LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adsl

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
rebtor

Re: adsl

Ongelezen bericht door rebtor »

Even voor de duidelijkheid, direct-adsl is met elk abonnement, behalve fast precies 5 euro goedkoper dan planet internet. Het adsl-go abonnement kost weldegelijk 21,95 en die snelheid is binnenkort 1,5mbit. Jij hebt het hier over direct-adsl zonder vaste telefoonabonnement, dat is inderdaad 30,95
ik verzin die prijs niet hoor, het is gewoon de prijs die op de kpn site staat

gastje020

Ongelezen bericht door gastje020 »

En zoals als altijd zijn statistieken nog steeds de zwaarste soort leugen ter wereld. Je kunt met dezelfde data de wereld er heel anders uit laten zien. :wink:

Hoe dan ook het onderzoek van radar is gebasseerd op een groep van 10.000 ADSL klanten. Kan iemand me ook nog even vertellen of die basis groep naar rato over de huidige ADSL base is verspreid?
Ik kan me niet voorstellen dat in de base van alle KPN providers de hoeveelheid problemen in totaal lager zou zijn dan bij een aantal van de kleinere providers.
Wat ik wil zeggen is dat die groep van 10.000 ADSL-lers meestal problemen hebben (gehad), dus natuurlijk zijn ze niet extreem positief over hun provider. (het helpt natuurlijk wel als een servicedesk netjes de problemen oplost)

Ik nodig radar dan ook van harte uit om in plaats van het basis grafiekje meer gegevens te publiceren.

Blijblij

Ongelezen bericht door Blijblij »

Ik ben een gelukkige, tevreden gebruiker van KPN ADSL direct zonder vaste telefoon. Ik betaal misschien dan wel wat meer (30,95 ex BTW, dus zo'n 35 Euro p/maand), maar heb nooit geen gez*ik ergens mee. Altijd verbinding, geen limieten, snelheid is nu weer (zonder tariefsverhoging) aangepast. Soms snap ik eigenlijk niet waardoor er bij de providers die eigenlijk ook door KPN "gevoed" worden zoveel problemen zijn. De voorzieningen zijn dan in de basis hetzelfde, waarom gaat het dan zo fout als er een provider bij komt kijken?

dos1

Ongelezen bericht door dos1 »

nog een leuke!
ik heb vanuit het verleden een isdn aansluiting. aanvankelijk was hier geen adsl mogelijk, en was isdn een oplossing i.c.m. meerdere lijnen. Toen adsl wél kwam, heb ik een adsl Go abonnement genomen, totale 2 maandskosten 77.44 euri. ex. btw.
Nu wordt adsl zakelijk voor 19.75 aangeboden. helaas niet voor mij. Met alle techniek van vandaag de dag is men bij KPN niet in staat mijn isdn+GO in één keer werkend om te zetten naar het gewenste abonnement. Wél als ik eerst een nieuwe adsl aansluiting en een nieuwe telefoonlijn neem NAAST de bestaande situatie, vervolgens het huidige Go abonnement opzeg, vervolgens de isdnlijn opzeg en dan de oude data laat migreren in de nieuwe aansluiting en dat alles met slechts een wachttijd tussen afsluiten en heropen van 30 dagen. Dus 30 dagen geen communicatie, noch telefoon of internet. En dat met een bedrijf aan huis.
Op deze manier wordt je dus gedwongen het huidige in stand te houden en heb ik wellicht terecht het gevoel lekker uitgemolken te worden door KPN.
Het is dat je afhankelijk bent van dit soort bedrijven (kabel ligt hier niet), maar het is te absurt voor woorden.

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

Dat is gewoon een beperking van de manier waarop de processen werken en waarop adsl aangesloten wordt, dat heeft niets met slechte service of slechte afhandeling van klachten en storingen te maken. Elke telco leverancier in elk land heeft last van diezelfde problemen. Er is denk ik met een onmogelijke omweg wel omheen te komen, maar dat staat in geen verhouding (bijzondere eis, die bijna ongeveer niemand heeft en niet goed mogelijk om uit te voeren) tot problemen die oplosbaar zijn niet oplossen zoals die betreffende ISP's doen.

En uiteraard zijn er zat adsl lijntjes van kpn die ook problemen hebben en uiteraard zijn er zat adsl lijntjes van versatel, wanadoo en zelfs scarlet die prima werken, dat houdt niet in dat door een paar van die voorbeeldjes te noemen, die ISP's ineens wel prima zijn en je net zo goed zo'n provider kan nemen als je voor betrouwbaarheid gaat...
ik verzin die prijs niet hoor, het is gewoon de prijs die op de kpn site staat
Die prijzen staan inderdaad op www.kpn.com, maar wel bij direct-adsl zonder telefoonlijn. ddsl-go kost gewoon 21,95 euro hoor. Kijk maar: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1161255/sc=414a78 :).

