LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping prinsenmeer Asten Ommel.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Milane

Re: Camping prinsenmeer Asten Ommel.

Ongelezen bericht door Milane »

Op 20 juli 2008 gingen wij even langs, een kijkje nemen
op het recreatiepark prinsenmeer te asten.
Ons eerste indruk was positief, bij de slagbomen stond een oudere dame die heel vriendelijk ons te woord stond.
We hebben er een uurtje gewandeld, koffie gedronken en rond gekeken. Ons conclusie is, gewoon een goed groot onderhouden schoon park en een plezierig vermaak zeker voor kinderen tot en met 15 jaar.
Om dit te onderhouden zijn er regels op het park, zowel voor kinder en volwassenen.
Wie zich niet aan de meerderheid kan aanpassen, moet asociaal egoistisch thuis blijven.

jopietje

Ongelezen bericht door jopietje »

wij zijn net terug van het prinsenmeer en kan iedereen vertellen eens maar nooit meer.
de klachten die hier boven allemaal vermeld zijn kloppen als een bus.
je kan gesprekken gaan voeren met de camping beheerder maar ook dat haalt niets uit.
wij zijn nu bezig om het prinsenmeer aan te klagen omdat we vanaf de eerste dag van de reservering duidelijk hebben aangeven dat wij met een grote caravan zouden komen, ons werd verteld dat de plaatsen minimaal 90m2 maximaal 120m2 zouden zijn dat was volgens de medewerkers geen probleem.
de plek die we kregen was net aan 76 m2 meter waardoor wij de caravan met hangen en wurgen net konden plaatsen en waardoor er geen plek meer was voor een tent of auto.
met adverteerd wel in de folders dat de plekken 90m2 tot 120m2 zijn,
maar omdat de camping verleden jaar een ster is kwijt geraakt hebben ze waar normaal gesprokken 11 plaatsen waren nu 13 plaatsen gecreerd. (omdat je met een ster minder plaatsen mag aanbieden van 80m2).
maar zo worden de mensen wel verkeerd ingelicht omdat de folders anders aangeven.
en mensen die een dagje naar prinsenmeer gaan beleven de dingen toch anders als mensen die daar 14 dagen hebben gestaan dus die kunnen nergens over mee praten.
ik zal het hier zeker niet bij laten zitten en hoop dat er meer mensen met mijn zijn die actie gaan ondernemen omdat men alleen maar word gezien als een bron van inkomen.

Veldkamp

Ongelezen bericht door Veldkamp »

Gelukkig zijn er ook vele mensen die wel een goede vakantie hebben gehad bij Prinsenmeer. Ondanks de vele vooroordelen die we hadden over dit park hebben wij een hele goede vakantie gehad bij Prinsenmeer. Met het hele gezin twee weken in een junior chalet gezeten... echt boven verwachting. We hebben ons verbaasd over de vele extra's in ons chalet, zelf speelgoed voor de kinderen was aanwezig. Het chalet zag er netjes en verzorgd uit. Alles tot in de puntjes verzorgd. Zelf vind ik alle luxe extra's niet zo belangrijk, maar als echt luxe wilt kamperen kun je bij de parken van Oostappen prima terecht. :D

Onze conclusie is dat Prinsmeer gewoon een goed park is. Een park waar ook kinderen het prima naar hun zin kunnen hebben. Oordeel dus niet te snel, vaak zijn het alleen de mensen met negatieve ervaringen die hun verhaal kwijt willen. Maar het overgrote deel van de mensen heeft niets te klagen!

bouman20

Ongelezen bericht door bouman20 »

Wij zijn het afgelopen jaar 2 keer op een park van de Oostappen Groep geweest en ik moet zeggen wij hebben twee geweldige vakanties gehad!De eerste vakantie was in een stacaravan op Hengelhoef,die was netjes schoon, niet luxe maar wat je nodig had zat erin.Twee weken geleden zijn we op Prinsemeer geweest met onze eigen caravan en we vonden dit park nog iets beter dan Hengelhoef.Dit lag voornamelijk aan het vriendelijke personeel wat er op Prinsemeer wel is en op Hengeloef niet.Ik vond dat er ook maar eens een positieve reactie bij moest ,want hoe dat sommige mensen de parken afschilderen is naar onze mening niet juist!Op naar volgend jaar! :D

