LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
iwant2b1
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:13

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door iwant2b1 »

@sho_ryuken
Jou probleem kun je beter bij de bank oplossen!
Bellen en blokkeren plus terug laten storten!
Het is een MA(chtiging) die jij niet hebt afgegeven en die er ook niet is!

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Andreti »

Wat een herkenning als ik de bijdragen van de verschillende slachtoffers van de praktijken van Oxxio zie.

Na 10 maanden heb ik eindelijk een eindafrekening van Oxxio ontvangen (ben per 1-1-2005 weg bij Oxxio). Het is een grote puinhoop er wordt mij bijna 10.000 kWh teveel in rekening gebracht. Ik heb hier vorige week over gebeld met Oxxio. Zij erkenden dat er waarschijnlijk een fout in zat en stelden voor om het bedrag van ruim 900 Euro niet te incasseren. Goed plan denk je dan nog....

Zojuist blijkt dat Oxxio wel degelijk het bedrag heeft geincasseerd. Direct Oxxio weer gebeld, en ja, helaas meneer wij kunnen niet anders. U krijgt binnenkort een correctie formulier toegezonden. Dat zullen we dan bekijken en verrekenen met die 900 Euro.

Je begrijpt dat het dan moeilijk is om niet te ontploffen. Deze correctie zal waarschijnlijk ook weer maanden in beslag gaan nemen.

Omdat Oxxio niet zelf het bedrag wil terugstorten heb ik zojuist mijn bank gebeld om dit bedrag te laten storneren. Let wel, Oxxio dreigde dat ik dit voor eigen risico doe....

Zal binnenkort wel een incassobureau voor de deur staan...

Kan tegen dit soort maffiapraktijken niet worden opgetreden? Mijn ervaring als bedrijven zo gaan acteren, dat ze een gigantisch cash-probleem hebben. Het zou mij niet verbazen dat Oxxio straks omvalt. Zeker gezien de slechte ervaringen van hun klanten...

Andreti
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 okt 2005 11:42

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Andreti »

Het grappige (voor zover dat van toepassing is) is dat de bankmedewerker die voor mij de stornering heeft geregeld, wist te melden dat ik niet de enige was die een Oxxio afschrijving liet terugboeken.

roosmarijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2005 13:55

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door roosmarijn »

:evil: vreselijk oxxio. Ik ben nu sinds februari 2004 bij oxxio eerst durion. Mijn maand tarief werd 5 euro terwijl dit bij nuon al 10 x zoveel was. Na verschillende keren gebeld te hebben werd dit 7 euro.
Op mijn brief die ik schreef heb ik helemaal niets gehoord.

Nu probeer ik ook een keer jaarafrekening te krijgen. Nog nooit heb ik een jaar afrekening gehad. Ik smeek er om, bel al verschillende keren.
En ja hoor, vandaag post van oxxio. Een correctie verzoek van afrekening. WELKE AFREKENING????????
Dus weer bellen maar. Gek word ik ervan.

Mensen bedenk je 10 keer voor je bij oxxio je stroom gaat halen.
Ik ga snel weer terug naar NUON, dan maar iets duurder maar wel degelijk en nooit geen problemen.

OXXIO bekijk het maar. :evil:

Wim Gerritse
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2005 13:56

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Wim Gerritse »

Zou het helpen om een demonstratie tegen Oxxio te organiseren . Om zo aan alle consumenten duidelijk te maken dat Oxxio de verkeerde keuze is en dat mensen niet in zee moeten gaan met deze oplichter.

Bedrijven die worden geleid door een stel investeerders die constant op zoek zijn naar winst op korte termijn moeten worden bestraft. Waar blijft de klantvriendelijkheid? Waar is het fatsoen? Zijn dat onderwerpen die verdwijnen zodra het om geld gaat. Getuigt niet echt van een beschaafde wereld.

Daarom denk ik dat Internet een uitstekende mogeijkheid is om ons als consumenten te verenigen. Als er voldoende animo is ben ik bereid een demonstratie te organiseren. Laat het weten

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door jeanet »

er staat in het contract dat opzeggen alleen telefonisch kan?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door flappie »

waarom zou je willen opzeggen.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door jeanet »

Mocht dat duidelijk zijn met de verahlen die ik hier lees.Trouwens bij kassa staat oxio ook al als zeer negatief geboekt.Dus... :shock:


Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je mag opzeggen op de manier waarop jij dat wilt. Daar gaat OXXIO niet over. Ik raad je aan dit schriftelijk + aangetekend te doen. Op enig moment zul je je opzegging moeten kunnen bewijzen.