Joke 1

Ongelezen bericht door Joke 1 »

veel problemen met planet gehad, kostte me 60 euro aan bellen naar de helpdesk, daarna nog eens 35 euro, terwijl je eerst door de 1e lijn word geholpen, komen ze er niet uit dan 2e lijn, toen kreeg ik na veel tijd van proberen een deskundige aan de lijn. Ik had na een verhuizing ook een veel te trage internet verbinding, maanden later zijn ze daar waarschijnlijk achter gekomen, na heel veel bellen, ging het ineens sneller, maar wel betalen voor een snelle verbinding!
Ik heb nu opgezegd, ben overgestapt naar een ander, had er genoeg van! En nu vertel ik niet eens alles, er is nog veel meer gebeurd!
Ze nemen een loopje met je, als je maar betaald!

Johannes44

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Ik ben bij UPC weggeaan, had daar de snelste kabel-verbinding. Ben overgestapt naar PLANET ADSL. En Planet heeft en service die cht geweldig is! NOOIT problemen enzelfs de verhuizing afgelopenweek, was perfect geregeld. Prima Planet!! Dat mag ook gezegd worden.

Ben blij da je niet bij UPC zit....dan heb je pas ECHT een probleem!!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Grapjas, van de top5 van de betere van deze test, zijn er 4 van kpn en dus een stuk duurder dan de rest. Kpn heeft met hun eigen ISP's (Hetnet, DDSL en Planet internet) verreweg de meeste klanten van alle ISP's en met XS4all erbij (wat ook via kpn netwerk gaat en eigendom is van kpn) al helemaal het leeuwendeel van de markt (en dan heb je het over ruim meer dan 1.000.000 adsl klanten!) en dan ook nog een paar honderd duizend via hun netwerk via andere ISP's.

In het onderzoek van Radar zijn ze apart genoemd en dus ook niet bij elkaar opgeteld .
Waarvoor jij dat nu wel doet begrijp ik niet erg.
XS4all is inderdaad ooit verkocht aan KPN maar heeft nog steeds een eigen beleid die los staat van het moederbedrijf.

Ook bij Versatel gaat niet alles via hun eigen netwerk maar dat is heel wat anders.
Het gaat nu om de providers.

Gast

Overigens heb ik Tiscali en de snelheid is zelfs twee tot drie keer zo snel als beloofd. Not that I mind. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan, zeg ik altijd maar.

Dat heb ik ooit met Versatel ook gehad .
Daartegen zaten anderen te laag.
Eens komen ze daar wel achter.
Voor mij nog net geen jaar.

Ja , en inderdaad als nu alleen KPN nog Internet zou bieden dan was alles veel duurder.

Als de plannen van Donner gaan zal alles weer veel duurder worden .
Maar niet heeft nog nooit van Proxy`s en zombie PC`s gehoord.
En wat als nou die server in Iran staat.

companancy

Ongelezen bericht door companancy »

hallo ik wilde even reageren op adsl versatel.

in het begin had ik zonnet ik vond dat perfect goede service aardige mensen, en ik kreeg waar ik voor betaalde.daarna ging dat over naar versatel. dat ging opzich goed er waren hier en daar wat mankementjes toen ik de eerste keer over gestapt was naar verstatel onbeprekt bellen.maar dat werd netjes opgelost.

