LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR schrapt leasebelegger sneller uit lijst

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Idaho

Re: BKR schrapt leasebelegger sneller uit lijst

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 01 nov 2005 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

dejongh1

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Beste Idaho,
When you were born,did they accidently circumcise your head instead of your dick?

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

...
Laatst gewijzigd door Idaho op 01 nov 2005 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Schikken? Je zou wel gek zijn als je dat nu nog zou doen!

In het BKR rapport staat o.a.:
Het is aannemelijk dat indertijd de rechtsvoorgangers van Dexia zonder vergunning hebben geopereerd, deels vanwege de onzekerheid over de toepasselijkheid van de Wck, deels vanwege gebrek aan gecoördineerd overheidstoezicht van de Ministeries van Financiën en van EZ.

Begin 2000 heeft Dexia een aanvang gemaakt met het registreren van nieuw afgesloten overeenkomsten. Met BKR is om afgesproken deze nieuwe kredieten in het systeem te registreren onder de destijds bestaande categorie ‘huurkoopovereenkomsten’.
Het BKR zegt het zelf,
er werd gehandeld zonder vergunning!
het betreft huurkoop.
Waarom Zalm het betreffende de vergunning de zijde van Dexia kiest is wel duidelijk. BKR zegt: vanwege gebrek aan gecoördineerd overheidstoezicht van de Ministeries van Financiën en van EZ.
Dus ook dat maakt geen indruk meer.

Wat wil Dexia hier nog tegenover stellen?

Gr Hans A

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Hans A en jll,
Kun je ff de url van dit rapport vermelden. Wil het e.e.a. kopieren.
Vrgr Pewi

JH

Ongelezen bericht door JH »

Zie pagina 2 van deze topic, pewi. Captain-America heeft er al onderzoek naar gedaan. :wink:

J Hopman

Ongelezen bericht door J Hopman »

idaho , JH,

Wat zijn jullie eigenlijk voor mensen de ene keer ben je tegen alles en iedereen, de andere keer probeer je weer mensen te helpen, jullie zijn een stelletje grappenmakers, maar ik denk dat het goed bedoeld is want jullie helpen de mensen steeds meer, af en toe komt er nog wel kommentaar op iemand die wat schrijft maar het begint positiever te worden tegenover de gedupeerden.

Ga zo door dan hebben we toch nog wat aan jullie, want mensen helpen willen jullie wel graag maar je zit met een probleem, wat dat is weten wij alleen nog niet maar op een gegeven moment komt de waarheid wel boven.

En idaho, JH, belegger + en hvdb, julie zijn goed bezig en ik weet zeker dat het nog beter wordt als jullie van dat minderwaardigheidscomplex zijn verlost, want mensen die dat hebben gaan tegen iedereen en alles in heb ik gelezen, maar jullie beginnen er aardig uit te komen, het komt zeer zeker goed, heb vertrouwen, en ga ook weer eens naar buiten een ommetje maken en een praatje maken met mensen die je tegenkomt, is een goede therapie staat er ook in dat boek.

Toevallig dat ik dat boek tegen kwam, en dat bracht mij aan het denken en ja, het sloeg gewoon op jullie.

ik wens jullie veel sterkte toe, en weet zeker dat je nog meer de gedupeerden gaat helpen, als je eruit bent voor jezelf.

Het beste ermee mensen.

pewi

Ongelezen bericht door pewi »

Uit: geschillencommissie BKR
Het is aannemelijk dat indertijd de rechtsvoorgangers van Dexia zonder vergunning hebben geopereerd, deels vanwege de onzekerheid over de toepasselijkheid van de Wck, deels vanwege gebrek aan gecoördineerd overheidstoezicht van de Ministeries van Financiën en van EZ.
Met BKR is om afgesproken deze nieuwe kredieten in het systeem te registreren onder de destijds bestaande categorie huurkoopovereenkomsten’. Eind 2002 zijn in overleg met BKR alle effectenleasekredieten van Dexia in het CKI opgenomen. In 2003 is het
registratiesysteem gereorganiseerd en vereenvoudigd. De categorie huurkoopovereenkomsten is - met andere categorieën - gebracht onder de gemeenschappelijke noemer Aflopende Kredieten.
Onder deze noemer staan nu ook de effectenleasekredieten geregistreerd.
Het is te gek voor woorden.
Uit het eerste citaat blijkt, dat Dexia en haar voorgangers haar huiswerk niet goed hebben gemaakt, bij het afsluiten van de contracten. Zij hebben bewust (of onbewust) zonder vergunningen hun producten aan de man gebracht. Dat de overheid hier bewust (of onbewust) een oogje dicht heeft geknepen, is een verantwoordelijkheid van de "toemalige" minister van financien. Logisch dat hij vindt dat aandelenlease niet onder WCK valt. Hij zou zijn concequentie hieruit moet trekken.

Uit het 2e citaat blijkt maar weer, dat de aanbieders van de producten wel degelijk wisten dat ze huurkoopcontracten verkochten.
Met BKR is onder meer afgesproken deze nieuwe kredieten in het systeem te registreren onder de destijds bestaande categorie huurkoopovereenkomsten’.
BKR doet ons een groot plezier om met zulke "bewijzen" te komen.
Vrgr Pewi
Laatst gewijzigd door pewi op 26 sep 2005 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Hopman :) :D :lol: :wink:

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 23 Sep 2005 20:05 door Idaho

Beste knul, ...