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bouman,

vindt jij de prinsenmeer lui gezellig:

zwembad bewakers zijn nadrukkelijk aanwezig om de kapotte spullen te bewaken.

het parkeerterrein moet je apart betalen.

de plaza lui incl de fritestent geven geen service en verstrekken koud eten Inderdaad geweldig :)

Tatatoet

Ongelezen bericht door Tatatoet »

Ben er afgelopen herfstvakantie geweest.
Voor de kids is het erg leuk, maar op de een of andere manier klopt het allemaal niet. Het pleintje ziet er erg leuk uit, maar de horeca is erg slecht (oud vet in frituur etc.)
Wat voorbeelden wat ik gezien heb...
Iemand kwam terug omdat ie een koffie verkeerd had besteld, de bardame roert in de zwarte koffie!! zegt, maar er hoort wel een beetje schuim op te zitten :( In de horeca werken en niet eens weten wat een koffie verkeers is hmmm.
Een jonge meid van het animatieteam liep een peuter omver, peuter in tranen, meisje loopt gewoon door, laat de huilende peuter liggen en ze lacht er zelfs om!

Het is ook allemaal erg omslachtig, vraag je om een cappuchino aan bedienend personeel, kun je die alsnog zelf gaan halen bij de carribeanbar.
Het huisje was ook niet erg schoon, speelgoed erg plakkerig. In de wc zat me een laag kalk, dat wil je niet weten en ook erg veel vocht! Het beddegoed aan de raamkant was kletsnat na een week.
De mensen bij de receptie waren wel heel erg vriendelijk.
Bij de indoor speeltuin alleen in het weekend toezicht, ook wel een beetje jammer.
Buitenspeeltuintjes waren leuk, maar kijk uit voor uitstekende spijkers bij de wat oudere. Zeker met kleine kindjes.
Kortom, oostappen zou het helemaal anders moeten aanpakken, gemotiveerd personeel op de juiste plek. Denk als er geen verandering inkomt dat het niet goed komt met deze groep.

jcf

Ongelezen bericht door jcf »

Ja het is echt een heel slecht park...

Ik heb al meerdere keren een brief gestuurd maar je hoort maar niks.
Het zwembad is gewoon weg gevaarlijk.
En de camping is gewoon volgestouwd....wat een massatoerisme....de plek die we kregen toegewezen was te klein.
En de friet tent is helemaal een drama...koude friet en een stelletje ongeintresseerde lui die moeten werken maar er echt geen zin in hebben...en ze zijn vreselijk traag.
Daar komt nog eens bij dat het er stikt van de roemenen en russen....die hebben bijna de helft van het park in bezit.
NIET NAAR TOEGAAN......!!!!!!!
:cry:

Henri42

VREEMD JCF, in een andere topic schrijf je dat je huilend naar huis ging.

Vlg dit stukje heb je het zwembad bezocht , Russen gezien, frites gegeten, trage werklui, te kleine plek voor je tent etc etc JCF allemaal kul ,toch ?

jcf

Ongelezen bericht door jcf »

Nee....helemaal niet...........was op een ander park van die keten....

Ik heb na mijn eerste bezoek een compensatiebon gehad van het park voor de "geleden"schade.....dus hebben we weer een keer geboekt.....had ik niet moeten doen.

Dus nee geen kul.........maar als je een beetje rondkijkt in het forum ben ik niet de eerste die klaagt over deze parken...