nu is versatel gaan fuseren met tele 2 en nu komen ook de problemen.
ik stapte weer over naar het leuke aanbod verstatel onbeperkt zonder kpn met voetbal ect.
alles goed en wel paar dagen geleden kon ik in een keer niet meer online. ik bellen en moest ik best lang aan de telefoon blijven hangen.ja ik kreeg een antwoord apparaat dat het druk was en ik ook op een ander tijdstip terug kon bellen. ik heb dat in eerste instantie ook gedaan maar kreeg die antwoord elke keer terug. dus ben ik blijven hangen.na ongeveer een kwartier kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. die vertelde me dat mijn lijn was overgezet en dat ze me zou doorverbinden. die gene heeft mij ook gezegt dat de lijn over is gezet en ik moest de monteur bellen om een afspraak te maken in totaal heb ik meer dan een half uur aan de lijn gezeten. nou ik dat gedaan zegt de monteur mevr er is hier een fout want ik heb u niet in het bestand.u moet terug bellen. onder tussen kreeg ik weer internet de dag erna maar kon ik niet op hun pagina.ik weer bellen weer het zelfe liedje en werd 3 keer doorgestuurd en weer mooi in de wacht gezet met het leuke antwoordapp. dat zei dat ik beter terug kan bellen. ik boos natuurlijk want men heeft mij gewoon afgescheept en ze waren ook nog niet eens vriendelijk.al met al heb ik ze dan toch aan de lijn gekregen en bleek dat mijn lijn helemaal niet overgezet was. en dat hij mij weer doorstuurde om mijn probleem te verhelpen. dat werd wel netjes gedaan maar men kon mij niet helpen het lag aan mijn eigen computer.
ik heb hier voor een klacht in gediend omdat ik vind dat je mensen niet zomaar mag afschepen daarbij waren ze ook niet vriendelijk(dat is ergens wel te begrijpen als je elke keer ontevreden klanten aan de telefoon krijgt) maar toch zou dat niet mogen. en laatste omdat ik vind dat men mij van dag een al hadden kunnen zeggen dat mijn lijn nog niet is opgeheven. maar wat ik denk dat er gebeurd is is dat dat wel zo was en toen ik belde ze er achter zijn gekomen dat er bij mij een foutje is en dan snel weer recht getrokken hebben.

maar goed dit is het mailtje dat ik terug gekregen heb toen ik via radar@versatel een klacht ingediend had.
Geachte heer/mevrouw Heinze,

Allereerst natuurlijk onze excuses voor de onprettige indruk die uw gesprekken met onze helpdesk op u hebben achtergelaten. Het is nooit onze bedoeling om onze klanten op deze manier tegen ons in het harnas te jagen.

Wat betreft het overzetten naar uw nieuwe abonnement, dit staat op de plannign voor de eerste of tweede week van november, en u zult op tijd hierover worden geinstrueerd. Ook ons installatiebedrijf zal contact met u opnemen om rond deze periode te installeren.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Tele2-Versatel Nederland

dit is dus niet gebeurd en heb ik zelf gebeld. dit omdat als je te laat bent je een paar dagen zonder internet zit.dit word je niet verteld
maar goed er is een excusses aangeboden dat scheeld

snapdrniksvan

Ongelezen bericht door snapdrniksvan »

Ondanks alle beloftes van ADSL aanbieders is kabel internet meestal sneller.
Ik schrijf "meestal" omdat een en ander toch van de aanbieder afhangt.
Bij ADSL heeft men het over hoge snelhgeden, dit zijn echter snelheden gemeten op rustige momenten.
Als er meerdere mensen heavy aan het internetten zijn en je hebt de pech dat je aan het eind van het ADSL draadje zit, decimeert de snelheid

Nettie K

Ongelezen bericht door Nettie K »

En toch zijn poedels leuke honden. Wij geven ze altijd Barf te eten.

nettie

E. Vogel

Ongelezen bericht door E. Vogel »

Goedenavond Internetliefhebbers,

Hieronder kunt u mijn zeer kort verhaal en mijn eerste en korte ervaring lezen met Versatel. Laat die een motivatie zijn om jullie op weg te helpen om de juiste keus te maken.