Maar voor het overgrote deel gaan mijn gedachten, indien niet elders, uit naar de ware gedupeerden in deze wereld, de kinderen die iedere dag sterven door de hand van "de grote mensen", de martelingen die iedere dag plaatsvinden, de executies van mensen die misschien met een wellustig oog naar de borsten van een vrouw in sluiers hebben gekeken, naar de mensen die huis en haard kwijt zijn door natuurgeweld, etc. etc. etc.

Dus als ik jou was, zou ik me maar eens wat minder gedupeerd voelen dan dat je nu doet iwebd!!!

hui·che·laar (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die huichelt => een heilig boontje, een wolf in schaapskleren, farizeeër, hypocriet, iem. met twee gezichten, januskop, schijnheilige, smoelentrekker, valsaard, valserik

het zei knul tegen mij :lol: :lol: :lol:

ik verwacht dat jij dan toch in ieder geval dat duisenberg geld aan die arme kindjes geeft!

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

BKR doet ons een groot plezier om met zulke "bewijzen" te komen.
Vrgr Pewi
Pewi,
Is het rapport van de BKR niet al bewijs genoeg? Gewoon in je procedure tegen Dexia inbrengen als productie!
http://www.bkr.nl/pdf_2309/advies%20Ges ... %20BKR.pdf

jll
Contacteer:

Ongelezen bericht door jll »

Blijkbaar is de inhoud van bovenstaande bedreigend voor Dexia, gezien het onzinnig gechat van Dexianen, waardoor deze topic naar de achtergrond dreigt te verdwijnen...

JH

Ongelezen bericht door JH »

Welnee beste jill, wees blij dat deze topic behouden blijft van vervuiling.
:wink:

Rasputin1

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

PAL wijst deze eenzijdige aankondiging van het BKR af 'en ziet hierin een zoveelste poging van Dexia om iedereen deze Duisenberg regeling door de strot te duwen', aldus Koremans
Inderdaad is dit een zoveelste poging om de duivelsbergregeling op te dringen, maar ondanks het slechte motief toch een goede zaak dat die BKR noteringen geschrapt worden, ook voor de eegaleasers. Wel inderdaad jammer dat die noteringen destijds zijn geaccepteerd

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

klopt,
jammer dat het weer gebruikt kan worden als pressie middel voor gedupeerden, die in dubio staan om de zaak af te wikkelen.

maw. De vrijheid van kiezen wordt er zeker door beinvloed, en dat is nou juist het punt wat velen steekt. Niet het feit dat de BKR registratie verdwijnt, maar het gebruik ervan als pressie middel .

Uiteindelijk doel is voor iedereen de beste oplossing te verkrijgen.

Maar wel in volle vrijheid en niet gechanteerd.

Als Dexia eindelijk zijn fouten zou erkennen en dan de hele affaire zou afwikkelen, dan zou iedere gedupeerde opgelucht zijn.

We worden nl door zeer velen als zeurders, en weet ik al wat nog meer neergezet, terwijl we moedwillig zijn misleid door corrupte contracten.
Dat is de botleneck

Janny

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Ik en velen met mij hoop zal niet kiezen voor de duivelsberg regeling.

Rasputin1

Ongelezen bericht door Rasputin1 »

dexia zou wel gek zijn om de fouten te erkennen.
Dexia is alleen nog in nederland tbv de afloop van de aandelenlease
alles wat ze eruit halen is meegenomen en aangezien de overgrote meerderheid in hun goedgelovigheid bijft betalen zullen ze wel gek zijn om de eigen ruiten in te gooien door openheid van zaken te geven.

Devies is dus stoppen met betalen en starten met procederen.

Janny

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia is alleen nog in nederland tbv de afloop van de aandelenlease
alles wat ze eruit halen is meegenomen en aangezien de overgrote meerderheid in hun goedgelovigheid bijft betalen zullen ze wel gek zijn om de eigen ruiten in te gooien door openheid van zaken te geven.
zullen ze wel gek zijn om de eigen ruiten in te gooien
gebeurde bij ons nog wel eens door onze eigen zonen/dochters.

dus misschien een winkeldochter van Dexia die overijverig openheid wil geven !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Janny

Julika

Ongelezen bericht door Julika »

E-Mail van 26 september 2005 uur 9.29 van Arien Geurts =
A1b Groep, ze vertegenwoordigen meerdere banken.

Geachte heer, mevrouw,
Onlangs hebben wij via internet van u een finacieringsaanvraag ontvangen. Helaas hebben wij gezien die achterstandcodering(en) die gemeld zijn bij het B.K. R. te Tiel, op dit moment geen mogelijkheden. Coderingen die gemeld zijn zullen weer afgemeld worden en vandaar dat het moeglijk is, dat wij u in de toekomst wel van dienst kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
A1B Groep

PS Ze weten van mij, dat ik Eegaleaser ben.
--Bedankt voor de Telegraaf, die het goede nieuws verspreidde ---
LG Julika

Gesloten