| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gevolg overlijden duisenberg v.s. schikking
Re: gevolg overlijden duisenberg v.s. schikking
beste Janneke,
Niet alle juristen zijn advocaat.
Niet alle juristen zijn advocaat.
-
ad snoeren
Hansop als jij een jurist bent, heb je de laatste tijd toch weinig lectuur gelezen, die over dit vakgebied gaat.Geplaatst op 02 Aug 2005 13:21 door hansop
--------------------------------------------------------------------------------
Belegger,
Wat hier gebeurt is inderdaad een vrij algemeen verschijnsel, dat ik als jurist ook dagelijks meemaak. Je hebt altijd mensen die menen te weten wat recht is (namelijk hetgeen hen voor ogen staat).
Ik kan me ook niet voorstellen gezien je postngs dat er erg veel zaken zijn die ik aan jou toe zou willen vertrouwen.
En dat bedoel ik niet hatelijk, maar puur zakelijk.
Ad, Janneke,
Snap best dat het moeilijk is om andere geluiden aan te horen. Pretendeer zeker niet de meeste casus-kennis te hebben, noch advocaat te zijn. Maar het zou jullie goed doen om eens stil te staan bij hetgeen hieronder staat. Om je leven in het teken te stellen van het halen van, in jullie ogen het enige rechtvaardige, recht, is gewoonweg niet verstandig. Ook al zul je wellicht iets meer bereiken dan het accepteren van een compromis, uiteindelijk zal toch een compromis gesloten moeten worden. En dat zal in jullie ogen nog geen juiste rechtspraak zijn, zo vrees ik. Je hebt rechtvaardigheid en rechtmatigheid. Het rechtvaardigheidsgevoel zal bij jullie helaas nooit meer bevredigd kunnen worden, gelet op uitspraken over rechters, Duisenberg etc. etc. en de felheid waarmee andere meningen worden gecountered. En rechtmatigheid loopt in dit soort zaken toch naar een compromis, zeker gelet op de dagelijkse praktijk die steeds meer richting het mediatorschap gaat.
Snap best dat het moeilijk is om andere geluiden aan te horen. Pretendeer zeker niet de meeste casus-kennis te hebben, noch advocaat te zijn. Maar het zou jullie goed doen om eens stil te staan bij hetgeen hieronder staat. Om je leven in het teken te stellen van het halen van, in jullie ogen het enige rechtvaardige, recht, is gewoonweg niet verstandig. Ook al zul je wellicht iets meer bereiken dan het accepteren van een compromis, uiteindelijk zal toch een compromis gesloten moeten worden. En dat zal in jullie ogen nog geen juiste rechtspraak zijn, zo vrees ik. Je hebt rechtvaardigheid en rechtmatigheid. Het rechtvaardigheidsgevoel zal bij jullie helaas nooit meer bevredigd kunnen worden, gelet op uitspraken over rechters, Duisenberg etc. etc. en de felheid waarmee andere meningen worden gecountered. En rechtmatigheid loopt in dit soort zaken toch naar een compromis, zeker gelet op de dagelijkse praktijk die steeds meer richting het mediatorschap gaat.
Indien het waar is wat hansop hierboven verteld en er dus uiteindelijk een schikking (waarschijnlijk iets beter dan de Duisenberg schikking) voor iedereen die nog procedeert zal komen, wegen dan de gemaakte proce- en advocaatkosten nog wel op tegen hetgeen er mee bereikt is?
Laatst gewijzigd door Idaho op 02 aug 2005 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Notenkraker
Gelukkig dan maar voor de gedupeerden dat de meeste rechters er niet diezelfde mening op na blijken te houden. Evenals hoe langer hoe meer deskundigen.
-
ad snoeren
Ik ga je een antwoord geven op op je vooringenomenheid, en dan nooit meer.Ook al zul je wellicht iets meer bereiken dan het accepteren van een compromis, uiteindelijk zal toch een compromis gesloten moeten worden. En dat zal in jullie ogen nog geen juiste rechtspraak zijn, zo vrees ik. Je hebt rechtvaardigheid en rechtmatigheid. Het rechtvaardigheidsgevoel zal bij jullie helaas nooit meer bevredigd kunnen worden,
Ik spreek dus enkel voor mezelf, en niet voor Janneke.
Ten eerste kom ik niet in aanmerking voor de schikking omdat ik 20 maanden geleden ben gedagvaard door dexia.
Ten tweede heb ik zonder jurist het proces gevoerd, en dat vind ik geen prestatie van mezelf,maar van dit hele forum, en de mensen die werkelijk belangrijke zaken op dit formum melden.
en ten derde heeft de kantonrechter mij al in twee tussenvonnissen voledig in het gelijk gesteld, en doet in september uitspraak.