Ik heb op 13 oktober 2005 mijn 2mbit abonnement aan laten passen van Verstatel naar de 20 mbit lijn. Ik had ze eerst gebeld maar aangezien het te druk was zouden ze mij terug bellen. Wat uiteraard niet gebeurd is. Dus heb ik het maar online aangevraagd en kreeg keurig een bevestiging dat het in behandeling is genomen en dat ik verder niets hoeft te doen want zou vanzelf allemaal aangepast worden. Daarna keek toevallig een paar dagen later op de versatel site en opende ik het registratie formulier. Ik dacht meteen moet ik die ook niet opsturen voor een extra bevestiging, het leek me niet omdat ik het al eerder had ingevuld met de vorige aanvraag van de 2mbit lijn. Maar wat viel mij ook nog eens op in het formulier bij de wens datum stond voor de oplevering 5 dec. Welke dweil dat heeft bedacht mag joost weten, dus heb hun meteen een mail gestuurd of er op mij nog gewacht wordt voor het registratie formulier en tevens de datum van 5 dec nou niet echt een geslaagde datum is. Kreeg ik 2 dagen later een mailtje van de klantenservice terug dat zij inderdaad niet op mij zaten te wachten en dat de datum alleen aangepast kan worden door contact op te nemen met de klantenservice. Dit deed ik dan ook na een paar dagen en na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan kreeg ik eentje te pakken van de zogenaamde klantenservice. Uit het gesprek kwam naar voren dat zij al een mailtje hadden gestuurd naar het installatiebedrijf en dat zij er niks meer aan konden veranderen. Ik kon dus contact gaan opnemen met het installatiebedrijf wat eigenlijk ook te gek voor woorden is om zelf je installatie maar te gaan regelen. Maar goed ik bel het installatiebedrijf op en na 30 minuten in de wacht gezeten te hebben wordt er opgenomen maar tot frustratie wordt er direct de verbinding verbroken. Na al mijn frustratie maar weer een poging gewaagd en kreeg ze na 20 minuten eindelijk te pakken en ik heb hun het verhaal uitgelegd, toen wou hij mij nieuwe data voor gaan stellen om langs te komen. Wat kreeg ik met stomme verbazing te horen, de eerste datum dat zij langs kunnen komen is 6december. Toen knapte er iets in mij en ik kon niet meer beleefd zijn. Ik vond het uitermate belachelijk en degene van het installatiebedrijf vond het ook en vroeg mij om weer contact op te nemen met de klantenservice. Ik nam meteen weer contact op met de klantenservice maar meer met de reden om per direct het contract af te breken. Na een korte wachttijd werd ik geholpen door een andere dweil en die vond het ook erg vreemd maar zei dat hij er niks aan kan doen en dat het jaarcontract niet meer opgezegd kan worden aangezien de opzeg periode voorbij is. En dat ik maar moet gaan genieten van de snelheid die bij het contract hoort. Veel genieten gaat het niet worden zei ik tegen hem en zou er alles aan gaan doen om van die gasten af te komen. Beleefd zijn zat er echt niet meer in, en daarna vroeg die dweil weer zo'n standaard vraag of die mij nog ergens van dienst zijn. Wat denk je nou zelf, mijn vetrouwen in jullie is al lang weg en vervolgens verbrak ik de verbinding. Ik was zo pissed dat ik meteen een reply ging sturen op een mailtje waar dit allemaal mee begonnen is. En daar kon ik mij zeer zeker niet inhouden en heb zelfs het voorstel gedaan om het contract af te kopen aangezien ik niets en ook niets meer met die Versatel te maken wil hebben. Stel prutsers zijn het met hun standaard vragenlijst die vaak bij bepaalde problemen nergens op slaan maar waar je toch antwoord op geeft anders raken zij helemaal van slag.
En ja zo net schoot mij te binnen dat ik voor de 2 mbit registratieformulier ondertekend moest opsturen anders konden zij het niet in behandeling nemen. Maar laat ik nu de aanvraag op de 20mbits lijn niet hebben ondertekend lijkt mij dat het niet bindend is. Mocht ik het mis hebben dan hoor ik dat graag en mocht ik bij het juiste eind hebben dan hoor ik dat ook graag.

Met vriendelijke groet,

E. Vogel

P.S.: de smilies zijn hier dus niet van toepassing de enige die ik kan bedenken is deze :twisted: zo voel ik mij op het moment.

Buciarski

Ongelezen bericht door Buciarski »

QUOTE:
snapdrniksvan
Gast

Geplaatst op 28 Okt 2005 19:04 door snapdrniksvan
Ondanks alle beloftes van ADSL aanbieders is kabel internet meestal sneller.
Bij ADSL heeft men het over hoge snelhgeden, dit zijn echter snelheden gemeten op rustige momenten.
Als er meerdere mensen heavy aan het internetten zijn en je hebt de pech dat je aan het eind van het ADSL draadje zit, decimeert de snelheid
EINDE QUOTE.

Zoals jij het beschrijft draai je precies de rollen om.
Met ADSL heb je een geheel "eigen" lijn via de telefoonlijn. Ongeacht of er nu 300 mensen of 20 mensen in jouw buurt bij dezelfde provider zitten, de snelheid blijft zoals je zou moeten hebben (als dit niet zo is dan hangt het van de servers af waarop jij met iets bezig bent (downloaden, film kijken, muziek luisteren)).

Indien je met heel veel mensen in de buurt bij de zelfde KABEL leverancier zit heb je een probleem, want juist bij kabel wordt je snelheid al snel gehalveerd.
Voor mij was dit ook juist DE reden om jaren geleden van @home naar ADSL te gaan.

Gast

n het begin had ik zonnet ik vond dat perfect goede service aardige mensen, en ik kreeg waar ik voor betaalde.daarna ging dat over naar versatel.
\

Klopt niet helemaal > http://www.versatel.nl/about/
Voor de naamswijziging was het al van Versatel.

Dat verhaal dat kabelinternet sneller of trager zal zijn bij veel of weinig gebruik is niet meer overal. Dat was een paar jaar geleden.
Vooral de UPC kon daar wat van.

