Pagina 3 van 3

Re: wanadoo family

Geplaatst: 04 nov 2005 11:55
door ??
@ burnit: volgens mij is het DNS probleem sinds de laatste update van de firmware verholpen. Andere oplossing is om de DNS ff handmatig in Windhoos te knallen; dan heb je er ook geen last meer van.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 04 nov 2005 19:15
door burnit
Die dns was niet het enige probleem, daarbij hoort het apparaat het gewoon door te sturen. De laatste tijd begon dat ding ook (steeds) automatisch opnieuw op te starten. minimaal 1x per week

Na verloop van tijd slipt dat ding gewoon dicht.

Dat automatisch updaten wat dat ding doet kun je als een voordeel zien, maar ik vind het een zwaar nadeel.

Don't change the winning team !

(ik ben niet de enige wie niet te spreken is over de livebox zelf, hier zijn al veel topics over geschreven)

Re: wanadoo family

Geplaatst: 04 nov 2005 22:04
door jolly_Roger
Hallo lezeressen en lezers,
Ik ben al jaren abbo geweeest van wanadoo, dit met grote tevredenheid qua levering en storingen. Aangezien ik ook op de kleintjes moest gaan letten en i.p.v. de duurste wanadoo plus aansluiting over wilde sluiten op de zeer goedkope wanadoo family was mijn keuze snel gemaakt daar dit een verschil van ruim 50 euri per maand zou betekenen. En dan had ik nog geen wanadoo telefonie erbij genomen.

Mijn abbo zou per 1 november zijn afgelopen dus ik maake de keuze voor family in augustus en kreeg tot grote vreugde te horen dat ik per 19 september zou kunnen overstappen op family. Voor de zekerheid had ik met de helpdesk nog even gebeld om te vragen of ik de livebox gewoon op de plaats van het huidige modem kon zetten i.p.v. de beschreven plek (zo dicht mogelijk bij het hoofdpunt van de kpn aansluiting). Dat was geen enkel probleem.
Nu maar afwachten. Maandag 19 september 12.00 uur de verbinding is verbroken en zou binnen een uur terug zijn (volgens de brief). Een uur werd enkele uren en verontrust belde ik met de helpdesk. Het zou kunnen dat het iets langer duurt omdat er erg veel oversluitingen zouden zijn. Na een dagje belde ik maar weer eens en me kon niet zien wat de status was, na enkele dagen en verschillende telfoontjes kon men zien dat mijn status klaar was en ik internet zou moeten hebben. Helaas vele helpdeskmedewerkers en vele euri verder waarbij men altijd de standaard vragen stelt en met allerlei wazige oplossingen komt begin ik wel erg ongeduldig te worden, te meer omdat ik in de ziektewet zat en alleen via internet contact met mijn werk kon hebben om eventueel thuis te kunnen werken. Hier was de helpdesk helemaal niet van onder de indruk en voor een thuiswerker was dat zijn probleem en bij een eventuele ontslagprocedure kond een uitdraai van wanadoo als bewijs voor mij dienen. Dat ik dan mijn baan kwijt zou zijn was hun probleem niet!
Ik zorgde dat wanadoo mijn abbo geld niet kon incasseren en kreeg zodoende de eerste aanmaningnen waarbij vrij snel met incassobureaus werd gedreigd. Oke voor wanadoo waarschijnlijk een standaardprocedure maar maar voor een burger die normaal keurig zijn rekeningen betaald een bedreiging. Ik wilde immers niet betalen voor dingen die ik toch niet kreeg, helaas heb ik echter de kleine letters in de voorwaarden niet goed gelezen en ben ik verplicht om wanadoo te betalen. Als dan blijkt dat ik geen internet heb gehad krijg ik het geld terug. Ondertussen zijn we op 4 november gekomen en heb 2 dagen geleden een brief gehad dat er een derde lijns melding is waarbij de wijkcentrale gecontroleerd gaat worden en dat de storing nog wel 3 weken kan gaan duren voordat deze is opgelost. Ik ben dan meer dan 2 maanden afgesloten van internet via wanadoo. Mijn jaarcontract dat eigenlijk per 1 november zou aflopen is eenzijdig door wanadoo niet gerespecteerd, oke ik vond het prima als ik maar internet bleef houden en een uurtje offline zijn ach ja wat boeit het. Terug zetten naar de oude situatie was niet meer mogelijk en ben helemaal overgeleverd aan de grillen van wanadoo. Ik wacht op 19 november, dan zijn de twee maanden voorbij dat ik wanadoo de kans MOET geven om de aansluiting te realiseren, dan stuur ik de livebox met een strikje erom heen terug! Tot die tijd is het hopen dat het ze niet lukt, want dan hang ik er nog een jaar aan vast. Ik heb momenteel het proefabbo van @home genomen en dit werkt perfect tot nog toe. Dus mijn thuiswerk heb ik gelukkig weer kunnen oppakken, maar niet via wanadoo. Ondanks dat ik jaren trouwen klant was voel ik me nu als een nutteloze *** abbo behandeld die door vele nitwits van een helpdesk te woord is gestaan, e-mails heeft verstuurd waarbij men in gebrekkig nederlands wordt beantwoord. Dreiging met incassobureaus omdat ik niet wilde betalen voor iets wat ik toch niet krijg. Vele euri bellen ben ik lichter en 10 jaar ouder van ergernis.

