Pagina 3 van 4
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 14 feb 2006 13:21
door eigennaam
gut gut Heb ik soms een tere snaar geraakt? Sorry hoor?
De vraagstelling in de eerste brief was of agressieve verkoopomethodes algemeen zijn in keukenland. Deze persoon kwam toevallig bij Henry's Kitchen binnen. Hij had ook bij uwkeukenadviseur.nl binnen kunnen lopen.
Maar als je geen vragen over uwkeukenadviseur.nl wilt hebben, dan maar over Henry's Kitchen?
- In 2005 schreef je als forumslecialist over geruchten. Geruchten over de voortgang van het bedrijf. Hoe is dat nu? Weet je inmiddels meer?
- Weet jij of zij lid zijn van de overkoepelende organisatie voor keukenzaken?
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 15 feb 2006 08:28
door keukenspecialist
@ eigennaam,
ik voel me niet door jou gemotiveerd om jouw vragen te beantwoorden!
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 15 feb 2006 13:40
door eigennaam
Dat is jammer, want het zijn serieuze vragen, waar andere kopers daadwerkelijk iets aan hebben. Van een keukenspecialist moet je het als koper hebben.
Je voorziet kopers van geruchten over je concurrenten . Je brengt daarmee de hele branche, inclusief jezelf in discrediet.
Door je eigen geruchten met feiten te onderbouwen, zou je sterker overkomen.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 15 feb 2006 21:30
door keukenspecialist
@ eigennaam
zou je sterker overkomen.
Voor wie zou ik dan sterker overkomen? Voor jou?
Je kent mijn standpunt en daar blijf ik bij!
Succes eigennaam en nu ga ik verder!
Maar even terug naar mijn laatste vraag aan mar53
Mar53,
Is het hem gelukt? Die goede mensen om hem heen krijgen?
Ik ben benieuwd of het HB gelukt is om de goede mensen om zich te verzamelen. Ik denk het niet, maar dat is mijn mening
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 24 mar 2006 17:18
door onafhankelijke verkoper
mijn heer de specialist,
zou je mij eens kunnen vertellen hoe je aan die wijsheid komt van Henry s kitchens.Zou het zo kunnen zijn dat je daar gewerkt hebt als verkoper maar niet goed genoeg bleek te zijn.Ik denk ook dat ik wel weet wie je bent JKK.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 27 mar 2006 09:19
door keukenspecialist
mijn heer de specialist,
zou je mij eens kunnen vertellen hoe je aan die wijsheid komt van Henry s kitchens.Zou het zo kunnen zijn dat je daar gewerkt hebt als verkoper maar niet goed genoeg bleek te zijn.Ik denk ook dat ik wel weet wie je bent JKK.
Gaan we weer!
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 27 mar 2006 15:39
door S. ;-)
Tja, sommige dingen veranderen nooit.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 29 mar 2006 13:04
door Raven
Als een bedrijf in de tussenliggende tijd falliet gaat ben je gewoon je geld kwijt dat is onzin!!.
aanbetaling is vrij normaal op het moment dat je een aanschaf doet bij een CBW erkende woonwinkel ben je nooit de aanbetaling kwijt. je kan bij een andere aangesloten CBW woonwinkel een keuken uitzoeken min de aanbetaling.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 21 aug 2006 15:00
door jawi
aanbetaling is vrij normaal op het moment dat je een aanschaf doet bij een CBW erkende woonwinkel ben je nooit de aanbetaling kwijt. je kan bij een andere aangesloten CBW woonwinkel een keuken uitzoeken min de aanbetaling
Dat is nu echte verkopersonzin. Ik heb op dit forum al meerdere keren kunnen lezen dat de aanbetaling namelijk bij een andere leverancier in mindering wordt gebracht, als je dit vooraf aangeeft.
Je hoeft niet bijzonder intelligent te zijn om te begrijpen dat de offerte dan eerst verhoogd wordt met de som van de aanbetaling om daarna zogenaamd de korting te kunnen geven.
Anders zou het immers helemaal geen probleem hoeven te zijn dat je eerst een offerte krijgt, en vervolgens pas hoeft te zeggen dat er nog een korting ivm een aanbetaling elders een korting zou krijgen.
