LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reïntegratie en Riooljournalistiek
Re: Reïntegratie en Riooljournalistiek
FADANGO,
Dapper dat u het lef heeft om op dit forum hierover te praten.
Ik ben helemaal met u eens,
wees blij dat u nog gezond bent maar wat nu met grote hoeveelheid mensen die niet gezond zijn?
Dapper dat u het lef heeft om op dit forum hierover te praten.
Ik ben helemaal met u eens,
wees blij dat u nog gezond bent maar wat nu met grote hoeveelheid mensen die niet gezond zijn?
Beste Fadango, ik zie niet zo goed wat jouw verhaal, hoe herkenbaar en triest ook, te maken heeft met de inhoud van reïntegratietrajecten..?
En beste Just Ice, het niet nakomen van afspraken is in elke branche onbeschoft, ook in de onze. En je zegt dat je niets meer van het bureau hoorde. Heb je zelf nog gebeld?
Groet, Lodi
En beste Just Ice, het niet nakomen van afspraken is in elke branche onbeschoft, ook in de onze. En je zegt dat je niets meer van het bureau hoorde. Heb je zelf nog gebeld?
Groet, Lodi
Lodi,
U weet toch hopelijk wel dat er een nieuwe wet in de maak is, met streef ingangsdatum januari 2006? Als die wet wordt aangenomen, wordt het echt verschrikkelijk om in Nederland werkeloos of ziek te mogen zijn.
Wat u nu ziet gebeuren in de Nederland, zijn slechts te voortekenen.
Maar dat moet u natuurlijk wel willen zien en dit willen zien heeft alles te maken met levenservaring let op de dubbele
Omdat na 1 jaar werkeloosheid ook de gezonde mensen door het UWV en via het CWI een grote kans hebben om in de reintegratiemarkt te worden gestopt.Beste Fadango, ik zie niet zo goed wat jouw verhaal, hoe herkenbaar en triest ook, te maken heeft met de inhoud van reïntegratietrajecten..?
U weet toch hopelijk wel dat er een nieuwe wet in de maak is, met streef ingangsdatum januari 2006? Als die wet wordt aangenomen, wordt het echt verschrikkelijk om in Nederland werkeloos of ziek te mogen zijn.
Wat u nu ziet gebeuren in de Nederland, zijn slechts te voortekenen.
Maar dat moet u natuurlijk wel willen zien en dit willen zien heeft alles te maken met levenservaring let op de dubbele
Laatst gewijzigd door opa op 06 sep 2005 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaaaaa opa, maar wat heeft dat nogmaals met de inhoud van de trajecten bij de bureaus te maken???
Ooo lodi met beetje inzicht is dit heel eenvoudig te verklaren en om tevens die link te leggen want ;Jaaaaa opa, maar wat heeft dat nogmaals met de inhoud van de trajecten bij de bureaus te maken???
dit heeft tot gevolg dat er nog meer toestroom richting de reintegratieburaus zullen komen.
Met gevolg, nog minder persoonlijk aandacht voor clientele.
Met gevolg, nog veel meer reintegratie ellende voor de mensen die het aan gaat.
Opa, uw conclusies slaan in veel gevallen echt nergens op. Zo ook in dit geval. Moet ik hier serieus op reageren..?
By the way, deze topic ging over de in mijn ogen slechte berichtgeving van Radar. Iemand daar nog iets over te melden..?
Neem mij vooral niet kwalijk, want ik nam het alleen even op voor mensen als fadango. En dat ik begrip heb voor 'het gevoel'.
Fijn, dan weten we dat.
Iemand nog reacties op het feitelijke onderwerp..?
Bvd Lodi
Iemand nog reacties op het feitelijke onderwerp..?
Bvd Lodi
Ook ik heb slechte ervaring met reintegratiebedrijven. Eerste bedrijf uitgenodigd, een mondeling overeenkomst gemaakt wat plan van aanpak is... kreeg brief van thuis... maar werd inhoudelijk nergens over plan van aanpak gepraat(BOREA) Tweede bedrijf gaf inhoudelijk precies weer, maar was voor het UWV niet goed genoeg en te duur. Het 3de bedrijf werd wel goedgekeurd door UWV, maar doet zelf inhoudelijk niks, terwijl hun een eigen uitzendbureau hebben. De opzet is van mij om geleidelijk weer terug te komen naar WAO om in het arbeidsproces te komen, en die dingen door mijn eigen IRO veel te veel vermoeiend is voor mij. Ik moet nog zien of het reintegratiebureau mij aan het werk kan krijgen
-
de TROS moest uiteraard nog andere ondwerpen behandelen. Bovendien is het lastig om slachtoffers in de uitzending te krijgen. Meestal is men bang voor represailles, b.v. door LOYALIS, UWV etc.
LODI,
je bent toevallig toch niet zoals Martin K.
Dat is nl. ook zo'n Middelburgse zakkenvuller. Jullie leveren gewoon geen enkele meerwaarde.
