LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geldzaken

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door peewee »

Check,

Volgens mij is het niet zo dat de advocaat de rechter lastig valt met stellingen als ""....ïk dacht te sparen....." etc. In een collectieve rechtsprocedure zoals Consument & Geldzaken deze voert voor (momenteel) 16.000 gedupeerden kan een individuele ervaring van een individuele SprintPlan-deelnemer niet eens over het voetlicht worden gebracht. Het gaat om generieke rechtsinbreuken. Wel misleidend is dat de term ""inleg"" op tweeërlei wijzen werd gebruikt in de SprintPlan-brochures. De maandbetaling (feitelijk een rentebetaling) werd ""ïnleg"" genoemd (uiteraard zwaar misleidend want een rentebetaling is eenvoudig een kostencomponent die je altijd kwijt bent).Tevens werd de inleg (van de lening) in het Aegon Garantiefonds als zodanig aangeduid (hetgeen terecht is !). Kortom, tienduizenden SprintPlan-deelnemers zijn wel degelijk op het verkeerde been gezet.

En dat deelnemers aan financiele producten de voorwaarden en brochures(geldt ook voor de polisvoorwaarden van verzekeringen of de kleine lettertjes op de aankoopbon van een wasmachine of koelkast) niet goed wordt doorgelezen door consumenten is, helaas, een algemeen voorkomend verschijnsel. Verkopers speculeren daar ook op.
De halve Nederlandse economie drijft op (soms misplaatst) vertrouwen op een eerlijke deal tussen verkoper en koper.
Laatst gewijzigd door peewee op 11 okt 2005 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

marina25
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:00

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door marina25 »

hoi allemaal,

ik heb ff snel de berichtjes gelezen maar ik word nu steeds ontzettend boos erover dat mensen zeggen jammer je heb je inleg verloren dat wist je van te voren, nou ik wist dat niet er is nooit een adviseur bij mij langsgeweest om dat uit te leggen als ik had geweten dat het om beleggen ging had ik het nooit afgesloten..... bij die zooi.... ik dacht dat het om sparen ging maar begrijp 1 ding niet want spaarbeleg zit te boel op te lichten ik heb thuis een certificaat liggen daarop staat vermeld garantiewaarde = inleg, nou dan mogen de adviseurs van spaarbeleg mij even duidelijk maken wat dat dan betekent

groeten

singsing
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 feb 2005 18:39

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door singsing »

Marina, je bent de volgende in de serie opgelicht door AEGON maar door te reageren en te strijden draaien wij dit om naar een overwinning,
negatieve reclame / publiciteit is wat die gasten pijn doet, een aantal personen is al heftig bezig op diverse sites dit te bewerkstelligen.
Door mee te doen geef je blijk van " ik pik dit niet", dus kom op, de beuk er in, en reageer, gewoon doorgaan met reageren!

AEGON, GEEF ONS GELD TERUG!

check
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:37

Re: Geldzaken

Ongelezen bericht door check »

Peewee,
Dat mensen slechte lezers zijn en daardoor regelmatig het slachtoffer van sluwe verkopers worden, is een bekend verschijnsel, maar als in een folder als bovengenoemd twintig keer wordt aangeduid dat het om een voorschot en betaling van rente gaat, kun je bij een rechtbank toch niet over misleiding beginnen? Maar dat is wel meermaals gebeurd. De rechtbank te Utrecht heeft op 6 juli j.l. uitvoerig uiteengezet dat van misleiding geen sprake is en ik verwacht dat dit punt voorgoed van de baan is. Er staan natuurlijk wel andere en ergere misleidingen in de folders, brochures, Specifieke Bepalingen, Prospectus en brieven van Spaarbeleg. Dat kan niet anders als je een 'waardeloze' belegging aan de man moet brengen.

Overigens komt noch in de betrokken folder, noch in de brochure 'De meest gestelde vragen over Sprintplan' van februari 2000 het woord 'inleg' voor. Het zal wel door medewerkers van Spaarbeleg in brieven gebruikt zijn. Maar dat zegt niet zoveel; tussen de beheerder van het Garantiefonds, Aegon Investment Management en Spaarbeleg loopt een 'Chinese' muur en slechts een enkeling mag daarop naar beide kanten kijken, maar voor gewone medewerkers van Spaarbeleg is dat niet toegestaan, vandaar dat ze nogal eens onzin schrijven.

Gesloten