LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijval spaarloon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door Crazy9 »

Ik zit bij de Rabobank maar tot op heden nog niets ontvangen :-(

Misschien deze week :-)

Crazy9
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 sep 2005 02:13

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door Crazy9 »

De Rabobank heeft het vandaag vrijgegeven en op mijn
tegenrekening geboekt :-)

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door lind@ »

ik lees hier alleen maar over rabo,abn en sns bank
maar wij hebben het bij de directbank hoe gaat het daar in zijn werking?
op hun site lees je er niks over.
ik ga vanmiddag maar eens bellen denk ik.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Ik heb van spaarbeleg een brief gehad dat eind sept. het vrij te vallen bedrag op de renterekening van spaarbeleg wordt gestort.
Wil je dit niet, dan moest je een strookje opsturen waar je aangaf dat het vrij te vallen bedrag geblokkeerd moet blijven staan.
Mocht je vergeten dit strookje in te sturen dan heb je tot feb. 2006 de tijd om de vrijval terug te draaien.

Inity
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2005 15:00

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door Inity »

Zijn er al mensen die van de ING bank wat hebben ontvangen? Ik heb op 3 sept een deblokkerings formulier ingestuurd maar nog niks gezien.

ECC
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:39

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door ECC »

Ik heb vanmorgen Centraal Beheer gebeld en mijn spaarloon stond nog geblokkerd volgens de automatische dienst. Daarna doorbeld naar een medewerker en heb het over laten maken. sinds twee uurtjes staat het op mijn rekening.
Weer een probleem opgelost, maar je moet er wel achteraan zitten. :D

s.broersma
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2005 14:17

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door s.broersma »

nou vandaag wordt dit onderwerp afgedaan als hamerstuk dus kan geen bank meer zeggen dat het voorstel eerst goed gekeurd moest worden (wat onze snsbank dus steeds zegt)nou hopen dat ons geld snel overgemaakt wordt kunnen we wat achterstand wegwerken :mrgreen:

CS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:17

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door CS »

:? Nou da's fijn !
Onze spaarloon regeling loopt via de Fortis Bank !
Via mijn werkgever werd ons verteld, wij keren niet uit voor de 1e kamer het besluit heeft genomen en als dat gebeurd is keren wij automatisch uit op de tegenrekening.

Zie ik vanavond op de site van de Fortis dat ze dat NU dus snel even veranderd hebben...je moet een formulier insturen...gaat het dus nog langer duren :evil:

jolanda p
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2005 13:37

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door jolanda p »

ook wij hebben onze spaarloon opgevraagt bij de fortisbank en dat is nu een week geleden en ook wij hebben nog niets uitbetaalt gekregen.
terwijl ze eerst zeiden dat het automatisch op de tegenrekening gestort zou worden maar dat hebben ze inmiddels gauw weer veranderd.
niet erg netjes van de fortisbank wie weet hoelang het duurt voor fortis overgaat tot betalen? :evil:

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door Jonjo »

Reaal, ook SNS, maandag opdracht via fax. Vandaag, Woensdag op rekening.

young
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:43

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door young »

Heb begin september telefonisch opdracht gegeven aan Direktbank om mijn vrij te komen spaarloon te storten op mijn tegenrekening. Heb maandag 12 sept nogmaals gebeld naar Direktbank om te vragen wanneer het gestort zou worden en er werd gezegd dat ze het eind september gaan uitbetalen. Heeft iemand al iets gestort gekregen van Direktbank ? Kan het geld namelijk wel goed gebruiken nu...

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door lind@ »

hey young,

Mijn man heeft maandag gebeld met direktbank,
hij zou teruggebeld worden op donderdag 16 sept,
gisteren is hij terug gebeld met de mededeling dat het volgende week donderdag op zijn rekening staat ik hou het in de gaten.
en ja dat is zo'n beetje het einde van da maand dan.
we zien het wel !!

CS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:17

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door CS »

Fortis Bah ! :evil:
Heb gisterenavond nog met een vriendelijke meneer gebeld en verteld dat ik het geld hard nodig had en geschrokken was omdat nu bleek dat het toch niet automatisch vrij kwam.
Hij adviseerde mij met het ingevulde formulier naar het kantoor bij ons in de buurt te gaan.
Dan zouden die het kunnen faxen en zou het met 10 werkdagen op de rekening staan.
10 werkdagen...hoe kom ik het door :? dacht ik nog...

Ik ben vandaag dus geweest, de medewerkster was uitermate vriendelijk.
Ik heb aangegeven dat ik echt in de problemen zit en zelfs bereid was spoedkosten te betalen !
Ze zou eerst even bellen met die afdeling en het dan doorfaxen.

Komt ze terug met de mededeling dat volgens de persoon van die afdeling het ZES WEKEN :!: :!: :!: zou gaan duren omdat alles handmatig verwerkt moest worden, ze hele stapels binnenkregen en nu pas met de post van 6 september bezig waren.
Faxen had geen zin, dan kwam het toch op de poststapel van 14/9 terecht en daar kon niet vanaf geweken worden !
De mewerkster die mij hielp vond het duidelijk zelf ook heel vervelend, maar kon verder niets voor mij doen.

In ieder geval zou zij het formulier faxen en het origineel daarna met hun eigen post naar het kantoor versturen, dan scheelt het toch een dag, want antwoordnummerpost is meestal net iets trager ivm verwerking door de posterijen.

Ik vind het diep en diep triest !

young
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2005 14:43

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door young »

Goedemorgen,

voor de mensen die bij Direktbank zitten...

heb net met mijn bank, de Rabobank, gebeld waarop mijn vrij te vallen spaarloon gestort wordt en het spaarloon is gestort.

Toch eerder dan verwacht... netjes !!

Young

CS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:17

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door CS »

Fijn voor je Young !

Al iemand geld binnen van Fortis ?

jolanda p
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2005 13:37

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door jolanda p »

:lol: ik heb 7 september opdracht gegeven om het geld over te maken naar mijn rekening en nu zie ik dat het vandaag overgemaakt is.
dat heeft totaal 2 weken geduurt. ook weer voor elkaar.. :D
fortisbank bedankt :!:

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door lind@ »

ook ik heb vanmorgen gezien dat het geld is gestort van de Direktbank
heeft 1 week geduurd.
best wel soepel en snel verlopen

groet
lind@

ECC
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2005 18:39

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door ECC »

Voorlopig hebben ze dus 21 dagen extra rente getrokken van jullie geld.
Ieder jaar in januari krijg je de rente over je spaarloon uitbetaald, ben benieuwd of dat nu ook nog komt over 8 maanden en 12 dagen, anders hang ikin januari weer aan de bel.

CS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:17

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door CS »

Ik heb de 14e mijn geld opgevraagd, vandaag gecheckt...maar nog niet op de rekening.

CS
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2005 19:17

Re: Vrijval spaarloon

Ongelezen bericht door CS »

:D :D :D :D :D
Spaarloon van de Fortis staat op de rekening !!!
14/9 formulier ingeleverd op het kantoor en 26/9 binnen...dus TOCH veel vlotter als dat zij aangeven op hun site !!!

Gesloten