Henri42

jcf, dus echt kul: dat jij compensatie ontving heb je niet vermeld,

natuurlijk zijn niet alle parken-campings van Ooststappengroep goed, met name de Berckt is echt slecht, Hengelhoef is redelijk,Prinsenmeer is verouderd etc etc,

JCF welke parken heb jij bezocht ?

rv007

Ongelezen bericht door rv007 »

ohjah,
jfc zit hier ook al te klagen,
geloof er nix van!
beetje jammer!
wees eens eerlijk en ga echt eens op vakantie!
ciao

nellie1975

Ongelezen bericht door nellie1975 »

Wij hebben vorige week via de site vakantieveiling een weekend geboekt bij prinsenmeer in asten.Geregeld zijn wij naar andere parken geweest zoals slagharen maar ik moet zeggen we hadden niks te klagen.Bij de receptie waren ze allemaal vriendelijk en ook de kinderen hebben zich totaal niet verveeld aangezien er genoeg animatie was.Voor 61 euro zaten wij een weekend in een prachtig junior chalet die netjes schoon was..Wij gaan dan ook zeer zeker heel snel weer een bezoekje brengen daar.
Ik zie ook overal klachten staan over de friettent,ik moet zeggen als je altijd een hotel ben gewend tsjaaa dan is dit misschien iets te min maar naar mijn mening zag het er allemaal keurig uit.

Nellie :lol:

Henri42

ben een week in het Oostappen park in Houthalen (Hengelhoef ) geweest met de kleinkids, een fantastische camping met sub tropisch zwembad.
Een critische noot is de plaza, de bediening keuken eten is zwaar onder de maat voor de dikke betaalde menu,s, jammer dat dit euvel zich bij alle plaza,s voordoet, werkt de uitbater op franchise basis met personeel van 16 a 17 jaar :( 8) :roll: :cry:

michel2004

Ongelezen bericht door michel2004 »

Het is echt een drama in die parken........die plaza...wat een ellende..

Een paar kinderen die je voor een duur betaald menu lauwe friet met slappe frikandellen bezorgen....maarja wat wil je voor die prijs van dat flut park.

Eens maar nooit meer.

Henri42

over de camping hebben wij geen klagen, evenmin over het binnenbad, de plaza met drinken en eten is duur en slecht door de bediening en smaak :(

JK for you

Ongelezen bericht door JK for you »

Ik heb Prinsenmeer een aantal jaren geleden leren kennen. Allereerst in een Junior Chalet en vervolgens in een Sta Caravan. In beide gevallen kwamen we in vieze smerige verblijfplaatsen. Na klachten bij de receptie kwamen er vrijwel direct een tweetal (buitenlandse) dames de boel schoonmaken. Nou ja schoonmaken (alles reinigen met een spuitbusje en 1 doekje) is niet het juiste woord. Na een zeer moeilijk gesprek en een welles nietus woordenwisseling hebben we zelf maar schoon gemaakt.

De laatste jaren kwamen wij er met onze eigen caravan zodat we in iedergeval in een schoon nest komen. Wij zijn de afgelopen jaren naar Prinsenmeer gegaan voor de ligging, en de alles in één camping. Helaas hebben we moeten ervaren dat het steeds sneller bergafwaards gaat. Eerst met de komst van (vooral s'nachts luid pratende Polen die huiswaards keren. Vervolgens met de komst van honden op de camping. In eerste instantie hield iedereen zich aardig aan de regels maar vooral het laatste jaar is het een ramp aan het worden. Overal pissende en schijtende honden. Dat er kinderen in het zelfde gras spelen is blijkbaar maar bijzaak. Het (door de bezoekers) opruimen van de stront wordt steeds vaker genegeerd. En hoewel het nadrukkelijk in de huisregels staat gebeurd het de laatste tijd veelvuldig dat de honden niet meer aangelijnd zijn.

Volgens diezelfde huisregels is het ook niet toegestaan om met een bromfiets rond te rijden over de camping. Nou die krengen brommen er vrolijk op los. En als ze een campingmedewerker tegen komen dan draait ie zijn hoofd om alsof hij niets heeft gezien of groet vriendelijk. In de huisregels staan dat na 23:00 uur de nachtrust ingaat. Dat betekend dat er geen auto's meer op of over de camping mogen rijden en dat je ook niet te luidruchtig mag zijn/doen. Of de portier en bewaking bij de poort is blind of omgekocht maar geloof me als ik per auto 10 euro zou krijgen zou ik niet meer hoeven werken. Ik weet niet of de auto's na 23:00 uur gewoon nog naar binnen mogen of dat ze vanaf de Plaza komen maar er rijden er dagelijks een flink aantal (en dan is het nog niet eens hoogseizoen). Ook bij de over de camping zwalkende (zeer) luidruchtige jongeren is er geen man die ze de plaats wijst. Als er uberhaupt bewaking rond loopt/rijdt is dat in ieder geval nooit op de momenten dat ze nodig zijn.