Jullie hebben geluk dat je niet in IRAN of China woont. Je weet wat daar gebeurt met ZAKKENVULLERS EN fraudeurs !!
[email protected]
LODI,
je bent toevallig toch niet zoals Martin K.
Dat is nl. ook zo'n Middelburgse zakkenvuller. Jullie leveren gewoon geen enkele meerwaarde.
Jullie hebben geluk dat je niet in IRAN of China woont. Je weet wat daar gebeurt met ZAKKENVULLERS EN fraudeurs !!
[email protected]
Ja hoor. Ik ben een zakkenvuller. Kandidaten interesseren mij geen moer. Als ik mn centen maar krijg, liefst over de rug van een stelletje werklozen die hun ziekte veinzen. Nou goed? Als dat is wat j egraag hoort vind ik het prima hoor. Als ik jou daarmee van je frustratie afhelp..!
Groet Lodi
Groet Lodi
Het is krom om commerciele bedrijven banen te laten vinden. Zij zijn er bij gebaat om zo veel en zo snel mogelijk geld aan hun opdrachten te verdienen. Ben zelf ooit bij Kliq geweest in een traject.... wat een drama. Een in de groep toevallige aanwezige werkeloze personeelsfunctionaris moest voor de groep gaan vertellen hoe je een sollicatiebrief moest opstellen. De "lerares" kende de basisregels voor een sol.brief niet eens.
Uiteindelijk heb ik zelf na enige tijd baan gevonden. Toen wilde men ineens mijn contract hebben ( reden: dan konden ze afrekenen met het CWI ... )
Vandaag hoorde ik toevallig van een bekende die ook op een reintergratieburo werkt dat een collega van haar deze uitzending vond kloppen. Enkele uren na haar verhaal kwam dezelfde collega triomfantelijk vertellen dat ze een intakegesprek met een "klant" ging houden om af te kunnen rekenen met de opdrachtgever. Dit was eigenlijk niet nodig aangezien ze thuiswerk voor deze klant moest zoeken....
Uiteindelijk heb ik zelf na enige tijd baan gevonden. Toen wilde men ineens mijn contract hebben ( reden: dan konden ze afrekenen met het CWI ... )
Vandaag hoorde ik toevallig van een bekende die ook op een reintergratieburo werkt dat een collega van haar deze uitzending vond kloppen. Enkele uren na haar verhaal kwam dezelfde collega triomfantelijk vertellen dat ze een intakegesprek met een "klant" ging houden om af te kunnen rekenen met de opdrachtgever. Dit was eigenlijk niet nodig aangezien ze thuiswerk voor deze klant moest zoeken....
Ik heb een beetje een dubbel gevoel bij het wel of niet laten helpen van mensen door een commercieel bedrijf, dat geef ik toe. Enerzijds kun je je afvragen of de bedoelingen wel zuiver zijn en dito uitgevoerd worden, anderzijds kan een (geld)bonus een stimulans zijn om extra goede dienstverlening neer te zetten, hoewel deze stimulans eerder uit betrokkenheid zou moeten komen. Weet je wat ik denk..? Veel hangt af van de persoon die de dienstverlening uitvoert, en natuurlijk van de kandidaat...
Groet Lodi
Groet Lodi
Sorry, nog even kort: ik ben deze topic eigenlijk gestart omwille van de onzuivere en eenzijdige, ongefundeerde en niet terzake doende verslaggeving van Radar... maar das mijn mening; iemand die dit beaamt en/of verwerpt..?
Doelstelling van Radar is misstanden aan de kaak stellen.
Ook de regering plaatst eenzijdige berichten. In de organisatie van BOREA zitten veel medewerkers van bij de aan BOREA aangeloten reintegratiebedrijven, dus deze instantie is ook niet zuiver.
Er is tot de radar uitzending naar mijn mening juist te eenzijdig en te positief over reintegratiebedrijven geschreven.
Het is juist heel goed dat oplichtingspraktijken aan de kaak gesteld worden.
Ook de regering plaatst eenzijdige berichten. In de organisatie van BOREA zitten veel medewerkers van bij de aan BOREA aangeloten reintegratiebedrijven, dus deze instantie is ook niet zuiver.
Er is tot de radar uitzending naar mijn mening juist te eenzijdig en te positief over reintegratiebedrijven geschreven.
Het is juist heel goed dat oplichtingspraktijken aan de kaak gesteld worden.
ik ben werkloos sinds februari 2005, ben volledig opgeleid in de logistiek/distributie. Maar het bureau Alexander Calder te Groningen zegt tegen mij als ze werk voor me hebben voor 3 week als druivenplukker heb ik dat maar te doen, dus trek ik mijn conclussies hier uit................ Maar daar pas ik voor. Heb ik dan voor niets 16 jaar lang gewerkt en opleidingen gevolgd. en moet ik dan maar steeds verder het sociale gat invallen, Nee helpen doen ze je niet. En ik word geen druivenplukker. Conclussie: ze kijken niet eens wat je achtergrond is! ze laten je aan je lot over.