Nogmaals als iemand hierover nadenkt lees mijn verhaal goed want ook u kan dit gebeuren! Het is jammer dat je hier niets aan kunt doen!

met vriendelijke groet Roger Plettenberg, Landgraaf

Re: wanadoo family

Geplaatst: 07 nov 2005 22:57
door kuufke
Hallo allemaal,
een eindje terug schreef jurjendt dat er alleen maar slechte zaken in dit forum naar voren komen over wanadoo. Met zijn woorden kan ik het alleen maar eens zijn !!!
Ik heb zelf ook sinds 3 jaar een wanadoo abo en ook nog nooit uitval gehad.
Werk met een multipc modem speedtouch en daar nog eens draadloos achter. totaal met 5 pc's en daarnaast installeer ik ook regelmatig nieuwe of herinstalleer vervuilde pc's (hobby van mij)
Voor ik bij wanadoo kwam zat ik bij chello met een classic abo. Als je iets zooi wilt noemen....... 50 euro per maand en dat voor de halve snelheid dan die je belooft word. Heb toen aangemeld bij wanadoo. Voor 15 euro minder het lite abo genomen en perfect hoor. Er ging een nieuwe wereld voor ons open. En een goede constante verbinding.
Zit er nu aan te denken om naar wanadoo family te gaan zodra dit bij ons beschikbaar komt.
Dus ik ben een zeer tevreden klant van wanadoo. Hoor elders natuurlijk ook wel klachten, maar hier in de omgeving nog nooit over wanadoo. Ik raad het dan ook iedereen aan die mijn advies vraagt.

vriendelijke groetjes Fred Swenne, Didam alias kuufke

Re: wanadoo family

Geplaatst: 17 nov 2005 18:06
door nl1sms
Wanadoo is een en al drama. Het enige wat ze proberen is nieuwe klanten te trekken (het liefst zo veel mogelijk) maar service of kwaliteit? ho maar. Ik heb ruim 2,5 maanden moeten wachten op adsl family met telefonie. Uiteindelijk heb ik het contract maar ontbonden. Wanadoo is niet in staat om je goed te helpen (komen met domme zinloze adviezen a 0,20 cent pm). Ik heb 4 klacht brieven geschreven en tot op heden nooit een antwoord gehad.

Ik ben overgestapt naar Tiscali en binnen 3 dagen was ik aangesloten op adsl en alles werkt perfect. kijk zo kan het ook. Wanadoom is 3 x niets... ze hebben simpelweg niet genoeg mensen en technici om alles goed en op tijd aan te sluiten. Drama dus.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 17 nov 2005 22:56
door kuufke
Wanadoo is een en al drama. Het enige wat ze proberen is nieuwe klanten te trekken (het liefst zo veel mogelijk) maar service of kwaliteit? ho maar.
Ik heb over tiscali ook zo mijn twijfels als ik de verhalen en vragen lees in de rubriek gedwongen overstap tiscali naar planet. zie link hierna: http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=34712

Alle aanbieders van adsl hebben momenteel moeite met de vele aanmeldingen als ik verhalen hierover zo hoor. De vraag naar adsl is nou eenmaal erg groot omdat over het algemeen veel mensen overstappen omdat ze niet meer tevreden zijn over kabelinternet van bijv chello of @home.
KPN moet tenslotte de lijn voor adsl geschikt maken en dat duur nou eenmaal 2 a 3 weken.
Daarom snap ik ook al niet hoe nl1sms dat binnen 3 dagen al kon hebben. Zelfs KPN lukt dat niet. Ik wil hier niets mee goed praten maar zoals ik al aangaf ben ik dik tevreden over wanadoo.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 18 nov 2005 07:56
door charlie
Ik heb sinds 26 oktober wanadoo en absoluut geen problemen. Aangemeld op 10 oktober en verbinding opgeleverd op 26 oktober en lifebox op dezelfde dag ontvangen. Kon meteen aan de slag.