En dan het meest vervelende van deze camping. Het is ongelooflijk zo hard er wordt gereden. Vooral op de binnenring rond het water gaat het er zoms hard aan toe. Het verbaast hoe (ouders die zelf kleine kinderen hebben) hun auto besturen. Ik heb veelvuldig gezien en meegemaakt dat kinderen vanachter speeltoestellen of uit straatjes maar net aan de langs (razende) ouders konden ontkomen. Het ergste van dit alles is dat een groot deel van het (rond rijdende aanwezige personeel) hier minstens zo hard aan meedoet.

Wat ons ook een doorn in het oog is dat je voor het gebruik van de binnenspeeltuin 3 euro per dag moet neertikken. Als je 3 weken op de camping verblijft en bijvoorbeeld 8 dagen zou doorbrengen in de binnenspeeltuin kost je dat bij 3 kids 72,- euro. Inmiddels hebben ze een soort van strippenkaart die goedkoper is maar het blijft een duur en zuur kostenplaatje. Ik weet niet wat de reden is voor deze betaling maar als het is omdat er teveel stuk gemaakt wordt zou Prinsenmeer er verstandig aan doen om een beetje ervaren personeel in te zetten (en geen kinderen). Gewoon mensen die weet waar ze over praten en mensen durven aanspreken. Geen (kinderen) die zelf eigenlijk nog in de ballenbak of op de trampoline zouden willen.

In het restaurant dat we (ooit eens) 1 keer hebben bezocht is het helemaal dramatisch met het personeel en de kwaliteit. Ook hier ontbreekt de ervaring en verzorging. En hoewel we er zelf nooit meer komen horen we als we op Prinsenmeer neerstrijken steeds weer de zelfde klachten van de mede bezoekers. Ook de receptie is helaas steeds vaker het domein van (veel te jonge) gasten die niet weten wat ze moeten doen. Er zijn er gelukkig ook een aantal die wel weten waar ze over praten en erg behulpzaam zijn. En ik moet eerlijk zeggen bij eventuele melding van storingen en/of klachten wordt alles keurig netjes opgelost.

De enige plaats op Prinsenmeer waar het wel goed voor elkaar is, is in het binnenbad. Hier staat meestal ervaren personeel die bezoekers die het te bont maken keurig op zijn/haar fouten wijst. Maar ook hier merken we dat er steeds vaker gebruik gemaakt wordt van jongeren die mensen niet durven te corrigeren.

Sinds dit jaar is er op Prinsenmeer ook de mogelijkheid om gebruik te maken van een Jetski of zo'n bananenboot die voortgetrokken wordt door een jetski. In de tijd dat wij er waren is er gelukkig nog niet veel gebruik van gemaakt. Maar ik hou m'n hart vast voor als het straks druk gaat worden en die dingen als (ongeleide) projectielen tussen de waterfietsers door moeten.

Hoewel het nog steeds een zeer moie omgeving is en een mooie camping is die met alle voorzieningen je een leuke vakantie kan bezorgen gaat dat in de praktijk echter steeds minder op. Ik hoop dat de directie snel orde op zaken gaat stellen (vooral op het gebeid van snelheid, in de vorm van bordjes en/of drempels zou een grote vooruitgang zijn) want anders kan het verval wel eens verkeerd uitpakken.

Laat iedereen zich aan de regels houden.

