LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feestplan II, wie helpt me....

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Belegger+ »

Interessant, ik zie dat wederom een deelnemer gewonnen is voor het rad van avontuur waaraan zovele advocaten al dikke honoraria verdienen. Stel je voor: zo ergens midden in een contract wil je plots niet meer mee doen, plots houdt het op, plots zegt men: waar ben ik mee bezig ? Stel je voor, dat zo elk contract verbroken kan worden. Mooie boel zou dat worden. De schilder ziet een beter job twee straten verder: hij laat zijn emmers staan. Een verhuurder ontdekt een betere huurder, hop, de huidige dan de straat op. Neen, het is anders. Op het moment, dat men willens een contract niet meer volgt komt de tegenpartij met middelen als: maning, 2e maning, maning toeslag, incassotoeslag, rente wegens te late betaling, in gebreke stelling, BKR melding, verkoop van de aandelen is dus fixatie van de restschuld etc. etc. Dat hebben ze zich heel goed uitgedacht en ik persoonlijk zou onder 10.000 niet procederen. Het is echter alleen een mening die ik geef.

Gr.
B+

Notenkraker
Berichten: 835
Lid geworden op: 21 jun 2005 11:29

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Notenkraker »

Belegger+, je ijlt. Last van permanente lichtheid in je hoofd?

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door Elias »

Tja B+,

Als je een verbouwing uitvoert zonder de vereiste vergunning ( en leges betaling), krijg je ook een paar aanmaningen om het terug te brengen in de oude staat, zo niet, dan bestuursdwang en doen ze het even voor jou, op jouw kosten uiteraard.

Daartegen procederen is bij voorbaat vergeefse moeite, je hebt namelijk ( en terecht) geen poot om op te staan.

Wij zitten in een soortgelijke situatie, met dat verschil, dat de overtreder nu niet een armzalig particuliertje is, maar een megabank. En die achter de schermen - nou ja, zelfs open en bloot - geholpen en gesteund wordt door de "collega"-banken Aegon, Fortis etc. , om maar te zwijgen van de bekende toezichthouders, de DNB on top, Zalm, Donner en andere overheidsbekleders, die zwaar geblunderd hebben in hun taak. (Om ordinaire corruptie maar even in het midden te laten)

Onbegrijpelijk dus, dat Dexia en consorten met deze praktijken gewoon door mag gaan en de benadeelden in de hoek met de klappen mag blijven drukken, ze mag minachten, uitpersen en mag blijven besodemieteren met zwaar ontoereikende "schikkingen", zogenaamde coulances, aanbiedingen en betalingsregelingen.

Om maar niet te spreken van het blijven torpederen van een eerlijke en vlotte rechtsgang.......

Maar van die kant heb je het kennelijk nog nooit bekeken.

Elias.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Feestplan II, wie helpt me....

Ongelezen bericht door pluutje »

Heel goed Elias!

[ :wink: ]

Gesloten