Heb je een vraag, dan hoef je niet perse te bellen a 20 eurocent per minuut. Stuur gewoon een mail naar [email protected] via de site. Ik had een mail gestuurd, omdat ik mijn welkomstcadeau niet had ontvangen binnen de beloofde twee weken. De volgende dag meteen een antwoord via mail en een dag later mijn welkomstcadeau via de post ontvangen.

Heb naast wanadoo family ook nog chello classic (tot eind november), maar tot op heden is chello nog wel sneller (4 mbit download, 1024 upload) tegen 4 mbit, 512 van wanadoo. Bij chello classic ook nooit problemen gehad, alleen problemen via de p2p-netwerken dat is echt een zooitje sinds ze vorig jaar de downloadlimiet hebben opgeheven. Meerdere malen per dag ff modem resetten, want door de p2p-netwerken telkens de verbinding eruit. Bij wanadoo tot op heden is de verbinding nog geen enkele keer uitgevallen.

Ben benieuwd straks als bij wanadoo de snelheid omhoog gaat tot maximaal 20 mbit download en 1024 upload. Ze hebben tot eind november de tijd.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 19 nov 2005 13:34
door RonnieV
Nou, ik ben online met Wanadoo Family. Heb de Livebox binnen een halfuurtje geinstalleerd en direct een werkende verbinding gekregen. Ook telefonie doet het prima. Ik had een slechtere geluidskwaliteit verwacht, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nauwelijks verschil hoor met de KPN. Ik heb ook mijn iPod shuffle binnen.

Ik heb alleen nog geen geupgrade verbinding, maar ik had begrepen dat ze dit in november gingen doen. Mwa 4 MB is ook niet slecht.

Heb ook mijn KPN omgezet naar Belbudget, dat scheelt ook weer 9 euro in de maand.

Tot nu toe erg tevreden, met name over de prijs/kwaliteit verhouding, 27.50 + 9.67 = 37.17 voor 20 MB internet en gratis bellen in heel nederland. Als ik dat vergelijk met wat ik eerst kwijt was dan scheelt me dit minimaal 30 euro in de maand!

Re: wanadoo family

Geplaatst: 19 nov 2005 18:28
door skippy
de eerste serie,s livebox hadden problemen met de software,deze problemen zijn nu nagenoeg opgelost.je kan natuurlijk ook bv een draadloos modem nemen van een ander merk

Re: wanadoo family

Geplaatst: 20 nov 2005 08:31
door charlie
Vandaag weer eens de modem van chello moeten resetten, dus denk laat ik maar de lifebox gebruiken en wat blijkt: mijn wanadoo family is de snelheid zoals beloofd verhoogd. Ik haal niet de 20mbit, maar 'slechts' 11 mbit downloadsnelheid. Haha voor die prijs heb ik echt niets te klagen.

Re: wanadoo family

Geplaatst: 20 nov 2005 10:51
door jolly_Roger
oke ik kan jullie heel goed begrijpen dat jullie tevereden zijn, maar bij mij werkt het gewoonweg niet. Ik ben nu vandaag meer dan 2 maanden wachten de stekker eruit getrokken en de lifebox afgekoppeld. Ik heb het niet gekregen wat ze beloofden, ik ben nu bij @home en ben er dik tevreden over. Ik download via een payserver van Eweka en dat gaat super met de verbinding van @home. Bij wanadoo hebben ze mij aan het lijntje gehouden en heb ondertussen 35 euro verbeld met de helpdesk van wanadoo en niemand die me dit terugbetaalt!

Kortom bij wanadoo was het prima toen ze nog via de ADSL van KPN gingen maar de livebox en de eigen voorziening werkt niet zoals het moet werken. Dus is naar mijn mening (want de livebox werkt niet) een grote fout. Ik haak nu na bijna 6 jaar abbo bij wanadoo af als klant.

grtz Roger Plettenberg, Landgraaf

Re: wanadoo family

Geplaatst: 01 mei 2006 16:23
door donovanmeijer
En als je ooit mocht verhuizen?

Als je gaat verhuizen en je een ???-abo hebt, waarbij je het abonnement beëindigt omdat het toevallig zo uit komt.
Dan moet je jou nieuwe adres bekent maken zodat zij jou en retourpakketje kunnen sturen. Dit moeten ze dan naar jou nieuwe adres kunnen sturen.
Het retourpakketje heb je nodig om de Livebox te kunnen terugsturen.