En nogmaals Ik heb dit enkel kunnen doen omdat er op dit forum
mensen komen met zinnige informatie.
Die ik van een zogenaamde jurist als jij en een zogenaamde belegger+
nog niet heb kunnen waarnemen.
en dit is weer niet hatelijk bedoeld maar feitelijk!!
Ad,
Nu kun je wel weer bijzonder boos en geirriteerd reageren, maar dat je pas bij de kantonrechter bent (hierna mag je niet meer zonder advocaat verder), staaft precies mijn verhaal. Overigens dat je tot nu toe gelijk hebt gekregen is natuurlijk voor jou persoonlijk een goede zaak.
Maar nu begint het pas. De kantonrechter is nog maar de eerste stap. Daarna zul je hoogstwaarschijnlijk een schikkingsvoorstel krijgen van Dexia. Jou een beetje inschattende zul je daar niet eens over willen praten. Dan volgt hoger beroep van Dexia, waar je een advocaat voor nodig hebt. Ook daaruit zal volgen dat de rechter in eerste instantie zegt: probeert u maar te schikken (vergeet niet dat Duisenberg ook niet voor niets is ingeschakeld).
Dan zul je steeds feller en je steeds onrechtmatiger behandeld voelen, maar uiteindelijk zit je bloeddruk op de 200 en kiep je om (dat hoop ik overigens niet, maar als extreem voorbeeld). Wat heb je dan aan al dat 'ik wil perse mijn maximale gelijk halen' gehad?
Nu kun je wel weer bijzonder boos en geirriteerd reageren, maar dat je pas bij de kantonrechter bent (hierna mag je niet meer zonder advocaat verder), staaft precies mijn verhaal. Overigens dat je tot nu toe gelijk hebt gekregen is natuurlijk voor jou persoonlijk een goede zaak.
Maar nu begint het pas. De kantonrechter is nog maar de eerste stap. Daarna zul je hoogstwaarschijnlijk een schikkingsvoorstel krijgen van Dexia. Jou een beetje inschattende zul je daar niet eens over willen praten. Dan volgt hoger beroep van Dexia, waar je een advocaat voor nodig hebt. Ook daaruit zal volgen dat de rechter in eerste instantie zegt: probeert u maar te schikken (vergeet niet dat Duisenberg ook niet voor niets is ingeschakeld).
Dan zul je steeds feller en je steeds onrechtmatiger behandeld voelen, maar uiteindelijk zit je bloeddruk op de 200 en kiep je om (dat hoop ik overigens niet, maar als extreem voorbeeld). Wat heb je dan aan al dat 'ik wil perse mijn maximale gelijk halen' gehad?
Hansop,
als jurist zou ik me toch zeker niet met met deze nickname willen tooien.
-------------------------------------------------------
Janny
als jurist zou ik me toch zeker niet met met deze nickname willen tooien.
-------------------------------------------------------
Janny
Laatst gewijzigd door Janny op 02 aug 2005 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar Janny,
Dan zie je toch ook wel in dat het hoe dan ook op een schikking zal uitdraaien? Geloof me: voor je het weet zit je hoe dan ook in een mediatortraject om op een schikking aan te sturen.
Dan zie je toch ook wel in dat het hoe dan ook op een schikking zal uitdraaien? Geloof me: voor je het weet zit je hoe dan ook in een mediatortraject om op een schikking aan te sturen.
verwijderd omdat ik me schaam
Laatst gewijzigd door Janny op 02 aug 2005 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsja Janny,
Dat niveau is het hele probleem van jullie forumpje hier. Zodra het raakt aan hetgeen jezelf eigenlijk wel weet, wordt er gescholden...
Dat niveau is het hele probleem van jullie forumpje hier. Zodra het raakt aan hetgeen jezelf eigenlijk wel weet, wordt er gescholden...
-
ad snoeren
Nog eentje dan.Maar nu begint het pas. De kantonrechter is nog maar de eerste stap. Daarna zul je hoogstwaarschijnlijk een schikkingsvoorstel krijgen van Dexia.
Als je je vak literateur bij zou houden zou je inmiddels weten dat Dexia niet meer in hoger beroep gaat inmiddels, of dit terugtrekt. op momenten dat een gerechtshof uitspraak wil doen.Ze kijken wel uit!
Dus een advocaat zal ik niet meer nodig hebben, en indien wel, zal hij niet veel uurtjes meer aan mij kunnen verdienen, m'n beste.