Opa, leg mij dan eens uit hoe jij weet dat leeftijd iets zegt over de resultaten van de consultenten. Er is namelijk geen verschil tussen de resultaten van de jongere en de resultaten van mijn ouderen collega´s.Uiteraard mee eens, maar sommige beroepen zijn volkomen ongeschikt voor jongeren en reintegratie medewerker is zo een beroep welke ongeschikt is voor mensen onder de 45 jaar.
Jouw theorie is gebaseerd op wat in jouw ogen logisch lijkt. Logisch lijken hoeft niet logisch te zijn. Ik baseer mijn mening op ervaringen uit de praktijk.
Als iemand vastbesloten is dat een jongere consulent niet kan helpen wat kun je dan nog van zo´n traject verwachten? De client zal niets van de consulent aan willen nemen.
Ik ben zo´n jonkie die volgens jou niet kan functioneren in dit beroep. Weet je dat ik me niet eens beledigd voel. Je hebt met je reacties op dit forum zo duidelijk laten weten dat je kortzichtig en zelfingenomen bent dat jouw mening over mij als consulent niet telt.
Mijn resultaten zijn zeer goed, net zo goed als die van mijn oudere collega´s. En we leren van elkaar want hoe meer inzichten op reintegratie hoe effectiever het wordt.
Aan "Gast": ik heb eerlijk gezegd de berichtgeving rondom de reïntegratiebedrijven ook vóór de uitzending van Radar wat eenzijdig gevonden ten nadele van de branche, maar dat is een persoonlijke en waarschijnlijk subjectieve opvatting. Wat ik wil aangeven is dat iedere berichtgeving die te eenzijdig is in dit verband, naar mijn mening niet deugt. Dat Radar misstanden aan de kaak stelt is prima. Maar om voor een kapotte fietsbel de gehele fietsbranche in een kwaad daglicht te stellen gaat mij wat ver. Zelfs als de hele fietsBELLENbranche zou zijn genoemd
Ik blijf het een slecht onderbouwde uitzending vinden voor een veel te ingewikkelde en gevoelige materie. Eerder vroeg ik me al af wat het effect kan zijn op mensen die hierdoor niet meer kunnen geloven dat ze ondersteund worden en daardoor kansen gaan missen.
Groet en dank voor de goeie feedback
Ik blijf het een slecht onderbouwde uitzending vinden voor een veel te ingewikkelde en gevoelige materie. Eerder vroeg ik me al af wat het effect kan zijn op mensen die hierdoor niet meer kunnen geloven dat ze ondersteund worden en daardoor kansen gaan missen.
Groet en dank voor de goeie feedback
Als eerste een paar vragen. Gaat dit alleen voor die mensen die in de WW of bij het CWI zitten?Zelf zit ik in de ziekenwet en kom niet meer terug op mijn huidige werkplek. Dit was chauffeur in de containers en maakte 15/18 uur per dag.Vanaf 29 april ben ik benadert door een reintregatie bureau AGENS.Eerst een gesprek bij mij thuis en daarna een op het kantoor. Telefonisch wel eens contact.De gebruikelijke vraag is dan, Hoe gaat het. Daar ik nog steeds in de ziekenwet zit hoef ik nog niet te solliciteren, maar doet het wel. Het reintregatie bureau heeft mij een sollicitatie gesprek willen adviseren, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Wel een training voor de PC (5 keer een ochtend van anderhalf uur. Daarna hebben zij mij on hun site gezet. (Dit is een zoekmachine die mij moet helpen om werk te zoeken.Dus elke morgen kijken in mijn mailbox of er een berichtje inzit.
Als ik verteld heb dat ik een sollicitatie gaat doen dan wil ze weten bij wie en hoe de naam van die firma heet.Voor de rest doen ze in mijn ogen eigenlijk niet veel. Na de sollicitatie houdt ik haar dan op de hoogte met een telefoontje en dan komt zij met het voorstel om het toch maar te doen, daar ik over twee maanden maar 70% krijgt uitgekeerd.( De CAO is nog niet helemaal rond.)
Krijgt het reintregatie bureau een premie als ik solliciteerd en vangen ze ook nog een premie als ik daad werkelijk een baan heeft gevonden?
Graag enige reactie op dit schrijven.
B.V.D.
Met vriendelijke groet P.A.v.d.Brekel
Als ik verteld heb dat ik een sollicitatie gaat doen dan wil ze weten bij wie en hoe de naam van die firma heet.Voor de rest doen ze in mijn ogen eigenlijk niet veel. Na de sollicitatie houdt ik haar dan op de hoogte met een telefoontje en dan komt zij met het voorstel om het toch maar te doen, daar ik over twee maanden maar 70% krijgt uitgekeerd.( De CAO is nog niet helemaal rond.)
Krijgt het reintregatie bureau een premie als ik solliciteerd en vangen ze ook nog een premie als ik daad werkelijk een baan heeft gevonden?
Graag enige reactie op dit schrijven.
B.V.D.
Met vriendelijke groet P.A.v.d.Brekel