(Langsbrengen hoeft niet want je moet op een retourpakket wachten)

Maar wat gebeurd er als de administratie van ??? te wensen over laat?

Na een maand of 15 krijg je een deurwaarder met een vordering, omdat je zogenaamd de Livebox niet wilde terugsturen. Die deurwaarder kan ineens wel je huidige adres vinden. Wanneer je dan zegt en schrijft dat je een verhuisbericht hebt gestuurd en de Livebox keurig voor ze hebt bewaard, luidt het respons dat zij i.p.v. de Livebox, de vordering wensen te ontvangen. Die mag je dan uitsluitend aan de deurwaarder betalen.
Dit kost je honderden Euro's.
Ik raad iedereen aan om je verhuisbericht aangetekend te versturen.
Van de zotte ja!
Gewoon doorgeven of gewoon schrijven zou genoeg zeggen.

Nu krijg je het klassieke staaltje techniek. ??? zegt: je moet het met de deurwaarder uitzoeken. Deurwaarder zegt: je moet het met ??? oplossen. Heen-en-weer.

En nu? Naar de rechtbank hiephoi!
Dan kun je aan een rechter uitleggen dat je het boxje al die tijd hebt bewaard en geen bericht met retourpakketje hebt ontvangen.
Daarbij leg natuurlijk ook uit dat je vele malen gebeld hebt en daar erg veel geld aan kwijt bent teneinde de zaak door te nemen vóór dat er problemen zouden komen.
Maar stel je voor dat je eenmaal geen kopie van je gewone verhuisbericht hebt, en al helemaal niet aangetekend gemaakt, dan ben je sowieso een slordige 1000 Euro armer.
Betaal dan maar die claim bij gebrek aan bewijs, dat scheelt je in elk geval een financiële buikpijn van je welste.

Nee dit is geen geroddel en ook geen sterk verhaal.

BEWAAR ALTIJD JE CORRESPONDENTIES GEKOPIEERD

Vr gr Donny

Re: wanadoo family

Geplaatst: 01 mei 2006 22:17
door Henke
Na vanavond naar Radar geluisterd te hebben, ben ik ervan overtuigd dat het nog niet allemaal in orde is met de aanbieders
van ADSL+ telefonie.
Het kan alemaal wel maar de techniek is zeker niet volmaakt.
:roll:
Ik zou zeggen, probeer het maar en ik wacht nog even. Dan ben ik nog wel iets duurder uit maar heb geen gedoe met niet of slecht werken van de verbindingen. :P

Overigens klingt het wel interessant Wandoo ADSL Family+ telefonie
20 mB download
1024 kB upload
telefoon aleen 4 cent per gesprek en dit alle voor 29,95
Maar klopt dit allemaal wel??? :?

Re: wanadoo family

Geplaatst: 17 mei 2006 10:57
door nl1sms
Ten eerste [email protected] bestaat al tijden niet meer. Stuur er maar eens een email heen. Kortom wanadoom is waardeloos te bereiken, alleen met een duur 0900 nummer waar ze je rustig heel lang in de wacht zetten en als ze je al te woord staan krijg je de standaard antwoorden. Technisch inzicht ontbreekt het totaal aan bij Wanadoom.

Tiscali heeft een eigen adsl netwerk die enkel en alleen bij KPN in de centrale ruimte staan. KPN sluit gaan tiscali klanten aan, tiscali laat een extern bedrijf jou aansluiten bij de KPN centrale. Zo werkt Wanadoom overigens ook alleen Wanadoom's bedrijf is niet zo snel.

Ik en 2 vrienden van mij zijn aangesloten bij Tiscali in zeer korte tijd, het kan dus wel. Vergeet niet dat het een kwestie is van een paar pluggen in een kastje steken en klaar is klara. (als je weet wat je moet doen en het ook direct doet!)

Wanadoom is goedkoop. maar goedkoop is duurkoop. Dat is voor mij maar weer eens bewezen.

ps, KPN hoefde mijn lijn niet gereed te maken voor ADSL omdat ik altijd al adsl had gehad van planet. Toen wilde ik naar Wanadoom en die konden in 3 maanden nog geen adsl signaal op mijn lijn zetten dus met veel ellende naar Tiscali gegaan en die hadden het in 3 dagen voor elkaar. Blijkbaar was mijn adsl lijn nog niet "gesloopt" zoals ze dat mooi noemen!