ADSL2 is echter wel veel sneller dan meeste kabelbedrijven kunnen bieden. Dat is nou ook de oorzaalk waarom Versatel zoveel klachten heeft
Het netwerk was daar gewoon niet op tijd klaar voor.
Maar zal zeker wel de toekomst worden.
Dan heb ik het nog niet over Internet over nieuwe glasvezelnetwerken zoals in Nesselande in Rotterdam.

jvs

Ongelezen bericht door jvs »

In het onderzoek van Radar zijn ze apart genoemd en dus ook niet bij elkaar opgeteld. Waarvoor jij dat nu wel doet begrijp ik niet erg.
Ik doe dat om aan te geven dat de duurste abonnementen (van alle ISP's via het netwerk van kpn) verreweg de meest verkochte abonnementen zijn van de adsl abonnementen, omdat iemand anders aangaf dat niemand bij "die dure providers" zou zitten :P.

rebtor

Ongelezen bericht door rebtor »

EINDE QUOTE.

Zoals jij het beschrijft draai je precies de rollen om.
Met ADSL heb je een geheel "eigen" lijn via de telefoonlijn. Ongeacht of er nu 300 mensen of 20 mensen in jouw buurt bij dezelfde provider zitten, de snelheid blijft zoals je zou moeten hebben (als dit niet zo is dan hangt het van de servers af waarop jij met iets bezig bent (downloaden, film kijken, muziek luisteren)).
klopt, en ook weer niet. vroeger gelde het idd alleen voor kabel omdat dat het een kabel is die door de straat loopt, deze kabels zijn tegenwoordig in bijna alle probleemwijken vervangen en verbeterd om meer snelheid te bieden (meer glasvezel minder coax en betere apperatuur) waardoor deze problemen steeds minder voorkomen als in de vroege dagen van kabel internet.
Dat dit proces niet kan voorkomen bij ADSL is niet helemaal waar, namelijk in hele volle wijkcentrales raakt de lijn of apperatuur vanaf de centrale naar de provider overbelast en worden de lijnen wel trager. dit probleem komt steeds meer voor aangezien de snelheden van adsl heel erg snel oplopen.

In het onderzoek van Radar zijn ze apart genoemd en dus ook niet bij elkaar opgeteld. Waarvoor jij dat nu wel doet begrijp ik niet erg.
deze providers hebben allemaal iets gemeen de hoge prijs en de betrouwbaarheid van de verbinding van kpn, waardoor de druk op hun helpdesk naar mijn mening een stuk minder hoog is als die van "altenatieve" providers die zowel kpn als provider spelen. Eigenlijk zijn alle kpn-providers een pot nat het netwerk (verbinding) word mooi geregeld door kpn en ze bieden zelf alleen de randdiensten aan.

De altenatieve providers worden door radar afgerekend op een "slechte" helpdesk (waar over valt te twisten) en mindere stabiliteit (voor een hele beperkte groep) terwijl de kpn providers en vooral kpn zelf niet word afgerekend op het heffen van te hoge prijzen en vaak minder(e) secundaire diensten dan de "altenative " providers bieden voor minder geld dit maakt de "altenative providers" naar mijn mening prijs\kwalitatief beter dan kpn.

Het is echt niet zo dat iedereen die internet heeft over het netwerk van bv tiscali nooit een bagger verbinding heeft. dit is slechts een kleine groep en ook bij kpn gaan dingen fout (minder maar er gaan ook dingen fout).

maar goed als iemand (te) veel voor zijn internet verbinding wil betalen moet hij dat zelf weten en vooral bij kpn gaan/blijven zitten, het is alleen erg jammer want als een altenatief beschikbaar is kan het vaak veel goedkoper en niet slechter dan via kpn. en zeg nou zelf hoe vaak gebruik je die helpdesk, nieuwsgroepen en extra diensten buiten mail en webspace van je provider nou.

Inter (1)

Ongelezen bericht door Inter (1) »

@ rebtor
Geef je helemaal gelijk.

Verder die onderzoeken van Radar zijn hetzelfde als een AD test.

KPN is veel te duur .Dat hoor je helemaal niet.

En is het natuurlijk makkelijk zeggen als een ander met iets nieuws komt .Zo ook met dat 20 mb ADSL van Versatel .
Als men dadelijk volledig TV (meer dan alleen voetbal )gaat verkopen zal dat misschien ook weer gebeuren.

Wanadoo had dat met de Livebox en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Het valt niet goed te praten maar wie de eerste is zal altijd met kinderziekten te maken krijgen.
Ook de eerste nieuwste produkten zijn niet perfect maar vaak later wel
weer beter.

Maar niks doen en op het oude blijven betekend stilstand .

Gesloten