10 kilometer is 10 kilometer
Honden aan de lijn is honden aan de lijn
Hondenstrond opruimen is hondestrond opruimen
Niet rijden na 23:00 uur is niet meer rijden
Geen luidruchtig (jongeren) na 23:00 uur is dus geen lawaai maken

Het lijkt me zo makkelijk. Net zoals de directie iedereen aan zijn/haar betalingsplicht houdt kan hij dat toch ook in de praktijk brengen op de campingregels. En bevalt het de (kwaadwillende) bezoeker niet dan is daar de poort. Als (de kwaadwillende) bezoeker de camping verlaat is dat volgens mij altijd beter dan een goed bedoelende bezoeker die nu wegblijft.

Het is een mooie camping met steeds groter wordende problemen. Deze problemen hebben bij ons zelf tot irritatie geleid en ons doen besluiten dat we niet meer naar Prinsenmeer gaan.

Henri42

Dit epistel ligt bij de directie van de Oosstappengroep, vreemd dat je na alle negatieve ervaringen er bleef terugkomen, toch nietv voor het verouderd binnenzwembad in Asten-Ommel ==

u0057t5

Ongelezen bericht door u0057t5 »

Tja, wat zal ik zeggen. Ik verblijf er al vanaf 2003 9 maanden per jaar door mijn werk in het zuiden. De regels naleven is niet zo lastig hoor.

Het probleem van Prinsenmeer is meer gelegen in het feit dat er met uitzendkrachten en schooljeugd (vakantieperiodes) gewerkt wordt en deze zijn relatief jong en onervaren maar wel goedkoop.

En wat betreft de Polen, Russen e.d., géén last van. Deze mensen leven teruggetrokken in hun chalets, betalen netjes hun rekeningen en houden hun chalet en omgeving schoner als menig Nederlander die 3 weken in het hoogseizoen komt en denkt dat het hele park van hem is. Het zijn wel de 'buitenlanders' die hier in Nederland de mindere banen aannemen waar de gemiddelde Nederlander zich voor omdraait en zij dit met veel plezier doen. Maak eens een praatje met ze en je zult ontdekken dat het ook mensen zijn uit het verenigd Europa.

TIP, ga eens voor de spiegel staan en spreek de volgende zin uit, meerdere keren achter elkaar:

Al is de pannenkoek nog zo dun, hij zal altijd twee kanten hebben!

Of te wel bekijk de wereld ook eens van de andere kant! Hij zou wel eens mooier kunnen zijn!

Henri42

9 maanden per jaar op een camping ?, kan de werkgever geen hotel regelen.

Het pijnpunt snij jezelf aan: door het onervaren personeel in de plaza en de absurt hoge prijzen voor het smakeloos eten gaat veel goowill verloren.
Ik veronderstel niet dat de 9 mnd verblijver in de plaza zijn eten tot zich neemt :shock:

u0057t5

Ongelezen bericht door u0057t5 »

[/quote]9 maanden per jaar op een camping ?, kan de werkgever geen hotel regelen.

Het pijnpunt snij jezelf aan: door het onervaren personeel in de plaza en de absurt hoge prijzen voor het smakeloos eten gaat veel goowill verloren.
Ik veronderstel niet dat de 9 mnd verblijver in de plaza zijn eten tot zich neemt Shocked

Tja Henri,

Dit is nu types een vorm van oordelen (kan de werkgever geen hotel betalen!) zonder dat je de situatie kent zoals wel meerderen hier op het forum!

Het is mijn EIGEN KEUZE om in het midden van het land te wonen en in het zuiden te werken en hierdoor van ma t/m vr op het park te verblijven! Waarom zou een werkgever hier voor moeten opdraaien. Mijn keuze kan ook zijn om te verhuizen naar het zuiden, maar gelukkig bepaal ik zelf nog in Nederland waar ik woon en waar ik werk en hoe ik dit inricht in mijn privé leven.

En van de plaza ben ik so wie so niet afhankelijk, temeer dat deze alleen geopend is in het seizoen (pasen t/m de herfstvakantie). En het mooie van een chalet is dat er een keuken in zit waar je ook zelf in je maaltijden kunt voorzien. En voor de duidelijkheid, het chalet is niet van de Oostappen groep maar eigendom!

Gesloten