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 02 aug 2005 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hansop?
Ik ben nooit te beroerd om over schikken te praten, maar dan op voet van gelijkwaardigheid. Dus niet eenzijdig voorwaarden stellen. en niet als iemand die een gift ontvangt.
Janny
Ik ben nooit te beroerd om over schikken te praten, maar dan op voet van gelijkwaardigheid. Dus niet eenzijdig voorwaarden stellen. en niet als iemand die een gift ontvangt.
Janny
nou dat is dan mooi voor je inderdaad, als ze dat niet doen. Dan nog zul je eruit moeten zien te komen met een schikking, maar als je gelijk krijgt zul je wellicht beter af zijn dan de Duisenbergers.
Ach, dat is toch maar een gevoelskwestie of je het als gift ontvangt etc. Gaat er toch om dat je zoveel mogelijk van je poen terugkrijgt, cq. niet terug hoeft te betalen?
Ga er maar vanuit dat de schuld namelijk hiet alleen bij de tegenpartij komt te liggen (eigen verantwoordelijkheid, lezen jezelfd informeren etc. zal zeker genoemd worden, waardoor een deel van de schuld ook financieel blijft bij de 'gedupeerden').
Ga er maar vanuit dat de schuld namelijk hiet alleen bij de tegenpartij komt te liggen (eigen verantwoordelijkheid, lezen jezelfd informeren etc. zal zeker genoemd worden, waardoor een deel van de schuld ook financieel blijft bij de 'gedupeerden').
we wachten af, ik heb tijd.
Janny
Janny
Overigens Ad,
Het is wel weer typerend van de verbeten houding dat jij kennelijk denkt dat alle juristen zich inhoudelijk verdiepen in het zaakje Dexia. Echt, de zaak is niet zo belangrijk in de buitenwereld (behalve voor de paar vastgebeten gedupeerden) als jij denkt. De enige reden voor de interesse van sommige juristen is gelegen in het gegeven hoe contractvorming tot stand mag komen en wat ieders verantwoordelijkheid daarin is.
Voor de rest kan ik je maar het beste verwijzen naar Belegger+, de zaak is eigenlijk al helemaal uit het nieuws, ook al denken jullie daar anders over.
Het is wel weer typerend van de verbeten houding dat jij kennelijk denkt dat alle juristen zich inhoudelijk verdiepen in het zaakje Dexia. Echt, de zaak is niet zo belangrijk in de buitenwereld (behalve voor de paar vastgebeten gedupeerden) als jij denkt. De enige reden voor de interesse van sommige juristen is gelegen in het gegeven hoe contractvorming tot stand mag komen en wat ieders verantwoordelijkheid daarin is.
Voor de rest kan ik je maar het beste verwijzen naar Belegger+, de zaak is eigenlijk al helemaal uit het nieuws, ook al denken jullie daar anders over.
Dat niet alleen Dexia gedupeerden niet gelukkig zijn met het gedrag van de overheid spreekt uit onderstaand bericht.
Bron: RTLZ
Janny
Bron: RTLZ
laatst gewijzigd: 02-08-2005 10:59 Bron: RTLZ
Forse kritiek werkgevers op overheid
Werkgevers kraken de werkwijze van de overheid. Een onderzoek van de werkgeversorganisatie VNO-NCW schetst een onthutsend beeld.
Te hoge eisen
Zo deugen de aanbestedingen niet en hebben de overheden te weinig deskundigheid. Ook worden onredelijk hoge eisen aan bedrijven die voor een opdracht in aanmerking komen. Bovendien is er nauwelijks transparantie en wordt belastinggeld weinig efficiënt besteed.
Onthutsend
"De conclusies van het onderzoek en de vele hartenkreten uit het Nederlandse bedrijfsleven vind ik zonder meer onthutsend", aldus voorzitter B. Wientjes van VNO-NCW.
Vragenlijsten
Aan het onderzoek werkten een kleine duizend ondernemers mee, die vragenlijsten invulden. Toenemende klachten over de aanbestedingspraktijken van overheden vormden de aanleiding voor het onderzoek.
Janny
Hansop, in alle redelijkheid en billijkheid schikken?
Dan moet Dexia wel met meer over de brug komen dan nu voor de depotlease constructies.
Dan moet Dexia wel met meer over de brug komen dan nu voor de depotlease constructies.
Ik kan hier geen woord over Dexia in vinden, maar dat zal aan mij liggen. Ga je ook een nieuwsbericht uit de Volkskrant knippen over de honger in Burkina Fasso om aan te tonen dat Dexia wel degelijk nog in het nieuws is?