Mijn advies, ontloop iedere zaak die een vooruitbetaling verlangt. Er zijn genoeg zaken die geen vooruitbetaling verlangen (ook in Nederland).
Maar geloof in ieder geval niet die CBW onzin.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 08 apr 2007 11:32
door keukenspecialist
Mar53,
Is het hem gelukt? Die goede mensen om hem heen krijgen?
Ik hoor alleen andere verhalen in de markt, zoals keukens die niet afgewerkt worden, mensen die vertrekken (3e commercieel directeur in 1 jaar tijd, 7 vestigingemanagers op 5 filialen in 1 jaar tijd, 3e servicemanager in 7 maanden tijd)
KS
Soms is het jammer om gelijk te krijgen.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 08 apr 2007 20:25
door maxx
Beste Allemaal,
Kunnen we al die Henry's topics niet samenvoegen?! Er lopen nu een half dozijn topics en DEZE was al een half jaar niet geopend. Niet echt nodig lijkt me...
MVG
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 08 apr 2007 20:36
door mar53
Echt wel jammer dat ook jij gelijk hebt gekregen
mar53
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 09 apr 2007 10:46
door maxx
Beste Mar53,
In deze topic heb ik volgens mij niet gepost, dus weet ik niet wat je bedoeld.
Dat Henry's niet helemaal vlekkeloos was merkte wij al vorig jaar toen Herboss Keukens failliet ging omdat Henry's de showroomkeukens weigerde te betalen. Dat heeft onze montage-tak een lieve duit gekost.
Ik vind het jammer dat het zo moet lopen met HK maar zoals ik al heb gezegd voegde ze niets toe aan de bestaande keukenmarkt. Er werd werkelijk niets gedaan wat onderscheidend was. De showrooms daarentegen waren/zijn mooi al heb ik in Barendrecht nooit de, zoals de reclameborden aangeven, 275 keukens gezien. De showroomlay-out liet er maar zo'n 100 zien.
Ik hoop dat voor de gedupeerde consumenten snel een oplossing gevonden wordt. Schijnbaar was HK al voor de grote klap bezig de orderknip te slijten bij anderen.
Het zal nu wel weer worden opgepakt door DMG. Die aanbetaling van 25% kan je natuurlijk makkelijk compenseren als je eerst de prijzen 50% verhoogd. Ik denk dat ze de de aangepaste prijslijsten al aan het drukken zijn.
Voor de gedupeerden,
Als het bovenstaande waarheid wordt, blijf wakker!! Het lijkt allemaal op hulp maar een reddingsvest wat verzwaard is met lood drijft toch echt stukken minder. Ga met de tekening naar een andere zaak. Leg de situatie uit en laat ze een goede prijs maken. Wees niet gehaast. Met een stuk werkblad op 2 schragen valt ook te overleven, dus gun jezelf de tijd om een goede keuze te maken.
MVG
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 09 apr 2007 13:44
door rayke
275 keukens gezien. De showroomlay-out liet er maar zo'n 100 zien.
Da's een hoop schoonmaakwerk. Wij hebben d'r wel 4 staan.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 15 jun 2007 09:26
door jootje1
ja en toen was het doek gevallen voor HENRY'S KITCHEN, agressieve verkoop houd nooit lang stand zoals nu blijkt
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 15 jun 2007 09:36
door Eek
Jootje 1,klokken horen luiden maar het klepeltje niet gevonden ?
Moet je eens bij onze vrienden van de Mandemakers groep naar binnen gaan,een keukenkampioen of concurrent,daar kon Henry's kitchens nog een puntje aan zuigen hoor betreffende agressieve verkoop.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 15 jun 2007 22:37
door mar53
Gaat het nu over agresieve verkoop? of over de werkelijke keukenkennis die ontbrak.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 16 jun 2007 09:13
door jootje1
keukenconcurent of kampioen zelfs die naam is over nagedacht, tis allemaal 1 pot nat! altijd maar dat opdringerige gedoe van de zaken!!
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 25 jun 2007 12:50
door mezebol
Volgende week kijkdagen en daarna de veiling van de spullen uit de showrooms. Kunnen we nog één maal gaan kijken naar alles wat we gekocht maar (nog) niet gekregen hebben!
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Geplaatst: 25 jun 2007 19:44
door deur
weet iemand waarneer er kijkdagen zijn dan