik heb over enkele dingen telefonisch contact gehad met TweakDSL, zo vroeg ik hen per wanneer mijn contract is gestart... volgens hen was dit in Mei 2005 dus zit ik aan hen vast tot Mei 2006. Echter, doordat ik een brief heb gekregen midden Januari met hierin logingegeven (helaas ongedateerd - hoezo on-professioneel als bedrijf) lijkt het mij dus dat het contract is ingegaan in Januari. Consumentenbond bevestigt dit, echter kan ik dit niet aantonen
Tevens... op contract staat dat VoDSL onderdeel is van het product ADSL (8192/1024) welke ik bij hen heb... dit houdt in dat als er een storing is het contract kan worden ontbonden. Men betaald voor een product ADSL&BEL mocht dus één van beide onderdelen binnen dit product niet naar behoren functioneren dan blijft TweakDSL in gebreke. Dit kan hen dan alleen schriftelijk en aangetekend (wegens bewijs) kenbaar worden gemaakt waarbij een redelijke termijn (a 14dagen) kan worden gegeven waarin je ze dan de mogelijkheid kunt geven het defect op te lossen. Mocht TweakDSL nu dus nog één maal in gebreke zijn dan ben ik dus ook daadwerkelijk van plan om alle klachten en problemen in nog geen jaar tijd te gebruiken en mijn gelijk te halen bij de rechtbank. TweakDSL heeft mij nu tenslotte al lang genoeg een oor aangenaait - nog niet gesproken over het feit dat ik ruim 2 maanden zonder eten heb gezeten i.v.m. de vele telefoontjes die ik moest plegen (totaal bedrag a € 425,- !).
Lees overigens ook even het artikel in PC Consument Februari 2006. Hierin staat bij het artikel PC-Consument versus -> een persoon die net als vele mensen in deze topic een slecht product afneemt en hiervoor moet betalen met alle gevolgen van dien. Dit is geen reclame maar zeer de moeite waard voor lotgenoten.
28-12-2004: Aanvraag ADSL&BEL contract ingevuld en verzonden
14-01-2005: Ontvangst brief 1, inlog gegevens mail & ftp.
= bevestiging acceptatie van contract !
16-01-2005: Telefonisch contact gehad met TweakDSL hoelang het ong.
zou duren alvorens de verbinding opgeleverd zou worden.
Periode 16-01-2005 t/m 05-04-2005 regelmatig gebeld met Tweak.
over de status van mijn aanvraag.
05-04-2005: Gespr. met Richard, het duurt nog ca 10dgn tot het wordt
opgeleverd.
11-04-2005: Wederom belofte dat het nu snel wordt opgeleverd
15-05-2005: Mijn telefoonnummer (tijdelijk) is eindelijk bekend, nu de
rest nog... Nogsteeds geen internet.
19-04-2005: KPN telecom gevraagt wat er gaande is, ik heb nog geen
ADSL noch VoDSL en volgens TweakDSL ligt het aan de
zijde van KPN. KPN weet van niets er is tenslotte nog
steeds een gehuurde kalekoperlijn waarover de migratie
van InterNLnet naar TweakDSL mogelijk moet zijn.
02-05-2005: Eindelijk internet. Wat is het moeilijk voor een bedrijf als
TwakDS(hel)L om een verbinding te migreren van de ene
BBned naar de andere BBned leverancier.
25-05-2005: Instabiele verbinding. Er wordt door TweakDSL een nieuwe
modem toegezonden.
01-06-2005: Nieuwe modem ontvangen. Meteen aangesloten e.d.
01-06-2005: Telefonisch contact met TweakDSL want ik tref in de brief
aan dat ik zorg moet dragen voor het retourneren van de
oude modem waarbij retourneer kosten voor mijn rekening
komen te staan - dacht het niet, hij is defect en valt onder
garantie, dat er kosten aan omruilen bij zitten is mij niet
gemeld dus ik betaal niks.
29-06-2005: Na veel contact tussen mij en consumentenbond, als ook
mij en TweakDSL de modem vandaag verzonden.
25-02-2006: Ik wilde mijn telefoon-specificaties raadplegen en dit kon
plotseling niet meer. Na telefonisch contact blijkt dat Tweak
zonder dit vooraf te melden wijzigingen in haar structuur
aanbrengt. Specificaties zijn in een periode van
25-02-2006 tot 16-02-2006 niet beschikbaar en kunnen
ze mij ook niet verstrekken. Gezien mijn rekeningen van
eind Februari lijkt het alsof ze meteen even een poging
doen mij financieel een poot uit te draaien.
Ik heb over enkele dingen telefonisch contact gehad met TweakDSL, zo vroeg ik hen per wanneer mijn contract is gestart... volgens hen was dit in Mei 2005 dus zit ik aan hen vast tot Mei 2006. Echter, doordat ik een brief heb gekregen midden Januari met hierin logingegeven (helaas ongedateerd - hoezo on-professioneel als bedrijf) lijkt het mij dus dat het contract is ingegaan in Januari. Consumentenbond bevestigt dit, echter kan ik dit niet aantonen
Tevens... op contract staat dat VoDSL onderdeel is van het product ADSL (8192/1024) welke ik bij hen heb... dit houdt in dat als er een storing is het contract kan worden ontbonden. Men betaald voor een product ADSL&BEL mocht dus één van beide onderdelen binnen dit product niet naar behoren functioneren dan blijft TweakDSL in gebreke. Dit kan hen dan alleen schriftelijk en aangetekend (wegens bewijs) kenbaar worden gemaakt waarbij een redelijke termijn (a 14dagen) kan worden gegeven waarin je ze dan de mogelijkheid kunt geven het defect op te lossen. Mocht TweakDSL nu dus nog één maal in gebreke zijn dan ben ik dus ook daadwerkelijk van plan om alle klachten en problemen in nog geen jaar tijd te gebruiken en mijn gelijk te halen bij de rechtbank. TweakDSL heeft mij nu tenslotte al lang genoeg een oor aangenaait - nog niet gesproken over het feit dat ik ruim 2 maanden zonder eten heb gezeten i.v.m. de vele telefoontjes die ik moest plegen (totaal bedrag a € 425,- !).
Lees overigens ook even het artikel in PC Consument Februari 2006. Hierin staat bij het artikel PC-Consument versus -> een persoon die net als vele mensen in deze topic een slecht product afneemt en hiervoor moet betalen met alle gevolgen van dien. Dit is geen reclame maar zeer de moeite waard voor lotgenoten.