Negeer Flappie alsjeblieft. Flappie heeft naar eigen zeggen een baantje bij een energiebedrijf en probeert hier als enige het imago van de energiesector te reddden.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door flappie »

bob ik begrijp dus dat je tegen de libaralisering van de energiemarkt ben. Dan moet je toch naar de overheid gaan want deze heeft de markt vrij gegeven.

jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door jeanet »

had na mijn telefonisch afmelden weinig vertrouwen.maar oke.Op hoop van zegen.Kreeg ik twee dagen later op u verzoek is u aanmelding geannuleerd.Uw gegevens worden uit het klantenbestand verwijderd en de administratieve omzetting wordt ongedaan gemaakt.Uiteraard vinden wij het jammer dat u niet van onze voordelige energietarieven proffiteert.maar wij respecteren u keuze.Goed bewaren deze brief!!!ben dr zuinig op :) dit staat zwart op wit

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door flappie »

dit betekend dat er ook geen inhuizing bij oxxio plaats zal vinden.

Bassie12
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:24

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Bassie12 »

He flappie!!! Aangezien jij zo bekend bent in de energie branche kun jij mij misschien helpen om van die oxxio af te komen. Is dat niet een idee?

noorsekreeftjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:08

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door noorsekreeftjes »

Mijn verhaal lijkt op voorgaande verhalen. Wat voel je je machteloos zeg!!!!! en elke keer word je nog nijdiger (als dat al kon). Toen ik eind 2004 opzegde leek alles goed te gaan. Geen afrekening gehad, maar ik kon wel weer terug naar Nuon. Wat bleek, Juli 2005 had Oxxio mij zelf maar weer klant gemaakt zonder mijn toestemming. Ik ben nu al een half jaar bezig om van hen af te komen. Dit is onmogelijk. Ik word wel telkens vriendelijk te woord gestaan door een aller aardigste medewerker, maar ja wat heb je daar aan als er vervolgens weer niets veranderd. tegen de mensen die wel tevreden zijn over Oxxio wil ik alleen maar zeggen.....probeer maar eens op te zeggen. Eens klant betekent voor de rest van je leven klant, want je komt er NOOIT meer vanaf.
Bianca

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Wanneer U zeker van Uw zaak wilt zijn is het verstandig om schiftelijk per aangetekende brief met handtekening voor ontvangst retour op te zeggen of te anuleren. Houdt U altijd een kopie van Uw brief bij U. Binnen enkele dagen ontvangt U per post de handtekening voor ontvangst retour en er kan U verder niets gebeuren.
De mensen welke bij U aan de deur zijn geweest of men komt ze ook wel op winkelcentra tegen zijn van een verkoopteam welke niets met Oxxio van doen hebben maar alleen een bonus ontvangen voor het leveren van een nieuwe klant.

2411Connie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 15:27

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door 2411Connie »

:evil: mijn ouders,(75 plus) werden enkele weken geleden s'avonds
gebeld.Iemand van Oxxio met een heel verhaal, mijn vader
vroeg of ze documentatie op wilde sturen, ja dat kon.
Nu krijgt hij de afrekening van Nuon, waarop staat dat hij
opgezegd heeft. Blijkt dat Oxxio dit heeft geregeld en ook al geld afgeschreven heeft. Zonder toestemming, zonder opgave van rekeningnummer en zonder handtekening.
Mijn ouders zijn helemaal van slag !!!!!!!!!!!Gelukkig zoekt mijn zus het voor ze uit, maar er zijn al twee aangetekende brieven de deur uit,
kosten 7,50 per brief.

Wat kun je hier aan doen?????
Ga niet met oxxio in gesprek want voor je het weet...............

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Gistermiddag, Vrijdag 27juni hadden wij een verkoper van Oxxio aan de deur, Geslepen praatje dat wel. Hij had het er over dat oxxio de derde uit de rij van de GOEDKOOPSTE leveranciers was. Klopt ook en dat laat zich ook verklaren. U krijgt, wanneer u niet betaald, onmiddelijk Intrum Justitia aan de broek en de kosten daarvan liegen er niet om. Klantvriendelijk is Oxxio geen zins.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Shine »

Blijkt dat Oxxio dit heeft geregeld en ook al geld afgeschreven heeft. Zonder toestemming, zonder opgave van rekeningnummer en zonder handtekening
Nou weet ik daty Oxxio slim kan zijn, maar...... hoe kan Oxxio van een rekeningnummer afschrijven als er geen rekeningnummer gegeven is?
Dit facet vind ik wat opmerkelijk te noemen in dit verhaal.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Correcte vraag Chine, eenmaal aan een colporteur uw rekeningnummer verstrekt dan ligt het als het ware op straat. De gegevens worden veelal uitgewisseld met andere bestanden wanneer u met de zelfde colporteur te maken krijgt.

Gesloten